Ο Νίκος Παπάζογλου ήταν κάτι καινούριο, φρέσκο και αναζωογονητικό για την ελληνική μουσική σκηνή, αποτελώντας πηγή έμπνευσης για τους μεταγενέστερους.

Ο Νίκος Παπάζογλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 20 Μαρτίου 1948.

Το πρώτο συγκρότημα στο οποίο διακρίθηκε σαν κιθαρίστας και τραγουδιστής ήταν οι «Ronnie and Those», που σχηματίστηκαν στη Θεσσαλονίκη στα μέσα του 1965. Στη συνέχεια πέρασε από τους Olympians, παίρνοντας τη θέση του Πασχάλη που υπηρετούσε την πατρίδα τότε, και τους Zealot. Το 1975 τραγουδούσε στη «Ρέμβη». Ήταν μία κοσμική ταβέρνα της Θεσσαλονίκης, όπου είχε σχηματίσει ορχήστρα και  τραγουδούσε μέχρι τα μεσάνυχτα τραγούδια για χορό.

Τα πρώτα τραγούδια που έγραψε, τα «Είναι Αργά» και «Γαλάζια Θάλασσα», τα τραγούδησε ο Πασχάλης.

Αργότερα και για πολλά χρόνια, ο Νίκος Παπάζογλου συνεργάστηκε με τους Διονύση Σαββόπουλο, Μανώλη Ρασούλη και Νίκο Ξυδάκη. Έγινε ευρέως γνωστός με το δίσκο του Μανώλη Ρασούλη, «Η Εκδίκηση της Γυφτιάς». Σε δύο τραγούδια η μουσική είναι του Παπάζογλου, ενώ τους στίχους στο «Μπαγλαμαδάκι» («Κανείς εδώ δεν τραγουδά») υπογράφει ο Τάκης Σιμώτας. Από την παραγωγή αυτή του Σαββόπουλου, μαθαίνουμε ότι το παρατσούκλι του ήταν «push-pull», λόγω των τεχνικών του γνώσεων.

Η πρώτη αντιμετώπιση του δίσκου από κοινό και κριτικούς ήταν «χλιαρή», στο πέρασμα των χρόνων όμως η «Εκδίκηση της Γυφτιάς» καταξιώθηκε και καθιέρωσε το Νίκο Παπάζογλου στη συνείδηση του κοινού.

Το ελληνικό τραγούδι εκείνη την περίοδο βρισκόταν σε δημιουργική αναταραχή και ο Νίκος Παπάζογλου δεν ακολούθησε τα μονοπάτια των προηγούμενων. Ήταν πραγματικά κάτι καινούριο, φρέσκο και αναζωογονητικό για την ελληνική μουσική σκηνή. Ο δημιουργός Παπάζογλου έγινε πηγή έμπνευσης για πολλούς μεταγενέστερους.

Η σχέση του Νίκο Παπάζογλου με τη μουσική δεν περιορίστηκε μόνο στους στίχους, τη μουσική και την ερμηνεία, καθώς ασχολούνταν με κάθε στάδιο της παραγωγής.

Στήριξε αρκετούς καλλιτέχνες και συγκροτήματα στα πρώτα τους βήματα μέσα από το στούντιό του, το «Αγροτικόν», στη Θεσσαλονίκη. Ο Νίκος Παπάζογλου συμμετείχε σε πολλούς δίσκους που δημιουργήθηκαν σε αυτό το στούντιο, ως παραγωγός, ηχολήπτης, ενορχηστρωτής και μουσικός. Το «στούντιο αποτέλεσε έναν πυρήνα όπου μαζεύονταν όλοι και πρόσφεραν ιδέες και παιξίματα», όπως είχε δηλώσει ο ίδιος.

Παράλληλα, δημιούργησε το δικό του label στη δισκογραφία, το «Στρογγυλοί δίσκοι», με σκοπό να αναδειχθούν μέσα από αυτό νέα ταλέντα «για ανανεώνεται ο χώρος».

Το «Αγροτικόν» έκλεισε μετά από 30 χρόνια λειτουργίας και ο Νίκος Παπάζογλου ξεκίνησε να φτιάξει στο σπίτι του στα Νικειά της Νισύρου ένα νέο στούντιο, το «Νησιωτικόν».

Χαρακτηριστικό του Νίκου Παπάζογλου ήταν το κόκκινο μαντήλι που φορούσε στο λαιμό σε όλες του τις εμφανίσεις. Άρχισε να το φορά στη μοτοσυκλέτα, για να μην καρφώνονται μέλισσες στο λαιμό. Του έμεινε και έγινε σήμα κατατεθέν.

Ο Νίκος Παπάζογλου πέθανε από καρκίνο στις 17 Απριλίου 2011, λίγο καιρό μετά το θάνατο του συνεργάτη του, Μανώλη Ρασούλη.

Αφήστε το σχόλιό σας