Το μιούζικαλ, οι προκλήσεις και η καριέρα της. Η Δέσποινα Βανδή σε μία συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης.

Η Δέσποινα Βανδή φωτογραφίζεται και μιλάει στο «ΒΗΜΑgazino» για την πρώτη συμμετοχή της σε μιούζικαλ, για το στοίχημα της διάρκειας στον καλλιτεχνικό χώρο και για την απελευθερωτική επίδραση των 40 στις επιλογές μιας γυναίκας.

Πόσο διαφέρει η μουσική σκηνή από το σανίδι του θεάτρου;

«Έχουν σίγουρα μία βασική διαφορά: όταν βγαίνεις σε μια σκηνή για να τραγουδήσεις έχεις το περιθώριο του λάθους. Όταν τραγουδάω σε ένα μαγαζί αισθάνομαι ότι επικοινωνώ με το κοινό, ότι όλοι αυτοί οι άνθρωποι έχουν έρθει για να γίνουμε όλοι μαζί μια παρέα – είναι τόσο ζωντανή η σχέση αυτή, αυτό το δούναι και λαβείν, που ακόμη και κάτι να ξεχάσεις, κάτι να πεις λάθος, σου συγχωρείται.

Στο θέατρο δεν υπάρχει αυτό το περιθώριο, και η αλληλεπίδραση συμβαίνει με τους συναδέλφους σου, όχι με τους θεατές. Πρέπει σε κάθε παράσταση να μπαίνεις σε μια συγκεκριμένη συναισθηματική συνθήκη, απαιτεί απόλυτη πειθαρχία αυτό και όσο κι αν θεωρείς ότι ξέρεις τον ρόλο, το να είσαι αληθινός – το ζητούμενο δηλαδή – είναι πολύ δύσκολο.»

Ποια ήταν η σχέση της με τα μιούζικαλ πριν από αυτή την παράσταση;

«Ήθελα πάρα πολλά χρόνια να κάνω μιούζικαλ. Τα σόου που έκανα στο Rex, για παράδειγμα, είχαν συχνά επιρροές από τα θεάματα που έβλεπα στο Λονδίνο. Είχα αυτή την τρέλα όταν πήγαινα στην Αγγλία, πέρα από τη μόδα που παρακολουθούσα, το βασικό μου μέλημα ήταν να δω και τα μιούζικαλ κάθε σεζόν για να πάρω ιδέες. Κάποιες φορές η μεταφορά τους γινόταν ομαλά και επιτυχημένα, άλλες πάλι η απόδοση δεν ήταν και τόσο πιστή. Είχα π.χ. δει μια χρονιά τις «Μάγισσες του Ιστγουικ» και τους De La Guarda. Από εκεί εμπνευστήκαμε με τον Φωκά Ευαγγελινό τότε που κυκλοφόρησε το «Υποφέρω» το κόνσεπτ να πετάω από ψηλά.

Το λέω στον επιχειρηματία και εκείνος με καθησύχασε: «Θα σ’ το κάνει ο κ. Μίλτος εδώ, θα πετάξεις μια χαρά, θα γίνει αυτό που θέλεις». Ε, ας πούμε ότι δεν έγινε τελικά με τον μαγικό τρόπο που είχα δει στο θέατρο. Την τρέλα λοιπόν που είχα, προσπαθούσα να την προσαρμόσω στα μπουζούκια: να παντρέψω, με όχημα τα ποπ κομμάτια μου, ό,τι έβλεπα στο Γουέστ Εντ και στo Μπρόντγουεϊ με τα λαϊκά τραγούδια, που δεν θα πάψουν ποτέ να με συγκινούν και να με εκφράζουν.»

Δέσποινα Βανδή - Demy - Άρης Μακρής - Mamma Mia - Hit Channel

Είπε η Δέσποινα Βανδή αμέσως το «ναι» όταν την έγινε η πρόταση για το «Mamma Mia!» ή ζύγισε πρώτα τα υπέρ και τα κατά;

«Ξέρετε, είχα λίγο παραιτηθεί από την ιδέα ότι θα έπαιζα σε μιούζικαλ όταν ήρθε αυτή η πρόταση, η οποία με έκανε πολύ χαρούμενη. Ήξερα ότι το έργο είναι καταπληκτικό. Το τραγουδιστικό κομμάτι δεν το φοβόμουν. Μπήκα στη διαδικασία να σκεφτώ ότι θα υπάρξουν άνθρωποι που θα με κρίνουν και για τις υποκριτικές μου ικανότητες. Αλλά είπα, πόσο χάλια θα μπορούσα να είμαι; Αποφάσισα να δουλέψω πιστεύοντας ότι θα έφτανα σε ένα, αν μη τι άλλο, αξιοπρεπές επίπεδο.

Δεν είμαι ηθοποιός, δεν έχω βλέψεις για Όσκαρ, και σε τελική ανάλυση αυτό που κάνεις πάνω σε μια σκηνή είναι πάνω απ’ όλα έντιμο. Εκεί πάνω δεν μπορείς να κρυφτείς, φαίνεται ό,τι είναι ο καθένας μας. Και τον βαθμό μάς τον δίνει το κοινό. Με ενδιέφερε η γνώμη του κόσμου, το να πιάσω τον παλμό των θεατών. Είπα ότι αν καταφέρω να τους συγκινήσω, τότε θα έχω πετύχει. Εννοείται πως οι επαγγελματίες του θεάτρου μπορούν να μου βρουν χίλια ψεγάδια, και θα έχουν και δίκιο».

Θεωρεί αλάνθαστο το κριτήριο του κοινού; Βλέπουμε συχνά να προκρίνει ανθρώπους αμφιβόλου αξίας…

«Θεωρώ το κριτήριο του κόσμου αλάνθαστο, με την έννοια ότι υπάρχει λόγος όταν κάποιος γίνεται εξαιρετικά δημοφιλής – κάτι συμβαίνει εκεί, κάτι αληθινό. Αυτό δεν σημαίνει ότι εγώ προσωπικά συμφωνώ πάντα με την αισθητική του μεγάλου κοινού. Δεν μας ταιριάζουν όλα.»

Αποδέχεται πλέον πιο εύκολα τις προκλήσεις η Δέσποινα Βανδή;

«Κοιτάξτε, όταν είσαι μικρός η ζωή είναι μια εκδρομή, λειτουργείς παρορμητικά και αυθόρμητα γιατί δεν έχεις να απολογηθείς σε κανέναν, θέλεις να τα κάνεις όλα, δοκιμάζεις και δοκιμάζεσαι. Όταν μπαίνεις σε μια φάση που έχει αρχίσει να δομείται μια καριέρα, μηχανικά, ασυναίσθητα, γίνεσαι λιγότερο τολμηρός επειδή φοβάσαι μήπως χάσεις ό,τι έχεις κερδίσει, τα κεκτημένα σου.

Εκεί πέρασα μια περίοδο κατά την οποία αν δεν είχα την έγκριση από την εταιρεία ή τους συνεργάτες μου αισθανόμουν μεγάλη ανασφάλεια, γι’ αυτό και έκανα μόνο πράγματα που μου έδιναν σιγουριά. Μετά τα 40 άρχισα να σκέφτομαι διαφορετικά, άρχισα να βρίσκω τον εαυτό μου και αποφάσισα πως θέλω να ζήσω τη ζωή μου υπακούοντας μόνο στις δικές μου επιθυμίες».

Δέσποινα Βανδή - Despina Vandi - Hit Channel

Συνέπεσε αυτή η αλλαγή με την κρίση στη δισκογραφία και γενικότερα στη χώρα;

«Για εμένα ήταν καθαρά μια προσωπική διαδικασία, απαλλάχτηκα από κάποια βάρη. Με προβλημάτισαν πολλά πράγματα σε σχέση με τη δουλειά μου και έφτασα σε ένα σημείο που αναρωτήθηκα ποια θέλω να είμαι μέσα σε αυτή την κατάσταση. Εκεί απελευθερώθηκα. Θέλω λοιπόν να βγάζω τραγούδια τα οποία θα αγγίζουν την ψυχή μου και δεν με ενδιαφέρει πραγματικά αν θα καταφέρουν να φτάσουν στο Νο1 των ραδιοφώνων. Είναι τρομερό κάθε χρόνο να έχεις την αγωνία των chart.

Θα το πω πολύ χύμα και ωμά: σήμερα δεν με ενδιαφέρει το εύκολο σουξέ. Εννοείται πως θα ήθελα να κάνω επιτυχίες, αλλά δεν θα προσαρμοστώ σε οποιαδήποτε τάση μπορεί να είναι της μόδας προκειμένου να συμβεί αυτό. Δεν έχω την αγωνία να αποδείξω ποια είμαι. Χάρη στον Φοίβο, αλλά και σε άλλους συνθέτες, έχω μαζέψει στο δισάκι μου κάποια όμορφα τραγούδια τα οποία αντέχουν στον χρόνο.

Γι’ αυτό και λέω: «Και τώρα, κορίτσι μου, τι κάνεις; Ο,τι γουστάρεις». Έχω δικαίωμα στην αποτυχία, έκανα κάποιες δουλειές που ήταν αποτυχημένες. Αυτό με άλλαξε, με ξύπνησε και με πήγε μπροστά. Στην επιτυχία δεν προβληματίζεται κανείς. Η αποτυχία σε αναγκάζει να μπεις σε εγρήγορση και να κοιτάξεις βαθιά μέσα σου».

Η Δέσποινα Βανδή φέρνει κέφι και ενέργεια
στο video clip του «Ό,τι Θες Γεννιέται Τώρα»

Δέσποινα Βανδή - Ό,τι Θες Γεννιέται Τώρα (video clip) - Hit Channel

Αφήστε το σχόλιό σας