Ο Christopher von Deylen a.k.a Schiller κυκλοφορεί το άλμπουμ «Colors»

-

Στηρίξτε μας με ένα like

5,990ΥποστηρικτέςΚάντε Like
69ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
857ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
2,000ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής

Η αναπαραγωγή νατουραλιστικών μοτίβων δίνει χώρο σε μονοπάτια καθαρής ηλεκτρονικής μουσικής στο νέο άλμπουμ του Christopher von Deylen a.k.a Schiller.

Νομίζεις ότι μπορείς να ακούσεις το χυμό των δέντρων να στάζει, τα ζουζούνια να ηχούν, τα μικρά φυτά να φυτρώνουν από τη γη. Το γρασίδι κουνιέται με τον αέρα. Τα φύλλα πέφτουν. Μέχρι που όλα καλύπτονται από ένα χρυσοκίτρινο πέπλο πρωινού φωτός. Όλο είναι βασισμένο στη φύση.

Το «Colors» είναι το νέο άλμπουμ του Christopher von Deylen a.k.a Schiller.

Ο μουσικός, συνθέτης και παραγωγός ταξίδεψε όλο τον κόσμο με τα υπάρχοντά του για μερικά χρόνια μέχρι που έφτασε στην άκρη των βόρειων γερμανικών δασών. Μέσα στα χρόνια έχει δουλέψει πολλές φορές πάνω στην ιδέα ενός δίσκου βασισμένου στο πιάνο. Συνέθεσε μουσική. Έκανε μία παύση. Κοίταξε έξω. Για πολύ καιρό πίστευε πως όσο πιο αστικό ήταν το περιβάλλον τόσο περισσότερες θα ήταν οι ιδέες. Αλλά ενώ στεκόταν παρατήρησε ότι οι ιδέες προέρχονται μέσα από τον εαυτό μας.

«Όσο πιο ήσυχα είναι γύρω μου, τόσο καλύτερα μπορώ να ακούσω. Θέλει κουράγιο, αλλά η απουσία των πάντων δουλεύει καλύτερα», σχολιάζει.

Αυτός είναι ο πρώτος δίσκος του καλλιτέχνη με το πραγματικό του όνομα, αναδεικνύοντας το στιλιστικό του αναπροσανατολισμό. Σε αυτή τη δουλειά τον βρίσκουμε να αναπηδάει ομαλά από ήρεμες μελωδίες στο πιάνο σε ατμοσφαιρικούς, ηλεκτρονικούς και synthwave ήχους.

Όταν ήταν 6 χρονών, ο Christopher Von Deylen, που αργότερα ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο και έφερε πίσω χρυσές και πλατινένιες διακρίσεις, έλαβε το πρώτο του πιάνο για τα Χριστούγεννα. Στην αρχή δεν φάνηκε να έχει πολύ πάθος για το όργανο. Το να διαβάζει παρτιτούρες δεν ήταν το πιο σημαντικό πράγμα για εκείνος στη δημιουργία μουσικής.

Ο ίδιος λέει πως το να παίζει συνθέσεις άλλων δεν του φαινόταν τόσο ιδιαίτερο. Όσα περισσότερα μαθαίνει για κάτι, τόσο λιγότερο βλέπει τον εαυτό του μέσα σε αυτό. Αυτό είναι κάτι για το οποίο είναι σίγουρος μέχρι και σήμερα. Χρειάζεται μία αίσθηση αφέλειας. Αλλά το να παίζει πλήκτρα είναι κάτι που δεν άφησε ποτέ.

«Προσπάθησα να πετύχω ένταση μέσα από αντίθεση», λέει ο Christopher von Deylen, περιγράφοντας πως ο αναλογικός και ο ψηφιακός ήχος εναλλάσσονται σε αυτές τις ηχογραφήσεις.

«Αν κοιτάξεις ένα δέντρο, για παράδειγμα, αυτό που είναι προφανές με μία ματιά είναι ο κορμός. Αλλά στην πραγματικότητα, χωρίς κλαδιά ένα δέντρο θα ήταν ημιτελές. Το δέντρο γίνεται δέντρο γιατί δύο μέρη έρχονται μαζί: ο κορμός και τα κλαδιά».

Έτσι βλέπει ο Christopher von Deylen το νέο του δίσκο. Το έργο παιχνιδιάρικα μπαίνει μέσα σε σχήματα της φύσης, παρόλο που αυτό που ακούνε οι ακροατές δεν υπάρχει στην φύση. Αυτό του δίνει μία παρθένα ποιότητα με μία ξεκάθαρη ανθρώπινη παραλλαγή. Το δάσος ίσως να εκπροσωπεί το ρομαντισμό και τη μελαγχολία. Η φύση είναι η βάση γι’ αυτές τις συνθέσεις, αλλά η αναπαραγωγή των νατουραλιστικών μοτίβων δίνει χώρο σε μονοπάτια καθαρής ηλεκτρονικής μουσικής.

Στο έργο «Heliotrope» ο τόνος είναι σαν νερό. Νομίζεις ότι βουτάς προς τον ήλιο με ανοιχτά μάτια. Το ομότιτλο τραγούδι, «Colors», είναι σαν ένας ολόκληρος χρόνος με όλα τα διαφορετικά χρώματα και διαθέσεις. Στο «Euphoria» το beat είναι σαν να στάζει από προσωπικές ηχώ.

Κατά τη διάρκεια της παραγωγής, ο Christopher von Deylen πάντα σηκωνόταν πολύ νωρίς και με καφέ στο χέρι έβλεπε το δάσος να ξυπνά και παρατηρούσε τα χρώματα να αλλάζουν, ένα βασικό θέμα στα έργα που δημιουργήθηκαν στο στούντιο του. Ήταν στο δικό του στούντιο που ηχογράφησε τα 10 κομμάτια του βασικού δίσκου και ενορχήστρωσε 12 live εκδοχές και ένα concert film για τη Limited Super Deluxe Version του «Colors».

Χρησιμοποίησε το πιάνο αποφασίστηκα χωρίς να του συμπεριφέρεται σαν να είναι ένα απομονωμένο στοιχείο. Αυτό επιτρέπει στο πιάνο να ακούγεται συναισθηματικό. Ο δίσκος επίσης φαίνεται σαν μία περιοδεία στην ιστορία της electronica, στην οποία ο καλλιτέχνης προσθέτει κάτι καινούργιο με αυτή τη δουλειά.

«Έκανα τα σημεία του πιάνου ξεκάθαρα, να μπορούν να στέκονται μόνα τους. Δεν χρειάζεται να έχει περίπλοκη αντίληψη για να ακούσεις τα χρώματα στην μουσική», λέει.

Η συναισθηματική ατμόσφαιρα πολλές φορές καθορίζει το πως ακούγεται η μουσική. Το νοσταλγικό συναίσθημα ενός ρεφρέν, για παράδειγμα, μπορεί να μετατρέψει χαρούμενες ηλιαχτίδες σε μία μελαγχολική ομίχλη. Αλλά με τον Christopher von Deylen είναι ακριβώς το αντίθετο.

Στο «Colors» η διάθεση που δημιουργείται στον καθέναν όταν το ακούσει, δημιουργεί τη μουσική. Τα έργα μπορούν να κάνουν τις ηλιαχτίδες να λάμψουν ένα φωτεινό πορτοκαλί χρώμα ή να μετατρέψουν το χρώμα της βροχής σε αναζωογονητικό μπλε. Εξαρτάται από το πώς νιώθεις εκείνη την στιγμή.

Το άλμπουμ «Colors» του Christopher von Deylen θα κυκλοφορήσει στις 16 Οκτωβρίου από την Panik Records και τη Sony Music.

Γράψτε το σχόλιό σας