Πριν από πενήντα χρόνια, τον Μάρτιο του 1969, στα ράφια των βρετανικών δισκάδικων εμφανίστηκε ένας δίσκος με μαύρο εξώφυλλο και τον τίτλο τυπωμένο με χρυσά γράμματα: «From Genesis to Revelation».

Δεν υπάρχει πουθενά το όνομα της μπάντας και σύμφωνα με το μύθο, τα περισσότερα καταστήματα έβαλαν το άλμπουμ στο τμήμα αφιερωμένο στην ιερή μουσική, όπου εξαφανίστηκε χωρίς ίχνος. Κανείς δεν θα μπορούσε να προβλέψει ότι ήταν το ντεμπούτο ενός συγκροτήματος που τις επόμενες δύο δεκαετίες θα έκανε τέσσερα sold out στο Wembley, ενώ τα αντίστοιχα σόλο project τους έπαιζαν στα ραδιόφωνα όλου του πλανήτη.

Αλλά την εποχή του «From Genesis to Revelation», τα πέντε μέλη των Genesis ήταν μια άγνωστη ομάδα εφήβων από ένα απομακρυσμένο οικοτροφείο του Charterhouse στην Αγγλία. «Δεν ήμασταν καν πραγματικό συγκρότημα», δήλωσε ο κιθαρίστας Mike Rutherford, «και δεν ξέραμε πως να παίξουμε τα όργανά μας».
Genesis γκρουπ

Όλα αυτά άλλαξαν όταν ο απόφοιτος του Charterhouse, ο Jonathan King –  παραγωγός της ποπ που είχε εργαστεί στο hit, Everyone’s Gone to the Moon, το 1964 – επισκέφθηκε το σχολείο για ένα σαββατοκύριακο αφιερωμένο στους πρώην μαθητές και πήρε στα χέρια του ένα demo του γκρουπ, από έναν φίλο των νέων μουσικών. «Αμέσως σκέφτηκα, αυτό το αγόρι έχει μια θαυμάσια φωνή», δήλωσε ο ίδιος δεκαετίες αργότερα για τον frontman Peter Gabriel. «Ήταν γεμάτη νεανικότητα και ενθουσιασμό».

Ο King κάλεσε το τηλέφωνο του ήταν γραμμένο στην κασέτα και αφού μίλησε με έναν έκπληκτο Peter Gabriel, τους έπεισε να ενταχθούν στο ρόστερ της Decca Records. Πρότεινε επίσης το όνομα Genesis. Εκείνη την εποχή το κουιντέτο είχε μόνο λίγα τραγούδια και λίγες εμφανίσεις σε μικρές συναυλίες, το σχολείο απαιτούσε το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους.

«Καταλήξαμε να κάνουμε ένα άλμπουμ, αλλά δεν ξέραμε πραγματικά πώς να παίξουμε», δήλωσε ο Rutherford. «Να έχεις την δυνατότητα τότε να ηχογραφήσεις έναν δίσκο ήταν μάλλον ασυνήθιστο. Δεν συνέβαινε πολύ συχνά σε ανθρώπους του διαμετρήματός μας».

Το άλμπουμ ηχογραφήθηκε σε μόλις τρεις ημέρες στα Regent Sound Studio στο Charing Cross Road του Λονδίνου. Πίσω από τα αγόρια, ο King πρόσθεσε cloying strings σε όλα τα τραγούδια. Όταν η μπάντα άκουσε την τελική έκδοση του άλμπουμ, σοκαρίστηκε, αλλά ήταν πολύ αργά για να το αλλάξουν.

«Πανικοβλήθηκα», δήλωσε ο Anthony Phillips. «Ήταν ένα απίστευτα αποθαρρυντικό συναίσθημα. Φαινόταν ότι ο κόσμος μας καταρρέει». (Ακούστε το άλμπουμ στο τέλος του άρθρου και κρίνετε μόνοι σας).

Ο King άρχισε να χάνει το ενδιαφέρον του για το συγκρότημα λίγο μετά την αποτυχία του δίσκου και όταν η μουσική τους μετατράπηκε σε progressive rock, τους εγκατέλειψε εντελώς.

«Καταλάβαμε αμέσως ότι ο King δεν θα ήθελε να ακολουθήσει την κατεύθυνση που είχαμε πάρει», δήλωσε ο Tony Banks (πλήκτρα). «Όσο πιο περίπλοκη γινόταν η μουσική μας, τόσο λιγότερο του άρεσε».

Το 1970, οι Genesis υπογράφουν στην Charisma Records και στο τέλος του έτους προστέθηκε στο γκρουπ ο νεαρός ντράμερ Phil Collins. Σε εκείνο το σημείο είχαν ήδη εγκαταλείψει όλα τα τραγούδια του «From Genesis to Revelation», και δεν θα τα παίξουν ποτέ ξανά.

Ωστόσο, οι Genesis ήταν πάντα ευγνώμων στον Jonathan King για την ιδέα του ονόματος και που τους έδωσε μια ευκαιρία όταν πραγματικά δεν την άξιζαν καθόλου. Όταν επέστρεψαν στη σκηνή με τον Peter Gabriel για μια συναυλία επανένωσης το 1982, ήταν ο King που τους εισήγαγε στη σκηνή. Ο παραγωγός, δεν σταμάτησε να επαναλαμβάνει ότι ανακάλυψε τους Genesis και συνέχισε ακόμα και όταν το 2000 καταδικάστηκε σε τέσσερα χρόνια φυλάκισης για σεξουαλική κακοποίηση ανηλίκων. Πάντα δήλωνε αθώος, αλλά τα τελευταία χρόνια το όνομά του εμφανιστεί ξανά σε παρόμοιες νομικές υποθέσεις.

Εν τω μεταξύ, το «From Genesis to Revelation» βρήκε έναν ασυνήθιστο fan. Τον Noel Gallagher. Στις μέρες της δόξας των Oasis ο κιθαρίστας ήταν ο πρώτος που επικρίνει συγκροτήματα όπως οι Genesis, αλλά πρόσφατα ανακάλυψε το πρώτο τους άλμπουμ και φαίνεται ότι το τραγούδι του «If Love Is the Law» (2017) αντλεί έμπνευση από το «The Conquerer», ένα από τα πιο dark τραγούδια του «From Genesis to Revelation». «Έχω εμμονή με το πρώτο δίσκο των Genesis», είπε, «σκέφτηκα: διάολε, γιατί κανείς δεν μιλάει γι ‘αυτό;».

Αφήστε το σχόλιό σας