«Κάτω από το Δέρμα» της Σκάρλετ Γιόχανσον είναι κρυμμένη η πιο συναρπαστική ιστορία…

Με στοιχεία από road movie, αλλά και ισχυρές δόσεις επιστημονικής φαντασίας και ρεαλισμού, το κινηματογραφικό αυτό καλειδοσκόπιο παρουσιάζει τον κόσμο μας μέσα από τα μάτια μιας εξωγήινης.

Μετά το γκανγκστερικό «Sexy Beast» με τον υπέροχο Μπέν Κίνγκσλι και την ταινία-μυστήριο, «Γέννηση» (Birth), με τη Νικόλ Κίντμαν στο προσκήνιο, ο Βρετανός Τζόναθαν Γκλέιζερ επιλέγει να ταράξει τα ήρεμα κινηματογραφικά ύδατα, με το πολυαναμενόμενο «Κάτω Από το Δέρμα». Έχοντας αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, η τελευταία ταινία του Βρετανού «κινηματογραφικού απογόνου του Στάνλεϋ Κιούμπρικ» τοποθετεί σε πρώτο πλάνο τη μελαχρινή σέξι εξωγήινη Σκάρλετ Γιόχανσον.

Η Σκάρλετ Γιόχανσον, υποδύεται ένα εξωγήινο πλάσμα το οποίο κατεβαίνει στη Γη με τη μορφή μιας γοητευτικής και αισθησιακής γυναίκας. Με φόντο τους απομονωμένους αυτοκινητόδρομους της Σκωτίας, μοναδικός της στόχος είναι να “ψαρεύει” ανυποψίαστους άνδρες και να τους εξαφανίζει μυστηριωδώς! Σύντομα όμως, αρχίζει να δένεται συναισθηματικά με τους γήινους, κάτι το οποίο αναμένεται να τη φέρει σε σύγκρουση με το είδος της.

1η Μαΐου στους κινηματογράφους από την Odeon

Από το βιβλίο στη μεγάλη οθόνη:

Κατά τη δωδεκαετή του καριέρα και με τρεις, πλέον, ταινίες στο ιστορικό του, ο Τζόναθαν Γκλέιζερ έχει καθιερωθεί ως ο σκηνοθέτης του στιλ και της καινοτομίας. Το αξεπέραστο κινηματογραφικό του ντεμπούτο, «Sexy Beast» ήταν μια απροσδόκητη έκπληξη για τους απανταχού κινηματογραφόφιλους, καθώς ο Γκλέιζερ αποφάσισε να ντύσει τη βίαιη είσοδό του στο κινηματογραφικό προσκήνιο με μια έντονη, γκανγκστερική, βρετανική ιστορία ληστείας που φέρει σκούρες αποχρώσεις ιακωβιανής τραγωδίας.

Η δεύτερη απόπειρα του Γκλέιζερ, έμελλε να είναι εντελώς διαφορετική – αλλά με την ίδια σφραγίδα κινηματογραφικής μοναδικότητας. Αυτή τη φορά ο ταλαντούχος σκηνοθέτης παραδίδει μια ιστορία φαντασμάτων, τοποθετώντας τη Νικόλ Κίντμαν στο ρόλο της γυναίκας που γνωρίζει τη μετεμψύχωση του νεκρού της συζύγου (μέσα από το πρόσωπο ενός νεαρού αγοριού). Η τρίτη του απόπειρα λοιπόν, η ταινία «Κάτω από το Δέρμα», η οποία είχε ξεκινήσει να γράφεται πριν ακόμη κι από τη «Γέννηση», συνιστά και πάλι μια απίστευτα επιτυχημένη προσπάθεια σύστασης ενός πρωτότυπου κινηματογραφικού είδους.
Βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Μάικλ Φέιμπερ, το οποίο γράφτηκε πίσω στο 2000, η ταινία αφηγείται την ιστορία μιας γυναίκας – αρπακτικού, η οποία περιδιαβαίνει τους δρόμους της Σκωτίας αναζητώντας άνδρες για να τους «αποπλανήσει». Το μυθιστόρημα του Φέιμπερ διατηρεί αργούς και προσεκτικούς ρυθμούς, μέχρι τη στιγμή που αποκαλύπτεται ότι η ηρωίδα μας είναι μια εξωγήινη, η οποία αναζητά συμβατή ανθρώπινη σάρκα που θα χρησιμοποιηθεί ως τροφή του είδους της, πίσω στο μακρινό της πλανήτη.

Ο παραγωγός της ταινίας, Τζέιμς Ουίλσον, θυμάται: «Ξεκίνησα να διαβάζω το βιβλίο και έπαθα απλά σοκ με την κεντρική του σύλληψη… Ένα εξωγήινο ον με τη μορφή μιας γήινης γυναίκας, κατεβαίνει στη γη για να πιάσει ανθρώπους! Συνεπώς μιλάμε για μια ιδέα που περιγράφει τους ανθρώπους ως φαγητό – απόλυτα κινηματογραφική και συναρπαστική… Μια ιδέα εντελώς ανοιχτή σε διαφορετικές κινηματογραφικές ερμηνείες, προσεγγίσεις και αναγνώσεις, τόσο σε οπτικό όσο και σε ακουστικό επίπεδο.»

Και συνεχίζει: «Θυμάμαι ότι δούλευα ως διοικητικό στέλεχος της εταιρείας Film4 όταν έπεσε για πρώτη φορά στα χέρια μου το βιβλίο. Αμέσως σκέφτηκα ότι αν η συγκεκριμένη ιστορία καταλήξει σε κάποιο κατάλληλο, ταλαντούχο και αμόλυντο κινηματογραφικό μάτι, θα μπορούσε ενδεχομένως να μετατραπεί σε αξεπέραστη, εναλλακτική κινηματογραφική εμπειρία. Λίγο πιο μετά αποφασίσαμε να το στείλουμε στον Τζόναθαν, ο οποίος δούλευε μαζί μας την ταινία του, “Sexy Beast”, εκείνη την περίοδο. Η αντίδρασή του ήταν ακριβώς η ίδια με τη δική μου. Θυμάμαι ότι τον συνεπήρε, εξίσου ακαριαία, η κεντρική σύλληψη της ιστορίας, καθώς – θέλοντας και ο ίδιος να δείξει την οπτική του κόσμου μέσα από τα μάτια ενός εξωγήινου – ένιωθε κάπως έντονη την ανάγκη να ξαναδεί τον κόσμο από την αρχή.»
Οι συζητήσεις, οι ερμηνείες και οι προτάσεις αναφορικά με την προσαρμογή του λογοτεχνικού κειμένου στο φιλμ διήρκεσαν επί μακρόν. Ο προβληματισμός των παραγωγών σε σχέση με τη μεγάλη αποκάλυψη της εξωγήινης φύσης της πρωταγωνίστριας, παρακάμφθηκε από τον σκηνοθέτη, ο οποίος αποφάσισε να τη χειριστεί με το δικό του μοναδικό τρόπο – αποκαλύπτοντας το «μυστικό» στην αρχή της ταινίας ώστε να μπορεί ο θεατής να απολαύσει μετά τον κόσμο μέσα από τη δική της οπτική.

loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry