HIT CHANNEL ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Σεπτέμβρης 2013. Είχαμε την τιμή να ξαναμιλήσουμε με τον θρύλο του μπάσου και του Chapman Stick, τον τεράστιο Tony Levin. Επτά μήνες μετά την προηγούμενη συνέντευξή μας , ο Tony προσθέτει ένα ακόμα album στην αχανή δισκογραφία του. Να υπενθυμίσουμε ότι ο Tony είναι μέλος των King Crimson (από το 1981) και παίζει με τον Peter Gabriel (από το 1976). Έχει παίξει επίσης με τους John Lennon, Pink Floyd, Alice Cooper, Paul Simon, Tom Waits, Liquid Tension Experiment, L’ Image, Levin/Torn/White, Stick Men και φυσικά ως solo καλλιτέχνης. Μόλις κυκλοφόρησε το πολύ ενδιαφέρον “LMR” με τον Marco Minnermann (drummer των Steven Wilson, The Aristocrats) και Jordan Rudess (πληκτρά των Dream Theater). Διαβάστε παρακάτω τα όσα μας είπε:

 

tony3Νομίζω ότι το “LMR” είναι ένα από τα πιο “live” και «αυθόρμητα» studio albums της καριέρας σου. Συμφωνείς μ’αυτό;

Λοιπόν, συνήθως δεν σκέφτομαι με όρους σύγκρισης μεταξύ των διαφορετικών πραγμάτων που έχω κάνει. Ξέρω ότι είμαι πολύ ευχαριστημένος με τον τρόπο που προέκυψε αυτό το album. Είναι πάντα ένα άλμα στο άγνωστο όταν ξεκινάς ένα καινούργιο μουσικό συγκρότημα, ακόμα και αν οι μουσικοί έχουν ξαναπαίξει μαζί σε μικρότερο βαθμό, και να αρχίσεις το γράψιμο ενός album. Έτσι υπάρχουν εκπλήξεις σ’αυτό, ως συνήθως, αλλά είναι ευτυχείς εκπλήξεις, που περιλαμβάνουν το παίξιμο του καθενός ατόμου μ’ένα τρόπο που είναι ισορροπημένος και αρκετά εύληπτος για το progressive rock.

 

Βασικά, το album γράφτηκε από σένα και τον Marco. Νομίζεις ότι το album θα ήταν διαφορετικό αν ο Jordan Rudess είχε αναμιχθεί περισσότερο στις συνθέσεις από την αρχή;

Πράγματι θα μπορούσε να είναι διαφορετικό, ή τουλάχιστον μερικές από τις συνθέσεις, και ανυπομονώ να κάνουμε ένα δεύτερο album όπου όλοι θα έχουμε συνεισφορά από την αρχή της διαδικασίας. Αλλά δεν θέλω να υποτιμήσω τον αντίκτυπο που είχε ο καθένας από τους μουσικούς, ακόμα και αν δεν «έγραψε» (σ.σ: ο Rudess) από το ξεκίνημα της μπάντας- υπάρχουν μελωδίες ν’ ακούσεις, ρυθμοί να ανακαλυφθούν, λεπτομέρειες, και οι μυστηριώδεις αλληλεπιδράσεις που κάνουν τα πράγματα να μοιάζουν με προοδευτική (σ.σ: progressive) μουσική αντί απλά για ένα κομμάτι που έγραψε κάποιος- και νομίζω ότι ο Marco και ο Jordan έκαναν σπουδαία δουλειά σ’αυτό.

 

Ξαφνιάστηκες με το ταλέντο του Marco Minnermann …στην κιθάρα;

Ξαφνιάστηκα -δεν γνώριζα ότι έπαιζε κιθάρα και μπάσο- και τα παίζει καλά!

 

Πόσο σημαντικός ήταν ο ρόλος του παραγωγού Scott Schorr στο “LMR”;

Ο Scott ήταν ο εμπνευστής της ιδέας και ανακατεύτηκε σημαντικά με την επιλογή των μουσικών, με το editing όλων των κομματιών, με την μίξη, και με την κυκλοφορία. Πραγματικά είναι με κάθε τρόπο ο «παραγωγός» του album– και απλά ονομάστηκα συμπαραγωγός επειδή ήμουν εκεί από το ξεκίνημα.

 

tony5Υπάρχουν πλάνα για περιοδεία από τους Levin/Minnermann/Rudess;

Αυτή την στιγμή, έτσι όπως είναι τα πράγματα, δεν μπορούμε να περιοδεύσουμε, επειδή τα προγράμματά μας είναι κλεισμένα μέχρι το μεγαλύτερο μέρος του επόμενου έτους, και επειδή, για μένα, είναι προβληματικό να περιοδεύεις με ένα group για το πρώτο του album -πολύ καλύτερα είναι να το κάνεις μετά το δεύτερο.

 

Ξέθαψες καθόλου παλιό εξοπλισμό (πετάλια, ενισχυτές κλπ) για το “LMR”, όπως έκανες με το “Deep” των Stick Men;

Χρησιμοποίησα σχεδόν όλα τα πράγματά μου, όπως κάνω συνήθως.. Η μόνη μεγάλη διαφορά ήταν ότι χρησιμοποίησα το NS Electric Cello αρκετά, και το βρήκα πολύ χρήσιμο για να δώσω ένα διαφορετικό χρώμα στα κομμάτια.

 

Πρόσφατα ολοκλήρωσες μερικές ηχογραφήσεις με τον Steve Hunter. Διασκέδασες να παίζεις και πάλι με τον Steve Hunter (κιθαρίστας των Peter Gabriel, Lou Reed, Alice Cooper) μετά από 35 χρόνια;

Ναι, το διασκέδασα πάρα πολύ. Ο Steve είναι καλός φίλος, και ένας από αυτούς τους σπουδαίους κιθαρίστες που έχουν τον δικό τους ήχο. Παρ’όλο που η τελευταία φορά που περιοδεύσαμε μαζί ήταν στην πρώτη solo περιοδεία του Peter Gabriel (!) είναι πάντα ευχαρίστηση να ηχογραφείς με τον Steve.

 

Έπαιξες σε ένα από τα αγαπημένα μου τραγούδια του Tom Waits, το “Downtown Train” (από το “Rain Dogs album, 1985). Πώς ήταν να ηχογραφείς με ένα πολύ ταλαντούχο άτομο σαν τον Tom Waits; Είχες συνειδητοποιήσει όταν το ηχογραφούσατε ότι είχατε κάνει ένα συγκλονιστικό τραγούδι;

Μερικές ηχογραφήσεις απαιτούν μεγάλη συμμετοχή, και επιτρέπουν τεράστια συνεισφορά από τους μουσικούς, αλλά κάποιες άλλες λιγότερη- αυτή, φοβάμαι, ήταν πολύ σύντομη- και δεν έπαιξα σε πολλά κομμάτια, έτσι απλά με κάλεσαν για να πλαισιώσω τους άλλους μουσικούς για ένα τραγούδι- το κάναμε, και έφυγα.

Φυσικά λατρεύω την μουσική του, και νιώθω τυχερός να αποτελώ ένα μικρό μέρος της.

 

tony4Νομίζω ότι ζεις κοντά στην φάρμα και το studio του Levon Helm (drummer και ενίοτε τραγουδιστής των The Band). Είχες την ευκαιρία να γνωρίσεις τον Levon; Σ’άρεσε η μουσική που δημιούργησε; Είναι ήρωάς μου.

Γνώριζα πράγματι λίγο τον Levon, επειδή ζούσαμε στην ίδια πόλη για πολύ καιρό- επίσης έκανα κάποια ηχογράφιση στο studio στο κτήμα του, και έπαιξα σε μερικές από τις “Ramble” συναυλίες που έγιναν στο κτήμα του. Ήταν ένα τεράστιο ταλέντο, ένας μοναδικός τύπος, και λείπει από πολλούς εδώ στην περιοχή του Woodstock, καθώς και από οπαδούς σε όλον τον κόσμο.

 

Νομίζεις ότι το να παίζεις με διαφορετικούς ανθρώπους είναι επίσης μια μορφή εξέλιξης;

Πάντα ήταν κάτι εξαιρετικό για μένα το να παίζω με καλούς μουσικούς- βασικά δεν έμαθα συγκεκριμένα πράγματα πώς να παίζω καλύτερα, αλλά υπάρχουν πολλές παράμετροι για να παίξω καλύτερα, που βρήκα μεγάλη έμπνευση από αυτούς (σ.σ: τους μουσικούς), που με βοήθησε πολύ στο παίξιμό μου στο μπάσο. Και αυτό είναι ένα διαρκές πράγμα, επειδή ακόμα παίζω με καινούργιους ανθρώπους συνέχεια, και ευτυχώς ακόμα μαθαίνω.

 

Ένα τεράστιο «ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ» στον Tony Levin.

Official Levin/Minnermann/Rudess website: www.levinminnermannrudess.com

Tony Levin Official Website: www.papabear.com

Tony Levin Official Facebook Page: http://www.facebook.com/pages/Tony-Levin-Official-Page/115321604133?ref=ts&fref=ts

Loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry