HIT CHANNEL ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Είχαμε τη μεγάλη τιμή να μιλήσει με έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς δίσκων, τον Terry Brown. Ήταν παραγωγός των Rush κατά τη διάρκεια της κλασικής εποχής τους ’75-’82, από το ‘Fly By Night’  μέχρι το “Signals». Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι μετά, οι Rush  ποτέ δεν έκαναν τόσο μνημειώδη  albums σε σχέση με αυτά που έκαναν με τον Terry Brown. Έχει εργαστεί επίσης ως παραγωγός με τους Fates Warning, Klaatu και Voivod μεταξύ άλλων. Νωρίτερα στην καριέρα του, ήταν μηχανικός ήχου στα θρυλικά  Olympic Studios  του Λονδίνου και έχει συνεργαστεί με  Jimi Hendrix  (‘Axis: Bold as Love’), Traffic (‘Traffic’), The Who (‘Substitute’ single), Rolling  Stones, Eagles, Barbra Streisand και πολλούς άλλους. Διαβάστε παρακάτω τα πολύ ενδιαφέροντα πράγματα που μας είπε:

 

Ποια είναι τα projects με τα οποία ασχολείστε αυτή την στιγμή;

Έκανα παραγωγή σε μια μια μπάντα, τους  RIVER  SEVEN, οι οποίοι μόλις λανσαρίστηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο – είναι trio, σπουδαίες μελωδίες, cool  φωνητικά, και όλοι τους συνθέτες. Και σε ένα σόλο τραγουδιστή-τραγουδοποιό, τον  Josh TAERK, ο οποίος έχει μια μεγάλη καριέρα μπροστά του με ένα  album γεμάτο από υπέροχες μελωδίες και στίχους. Τέλος, στους  BLURRED VISION, διάσημoυς  για την διασκευή του “Another Brick In The Wall”  και το μετονόμασαν  σε  “Hey Ayatollah leave those kids alone!” με την ευλογία του Roger Waters (σ.σ:!!!!!). Είμαστε κοντά στην ολοκλήρωση του CD το οποίο είναι γεμάτο από υπέροχες μελωδίες.

 

terry1Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών προτιμάτε να κάνετε παραγωγή σε ανεξάρτητες μπάντες. Αυτό είναι  πιο απελευθερωτικό για σας ή απλώς συμβαίνει επειδή οι μεγάλες εταιρίες βρίσκονται στα τελευταία τους;

Πάντα έκλινα προς τις ανεξάρτητες μπάντες (οι RUSH ήταν σε ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρία κατά τη στιγμή άρχισα να τους κάνω παραγωγές). Μου δίνει πολύ περισσότερη ελευθερία να παράγω με τον τρόπο που μου αρέσει και να μην βάζω σε καλούπια την παραγωγή, δουλεύοντας στους  περιορισμούς των εμπορικών δίσκων.

 

Φυσικά, είστε ο κλασικός παραγωγός των  Rush. Νομίζετε ότι είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι  Rush είναι η πολύ πιο εμπορική και πιο synth προσέγγιση μετά το τέλος της συνεργασίας σας μαζί τους;

Όχι, ήταν σαφές ότι ήθελαν να προχωρήσουμε προς το αχαρτογράφητο έδαφος των μεγάλων synths και των ηλεκτρονικών  drums, που ήταν ο κύριος λόγος που χώρισαν οι δρόμοι μας .

 

Πόσο δύσκολο ήταν να προσπαθήσετε και να σκεφτείτε  να δημιουργήσετε ένα τόσο χαρακτηριστικό ήχο  στα  albums των Rush;

Ήταν κάτι που εξελίχθηκε από τη φύση του τρόπου γραφής των τραγουδιών και των διαθέσιμων οργάνων. Για παράδειγμα, αξιοποίηση της κιθάρας και μπάσου συν την προσθήκη των synths. Είναι όλα στις ενορχηστρώσεις  που ήταν σφιχτές και περιεκτικές, χωρίς καθόλου λίπος!

 

terry2Ποιοι είναι οι επιρροές σας ως παραγωγός, εκτός από την προφανή αναφορά στην Keith Grant  (σ.σ: παραγωγός στα Olympic  Studios); Είναι ο  George  Martin (σ.σ: παραγωγός των  Beatles) σημαντική επιρροή σε σας;

Εγώ δεν αισθάνομαι ότι ήμουν επηρεασμένος από κάποιον παραγωγό, αλλά τα απέκτησα  από την όλη εμπειρία που πήρα εργαζόμενος  σε αμέτρητα hit albums, σε συνεργασία με πολλούς ταλαντούχους μουσικούς και ενορχηστρωτές και βλέποντας πώς όλα τα κομμάτια έγιναν ένα. Όλα ξεκινούν με το τραγούδι: Δεν υπάρχει τραγούδι, δεν υπάρχει hit.

 

Ποια ήταν η πρώτη αντίδρασή σας όταν ακούσατε ότι τα θρυλικά Olympic Studios  που είχατε εργαστεί επί σειρά ετών, έκλεισαν; Είστε απογοητευμένος ότι η βρετανική κυβέρνηση δεν έσωσε αυτά τα  studios  όπως έκανε και με το Abbey Road;

Απογοητεύτηκα όταν τα Olympic Studios  έκλεισαν, αλλά η ζωή είναι γεμάτη απογοητεύσεις. Έχω καλές αναμνήσεις από τα πρώτα  Olympic Studios  στο Carlton Mews, ακριβώς έξω από Baker  St, όπου πέρασα πρώτα χρόνια μου στον κόσμο των ηχογραφήσεων. Έκλεισε επίσης κι αυτό μετά από πολλά χρόνια ως ένα από τα πιο επιτυχημένα ανεξάρτητα  studios   όπου κάναμε απανωτά  hits, συμπεριλαμβανομένων των  WHO, MOODY BLUES, DUSTY SPRINGFIELD, MARIANNE  FAITHFULL, DONOVAN, THE  TROGGS, BARBRA STREISAND και πολλά άλλα!

 

Τι αναμνήσεις έχετε από τις ηχογραφήσεις του ‘Substitute’ από τους  The Who; Ήταν μια από τις πρώτες δουλειές σας ως νεαρός παραγωγός/μηχανικός ήχου ..
Ο  Pete (σ.σ: Townshend, ηγέτης των  Who) ήταν παραγωγός, o  Keith (σ.σ: Moon,drummer) ήταν αγριεμένος, ο John (σ.σ: Entiwistle, μπασίστας) ήταν σκοτεινός και επίμονος, ο  Roger (σ.σ:Daltrey, τραγουδιστής)  τραγούδησε υπέροχα και όλη η ημέρα ήταν συγκλονιστική.

 

Ήσασταν  ο παραγωγός των Klaatu και κάνατε καταπληκτική δουλειά μαζί τους. Με το πρώτο τους  album, ‘3,47 EST’ εξαπλώθηκε  τότε η φήμη ότι ήταν ένα κρυφό reunion  album των Beatles. Ευχαριστηθήκατε τα albums που κάνατε  με τους  Klaatu; Ποιανού ιδέα ήταν η φήμη για το «μυστικό  reunion album των  Beatles»; Της  Capitol Records (σ.σ: η  Capitol έκανε το ίδιο και το 1974 με τους Phantom’s Divine Comedy, σαν κρυφό  reunion  των  Doors με τον ζωντανό υποτίθεται Morrison στα φωνητικά) ;

Η «φήμη», ήταν εντελώς συμπτωματική, αλλά ευτυχής επειδή εκτόξευσε την μπάντα από την αφάνεια στο προσκήνιο. Το  album  των KLAATU “3.47EST”  ήταν ευχαρίστηση να το κάνω. Στην πραγματικότητα, εγώ μόλις  έκανα εκ νέου  re-mastering  από τις πρωτότυπες ταινίες που αποτυπώθηκαν σε 176,4 kHz 24bit sampling rate. Είναι πραγματικά καταπληκτικό άλμπουμ, ένα από τα αγαπημένα μου από εκείνη την εποχή και ένας πρόδρομος  του  “2112” των  RUSH, αλλά με μια πολύ μεγαλύτερη παλέτα οργάνων και χρωμάτων.

 

Τι θα λέγατε ότι είναι το πιο σημαντικό που μάθατε μετά από τόσα χρόνια που εργάζεστε στη μουσική βιομηχανία;
Το πιο σημαντικό πράγμα είναι να συμπεριφέρεσαι σε κάθε έργο ως το πιο σημαντικό που έχει περάσει από την  κονσόλα σου. Αγωνιώ  για τα περισσότερα έργα μου σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό ή άλλο, δεν είναι ποτέ μια βόλτα στο πάρκο. Αν γίνεται εύκολο,τότε ήρθε η ώρα να σταματήσεις.

 

Έχετε συνεργαστεί με όλους, από τον Hendrix  μέχρι τον  Jim Matheos. Υπάρχει κάποιος μουσικός που θα θέλατε να εργαστείτε μαζί του και δεν έχει συμβεί ακόμη; Ίσως με τον Scott  Walker;

Νομίζω ότι είχα το μερίδιό μου στις συνεργασίες με μεγάλες καλλιτέχνες- υπάρχουν μόνο τόσες πολλές ώρες σε μια ημέρα (σ.σ: εννοεί ότι υπάρχουν πολλοί που θα θελε να συνεργαστεί).

 

Πιστεύετε ότι το rock ‘n’ roll έχει πεθάνει και τώρα τα πάντα είναι  γύρω από managers, συμβόλαια και ποσοστά; Δηλαδή, ο  Jim Morrison είχε δίκιο πάλι;

Ελπίζω ότι το  rock  δεν είναι νεκρό, αλλά βρισκόμαστε σε μια περίεργη φάση της μετριότητας. Η μουσική είναι βασισμένη στη μόδα και η μόδα αλλάζει, έτσι προσδοκώ μια αλλαγή προς το καλύτερο προ των πυλών!

 

Τι μουσική ακούς αυτή την περίοδο; Πιστεύετε ότι Radiohead είναι τα κορυφαία μπάντα των ημερών μας;

Τι λες για τους MUSE και τους  ELBOW (σ.σ: Για τους  Elbow συμφωνώ. Για τους  Muse διαφωνώ);

 

Έχετε επισκεφτεί  ποτέ την Ελλάδα; Στείλτε ένα μήνυμα στους Έλληνες ακροατές.

Όχι. Η Ελλάδα είναι ένα μέρος που δεν έχω έπισκεφτεί ποτέ. Το μήνυμά μου στους Έλληνες ακροατές, είναι καλή τύχη να τα καταφέρουν τα επόμενα χρόνια της λιτότητας, να δουλεύουν έντονα και να ακούνε έντονα,καλή μουσική. Θα τους βοηθήσει να το ξεπεράσουν αυτό.

 

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον  Terry Brown.

 

loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry