Taylor Swift - RED album cover
Taylor Swift – RED

Ακούσαμε το νέο άλμπουμ της Taylor Swift – Red, διαβάστε πως μας φάνηκε, η νέα της δουλειά με τη τραγουδίστρια να πειραματίζεται με  νέα είδη

Μετά τη τεράστια επιτυχία του Speak Now, η Taylor Swift επιστρέφει μετά από 2 χρόνια με ένα νέο άλμπουμ, που απλά ονομάζεται RED. Κόκκινο της φωτιάς, τους έρωτα, του πάθους…  Το RED είναι ένα concept άλμπουμ που βασίζεται στην αγάπη «προδότη», «θλιβερή, όμορφη και τραγική», εξηγεί η τραγουδίστρια στον πρόλογο του φυλλαδίου.

Αυτή τη φορά η τραγουδίστρια ήθελε να κάνει διαφορετικά τα πράγματα. Έτσι αφού έγραψε το Speak Now ολοκληρωτικά μόνη της αποφάσισε να συνεργαστεί με άλλους δημιουργούς (και παραγωγούς) που πάντα θαύμαζε και μπορούσε να μάθει από αυτούς. Η ίδια δήλωσε πως το να γράφεις μόνη είναι σαν μένεις αγκυλωμένη σε έναν στιλ. Και αυτή θέλει να εξελιχθεί και γι’ αυτό θέλησε να ρισκάρει. Το αποτέλεσμα είναι ένα μεγάλο μείγμα ειδών ,που τέλεια αναμειγνύονται, κυμαίνεται από country σε country-pop στη pop, pop-rock, ακόμα και στο indie και τη dubstep.

Το album έχει 19 κομμάτια, 11 γράφτηκαν από την ίδια και 8 με συνεργασίες (συμπεριλαμβανομένων και δύο ντουέτα με co-authors).

Το άλμπουμ ξεκινά ήδη δυνατά με το

“State Of Grace”
Ένα τραγούδι που μιλάει για αγάπη που κυριαρχεί μια φανταστική ντραμς και τα υπέροχα riff της κιθάρας, το Rolling Stone μάλιστα τη χαρακτήρισε σαν τη πιο σοφή παραγωγή της συγκρίνοντας τη με το ύφος των U2.
Μια μικρή ομοιότητα ίσως τη παρατηρήσετε και εσείς, με τη Taylor να τα καταφέρνει καλά και στα πιο rock τραγούδια. Οι στίχοι ει ναι το πιο ωραίο μέρος του τραγουδιού το οποίο μας κέντρισε μα το πρώτο του άκουσμα.
Τα πάντα σχετικά με αυτό το τραγούδι, το καθιστούν έναν ύμνο στην αγάπη, γιατί η αγάπη είναι μια κατάσταση χάριτος που αξίζει να αγωνιστεί για .. Στην deluxe έκδοση θα βρείτε και μια ακουστική εκδοχή,με τη φωνή της Taylor να είναι πιο αγγελική και μαλακιά από το κανονικό. Εκτιμάμε και τις δύο, ίσως λίγο παραπάνω τη κανονική έκδοση για τον προσδιορισμό και την ενέργεια που στέλνει.

“Red”
Είναι το ομότιτλο τραγούδι του άλμπουμ και από τα αγαπημένα μας. Σε αυτό το τραγούδι η Taylor χρησιμοποιεί πολλές μεταφορές για να παρομοιάσει την αγάπη και τον έρωτα. Ένα ιδιαίτερο μείγμα country και pop-rock με ένα ηλεκτρονικό φινίρισμα που οι fan ίσως μισήσουν, αλλά προσωπικά μου άρεσε.
Ίσως γίνει το “You Belong With Me” του άλμπουμ , που ελπίζουμε να το δούμε σαν single.

“Treacherus”
Είναι η πρώτη μπαλάντα του δίσκου γραμμένη σε συνεργασία με τον Dan Wilson που είχε δουλέψει και με την Adele στο 21. Ίσως το πιο ώριμο τραγούδι της Taylor που έχει μέχρι στιγμής κυκλοφορήσει. Οι πρίγκηπες και οι πριγκίπισσες έχουν εξαφανιστεί και η τραγουδίστρια τραγουδάει για πρώτη φορά ερωτικές εμπειρίες πάντα με διακριτικότητα και στιλ “‘I’ll do anything you say, if you say it with your hands”.
Ένα πολύ ντελικάτο τραγούδι με γλυκό ρυθμό ακουστικό που σπάει μετά στο κύριο ρεφρέν. Η Taylor εξελίχτηκε και φωνητικά, φωνή της απαλή και λεπτή παντρεύεται καλά με τους στίχους. Αλλά και ο Dan Wilson έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στην παραγωγή του τραγουδιού!

“I Knew You Were Trouble”
Αυτό είναι το dubstep τραγούδι του άλμπουμ. Ποιος θα φανταζόταν πως η Taylor Swift θα έκανε ένα τέτοιο τραγούδι; Το αποτέλεσμα εκπλήσσει. Είναι ένα από τα τρία τραγούδια που γράφτηκαν μαζί και παράχθηκαν από τον hitmaker Max Martin, που η Swift πιστεύει σαν έναν από τους μουσικούς της ήρωες (όντας επίσης fan της Britney Spers). Το αποτέλεσμα είναι μοναδικό. Ο Max έκανε εκπληκτική δουλειά στη παραγωγή, ήξερε ακριβός που να βάλει το dubstep στα σωστά σημεία για να μη κάνει το τραγούδι ένα συνηθισμένο dance κομμάτι.

“All Too Well”
Αυτό που λέμε η μπαλάντα του δίσκου. Κρατάει περίπου 5.30 λεπτά. Είναι το κλασικό τραγούδι αλλά Taylor Swift με ένα μεγάλο και λεπτομερή κείμενο, σχεδόν ένα ποίημα. Διηγείται όλες τις αναμνήσεις αυτής της σχέσης, πιο συγκεκριμένα με τη τον ηθοποιό Jake Gyllenhaal και μεταδίδει τα γλυκόπικρα συναισθήματα.
Είναι το μόνο κομμάτι στο οποίο υψώνει τη φωνή της, θέλοντας να τονίσει αυτό το ποίημα «and you call me up again just to break me like a promise». Αρχικά το τραγούδι επρόκειτο να διαρκέσει 10 λεπτά. Όλα τα τραγούδια της χαρακτηρίζονται από μαι καθαρότητα και μια μεγάλη συναισθηματική επιβάρυνση, έτσι και το “All Too Well”δεν αποτελεί εξαίρεση.

“22
Συνεχίζουμε με το δεύτερο τραγούδι που φέρνει την υπογραφή του Max Martin. Ένα τραγούδι που ανθίζει στην καθαρή χαρά, της χαρά της ζωής και τη διασκέδαση. Η Taylor το έγραψε αφιερώνοντας το της στις φίλες της με τις οποίες πέρασε το καλοκαίρι. Σε αυτό το τραγούδι τα lyrics είναι αποξενωμένα από το ύφος της. Ένα τραγούδι πολύ teen, ιδανικό για ένα πάρτυ στη παραλία. Ένας ύμνος στη φιλία την αθωότητα και τη νιότη. Αν σας κολλήσει δε φταίμε.

“I Almost Do”
Μια ακόμα κλασσική μπαλάντα, θλιβερή, country, στη οποία η Taylor τραγουδάει τη θέληση της να ξαναπάρει κάποιον και θέλει να του δώσει άλλη μια ευκαιρία, αλλά ξέρει πως δε μπορεί και τελικά αντι να τον φωνάξει έγραψε αυτό το τραγούδι.Δεν είναι σαν το “All Too Well”, αλλά είναι ένα τραγούδι βαθύ γραμμένο από την καρδιά. Ο ήχος ήταν το μέρος που προτίμησα, οι αργές μελωδίες της είναι πάντα οι καλύτερες φτιαγμένες για να μας ηρεμούν.

“We Are Never Ever Getting Back Together”
Είναι το τελευταίο τραγούδι σε παραγωγή του Martin που κυκλοφόρησε για να μας εισάγει στο άλμπουμ και φτάνει στο Νο1 στις ΗΠΑ, πετυχαίνοντας μεγάλη επιτυχία και στο εξωτερικό. Πάντα αφιερωμένο στον ηθοποιό Jake Gyllenhaal. Μερικοί το χαρακτηρίζουν σαν το καλύτερο της single , ακόμα και σαν το καλύτερο της τραγούδι. Ok το κομμάτι είναι ευχάριστο και όμορφο άλλα έχει σίγουρα καλύτερα. Ίσως ένα τραγούδι που αντιπροσωπεύει λίγο τη Taylor Swift.

“Stay Stay Stay”
Έρχεται ένα χαρούμενο country τραγούδι, που θυμίζει πολύ το στυλ από το πρώτο άλμπουμ και κάποιες φορές θυμίζει «Hey Soul Sister» των Train. Ίσως να έχει εμπνευστεί από αυτό, αφού αγαπά αυτό το τραγούδι.
Μιλάει για μια αγάπη που πηγαίνει πέρα από τις αντιπαραθέσεις και προβλήματα. Πιστεύουμε οτί είναι ένα από τα πιο αξιολάτρευτα τραγούδια που έχει γράψει. Μεταδίδει αισιοδοξία που λάμπει μέσα μέσα από ευχάριστο τραγούδισμα της Taylor.

“The Last Time”
Είναι το πρώτο από τα δυο ντουέτα του RED. Πρόκειται για μια συνεργασία με τον frontman των Snow Patrol, αγαπημένο συγκρότημα της Taylor. Ένα μελαγχολικό τραγούδι, ένα τραγούδι αφιερωμένο στο μισός και στην αγάπη.
Είναι μια εξέλιξη σε σχέση με το ύφος της , ακούγεται καθαρά η επιρροή των Snow Patrol,, η ορχήστρα που ακούγεται είναι μαγική όπως και η εκτέλεση της Taylor. Η φωνή του Gary Lightbody είναι ισχυρή και σχεδόν κυριαρχεί της Taylor, αλλά οι δύο φωνές δένουν πολύ καλά. Δε θυμάμαι να έχω ακούσει τη Taylor με τέτοιο χρώμα στη φωνή της από το “Safe & Sound”. Ένα πραγματικό στολίδι.

“Holy Ground”
Όταν διάβασα το όνομα του παραγωγού του αυτό το κομμάτι σχεδόν πριν από ένα μήνα, Jeff Bhasker, φαντάστηκα ένα κομμάτι στυλ Lana Del Rey ή λίγο περισσότερο urban αφού συνεργάστηκε με hip-hop καλλιτέχνες, αντίθετα έπρεπε να αναθεωρήσω.
Το τραγούδι το εκτιμάς με τα ακούσματα αλλά από τον τίτλο και μόνο “Holy Ground” μην περιμένετε ένα τραγούδι με ευχάριστο mood. Η Taylor αναπολεί μια παλιά σχέση με άσχημο τέλος και τελικά καταφέρνει να εκτιμήσει μετά από χρόνια. Μου άρεσε η παραγωγή του Jeff με όλα αυτά τα ντραμς που θυμίζουν λίγο το ύφος των Fun.

“Sad Beautiful Tragic”
Ένα ακόμα στολίδι του δίσκου, έχει κάτι το κοινό με το “Last Kiss” του Speak Now, μπάσα φωνή και λυπημένο mood, αλλά κατώτερο. Περιέχει ένα από τα ποιο ποιητικά κείμενα της Swift, συνοδευόμενο από γλυκιά και απαλή μελωδία. Ποιητικό, μεταδίδει θλίψη, που σε μολύνει και σας κάνει να νιώθεις λυπημένος. Η μελωδία γίνεται σχεδόν υπερβατική και σας μεταφέρει σε φανταστικούς κόσμο. Ίσως πρέπει να το ακούσετε για να καταλάβετε…

“The Lucky One”
Αρχικά δε με εντυπωσίασε αλλά αφού κατάλαβα το story πίσω από αυτό αναθεώρησα. Πάντα περιμέναμε ένα τραγούδι που να μιλάει για τη φήμη και η Taylor και με δεδομένο το ταλέντο της ως στιχουργός, δεν θα μπορούσε να περιγράψει μια ιστορία πιο τέλεια από αυτή.
Η ιδιαιτερότητα του έγκειται στη φωνή, σε ορισμένα σημεία δεν μοιάζει καν να είναι αυτή, ποτέ δεν θυμάμαι να έχω ακούσει αυτό τον τόνο στη φωνή της. Το ρεφρέν είναι λίγο επαναλαμβανόμενο,ίσως και σκόπιμα. Καλό τραγούδι.

“Everything Has Changed”
Το δεύτερο και τελευταίο ντουέτο μαζί με τον Άγγλο τραγουδιστή Ed Sheraan. Με άρεσε από το πρώτο άκουσμα, έχει έναν ρυθμό που σου μπαίνει στο κεφάλι , παρόλα αυτά παραμένει ντελικάτο. Μαζί έγραψαν τέλειους στίχους και μια ακουστική μελωδία, ειδικότητα του Ed. Ο Mr. Sheraan τραγουδάει μόνο το ρεφρέν, για το υπόλοιπο είναι σαν να κάνει τη δεύτερη φωνή, με αυτή την ιδιαιτερότητα να το κάνει διαφορετικό από ένα κλασικό ντουέτο.

“Starlight”
Ένα από τα pop-oriented τραγούδια του δίσκου, που μου θυμίζει εκείνα των 90′s. Αυτό το τραγούδι μιλάει γα την Ethel και Bobby Kennedy, η Taylor είδε μια φώτο των δυο τους εφήβους, που δεν ήξεραν τι έκαναν, αλλά από το χαμόγελο κατάλαβε ότι είχαν ένα υπέροχο βράδυ και αποφάσισε να γράψει για το θέμα αυτό από την μεριά της Ethel. Είναι συναρπαστικό, διασκεδαστικό, χορευτικό, γεμάτο ρυθμό. Επίσης, διαφορετικό από τα συνηθισμένα στυλ του, αποφεύγοντας να παρασυρθεί από τη Dance.

“Begin Again”
Το δεύτερο single του άλμπουμ είναι μια μπαλάντα country-pop, πολύ γλυκό και ρομαντικό. Το video κυκλοφόρησε μερικές εβδομάδες πριν και γυρίστηκε στο Παρίσι, τη πόλη του έρωτα. Το τραγούδι μιλάει για το να ξαναρχίσεις να πιστεύεις στων έρωτα και στην αγάπη μετά από μια σχέση με άσχημο τέλος. Σε σημεία Ινώς θυμίζει λίγο “Back To December”, άλλα είναι ίσως πιο ελκυστικό και συναρπαστικό.

Bonus Tracks:

“The Moment I Knew”
Μια μπαλάντα θλιβερή, συναρπαστική, συγκινητική ότι δεν αξίζει να καταλήξει σαν bouns. Οι στίχοι είναι όμορφοι γραμμένοι από την ίδια της Taylor που δείχνει όλες τις ικανότητες της σαν συνθέτρια.

“Come Back… Be Here”
Άλλο ένα τραγούδι συνεργασίας, γραμμένο με τον Dan Wilson, που μιλάει για ένα αγόρι που εξαφανίζεται ξαφνικά. Μουσικά θυμίζει λίγο το στυλ της Avril Lavigne. Ίσως και αυτό άξιζε να είναι στο άλμπουμ.

“Girl At Home”
Δεν με ξετρέλανε, ειδικά το ρεφρέν που δεν πείθει. Άξιζε να ήταν bonus tack. Σίγουρα έχει πολλά καλύτερα, που θα μπορούσε να είχε συμπεριλάβει στο άλμπουμ.
Για να κλείσουμε, η Swift έκανε μεγάλα βήματα και είναι ίσως η πιο σταθερή τραγουδίστρια αυτό το διάστημα, έκανε πάντα καθαρά όμορφα άλμπουμ χωρίς fillers.
Με το “Red” αποδεικνύει ότι δεν είναι μόνο μια ξανθιά κοπελίτσα της σύγχρονης country, αλλά μια ευέλικτη καλλιτέχνης που μπορεί να τα καταφέρνει καλά σε οποιοδήποτε είδος, ακόμα και στο electro-pop.

Ναι οι επικριτές της την αποκαλούν βαρετή και μπανάλ αλλά αντικειμενικά αυτό δεν είναι αλήθεια.
Το «RED» είναι μια πραγματική εξέλιξη, υπάρχουν οι συνήθεις στίχοι της Taylor που σε αγγίζουν, τραγούδια με βάθος που είναι αναμεμιγμένα με άλλα πιο ποπ και χαλαρά και είναι χωρίς αμφιβολία το πιο πειραματικό για αυτό το μείγμα των ειδών που αποδεικνύουν την ευελιξία της.

loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ