Το Hit Channel «έκλεψε» λίγο από τον πολύτιμο χρόνο του Μιχάλη Έξαρχου a.k.a. Stereo Mike ο οποίος κινείται σε πυρετώδεις ρυθμούς καθώς εκτός της κυκλοφορίας του νέου του δίσκου ANELI3H, είναι και υποψήφιος για να λάβει το χρίσμα του εκπρόσωπου της χώρας μας στον επερχόμενο διαγωνισμό της Eurovision που θα διεξαχθεί στην Γερμανία. Το τραγούδι με το οποίο συμμετέχει στον διαγωνισμό ο Stereo Mike είναι το «Watch My Dance», το οποίο ερμηνεύει μαζί με τον Λούκα Γιώρκα. (Πατήστε εδώ για να δείτε το video του τραγουδιού)

 

Μιλήσαμε τον Μιχάλη για την δημιουργία του ANELI3H, τις γνώσεις του ως καθηγητής του Westminster αλλά και για τον Πειραιά!

 

Πώς σου κέντρισε το ενδιαφέρον η Hip Hop, τόσο ώστε να ασχοληθείς και ως μουσικός με αυτό το είδος;

Εκτός του ότι με μαγεύει η ρυθμική ποίηση πάνω στο beat, το hip-hop έχει τη δυνατότητα να εμπεριέχει όλα τα άλλα είδη μουσικής μέσα στην αισθητική του.  Αν και παραδοσιακά βασίζεται στη δειγματοληψία, δε σε σταματάει τίποτα απ’ το να συνθέσεις rock, blues, κλασσικά μοτίβα, πάνω στα οποία θα βασίσεις μια rap ιδέα.  Έτσι, αποτελεί την πιο «ελεύθερη» έκφραση της εποχής και της γενιάς μου.

 

Στην συνέχεια έκανες σπουδές πάνω στη μουσική στην Αγγλία. Τι παραπάνω σου έδωσε αυτή η εκπαίδευση;

Δεν νομίζω ότι έχει άμεση σχέση με την ανέλιξη μου σαν στιχουργό ή συνθέτη, αλλά ταυτίζεται με τη δημιουργική μου αυτονομία.  Οι σπουδές μου ήταν πάνω στην παραγωγή και, στην εποχή μας, το να είσαι παραγωγός του εαυτού σου σημαίνει ότι δε θα συμβιβαστεί το δημιουργικό σου όραμα με κανέναν και με τίποτα.  Πιστεύω στην punk ιδεολογία του αυτοδημιούργητου και της D.I.Y. νοοτροπίας, και η μόνη οδός για μένα ήταν αυτή της ακαδημαϊκής μετανάστευσης, αφού η χώρα μας τότε δεν προσέφερε κάτι αντίστοιχο.

 

Νέος δίσκος, ANELI3H. Τι μας παρουσιάζεις σε αυτή την κυκλοφορία;

12 από τα 30-κάτι κομμάτια που έγραψα από το XLI3H μέχρι τώρα, τα οποία δένουν σαν concept album και παρουσιάζουν εμένα και την έκφρασή μου στα τελευταία 3 χρόνια.  Νοιώθω ότι είναι η καλύτερη και πιο ανοιχτή μου δουλειά μέχρι τώρα…  Ανοιχτή με την έννοια των μουσικών στυλ, που όλο και περισσότερο περιέχουν όλα τα είδη που αγαπώ – από electro-house μέχρι rock και πάντα hip-hop.  Επίσης πιστεύω ότι διαγράφει και την ανέλιξή μου σαν ερμηνευτή από το «Σάτυροι Νομάδες» (πρώτο album) μέχρι σήμερα.

 

Τι θα έλεγες ότι σε ενέπνευσε στην δημιουργία αυτού του άλμπουμ;

Σίγουρα περιέχει πολλά ξεκαθαρίσματα από το παρελθόν, από δεσμά, από ανθρώπους και η κύρια ιδέα είναι η ελευθερία μέσω έκφρασης – η ανέλιξη.  Μιλάει για το θράσος απέναντι σε συμβιβασμούς, στη ζωή και δημιουργικά.  Είναι η στιγμή που πήρα τα ηνία στα χέρια μου και σαν επαγγελματίας της μουσικής βιομηχανίας.  Τέλος, είναι η πρώτη φορά που έγραψα ματζόρε, χαρούμενα ακόρντα, μια και νοιώθω όλο και περισσότερη ευγνωμοσύνη απέναντι στο σύμπαν.

 

Ο προηγούμενος δίσκος σου ονομάζεται XLI3H. Είχες σκεφτεί από πριν να υπάρχει μια σύνδεση στους τίτλους των δίσκων σου ή ήταν κάτι που έγινε στην πορεία;

Από την αρχή γράφω μια τριλογία – XLI3H/ANELI3H/KATALH3H – μια και το να γράφεις είναι περισσότερο βιολογική ανάγκη, παρά ένα album project με αρχή και τέλος, οπότε ήθελα να εκφράσω κάτι σαν προσωπικό ημερολόγιο μέσα από μουσική και στίχους σε μία μεγάλη περίοδο της ζωής μου.

Αυτό τον καιρό εκτός από την κυκλοφορία του νέου δίσκου, συμμετέχεις και στον διαγωνισμό για την επιλογή του τραγουδιού που θα εκπροσωπήσει την χώρα μας στην Eurovision. Πως προέκυψε αυτό;

Ο Γιάννης Χριστοδουλόπουλος που συνέθεσε τη μουσική μου παρουσίασε αυτή την πρωτοποριακή ιδέα και ανατρίχιασα από το πρώτο άκουσμα.  Σε συνδυασμό με τους στίχους της Ελεάνας Βραχάλη, ένιωσα ότι κουβαλάει όλη την περηφάνια ενός έθνους αλλά και του ζεμπέκικου του ίδιου.  Η καινοτομία του rap σε 9/8 είναι κάτι που πάντα σκεφτόμουν ως λάτρης των ρεμπέτικων, αλλά ποτέ δεν είχα επιχειρήσει.  Αυτό το τραγούδι με εκφράζει απόλυτα σαν πολίτη του κόσμου, rapper και Έλληνα.

 

Η συμμετοχή στον διαγωνισμό της Eurovision μπορεί να αποτελέσει για ένα καλλιτέχνη και διαβατήριο για διεθνή καριέρα;

Ανάλογα το χειρισμό του αποτελέσματος και το κατά πόσο η συμμετοχή ήταν στιχουργικά και μουσικά αξιοπρεπής, ώστε ο καλλιτέχνης να μπορεί να εκφραστεί και πέραν του θεσμού αλλά και των συνόρων της χώρας του.

 

H ιδέα του τραγουδιού βασίστηκε στο να υπάρξει κάποια πρωτοτυπία; Δηλαδή να μην είναι ακόμα ένα dance κομμάτι που είναι συνήθως στο σύνολο τους τα τραγούδια της Eurovision.

Δε νομίζω ότι κανένας που γράφει από την καρδιά, γεννάει στίχους ή μουσική με πλάνο στο μυαλό του.  Πρόκειται για κάτι πολύ πιο μαγικό και παγκόσμιο.  Τώρα – σαν ιδέα – η σύνθεση του ζεμπέκικου με το rap, αν και πρωτοποριακή, μόνο στη χώρα μας θα μπορούσε να γεννηθεί και γι’ αυτό θα χαρώ πολύ να μας εκπροσωπήσει.

 

Θα συνεργαστείς με τον Λούκα και εκτός του διαγωνισμού; Σε κάποιο τραγούδι, κάποιο δίσκο ίσως;

Πολύ θα το χαιρόμουν.  Μόλις γνωριστήκαμε μέσα από αυτό το τραγούδι, αλλά – αν και εκπρόσωποι φαινομενικά διαφορετικών μουσικών – νοιώθω ότι έχουμε μία παρόμοια φλόγα για την αληθινή έκφραση, και εκεί είναι που η μουσική δεν έχει σύνορα.  Είναι μεγάλος ερμηνευτής γιατί τραγουδάει από την καρδιά του και θα το αποδείξει ο χρόνος.  Ίσως ξεκίνησες μια πολύ όμορφη ιδέα με αυτή την ερώτηση!

 

Η παρουσίαση του ANELI3H θα γίνει στον Πειραιά. Με αφορμή και την επιτυχία σου με το  τραγούδι «Περαία Μου», τι σημαίνει για εμάς τους Πειραιώτες αυτή η πόλη;

Ως παιδί του Περαία μας, για μένα το λιμάνι, η θέα προς τη θάλασσα, η ιδέα όλων των ανοιχτών προορισμών, σημαίνουν ελευθερία, δημιουργία, ανοιχτό ορίζοντα.  Νομίζω – χωρίς να φανώ τοπικιστής – ότι σ’ αυτή την περιοχή έχουμε κι ένα street κώδικα τιμής που τον έχω συναντήσει σε λίγα μέρη ως τώρα και είναι αναγνωρίσιμος διεθνώς.

 

Θα πρέπει να αναφερθούμε και στην ιδιότητα σου ως καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Westminster! Ποιά ήταν η πρώτη σου αντίδραση όταν σου πρότειναν να διδάξεις;

Ήταν ένα θετικό σοκ, αφού εκείνη την περίοδο ήμουν ηχολήπτης σε ένα πολύ underground βρετανικό hip-hop studio και ένοιωθα ότι απείχα κάπως από τα ακαδημαϊκά δρώμενα.  Αλλά η αξιοκρατία του βρετανού είναι τέτοια που αναγνωρίζει και τη σημασία της υποκουλτούρας, ειδικά στη μουσική, αφού όλα τα νέα κύματα έτσι προέκυψαν.  Κάπως έτσι μου έγινε η πρόταση, πρώτα σεμιναρίων, σε urban παραγωγή και programming, και λίγα χρόνια μετά της έδρας ως senior lecturer στη μουσική.  Περιττό να πω ότι ο διευθυντής του μουσικού τμήματος και μέντοράς μου – Alan Fisher – ήταν drummer των Cabaret Voltaire και παραγωγός – μεταξύ άλλων – της Bjork.

 

Ζεις στην Αγγλία. Μέσα από την εμπειρία σου και τις γνώσεις σου στη μουσική, τι πιστεύεις ότι λείπει από την μουσική σκηνή της χώρας μας;

Θάρρος στην αποφυγή της απομίμησης και μια υγιής εναλλακτική υποκουλτούρα με μεγαλύτερη ζωντανή σκηνή.

 

Το ότι μένεις στο εξωτερικό επηρεάζει την καριέρα σου στην Ελλάδα;

Σίγουρα επηρεάζει τον ήχο μου αφού το Λονδίνο αποτελεί Βαβυλώνα των μουσικών ρευμάτων και γενέτειρα νέων ειδών.  Σε γενικές γραμμές η χώρα μας δέχεται τις προτάσεις μου με ενθουσιασμό, αγάπη και στήριξη.  Χαίρομαι αν κατά κάποιο μικρό τρόπο αποτελώ μια γέφυρα νέου ήχου με ντόπιο στίχο.

 

Τι θα άλλαζες στον Stereo Mike;

Θα είχα μάθει περισσότερα μουσικά όργανα και θα είχα παίξει περισσότερα live στη εφηβεία μου, αντί να σπαταλήσω χρόνο στην παραπαιδεία του ελληνικού συστήματος, κι αυτό το λέω σαν ακαδημαϊκός και μουσικός.

 

Ευχαριστούμε τον Stereo Mike για τον χρόνο του. Καλή επιτυχία στις 2 Μαρτίου και όλοι στο Hit Channel στηρίζουμε και ευχόμαστε το Watch My Dance να εκπροσωπήσει την Ελλάδα!

 

Περισσότερα για τον Stereo Mike θα βρείτε στις ιστοσελίδες: facebook fanpage,   MySpace,   Wikipedia,   University of Westminster

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
loading...
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ