Το Hit Channel φιλοξενεί σήμερα τον σκηνοθέτη των επιτυχιών! Ο Sherif Francis βρίσκεται πίσω από τα βίντεο κλιπ που σαρώνουν στο YouTube όπως το «Φιλί» των Vegas, η «Ζωγραφιά» των Μηδενιστή & Demy και βέβαια το Best Dance Video Clip 2011, «Call Me«!

Αν και νέος σκηνοθέτης, ο Sherif έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως οι Νότης Σφακιανάκης, Stan, NiVo, Nicko, C-Real και πολλούς άλλους. Τον συναντήσαμε στο studio του όπου και μας μίλησε για την δουλειά του σκηνοθέτη, για την συνεργασία του με τους καλλιτέχνες και… μας έλυσε πολλές απορίες σχετικά με το τι συμβαίνει πίσω από τις κάμερες! Διαβάστε τα όσα μας δήλωσε:

 

Το βίντεο κλιπ των Vegas για το «Φιλί» ξεπέρασε τις 8.000.000 προβολές! Είσαι ο σκηνοθέτης του πιο επιτυχημένου Ελληνικού κλιπ στο YouTube!
Βασικά δεν το περίμενα ποτέ να γίνει αυτό το πράγμα.  Νομίζω ότι είναι ένας συνδυασμός σε ένα κομμάτι. Πιάσαμε το συναίσθημα του κομματιού και νομίζω ότι είναι  50% το κομμάτι και 50% το βίντεο κλιπ, που αν δέσουν καλά και βγει ένα αποτέλεσμα που το ένα συμπληρώνει το άλλο, το αποτέλεσμα μιλάει από μόνο του.

Μάλιστα έγραψες και την μουσική του τραγουδιού.
Το είχα γράψει το 2009, όπου στέλνω σε ένα παιδί στην Πάρο, ο οποίος μόλις ετοιμαζόταν να ξεκινήσει την καριέρα του, να βγάλει στίχους και την μελωδική γραμμή.  Μιλάμε για τον Stan! Ο οποίος μου στέλνει τη φωνή γραμμένη μέσω κινητού, δηλαδή το έγραψε με το κινητό, το πέρασε στο pc και μου το έστειλε. Το έβαλα εγώ την μίξη σαν οδηγό και το στείλαμε στους Vegas. Ήταν προορισμένο για το πρώτο τους cd, το οποίο όμως δεν ταίριαζε με το ύφος του cd που φτιάχνανε τότε, μου είπαν ότι θα έμπαινε στο δεύτερο, όπως και έγινε και τελικά αποφάσισαν ότι θα ήταν το 3ο τους single από το cd και τότε είχα μπει για τα καλά στη σκηνοθεσία και μου είπαν αφού είναι δικό σου το κομμάτι, δεν κάνεις και το βίντεο κλιπ; Και κάπως έτσι έγινε. Ευελπίζομαι ότι αυτό θα είναι το πρώτο ελληνικό βίντεο κλιπ, ίσως σε ένα χρόνο από τώρα που θα φτάσει διψήφιο αριθμό εκατομμυρίων.

Οπότε ξεκίνησες σαν μουσικός παραγωγός. Πως προέκυψε η σκηνοθεσία;
Η μουσική σύνθεση δεν ήταν που μπορείς να ζήσεις από αυτό, οπότε είχα μια πρωινή δουλειά η οποία ήταν μοντέρ. Έκανα μοντάζ σε βίντεο κλιπ για ένα πάρα πολύ γνωστό σκηνοθέτη.  Όταν λύθηκε η συνεργασία μας αποφάσισα να το κυνηγήσω, εφ’ όσον κατείχα πλέον το δεύτερο σκέλος ενός βίντεο κλπ, το πρώτο είναι το γύρισμα και το δεύτερο το μοντάζ και η επεξεργασία, είπα ας κάνω μια προσπάθεια για το γύρισμα. Αυτό ήταν ένας καλός τρόπος για να δω τις δυνατότητες μου και ξεκίνησα με μικρά συγκροτηματάκια, μικρούς καλλιτέχνες στην αρχή και μάθαινα και καταλάβαινα ώσπου ήρθε η πρώτη μεγάλη δουλειά που ήταν με τον Αλκαίο, για το “OPA”.

Στη συνέχεια ήρθε η βράβευση του «Call Me» στην κατηγορία Best Dance Video Clip των MAD Awards. Τι σημαίνει για σένα αυτή η βράβευση;
Κατ’ αρχάς δεν το πίστευα. Όταν το ανακοίνωσαν…. Ήταν στην ίδια κατηγορία με μεγαθήρια. Το “Call Me” έκανε μεγάλη επιτυχία, ομολογουμένως,  αλλά στην ίδια κατηγορία είχαμε αντιμέτωπους πάρα πολύ μεγάλους καλλιτέχνες όπως οι Playmen, ο Mark Angelo και με βίντεο κλιπ που ήταν πολύ “γερά” και ειλικρινά όταν έλεγαν τους υποψήφιους είχα στο μυαλό μου ότι θα το κέρδιζε κάποιο άλλο, πιο συγκεκριμένα πίστευα το “Feel Your Love”. Καθόμουν με τους φίλους μου, τους Mamacita On Fire και ανακοινώνει το “Call Me”, το οποίο δεν συνειδητοποίησα στην αρχή και βλέπω δεξιά μου που καθόντουσαν όλοι να σηκώνονται όρθιοι και να με κοιτούν. Ξέρεις ήταν όλο αυτό που τα βλέπεις σε αργή κίνηση και βουβαίνουν όλα γύρω. Δεν το πίστευα, είχα σοκαριστεί και μόλις το συνειδητοποίησα δεν άντεξα και σηκώθηκα, είχα συγκινηθεί πάρα πολύ.

Πως ασχολήθηκες με τα video clips; Ήταν κάτι που το είχες ως στόχο ή ήρθε στην πορεία;
Πάντα μου άρεσαν τα βίντεο κλιπ, πέρα από μορφή τέχνης, πάντα ενδιαφερόμουν για το τι γίνεται, τι κάνει ένα βίντεο κλιπ να είναι έτσι όπως είναι. Και μετά με την δουλειά μου ως μοντέρ σε βίντεο κλιπς έμαθα πάρα πολλά πράγματα γύρω από αυτό τον χώρο. Έμαθα πως γυρίζεται, τι είναι αυτό που το κάνει σωστό ή λάθος. Γιατί ένα βίντεο κλιπ δεν είναι μια σειρά από τυχαίες εικόνες πάνω στον ρυθμό της μουσικής. Είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Είναι μια έκθεση, θέλει ανάπτυξη, θέλει μια αρχή, μέση και τέλος, εισαγωγή, σε κάποιο βαθμό πρέπει να κάνεις μια ταινία μέσα σε τρία λεπτά. Κάπως έτσι το βλέπω.

Όταν σου προτείνουν να μεταφέρεις στην οθόνη ένα τραγούδι. Ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείς μέχρι να συλλάβεις την ιδέα πάνω στην οποία θα το γυρίσεις;
Ο καθένας έχει κάποιες πηγές έμπνευσης. Φαντάζομαι ο κάθε σκηνοθέτης έχει τις δικές του πηγές έμπνευσης. Δεν το λέω με την έννοια, κάθομαι στο YouTube, βλέπω 5-10 ξένα βίντεο κλιπ και προσπαθώ να μιμηθώ αυτό που γίνεται ,γιατί αυτό είναι αδύνατο και το θεωρώ άκομψο. Να προσπαθείς δηλαδή να αντιγράψεις κάτι που είναι αισθητική κάποιου άλλου. Ο κάθε άνθρωπος είναι ένα μίγμα από τις εμπειρίες του και αυτά που έχει δει, έχει ακούσει. Για παράδειγμα για μια ιδέα για βίντεο κλιπ, μπορεί να εμπνευστώ από μια σκηνή μιας ταινίας, μπορεί να εμπνευστώ από μια αστεία κουβέντα που είχα με ένα άτομο. Το «Όλα καλά θα πάνε» των Stavento, που το concept είναι οι Stavento να είναι ντυμένοι Ghostbusters και να κυνηγάνε ένα πολιτικό. Αυτό προέκυψε από μια κουβέντα και λέγαμε πόσο αστείο θα ήταν οι Ghostbusters να κυνηγούν πολιτικούς και κάπως έτσι έκατσε, γιατί το κομμάτι των Stavento ταίριαζε, ήταν ένα κομμάτι κοινωνικό-πολιτικό και λέω ταιριάζει απίστευτα αυτό. Βέβαια έχω και την συνεργάτη μου, την Τίνα Σαρδελά η οποία είναι Creative Director και μαζί καθόμαστε και κάνουμε ένα brainstorm να δούμε τι ταιριάζει ή όχι, γιατί πέρα από μια απλή οπτικοποίηση, δεν είναι μόνο το α, ok αυτό είναι το κομμάτι πάμε να το οπτικοποιήσουμε.

Συνήθως, επειδή κι εγώ σαν νέος σκηνοθέτης, μου έρχονται νέοι καλλιτέχνες γιατί στην αρχή δεν σε εμπιστεύονταν παλιοί, καταξιωμένοι καλλιτέχνες αλλά πιο  σε εμπιστευόντουσαν καλλιτέχνες που δεν έχουν ξανακάνει βίντεο κλιπ, τώρα είναι που ξεκινάει η καριέρα τους και ουσιαστικά είναι μεγάλο βάρος γιατί το βίντεο κλιπ που θα τους κάνεις ενδεχομένως να ορίσει την εικόνα της καριέρας τους. Πάει σε άλλο επίπεδο αυτό το πράγμα, δεν είναι απλά βάζεις μια κάμερα και τραγούδα μπροστά στην κάμερα. Κι αυτό το θεωρώ πάρα πολύ βαρετό. Ωραία ξέρουμε ότι τραγουδάς, πως μπορούμε αυτό να το εμπλουτίσουμε; Τι θέλουμε να βάλουμε από σένα, σε ποιο κοινό απευθύνεσαι; Και με αυτά τα κριτήρια κάνεις ένα βίντεο κλιπ το οποίο ταιριάζει στον ίδιο τον καλλιτέχνη και όχι τόσο στο ίδιο το τραγούδι. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι του Stan, το «Αν μου φτάναν τα λεφτά». Εκεί πέρα είδαμε τον Stan, ένα νέο καλλιτέχνη, φρέσκο, ταλαντούχο και το στυλ του έχει απήχηση σε ένα συγκεκριμένο κοινό. Τα παιδιά που πάνε Γυμνάσιο-Λύκειο, σε αυτή την κατηγορία. Οπότε το πρώτο κλιπ, είπαμε να το πάμε σε ένα σχολείο. Να νιώθει το κοινό σου ότι μπορεί να συσχετιστεί με κάτι τέτοιο και να γίνει με ένα τρόπο, που βλέποντας ο άλλος το βίντεο κλιπ να πει: Α! Κι εγώ το πέρασα αυτό, ήμουν ερωτευμένος με μια κοπέλα ή ένα αγόρι που έτυχε εκείνο τον καιρό να είναι με κάποιον  άλλο κι εγώ στα «παρασκήνια» ήμουν ερωτευμένος μαζί της. Στο τέλος μου αρέσει να βάζω λίγο happy end, όπου κάτι γίνεται και τελικά καταλήγουν μαζί.

Έχει τύχει ποτέ να αρνηθείς να φτιάξεις κάποιο κλιπ;
Έχω αρνηθεί πολλά. Πρώτος και βασικός λόγος είναι λόγω πίεσης χρόνου. Γιατί συνήθως έρχονται να μου ζητήσουν ένα κλιπ και μου το ζητούν να κυκλοφορήσει σε μια εβδομάδα. Το θέλουν μια συγκεκριμένη ημερομηνία και εγώ εκείνη την εποχή έχω άλλες δεσμεύσεις και δεν μπορώ. Δεν πιστεύω στο να αρνηθείς κάποιον επειδή δεν σου αρέσει το στυλ του ή σαν καλλιτέχνης. Πρέπει να είσαι επαγγελματίας. Είναι μια πολυτέλεια να κάνεις βίντεο σε όσους σου αρέσουν ως καλλιτέχνες ή σαν άνθρωποι, που δεν την έχουμε τουλάχιστον στην Ελλάδα. Επίσης θεωρώ ότι δεν δοκιμάζεσαι αν δεν κάνεις κάτι που είναι έξω από τα νερά σου, όπως έκανα με τον Νότη Σφακιανάκη, για το «Δεν Υπάρχεις». Ήταν η πρώτη μου λαϊκή απόπειρα ενώ είχα πει στον εαυτό μου δεν θα κάνω λαϊκά, δεν θέλω να κάνω λαϊκά, αλλά όταν μιλάμε για  Νότη Σφακιανάκη δεν μπορείς να αρνηθείς! Το είδα ως μια πρόκληση, πως μπορώ ας πούμε το δικό μου στυλ σκηνοθεσίας, με ένα καταξιωμένο καλλιτέχνη ο οποίος έχει ήδη μια εικόνα προς τα έξω και έχει ήδη ένα δικό του στυλ που ο κόσμος το γνωρίζει με ένα τρόπο, πως μπορούν αυτοί οι δυο κόσμοι να ενωθούν και να βγάλουν κάτι καινούριο. Αν έχεις παρατηρήσει στο βίντεο κλιπ, ο Νότης δεν τραγουδάει καθόλου. Απλά μέσω εικόνας προσπαθήσαμε να δείξουμε τη μεταφορά των στίχων.

Ο Νότης, πως ήταν σαν συνεργάτης;
Πάρα πολύ επαγγελματίας. Το αστείο είναι με τους νέους καλλιτέχνες, όταν λέμε 10 η ώρα να είστε στο συγκεκριμένο μέρος, συνήθως έρχονται 11-12… Ο Νότης όμως ήρθε ακριβώς στην ώρα του, επαγγελματίας 100% και γι’ αυτό είναι εκεί που είναι.

Τώρα συνεχίζεται η συνεργασία σου με τους Vegas για το βίντεο του «Για Σένα». Πως είναι οι τρείς τους σαν συνεργάτες;
Νομίζω ότι πολύ κόσμος βλέπει τους Vegas, αλλά δεν τους έχει ανακαλύψει. Είναι τρείς άνθρωποι οι οποίοι έχουν τόσα πολλά να δώσουν ακόμα. Αυτό που έχεις δει μέχρι τώρα, επειδή τους ξέρω προσωπικά, ειδικά τον El Zeraw και τον Airth, τους οποίους γνωρίζω από το 2004. Ο El Zeraw και ο Airth έχουν απίστευτη τέχνη μέσα τους, όχι μόνο στη μουσική. Δηλαδή συνεισφέρουν πάρα πολύ στα κλιπ που κάνουμε. Είναι απίστευτοι επαγγελματίες. Ο κόσμος νομίζει ότι είναι απλά τρείς μαριονέτες που φοράνε ότι τους δίνει ένας στυλίστας, τραγουδάνε ότι τους δίνει ένας manager και πάνε όπου τους πάνε. Δεν είναι καθόλου έτσι όμως. Μπορεί να μην είναι γραμμένο στα credits των τραγουδιών αλλά οι ίδιοι συνεισφέρουν πάρα πολύ στα κομμάτια, ήδη έχουν πάρα πολλές και σωστές απόψεις για το πώς πρέπει να προβληθούν. Είναι ένα συγκρότημα που δεν νομίζω να υπάρχει παρόμοιο στην Ελλάδα γιατί αποτελείται από τρείς ταλαντούχους ανθρώπους. Να περιμένετε πάρα πολλά από τους Vegas. Ειδικά ο Airth έχει μια αγάπη για το γύρισμα video και λίγοι ξέρουν ότι θα μπορούσε να είναι κάλλιστα ένας πολύ καλός σκηνοθέτης βίντεο κλιπ! Είναι πάρα πολύ ψαγμένοι άνθρωποι!

Γενικότερα τι «περίεργα» έχεις αντιμετωπίσει από την συνεργασία σου με καλλιτέχνες;
Δεν θα έλεγα ότι υπήρχε κάτι τόσο περίεργο. Ίσως ένα ψιλοαστείο περιστατικό είναι όταν είχαμε τελειώσει τα γυρίσματα για το “Last Summer”. Όταν το ετοιμάζαμε, ψάχναμε για μοντέλα , νέους, χορευτές, για να πλαισιώσουμε το video clip. Ήταν από τα πρώτα μου clip, δεν με ήξεραν ακόμα σαν όνομα, το κομμάτι δεν είχε κάνει ακόμα το μπαμ. Όταν βγήκε το video είχα λάβει πολλά μηνύματα στο facebook από ανθρώπους που αρνήθηκαν και μου έλεγαν: γιατί δεν μας είπες ότι είναι για το “Last Summer”. Aν το ήξερα θα ερχόμουν! Δηλαδή όλοι μετά μετάνιωσαν. Δόξα το Θεό το video clip πήγε πάρα πολύ καλά και έχει γράψει κι αυτό την δική του ιστορία.

Πολλοί κατηγορούν το ότι υπάρχουν χορηγοί και τοποθέτηση προϊόντων στα clips. Ποιά είναι η απάντηση σου σε αυτό;
Μπήκες σε ένα θέμα τώρα που είναι τόσο αστείο! Κάτσε να ανάψω ένα τσιγάρο τώρα! Υπάρχει ένα ντοκιμαντέρ που λέγεται “The Greatest Movie Ever Sold” και είναι από τον ίδιου που έκανε το “Super Size Me”.  Ο οποίος έχει κάνει ένα ντοκιμαντέρ για το product placement. Τι είναι αυτό; Η αγγλική ορολογία για αυτό που λέμε χορηγός. Βάζεις ένα προϊόν να φανεί μέσα στο πλάνο και ο ιδιοκτήτης του προϊόντος δίνει κάποια λεφτά στην παραγωγή που βοηθάει στα έξοδα του γυρίσματος. Ας το πάμε λίγο από την αρχή όμως. Ένα γύρισμα κοστίζει κάποια λεφτά και είναι ένας ωραίος τρόπος να αποποιηθεί η δισκογραφική εταιρία αυτό το κόστος, για τον Α ή Β λόγο. Πρώτος και κύριος είναι ότι έχουμε κρίση και αυτό βοηθάει πάρα πολύ τις δισκογραφικές και τους καλλιτέχνες να κάνουν πιο πολλά βίντεο κλιπ. Τι γίνεται τώρα. Πρέπει να δείτε αυτό το ντοκιμαντέρ για να καταλάβετε, σε πληροφορώ ότι μια ταινία του Hollywood έχει βγάλει τα έξοδα της κατά 90% πριν καν κυκλοφορήσει. Πως; Γιατί μέσα παίζουν προϊόντα.  Απίστευτα πολλά! Απλά το ενθέτουν μέσα στο σενάριο με ένα ωραίο διακριτικό τρόπο που δεν «κάνει μπαμ». Για παράδειγμα το X-Men. Η σκηνή περιλάμβανε, ένας χαρακτήρας να βλέπει στις ειδήσεις κάτι συγκλονιστικό. Η τηλεόραση ήταν κάποιας συγκεκριμένης μάρκας, που φαινόταν. Η εταιρία πλήρωσε λεφτά. Αυτοί πάντα κοιτάζουν, να μπορούν να βγάλουν λεφτά από κάθε σκηνή. Αν το σενάριο όντως απαιτεί, ο πρωταγωνιστής να μιλάει στο κινητό. Λένε ok ας πάρουμε 5-6 εταιρίες και να τους πούμε έχουμε αυτή τη σκηνή, θέλετε να μπείτε ως χορηγός; Πάντως δεν ξέρω γιατί ο κόσμος θα έπρεπε να δυσαρεστεί με τους χορηγούς, αν μη τι άλλο δεν μπαίνει όποιος να ‘ναι χορηγός. Πρέπει να συνδεθεί με τον καλλιτέχνη με ένα ωραίο τρόπο. Πρέπει να ταιριάζει με το όλο κλίμα, το ύφος. Για παράδειγμα στο “Player” είχαμε δύο χορηγούς οι οποίοι ήταν νεανικά προϊόντα που αφορά το κοινό που το βλέπει. Νομίζω πλέον δεν υφίσταται γύρισμα, σε παγκόσμια κλίμακα, χωρίς κάποιου είδους χορηγίας. Στο “Alejandro” της Lady Gaga, είναι ένας τύπος που κάνει τον Γερμανό στρατιώτη, ο οποίος είναι ένας πολυεκατομμυριούχος Ρώσος, ο οποίος έδωσε 1.000.000 Ευρώ για να εμφανιστεί στο βίντεο κλιπ, επειδή είναι μεγάλος fan της Gaga.

Αυτή τη στιγμή ασχολείσαι με κάποια projects;
Αυτό τον καιρό έχω επεκταθεί λίγο και στο εξωτερικό. Έχω αναλάβει και την διαφημιστική καμπάνια ενός αρώματος που θα βγει στο Βερολίνο και τώρα έχω ένα project στη Σαουδική Αραβία. Θα κάνω ένα γύρισμα μεταξύ ντοκιμαντέρ και ταινίας.

Πολλοί σκηνοθέτες συνηθίζουν να εμφανίζονται, έστω για λίγο, στις δουλειές τους. Θα σε δούμε σύντομα σε κάποιο βίντεο;
Αυτό δεν μπορώ να το πω απόλυτα. Μπορεί, αν το απαιτήσει το σενάριο. Αυτό που έκανα πάντως, στο βίντεο κλιπ του Μύρωνα Στρατή, το «Μικρή μου Αγάπη» είχα καλέσει τον Πλατανιά και τον Παπαδάκο, γιατί είμαστε φίλοι και συνάδελφοι και το θεώρησα πάρα πολύ χαριτωμένο να μπουν μπροστά στην κάμερα σκηνοθέτες, σε βίντεο άλλου σκηνοθέτη! Και όπως είδες το’ χουν!

Ποιος από τους καλλιτέχνες που έχεις συνεργαστεί πιστεύεις ότι θα έκανε καριέρα σαν ηθοποιός;
Οι Vegas θα μπορούσαν.  Και ο Μηδενιστής. Είναι ένας καλλιτέχνης, που πέρα από την εικόνα που έχουμε για rapper, πάντα ψάχνεται και πάντα κοιτάζει να αναπτυχθεί και έχει μια ωραία επαφή με την καμέρα.

Εκτός της σκηνοθεσίας, με τι άλλα πράγματα ασχολείσαι;
Μουσική! Μετά το «Φιλί» μου έχουν έρθει και προτάσεις και ως μουσικός παραγωγός και αυτό τον καιρό κάνω κάποια projects για την μουσική κάποιων καλλιτεχνών.

Έχεις μια ομάδα με την οποία δουλεύετε μαζί τα βίντεο κλιπ;
Στις αρχές δούλευα τα βίντεο μόνος μου. Έφτανα σε κάποια φάση να είχα πεθάνει στην κούραση πριν καν έχει ξεκινήσει το γύρισμα. Μετά μπήκε στην ομάδα ο Paul Democritou ο οποίος έχει αναλάβει ρόλο production manager και ουσιαστικά βρίσκει ότι χρειάζεται το γύρισμα, είτε είναι κομπάρσοι, είτε χώρους, αντικείμενα που χρειαζόμαστε. Μια σχετικά νέα προσθήκη είναι η Τίνα Σαρδελά, η οποία έχει ένα backgroundστο χώρο του fashion, έχει σπουδάσει κι αυτή σκηνοθεσία και έχει αναλάβει χρέη creative director. Έχει δώσει πολλά στην αισθητική των βίντεο κλιπ, γιατί έχει διαφορετική άποψη για κάποια πράγματα, οπότε όταν συγχωνεύονται αυτά βγαίνει ένα καινούριο μείγμα το οποίο βοηθάει ώστε το κάθε βίντεο κλιπ μας να είναι διαφορετικό το ένα από το άλλο. Ουσιαστικά είναι αυτός που κρατάει τους χρόνους, βάζει όλο το γύρισμα σε ένα πρόγραμμα και έχουμε βελτιωθεί πολύ στην οργάνωση.

 

Ευχαριστούμε τον Sherif Francis για τον χρόνο του και για την φιλοξενία. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στις ιστοσελίδες: Επίσημη Ιστοσελίδα, facebook fanpage

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
loading...
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ