Το Hit Channel φιλοξενεί σήμερα τον γνωστό μουσικό παραγωγό Robin Skouteris. Ο Robin μας έχει εντυπωσιάσει με τα ευρηματικά remixes – αφιερώματα σε καλλιτέχνες όπως το πρόσφατο MeGaGa Mix, το Legendary Megamix για τον Michael Jackson και βέβαια την τελευταία του κυκλοφορία όπου συνδυάζει το τραγούδι της Σουηδίας για την φετινή Eurovision με το «I Wanna Go» της Britney Spears.

 

Ο Robin αυτό τον καιρό ετοιμάζεται για τις εμφανίσεις του στο club Ammos στις 5 Ιουλίου και γενικότερα σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό. Στην συνέντευξη μιλήσαμε για πολλά πράγματα, κυρίως σε σχέση με την μουσική και μπορούμε να πούμε πως μας διαφώτισε σε πολλούς τομείς!

 

Robin! Σε διακόπτουμε από κάποιο καινούριο remix; (Για να μας πεις ποιό θα είναι δηλαδή!)
Καλησπέρα! Με πετυχαίνεις να κανονίζω εμφανίσεις από ‘δω και από ‘κει όπως συμβαίνει τα καλοκαίρια, και δίνω προτεραιότητα σε αυτό αυτή τη στιγμή. Πάντα δουλεύω μουσικές παράλληλα όμως, και το μεγαλύτερο μου άχτι είναι να τελειώσω σύντομα ένα φαντασμαγορικό Megamix μεγάλων διαστάσεων που έχω ξεκινήσει πάνω απο 1 χρόνο, με τίτλο «History Of Pop», που όπως καταλαβαίνεις  πιάνει την πρόοδο της εμπορικής μουσικής απο το 1960 μέχρι σήμερα! Είναι το πιο μεγάλο και χρονοβόρο project που έχω κάνει ποτέ, και ανυπομονώ να τελειοποιηθεί!

Η τελευταία δουλειά σου είναι ένα Mega Mix της Lady Gaga!
Ναι, ενθουσιάστηκα με το νέο της άλμπουμ και θέλησα να κάνω ένα αφιέρωμα. Πάντα είναι πιο εύκολο να κάνεις megamixes με τραγούδια ενός καλλιτέχνη μιας και τα περισσότερα τραγούδια τους θα είναι παρόμοιο στυλ και τραγουδισμένα σε παρόμοιες μελωδίες. Νομίζω ότι είχε έρθει η ώρα να κάνω κάτι με Lady Gaga, θεωρείται πια η μεγαλύτερη ποπ σταρ αυτήν την στιγμή στον πλανήτη, και μου αρέσει αρκετά!

Τι δυσκολίες έχει το μιξάρισμα;
Η δυσκολία είναι να βρεις ξεχωριστά την μουσική σκέτη και τα φωνητικά. Instrumental και acapella δηλαδή. Για το είδος remix που κάνω, ίσως αυτό είναι το βασικό. Αν τα έχεις αυτά, μπορείς να πειραματιστείς και όλο και προχωράς σε κάτι που σου ακούγεται ωραίο. Χωρίς αυτά, ίσως να βγει μια φασαρία και το αυτί του κόσμου έχει ευαισθητοποιηθεί περισσότερο με τα χρόνια, άρα είναι ρίσκο. Ακόμα και όταν καλλιτέχνες μου ζητάνε επίσημο remix, έχει σημασία να κρατηθεί ένα αρχικό feeling από το original κομμάτι, όσο και αν το επεξεργαστείς στη πορεία. Π.χ. για μένα μερικές μπαλάντες δεν θα πρέπει ποτέ να γίνουν dance mix.

Εσύ πως επιλέγεις τα τραγούδια;
Με βάση την διάθεση. Βάζεις π.χ.  2-3 καλοκαιρινά τραγούδια μαζί μιξαρισμένα γιατί ο άλλος εύκολα θα τα δεχτεί αν έχουν παρόμοιο feeling. Φυσικά και οι μουσικές είναι καλό να ακούς οτι ταιριάζουν (τα τραγούδια που θεωρούμε πολλές φορές οτι το ένα αντέγραψε το άλλο είναι λογικό να ταιριάξουν μεταξύ τους) αλλά η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να μιξάρεις κομμάτια που ο άλλος δεν θα περίμενε να ακούσει ποτέ μαζί.  Άλλες φορές διαλέγω με βάση την θεματολογία του κομματιού και τους στίχους. Αυτή η περίπτωση είναι η πιο δύσκολη αλλά το αποτέλεσμα μπορεί να είναι πολύ ευαισθητοποιημένο και να σε αγγίξει εύκολα, όπως στην περίπτωση του «The Missing One» mix. Βέβαια όπως είπαμε και παραπάνω, το να υπάρχει το instrumental ή το acapella ενός τραγουδιού, είναι επίσης σημαντικό κίνητρο για να το κάνεις remix. Έχω απορρίψει πολλά κομμάτια επειδή δεν είχα κάτι από αυτά τα 2, παρόλο που μου αρέσουν πολύ, γιατί το αποτέλεσμα δεν θα ήταν τόσο καλό ηχητικά στο τέλος.

Σε πολλές δουλειές σου βλέπουμε ή ακούμε πιο σωστά, να ενώνεις πολλά τραγούδια μεταξύ τους. Πρέπει να μοιάζουν οι ήχοι ώστε κάτι τέτοιο να βγει επιτυχημένο;
Αν μοιάζουν, ακόμα καλύτερα. Δεν είναι πάντα απαραίτητο, μιας και πολλές φορές βρίσκεις άλλα κοινά σημεία σε τραγούδια, όπως το ύφος, οι στίχοι, η διάθεση που σου ξυπνάει το κομμάτι, το είδος μουσικής, και η θεματολογία, και όχι αναγκαστικά το αν μοιάζουν οι μελωδίες.

Με τα πνευματικά δικαιώματα των τραγουδιών τι γίνεται; Έχεις αντιμετωπίσει ποτέ κάποιο πρόβλημα;
Όχι κάποιο νομικό πρόβλημα, μιας και κάνω remixes σε γνωστά τραγούδια και καλλιτέχνες αλλά δεν τα πουλάω, άρα δεν το εκμεταλλεύομαι εμπορικά. Παρουσιάζω κι εγώ την δουλειά μου μέσα από αυτό. Βέβαια κάθε χώρα έχει τους νόμους της και τα παραθυράκια της αντίστοιχα. Στην Αμερική, το να κάνεις remix θεωρείται promotion και δίκαιη χρήση ενός κομματιού από την στιγμή που δεν το πουλάς για δικό σου κέρδος. Εδώ πέρα δεν έχουμε ακριβώς ξεκάθαρους νόμους για αυτό, ούτε για την χρήση των remixes στο ίντερνετ. Παρόλα αυτά βλέπεις τις εταιρίες να πεισμώνουν και να σου κατεβάζουν remixes και videos από το ιντερνετ και το YouTube, μπας και ο ενδιαφερόμενος βρίσκει μόνο το δικό τους original στην αναζήτησή του. Το θεωρώ χαζό όλο αυτό, γιατί δεν νομίζω οτι αν κάποιος αποκτήσει μια μίξη μου που περιέχει 2 ρεφαίν από τραγούδι της Beyonce, αυτό θα τον σταματήσει από το να αγοράσει το album της. Αντιθέτως, του ανοίγω την όρεξη για Beyonce, όπως και τους γνωρίζεις νέα κομμάτια που να μην ήξεραν.
Στο κάτω κάτω η δουλειά ενός remixer και ενός μοντέρ βίντεο, ήταν πάντα να επεξεργάζονται και να δουλεύουν σε υλικό που είναι ήδη δοσμένο, άρα δεν καταλαβαίνω από πότε αυτό να θεωρηθεί παράνομο, ειδικά όταν δεν έχει οικονομικό κέρδος αλλά μόνο και μόνο την διαφήμιση των δημιουργών και συμμετεχόντων.

Ποιά είναι η σχέση σου με την μουσική; Παίζεις κάποιο όργανο;
Οι σπουδές μου είχαν να κάνουν με μουσική παραγωγή σε υπολογιστή άρα η σχέση μου με τα όργανα και συγκεκριμένα με τα πλήκτρα (Πιάνο, Synthesizer κτλ) είναι καθαρά εμπειρική.  Παρόλα αυτά έχω μια τάση να λατρεύω τα soundtracks και να προσπαθώ να βάζω ορχηστρικά ατμοσφαιρικά στοιχεία συχνά στην μουσική μου, βιολιά κτλ, είτε από samples, είτε από ζωντανή ηχογράφηση συνεργατών και φίλων. Στα remixes μου συχνά θα ακούσετε βιολί από την Heli Kivisto, φίλη και συνεργάτη από Φιλανδία. Ηχογραφεί τα βιολιά σε studio στην Φιλανδία , και μέσω ίντερνετ, τα λαμβάνω και τα μιξάρω.

Πως αποφάσισες να ασχοληθείς με την παραγωγή μουσικής;
Για κάποιο περίεργο λόγο, από μικρό παιδί ήθελα να αλλάζω την μουσική που άκουγα και να την φέρνω στα μέτρα μου, ότι μου είχε κάτσει στο μυαλό εκείνες τις μέρες. Έπαιρνα τις κασσέτες και πετσόκοβα τα κομμάτια γράφοντάς τα σε άλλες κασσέτες, και μοίραζα τα υποτιθέμενα remixes μου σε συμμαθητές μου. Στην πορεία θέλησα να ασχοληθώ με σκηνοθεσία βίντεο κλιπ και κινηματογράφου, αλλά πάντα επιστρέφω στην μουσική γιατί είναι κάτι που θα καθίσω μόνος μου και θα το δουλέψω. Τα άλλα επαγγέλματα ίσως αποδείχθηκαν πολύ κοινωνικά για μένα και η κλίκα της τηλεόρασης με τρόμαξε. Θέλω πάντα να δουλεύω ανεξάρτητα και να παρουσιάζω ένα αποτέλεσμα όπως το ήθελα εξαρχής στο κεφάλι μου, και όταν δουλεύεις για άλλους, σε μεγάλα κυκλώματα, σπάνια σου δίνεται τέτοια καλλιτεχνική ελευθερία έκφρασης.

Ποιούς καλλιτέχνες θα ανέφερες ως αυτούς που σε επηρεάζουν στην μουσική σου;
Κατά καιρούς έχω θαυμάσει και αγαπήσει διάφορους. Ίσως ο αγαπημένος μου είναι ο Michael Cretu, γνωστός στον κόσμο κυρίως ως ENIGMA, μιας και θεωρούσα πάντα ότι κάνει κάτι πολύ πρωτότυπο για τα δεδομένα της εποχής, πειραματίζεται με ήχους από όλο τον κόσμο και βγάζει κάτι που δεν περιορίστηκε για λόγους εμπορικής επιτυχίας, αλλά έρχεται καθαρά από την καρδιά. Γενικά πάντα λάτρευα καλλιτέχνες που θα κάνανε κάτι το διαφορετικό, άλλα θα ήταν γνήσιο και αυθεντικό.
Από τους Έλληνες  μουσικούς παραγωγούς; Ποιούς ξεχωρίζεις;
Δεν έχω ξεχωρίσει κάποιον ιδιαίτερα, αλλά θεωρώ παράλληλα οτι το επίπεδο ανεβαίνει με πολύ μεγάλες ταχύτητες. Υπάρχουν πολλά ταλέντα, πολύ δημιουργικότητα, αλλά κατηγορώ τις εταιρίες που με τα κολλημένα μυαλά τους, δεν δέχονται εύκολα νέες προτάσεις και δεν ρισκάρουν, αλλά μας κρατάνε προσκολλημένους στους ίδιους ήχους και ιδεολογίες εδώ και χρόνια. Θα απορήσετε αν δείτε τι υλικό απορρίπτεται κάθε μέρα. Άλλες χώρες θα το εκμεταλλευόντουσαν αμέσως. Κρίμα.

Ένας από το νέο αίμα, ο Claydee Lupa ήδη μετράει την μια επιτυχία μετά την άλλη. Σε τι πιστεύεις οφείλεται;
Στο οτι έχει πιάσει τον ήχο της εποχής. Τον ήχο που γουστάρει το κοινό εδώ, τώρα. Μια καλή παραγωγή σε συνδυασμό με την εμπιστοσύνη μιας εταιρίας (άρα δυνατό promotion) , σε οδηγεί σε μεγάλη επιτυχία. Δύσκολα συμβαίνει, να συνδυαστούν και τα δυο σωστά, γιατί οι εταιρίες είναι δύσπιστες όπως είπαμε. Μακάρι να είχαμε και άλλα τέτοια πολλά παραδείγματα.

Lady Gaga η Ρένα Παγκράτη; Πως το σκέφτηκες αυτό;
Όλα ξεκίνησαν όταν ένας φίλος μου έδειξε την σκηνή με τις μοτοσυκλέτες από το «Καμικάζι αγάπη μου» το οποίο έμοιαζε τρομερά με το βίντεο του Judas. Απο εκεί και πέρα, έκατσα ένα βράδυ και έπαιξα με το μοντάζ, ψάχνοντας clips της Παγκράτη στο YouTube, και βλέποντας την ειρωνική ομοιότητα. Ένα στυλ που εμείς θεωρούσαμε για γέλια στην δεκαετία του 80, τώρα μπορεί να το πλασάρει η Gaga στην Αμερική σαν την νέα, πιο original μόδα. Είχα το τελικό βίντεο στον υπολογιστή μου για 2 εβδομάδες και καθότανε, δεν τολμούσα να το βγάλω γιατί δεν το θεωρούσα κάτι άξιο και πολύ αστείο. Όταν για πλάκα το έδειξα σε έναν φίλο και τον είδα να λύνεται στα γέλια, και αφού με πίεσε πόσες ώρες, το ξανασκέφτηκα και το έβγαλα στο ίντερνετ, σκεπτόμενος ότι δεν έχω κάτι να χάσω. Το γεγονός ότι μέσα στην εβδομάδα είχε παίξει στα περισσότερα κανάλια, δεν θα το φανταζόμουν με τίποτα.

Τα μελλοντικά σου σχέδια. Νέα τραγούδια, dj sets;
Νέα τραγούδια και Dj sets, γιατί όχι. Συνήθως τον χειμώνα αφοσιώνομαι στο πιο δημιουργικό μέρος και το καλοκαίρι στις εμφανίσεις, αλλά πάντα υπάρχει και παράλληλη δράση! Πάντα φτιάχνω και βίντεο για τα remixes που έχω ήδη ετοιμάσει.
Αυτόν τον καιρό κανονίζω DJ εμφανίσεις σε Αθήνα, Κρήτη, Ρόδο, Γερμανία, Αυστρία και ότι άλλο κάτσει, οι επόμενοι μήνες φαίνονται πολλά υποσχόμενοι. Όταν πιάσουν τα κρύα, θα είναι ώρα για κλείσιμο στο σπίτι, τσάι με κανέλα, και ώρες πάνω από τον υπολογιστή  για νέες παραγωγές και νέο άλμπουμ. Αργεί αυτό ακόμα, προς το παρόν, καλό καλοκαίρι!

 

Καλό καλοκαίρι! Για περισσότερες πληροφορίες για τον Robin Skouteris και τα τελευταία νέα του μπορείτε να μάθετε μέσω του official fanpage στο facebook. 

loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ