HIT CHANNEL ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Δεκέμβρης 2011. Μιλήσαμε με έναν από τους σπουδαιότερους σύγχρονους μουσικούς: τον  Steven  Wilson (solo, Porcupine  Tree, Blackfield, No-Man). Η τελευταίο solo  δουλειά του  Steven  είναι το υπέροχο  album  “Grace for Drowning”. Διαβάστε παρακάτω τα πολύ ενδιαφέροντα πράγματα που μας είπε και θα διαπιστώσετε ότι για πολλά πράγματα μιλάει για πρώτη φορά:

 

steven1Πώς πήγε η Ευρωπαϊκή και η Αμερικάνικη περιοδεία;

Ήταν μια σπουδαία εμπειρία. Ένιωθα λίγο άγχος γι’αυτήν την περιοδεία επειδή ήταν η πρώτη  solo  περιοδεία μου. Περάσαμε τρομερά περιοδεύοντας στην Ευρώπη και στην Αμερική και θέλουμε να το κάνουμε ξανά.

 

Πού;

Δεν είμαι σίγουρος ακόμα. Ο  manager μου, κλείνει συναυλίες αυτή την στιγμή.

 

Είναι πιθανό να παίξετε στην Ελλάδα;

Το ελπίζω. Το ελπίζω πραγματικά, ναι.

 

Έτσι, μαντεύω ότι θα υπάρχει και Ευρωπαϊκό σκέλος στην περιοδεία..

Θα υπάρχει ένα ακόμα Αμερικάνικο σκέλος και ένα ακόμα Ευρωπαϊκό.

 

Για ποιους μήνες μιλάμε;

Για Απρίλιο και Μάιο.

 

Είσαι ικανοποιημένος από την ανταπόκριση που έχεις ήδη λάβει από τους ακροατές και να τον Τύπο για το “Grace  For  Drowning”  album;

Ναι, είμαι. Ξέρεις, ένα από τα πράγματα που συμβαίνουν με ένα  album -δεν μου αρέσει η λέξη “album”- όταν τελειώνουμε ένα νέο δίσκο πάντα πιστεύουμε ότι ήταν ο καλύτερος δίσκος που έχουμε κάνει. Εάν δεν το πιστεύαμε αυτό, δεν θα τον τελειώναμε. Αν δεν ήμασταν σίγουροι για το τι έχουμε κάνει, δεν θα τον τελειώναμε. Αλλά όταν το τελειώσεις, ποτέ δεν ξέρεις πραγματικά πώς οι άνθρωποι θα το προσλάβουν. Θα το κυκλοφορήσεις, για να κάνεις το κοινό, τους άνθρωπους που ενδιαφέρονται για αυτό, να το ακούσουν. Εξαρτάται από το κοινό που έχεις και το να ικανοποιήσεις αυτούς τους ανθρώπους με την δουλειά σου, είναι κάτι θαυμάσιο. Έτσι, είμαι πολύ ευχαριστημένος με την ανταπόκριση που λάβαμε για αυτό το album.

 

Σε γενικές γραμμές, θα μπορούσαμε να πούμε ότι  “Grace  For  Drowning” δείχνει την περισσότερο  jazz  πλευρά σου ως μουσικός;

Ναι, σίγουρα. Νομίζω ότι σε αυτό το  album  δεν ασχολούμαι μόνο με την  jazz, περιλαμβάνει όλες τις πλευρές του μουσικού μου ύφους. Πάντα ενδιαφερόμουν για το  progressive  rock, το  trip  hop, το  ambient  και το μόνο πράγμα που πραγματικά δεν είχα κάνει νωρίτερα ήταν να συνθέσω  jazz, κάτι το οποίο ήταν ενδιαφέρον, αλλά δεν το είχα κάνει νωρίτερα στην καριέρα μου.

 

sw1Ποια ακριβώς ήταν η μουσική σου πρόθεση στο τραγούδι “Deform to  Form a Star”; Είναι σαν οι  Radiohead  σιγά-σιγά να εξελίσσονται σε  King  Crimson ..

Η πρόθεσή μου ήταν να γράψω μουσική. Δεν έχω συνειδητοποιήσει τις ομοιότητες και το τι οι άλλοι άνθρωποι ακούν συνήθως. Στο “Deform to Form a  Star” δεν μπορώ να πω ότι κάτι με επηρέασε άμεσα. Κάθισα και έγραψα μουσική. Αλλά μερικές φορές έχεις μια δυνατή ιδέα και υπάρχει μια επιρροή σ’αυτό, όπως οι  King  Crimson  στο “Raider II”. Δεν μπορώ να πω ότι υπάρχει οποιαδήποτε άμεση επιρροή στο “Deform to Form a Star”, από τη δική μου οπτική γωνία. Ξέρεις, οι άνθρωποι συνήθως βλέπουν πράγματα που εγώ δεν βλέπω. Είναι ελεύθεροι να δίνουν τις δικές τους ερμηνείες, οι άνθρωποι πάντα το κάνουν αυτό. Ενδιαφέρομαι για τους  Radiohead  εδώ και πολύ, πάρα πολύ καιρό και είμαι σίγουρος ότι με έχουν επηρεάσει κατά κάποιο τρόπο, είτε το συνειδητοποιώ αυτό είτε όχι.

 

To  “Raider II” είναι το πιο φιλόδοξο τραγούδι που έχεις γράψει ποτέ. Πόσο δύσκολο ήταν να ΜΗΝ χαθείς μέσα σε 23 λεπτά;

Ήταν δύσκολο. Όσο μεγαλύτερη είναι η διαδρομή που πρέπει να κάνεις, τόσο πιο πιθανό είναι να χαθείς. Έτσι, όσο μεγαλύτερο είναι το κομμάτι της μουσικής, τόσο πιο πιθανό είναι να μην είναι (η μουσική) ενδιαφέρουσα στο σύνολό της. Πρέπει να είσαι σε μια μεγάλη φόρμα αλλιώς θα χαθείς στο δρόμο σου. Είναι δύσκολο να λειτουργήσουν όλα τα πράγματα σωστά, το να βγάλεις την καλύτερη απόδοση από όλους τους μουσικούς, το να διευθύνεις μια ορχήστρα. Είναι πολύ απαιτητικό κομμάτι αυτό. Αλλά, η ερώτησή σου είναι για το πόσο δύσκολο ήταν να μην χαθώ στην κοιλάδα, και νομίζω ότι έκανα το καλύτερο που θα μπορούσα να κάνω.

 

Ναι, είναι ένα αριστούργημα! Στο “Raider II” πάλι, την πρώτη φορά που λες “Every story needs to have an ending” τα φωνητικά σου είναι παραμορφωμένα και άρρωστα όπως του  Roger Waters στο “Waiting for the Worms”! Είναι απλή σύμπτωση ή συμβαίνει επειδή είμαι άρρωστος οπαδός του  Roger Waters;

Νομίζω ότι η ερώτησή σου είναι  ίδια με αυτή που με ρώτησες για το “Deform  to  Form  a  Star” . Ξέρεις .. Άκου, πέρασα μεγάλο μέρος της εφηβικής ζωής μου ακούγοντας  Pink  Floyd  κ.ά. Για να είμαι ειλικρινής,  έχω να ακούσω  Pink  Floyd  εδώ και πολλά χρόνια, αλλά είναι μέρος του  DNA  μου. Βρίσκοντα μέσα στη μουσική μου, είτε το ξέρω ή όχι. Αλλά φυσικά, είναι πάντοτε στη μουσική μου.

 

Υπήρχε κάποιος μουσικός που θα ήθελες να συμμετάσχει στο “Grace For Drowning” και δεν προέκυψε για οποιοδήποτε λόγο;

Νομίζω ότι, πιθανότατα, εκείνοι που θα ήθελα  να παίξω μαζί τους, είναι και αυτοί που παίζουν σε αυτό. Υπάρχουν πολλοί άλλοι μουσικοί που θα ήθελα να δουλέψω μαζί τους. Ίσως στο επόμενο album. Ξέρεις, το όνειρό μου είναι να συνεργαστώ με κάποιον σαν την Kate Bush, αλλά αυτή είναι πολύ δύσκολο άτομο. Δεν θέλει άλλους ανθρώπους να συνεργαστούν μαζί της. Γι ‘αυτό και κάνω  solo albums, για να έχω την ευκαιρία να παίξω με άλλους ανθρώπους.

 

Το εντυπωσιακό πορτοκαλί χρώμα στο εξώφυλλο μου θυμίζει το “Yeti album  των Amon Duul  II. Μήπως έγινε σκόπιμα; Μήπως θέλατε να κάνετε ένα  ’70 εξώφυλλο  σαν το “Houses of The Holy;

Όχι, νομίζω ότι το πορτοκαλί χρώμα συνέβη κατά λάθος. Θα σου πω τι ακριβώς συνέβη: Ήμουν με τον Lasse Hoile που έκανε το  artwork  του άλμπουμ και είχε μαζί του μια αναλογική φωτογραφική μηχανή. Δεν θέλαμε να κάνουμε κάτι ψηφιακό, θέλαμε κάτι σαν ένα φιλμ Polaroid. Και τραβούσαμε φωτογραφίες όλο το απόγευμα και όταν ήμασταν έτοιμοι να τα μαζεύουμε, είδαμε το πορτοκαλί χρώμα του ήλιου, όταν ήταν στην κυριολεξία έτοιμος να δύσει τις πολύ πολύ τελευταίες στιγμές της ημέρας, όταν ο ήλιος έχει πολύ κόκκινο και πορτοκαλί χρώμα. Και εμείς τραβήξαμε με το φιλμ της  Polaroid  την ατμόσφαιρα όταν το φως φαινόταν σαν λυκόφως. Θέλαμε ότι πορτοκαλί χρώμα. Συνέβη κατά τη διάρκεια μιας από τις τελευταίες λήψεις που κάναμε εκείνο το απόγευμα. Πραγματικά, δεν είχαμε  άλλο χρόνο να τραβήξουμε οτιδήποτε άλλο.

 

sw3Το  Storm Corrosion με τον Mikael Akerfeldt έχει τελειώσει. Έχετε καθόλου  special  guests  να παίζουν σε αυτό;

Λίγο πολύ αυτό, έχει ήδη τελειώσει. Ξέρεις, ο  Mikael  και εγώ, μπορούμε να παίξουμε, μπορούμε να τραγουδήσουμε, οπότε δεν υπάρχουν πολλά άτομα που εμπλέκονται σε αυτό. Έχουμε πολλούς κλασσικούς μουσικούς. Έχουμε μια ορχήστρα.

 

Ποιος παίζει  drums;

Τα τύμπανα τα  παίζει ο  Gavin  Harrison (Porcupine  Tree). Αλλά δεν έχουμε πολλά τύμπανα σε αυτό. Μόνο περίπου το 15% -20% του  album  έχει τύμπανα.

 

Θα περιοδεύσετε για αυτό;

Δεν νομίζω ότι μπορούμε. Δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό, δεν είναι δυνατό.

 

Θα έπρεπε να κουβαλάγατε μια ορχήστρα μαζί σας.

Ακριβώς. Υπάρχουν πολλοί μουσικοί, πολλά  overdubs  σε αυτό. Δεν νομίζω ότι μπορούμε.

 

Θα μπορούσατε να κάνετε μια συναυλία στο Λονδίνο και να το κινηματογραφούσατε.

Θα μπορούσαμε να κάνουμε μια συναυλία και να την κινηματογραφούσαμε. Ναι.

 

Πόσο απαραίτητη ήταν η συνεργασία σου με έναν θρυλικό παραγωγό όπως ο Trevor Horn  (Yes, Paul  McCartney) στο  album “Welcome to my DNA” των Blackfield; Θέλω να πω, ότι είσαι από μόνος σου ένας φανταστικός παραγωγός !

Νομίζω ότι ήταν ένας από τους ήρωες μου. Κάνει ένα πράγμα που εγώ δεν το κάνω: Ηχογραφεί  τα πράγματα συνήθως αναλογικά και εγώ έμαθα να ηχογραφώ ψηφιακά. Έχει μια διαφορετική προσέγγιση στυλιστικά από μένα. Εκείνος άκουγε τα τραγούδια και έκανε προτάσεις για το τι χρειαζόμαστε σε ένα τραγούδι και τι όχι. Η προσέγγισή μου σε ένα τραγούδι είναι αυτή ενός συνθέτη: πώς μπορείς να δημιουργείς πράγματα και ποια δομή  χρησιμοποιείς σ’αυτά και αυτό είναι το ενδιαφέρον. Έμαθα πολλά παρακολουθώντάς τον σ’αυτά που έκανε στο στούντιο.

 

Πόσο σουρεαλιστικό  ήταν  να κάνεις   remixes  σε  εμβληματικά albums  όπως το “Aqualang και των  King  Crimson; Μεγάλωσες ακούγοντας αυτά τα  albums.

Ναι, είναι κατά κάποιο τρόπο σουρεαλιστικό. Ξέρεις, μετά τις πρώτες μια-δυο ώρες αρχίζει να γίνεται (σ.σ.:σκέφτεται) ..

 

sw4Μια δουλειά ..

Δεν είναι δουλειά. Αυτά είναι δικά σου λόγια. Ξέρω σίγουρα τι πρέπει να κάνω σε ένα album. Ξέρω ότι πρέπει να κάνεις τα πράγματα σύντομα. Δεν θέλω να δαπανώ πολύ χρόνο για να κάνω μια μίξη. Ξέρεις κάτι; Πιστεύω, το πιστεύω πάρα πολύ μέσα από την καρδιά μου ότι ήμουν ο κατάλληλος άνθρωπος να το κάνει.

 

Φυσικά! Δεν ξέρω κανέναν καλύτερο από σένα!

Αυτό συμβαίνει γιατί αγαπώ αυτά τα  albums  τόσο πολύ.

 

Στις 10 Ιουνίου 2006 στο  Arrow Rock Festival στην Ολλανδία, έπαιξες  support  στην ίδια σκηνή με τον  Roger Waters. Υποθέτω ότι θα ήταν μεγάλη τιμή για σένα. Μήπως είχες την ευκαιρία να τον συναντήσεις;

Για να είμαι ειλικρινής, είναι ένας από τους ανθρώπους που σίγουρα δεν θέλω να συναντήσω.

 

Φοβάσαι ότι αυτό θα άλλαζε την άποψη που έχεις γι ‘αυτόν;

Ναι, αυτό! Αυτό το πράγμα. Αλλά ξέρεις, αυτός είναι ένας από εκείνους τους ανθρώπους .. Είναι δύσκολο να συναντήσεις τον  ήρωά σου. Ξέρω τον Robert Fripp (σ.σ.: ηγέτης των King Crimson), αλλά τον ξέρω σε επαγγελματικό επίπεδο και έχουμε συνεργαστεί. Είναι πολύ πιο εύκολο να το κάνεις αυτό όταν δουλεύεις με κάποιους ανθρώπους, παρά να τους συναντήσεις ως οπαδός. Είναι συνηθισμένοι να συναντούν τους οπαδούς του. Έχω και γω συνηθίσει να συναντώ τους δικούς μου οπαδούς  και μερικές φορές δεν ξέρεις τι πρέπει να κάνεις για να μην τους απογοητεύσεις, μερικές φορές είναι ενοχλητικοί κατά κάποιο τρόπο, και μερικές φορές νιώθω κάπως άβολα, και το αντιλαμβάνομαι αυτό. Ο μόνος λόγος που θα ήθελα να συναντήσω κάποιον σαν τον Roger Waters  είναι για να συνεργαστώ μαζί του.

 

Το ελπίζω.

Θα ήθελα πολύ να συνεργαστώ με τον Roger Waters.

 

steven3Είσαι το πιο σκληρά εργαζόμενο άτομο στη μουσική βιομηχανία. Σου μένει καθόλου χρόνος για χόμπι, αθλήματα, προσωπική ζωή, κτλ;

Μου μένει. Ξέρεις κάτι, μου αρέσει να ξεσαλώνω (γέλια). Ξέρεις, δεν μου αρέσει να κάνω οικογένεια. Δεν  ενδιαφέρομαι να δω τα πράγματα να επιβραδύνονται επειδή θα είχα μια οικογένεια. Όχι, δεν θέλω να κάνω. Εάν έχεις μια οικογένεια, θα πρέπει να περνάς χρόνο μαζί της, γίνεται δύσκολο να περιοδεύσεις και αυτό επιβραδύνει τα πράγματα. Με ενδιαφέρει η δουλειά μου. Νομίζω ότι οι άνθρωποι πιστεύουν ότι περνάω όλη την ημέρα, κάθε μέρα του χρόνου, δουλεύοντας στο  studio και ειλικρινά, δεν το κάνω. Έχω το δικό μου στούντιο μου τώρα, και αυτό κάνει τα πράγματα πιο γρήγορα τώρα. Ξέρω να δουλεύω τα τραγούδια γρήγορα. Δεν ξοδεύω πολύ χρόνο. Δεν περνάω όσο χρόνο χρειαστεί για να βάλω τα πράγματα σε μια σειρά. Όχι.  Δουλεύω γρήγορα και νομίζω ότι κάνω τα πράγματα σωστά. Αυτό που μου παίρνει χρόνο, είναι η σύνθεση. Το γράψιμο του “Raider II” μου πήρε περίπου ένα χρόνο. Πήρε πολύ καιρό.

 

Ποιο ήταν το καλύτερο πράγμα που άκουσες πρόσφατα ως ακροατής;

Ωωω .. Δεν ξέρω .. Δεν άκουσα πάρα πολλά.

 

Σου άρεσε το τελευταίο των Radiohead, το “The King of Limbs” ;

Μου άρεσε αυτό. Θέλω να πω, μου αρέσουν όλα τα πράγματα που κάνουν οι  Radiohead. Αυτό δεν είναι η καλύτερη προσπάθειά τους, αλλά μου άρεσε πολύ όλη η φιλοσοφία του συγκεκριμένου  album. Μου άρεσε ο ήχος του. Εκτός αυτού, δεν ακούω και πολλούς, δεν έχω πολύ χρόνο για να το κάνω αυτό. Δεν έχω.

 

Θυμάσαι κάτω από ποιες συνθήκες έγραψες το συγκλονιστικό τραγούδι “Collapse the Light Into Earth από το “In Absentia; Λατρεύω αυτό το τραγούδι!

Σ’ ευχαριστώ. Πολύ καλό τραγούδι, όντως.

 

steven2Ένα από τα σπουδαιότερα που έχεις γραψει ποτέ!

Αυτό ήταν ένα από τα τραγούδια που έγραψα για την 11η Σεπτεμβρίου. Γράφτηκε μια μέρα μετά την 11/9. Το  “Collapse  The  Light  Into  Earth” είναι ένα από αυτά τα τραγούδια, αν και δεν μιλάει για την 11/ 9. Είναι βασικά ένα τραγούδι αγάπης. “Collapse  The  Light  Into  Earth”γράφτηκε όταν είδα μια από αυτές τις εικόνες από το κτίριο το οποίο κατέρρευσε κυριολεκτικά στο έδαφος. Αυτή η συγκεκριμένη εικόνα με ενέπνευσε για να γράψει το “Collapse  The  Light  Into  Earth” μια μέρα μετά την 11/9.

 

Πιστεύεις ότι το τραγούδι των  Beatles “I Want You (She’s So Heavy)” που γράφτηκε από τον  John  Lennon  είναι το πρώτο  progressive  rock τραγούδι που ηχογραφήθηκε ποτέ;

Όχι,  υπήρχαν  progressive τραγούδια που γράφτηκαν και πριν από αυτό. Πότε ηχογραφήθηκε; Το  1969, στο “Abbey Road”, σωστά; Νομίζω ότι υπήρχαν πολλά τραγούδια που είχαν ηχογραφηθεί νωρίτερα.Θα έλεγα το “A Day In The Life” (1967). Θα έλεγα το  album  των Moody Blues “Days of Future Passed” (1967). Νομίζω ότι είναι ένα από τα πρώτα  progressive  rock albums. Ξέρεις, πολλοί άνθρωποι συζητούν ποιο είναι το πρώτο   progressive  rock  τραγούδι.

 

Ως οπαδός, ρωτάω το σωστό άτομο.

Το πρώτα  progressive  rock  τραγούδια βρίσκονται στο  “Sgt. Pepper’s” των  Beatles, στο  album “Pet Sounds” των The  Beach  Boys, στο  “The Piper At The Gates of Dawn” των Pink   Floyd. Αλλά το πρώτο πραγματικά  progressive  rock  album και η καλύτερη δουλειά   των  Moody  Blues, είναι το  “Days  of  Future  Passed”. Και φυσικά οι King  Crimson με το “In The Court of The Crimson King”.

 

Έχεις συνεργαστεί πολλές φορές με τον  Robert Fripp. Ο Alex Lifeson  (Rush) ηχογράφησε ένα  solo  κιθάρας για  τους  Porcupine  Tree. Ηχογράφησες στο πλωτό  studio  του David Gilmour. Πιστεύεις ότι τα παιδικά σου όνειρα έχουν ήδη εκπληρωθεί;

Ξέρεις, το παιδικό μου όνειρο ήταν να ζήσω παίζοντας μουσική και το έχω ήδη εκπληρώσει. Νομίζω ότι αυτό που λες κατά κάποιον τρόπο είναι ότι μεγάλωσα ακούγοντας κάποιους ανθρώπους και ότι τώρα δουλεύω με αυτούς τους ανθρώπους. Φυσικά, έχοντας γνωρίσει όλους αυτούς τους ανθρώπους και έχοντας συνεργαστεί με κάποιους από αυτούς, όπως ο Robert Fripp, είναι κάτι καταπληκτικό. Καταπληκτικό! Και το να παίξω με τον  Steve  Hackett  (σ.σ.: πρώην κιθαρίστας  των  Genesis, έχει μιλήσει στο  Hit  Channel), έναν από τους μεγαλύτερους κιθαρίστες στην ιστορία του  rock ‘n’ roll. Δεν του είπα τίποτα για να το κάνει. Ήξερε ακριβώς τι έπρεπε να κάνει. Υπάρχουν ακόμα πολλά όνειρα να επληρώσω.

 

Μετά από το  album  των  Storm Corrosion, τι έχει στη συνέχεια; Το επόμενο album των Porcupine  Tree;

Όχι, δουλεύω επί του παρόντος στο τρίτο  solo  album  μου. Η μπάντα που περιόδευσα μαζί της, είμαι τόσο χαρούμενος με αυτή τη σύνθεση. Να γράψω μουσική για να την παίξω με αυτή την μπάντα. Το να γράψεις μουσική με μια μπάντα είναι διαφορετικό από την μουσική που έγραψα για το  “Grace for Drowning”   που συμμετείχαν διάφοροι άνθρωποι.

 

Θα έχεις  καθόλου καλεσμένους ή αυτοί (η μπάντα) θα είναι οι μόνοι που θα συμμετέχουν σ ‘αυτό;

Ενδεχομένως, ναι. Νομίζω πως ναι. Γι ‘αυτό κάνω τα  solo  albums. Γράφω τις τελευταίες εβδομάδων για τρεις ώρες την ημέρα. Αυτό είναι νέο  project μου.

 

Ένα τεράστιο “ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ” στον  Steven Wilson.

Τσεκάρετε το  www.gracefordrowning.com  και το  www.swhq.co.uk

 

 

Loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry