HIT CHANNEL ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Είχαμε την μεγάλη τύχη να μιλήσουμε με έναν σπουδαίο κιθαρίστα του psychedelic rock, έναν επιτυχημένο παραγωγό και έναν cult ήρωα της ambient techno: τον Steve Hillage.  Είναι πολύ δραστήριος με την ambient techno μπάντα του, τους  System 7 και έχει επίσης ηχογραφήσει με τους Gong, τους Khan (με τον Dave Stewart των Egg), τον Mike Oldfield, τον Kevin Ayers των Soft Machine, τους The Orb, τους Ozric Tentacles και με τον  Nik Turner των Hawkwind. Στα solo albums του έκαναν παραγωγή rock γίγαντες όπως ο Nick Mason των Pink Floyd και ο Todd Rundgren. Τη δεκαετία του ’80 έκανε παραγωγές σε δίσκους των Simple Minds, It Bites, Murray Head, Nash The Slash και του Robyn Hitchcock. Διαβάστε παρακάτω τα ενδιαφέροντα πράγματα που μας είπε:

 

steve2Είστε ικανοποιημένος με την ανταπόκριση που λάβατε μέχρι τώρα από τους οπαδούς και Τύπο για το “UP” album;

Είμαι πολύ ικανοποιημένος με αυτό. Είμαι πολύ ικανοποιημένος με το ‘UP’. Είναι μια πολύ καλή συνέχεια του προηγούμενου album των System 7 , ‘Phoenix’.

 

Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο concept που συνδέει τα τραγούδια του ‘UP’;

Λοιπόν, το κυριότερο είναι ότι περάσαμε πολύ χρόνο στο Βερολίνο, και κάναμε αρκετή δουλειά και μερικά τραγούδια για αυτό το album με τον A Guy Called Gerald. Ήταν ένας από τους πρωτοπόρους της acid house στο Ηνωμένο Βασίλειο και τώρα ζει στο Βερολίνο. Είναι ένα πολύ γνωστό όνομα στην Βρετανική dance σκηνή. Ξοδέψαμε πολύ χρόνο μαζί του και γράψαμε μερικά κομμάτια. Ένα πράγμα που βρήκα πολύ ωραίο στο Βερολίνο, είναι ότι η μουσική του είναι πολύ ευτυχισμένη και χαρούμενη. Δεν είναι σαν τη δεκαετία του ’90, όπου η techno ήταν πολύ σκοτεινή και κυκλοθυμική. Ήθελε κάτι πιο χαρούμενο και ο ίδιος το βίωσε, όταν μπήκε στην psychedelic trance σκηνή. Βρήκα στο Βερολίνο μια ευτυχία που μου έλειπε, γι ‘αυτό και ονομάζεται το  album “UP” . Είναι ανεβαστικό (σ.σ: up-lifting) album. Όχι σαν κλισέ trance μουσική. Είναι περισσότερο από την techno πλευρά των πραγμάτων.

 

Προσπαθήσατε κάτι για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων του “UP”;

Συνεργαστήκαμε με τον A Guy Called Gerald για πρώτη φορά. Γράψαμε κομμάτια στο Βερολίνο, κάτι που δεν είχαμε κάνει νωρίτερα. Αλλά τεχνικά, ήταν απλά ένα είδος εκμάθησης νέων κόλπων και προσπαθήσαμε μερικά πραγματάκια. Κάναμε remixes, κάτι που αποτελεί εξέλιξη. Όχι όμως κι εξαιρετικά μεγάλη εξέλιξη προς τα εμπρός, τεχνικά μιλώντας.

 

Απολαύσατε την δημιουργία του  “2032” album των Gong (2009);

Ναι, πάρα πολύ! Ήταν μια πολύ-πολύ ευχάριστη εμπειρία. Κατά κάποιον τρόπο, ήταν συνέχεια του Uncon Festival που έγινε στο Melkweg του Άμστερνταμ, τον Νοέμβριο του 2006. Ήταν πολύ χαρούμενη και διασκεδαστική εμπειρία.

 

Είστε περήφανος για την “Radio Gnome Invisible” τριλογία των Gong (“Flying Teapot”, “Angels Egg”, “You” albums);

Ναι, έπαιξα στο ‘Flying Teapot’ και συμμετείχα λίγο στη σύνθεση των “Angels Egg” και “You”);
Σας αρέσουν ακόμα αυτά τα albums; Είναι κλασσικά.

Ναι, είναι κλασικά άλμπουμ των Gong. Μ’αρέσουν πραγματικά. Είναι υπέροχα albums. Είμαι πολύ περήφανος για αυτά.

 

steve1Θυμάστε κάποια αστεία/άγνωστη /απρόσμενη ιστορία ή trivia από τα sessions του Bananamouralbum του Kevin Ayers (των Soft Machine);

Αχ, αυτό έγινε πολύ καιρό πριν! Πάει μεγάλο χρονικό διάστημα από τότε. Το πιο σημαντικό γεγονός που συνέβη κατά την περίοδο μου με τον Kevin, ήταν ότι με την μπάντα του Kevin συνάντησα τους Gong. Κάναμε ένα τζαμάρισμα, ο Kevin κι εγώ, με μέλη των Gong, συμπεριλαμβανομένου του (σ.σ.: σαξοφωνίστα και φλαουτίστα) Malherbe Didier, τον Δεκέμβριο του 1972. Και το τζαμάρισμα πήγε τόσο καλά, που άλλαξα μπάντα, εξαιτίας αυτής της συναυλίας.


Θεωρείτε ως ένα από τα σημαντικότερα σημεία της σταδιοδρομίας σας, την live-στο-studio εκτέλεση του υπερ-κλασικού
Tubular Bells” album του Mike Oldfield  για το BBC;

Νομίζω ότι είναι ένα σημαντικό σημείο. Ένα από τα πολλά. Χάρηκα που συνεργάστηκα με τον Mike. Μοιραζόμασταν μαζί του το studio όταν κάναμε το  Flying Teapot”  album με τους Gong. Δουλεύαμε για το “Flying Teapot” και αυτός δούλευε για το “Tubular Bells”. Η ιστορία ξεκίνησε στην αρχή του 1973.

 

Πόσο δύσκολο ήταν να έχετε τους Todd Rundgren και Nick Mason (drummer των Pink Floyd) ως παραγωγούς στα “L” και  “Green” albums σας;

Πώς το καταφέραμε; Εξέφρασαν κάποιο ενδιαφέρον για να δουλέψουν μαζί μου και το κανονίσαμε να συμβεί. Κρατούσαμε επαφή με τον Nick από το τελευταίο album των Gong στο οποίο συμμετείχα, το  “Shamal” (1975). Ήταν συμπαραγωγός αυτό. Το πρώτο album των Gong μετά την αποχώρηση του Daevid Allen. Επίσης, είχα κι εγώ μια μικρή συμμετοχή στο “Shamal» γιατί αυτό συνέβη όταν έφευγα από τους Gong.

 

Σας λείπουν οι μέρες που ζούσατε στο Ladbroke Grove;

Από αυτή την περιοχή σου μιλάω τώρα. Ζω σε αυτό το μέρος από το 1972.

 

Μπορείτε να μας περιγράψεις εκείνες τις ημέρες του UK Underground (εφημερίδα International  Times, The Deviants, Hawkwind); Κάνατε και μερικά albums με τον Nik Turner των Hawkwind.

Το Notting Hill ήταν αρκετά σημαντικό για την underground ψυχεδελική σκηνή της Μεγάλης Βρετανίας. Αλλά, επίσης, είχαμε μια ισχυρή παρουσία ατόμων από τις Δυτικές Ινδίες, οι οποίοι γιορτάζουν στο Καρναβάλι του Notting Hill. Αλλά είχε και σπουδαία θέση για το punk.   Οι Clash προέρχονταν  από το Notting Hill. Οι Killing Joke είχαν τη βάση τους εδώ. Είναι καλοί φίλοι μου. Είχα συνεργαστεί με τον Youth, ένα από τα μέλη των Killing Joke (σ.σ.: και μεγάλος παραγωγός). Το Notting Hill είναι ένα σημαντικό μέρος του Λονδίνου.

 

Πόσο περιπετειώδης ήταν η μετάβαση από κιθαρίστας του psychedelic/progressive rock σε έναν ambient techno μουσικό;

Για μένα, ήταν μια πολύ προφανής μετάβαση. Οι progressive rock μουσικοί των ’70s δεν το καταλαβαίνουν αυτό, δεν ξέρω γιατί. Για μένα, ήταν κάτι απολύτως φυσιολογικό στη φύση του. Από τη δεκαετία του ’80 το ψυχεδελικό rock σχεδόν έσβησε και η ψυχεδελική τέχνη από τα μέσα της δεκαετίας του ’80 μετακινήθηκε προς την ηλεκτρονική σκηνή. Ακόμη κι από τις αρχές της δεκαετίας του ’80. Έτσι, πήγα με το ρεύμα. Μαζί με μερικούς άλλους ανθρώπους, αλλά όχι και πολλούς. Είμαι συνέχεια έκπληκτος για το πόσο λίγοι psychedelic rock μουσικοί που έδρασαν στη δεκαετία του ’70, έκαναν αυτή τη μετάβαση, και δεν καταλαβαίνω το λόγο. Είναι αυτό που είναι. Το κάνω από την καρδιά μου και μου αρέσει.

 

Πιστεύετε ότι το Ummagumma” (1969) studio album των Pink Floyd είναι ένα από τα πρώτα ambient albums στην ιστορία της μουσικής;

Σε σημαντικό βαθμό, ναι . Rock- άρει αρκετά επίσης (σ.σ: εεε;;;). Είναι ένα πολύ σπουδαίο ψυχεδελικό album. Το λατρεύω! Πραγματικά τρελαίνομαι με το “Several Species of Small Furry Animals Gathered Together in a Cave and Grooving with a Pict” !!  Αυτό είναι ambient (άρρωστα γέλια)!!!!

 

Είστε ευχαριστημένος με τη θριαμβευτική επιστροφή του LP;

Προφανώς, δεν πιστεύω ότι υπάρχει αναβίωση του βινυλίου στην dance μουσική, επειδή το βινύλιο χρησιμοποιούταν πάντα στα clubs για remixes από τους DJs. Όταν κάναμε το ‘2032’ album των Gong, κάναμε μια deluxe έκδοση βινυλίου σε βινύλιο 180 γραμμαρίων. Έκανα μια πολύ ενδιαφέρουσα σύγκριση στο στούντιο: Έστησα ένα  deck βινυλίου πολύ καλά και σύγκρινα την δοκιμαστική έκδοση του βινυλίου με την απολύτως ψηφιακή τεχνολογία πρώτης γενιάς. Ακουγόταν διαφορετικά, αλλά ακουγόταν καλύτερα. Κατά κάποιο τρόπο, μου άρεσε πολύ σε κάποια κομμάτια. Νομίζω ότι το βινύλιο είναι ένα ασυνήθιστο format αυτές τις μέρες. Δεν μου άρεσε στο (σ.σ.: solo album του) “Rainbow Dome Musick” ambient δίσκο  του 1979. Νομίζω ότι είναι χάλια σε βινύλιο. Το μισώ σε βινύλιο.Εξαιτίας των σκρατσαρισμάτων, δεν μπορούσα να το ακούσω. Αλλά μου άρεσε το “Rainbow Dome Musick” όταν το πήρα σε CD. Για μουσική με τύμπανα και beat, πιστεύω ότι δεν ήταν και τόσο καλό.

 

Θα θέλατε να κάνετε ένα album με τον Brian Eno;

Τον ξέρω τον Brian Eno. Τον γνωρίζω αρκετά καλά. Δούλεψα μαζί του, για έναν Αλγερινό καλλιτέχνη που ονομάζεται Rachid Taha, σε διάφορες κομμάτια (σ.σ.: στο “Tékitoi” album του Rachid Taha, 2004). Έκανα κάποιες συναυλίες μαζί του. Δεν είμαι σίγουρος αν μπορούμε να κάνουμε ένα album μαζί. Δεν νομίζω ότι αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει πολύ καλά κάνοντας ένα ambient άλμπουμ μαζί. Έχουμε λίγο διαφορετική προσέγγιση. Αλλά όταν συναντιόμαστε έχουμε μια κοινή αγάπη για την Αραβική μουσική.

 

Υπάρχει κάποιος που θα θέλατε να εργαστείτε μαζί του και εκεί δεν συμβεί ακόμη;

Θα ήθελα πολύ να κάνω ένα κομμάτι με τον Jeff Mills, το θρύλο της Detroit techno. Πριν από πολλά χρόνια, ήθελα να δουλέψω με τον Peter Gabriel (Genesis), αλλά νομίζω ότι τώρα δουλεύει πολύ αργά. Του παίρνει περίπου 10 χρόνια για να φτιάξει ένα κομμάτι. Είναι απογοητευτικό το ότι βαριέται.

 

Ο Bob Ezrin (παραγωγός των Pink Floyd, Alice Cooper, Kiss, Peter Gabriel) μου είπε ότι «στον κόσμο του Peter, τα πράγματα παίρνουν πολύ, πολύ καιρό μέχρι να γίνουν».

(Τρελά γέλια) Τον λατρεύω, τον λατρεύω τον Peter Gabriel, αλλά δεν ξέρω αν θα μπορούσα να εργαστώ μαζί του! Είναι πάρα πολύ αργός.

 

Έχετε απορρίψει ποτέ μια προσφορά και στη συνέχεια να μετανιώσετε αυτή την πράξη σας;

Τίποτα σημαντικό.

 

Νομίζετε ότι το rock’n’roll έχει πεθάνει και όλα τώρα είναι γύρω από managers, συμβόλαια και ποσοστά;

Αυτό είναι καλή ερώτηση! Στη δεκαετία του ’60 και του ’70 ήταν όλα είναι γύρω από managers και συμβόλαια. Νομίζω ότι τώρα, παρ ‘όλα τα προβλήματα με το δωρεάν downloading και τη μουσική στο Διαδίκτυο και την πτώση της αξίας της μουσικής, στην πραγματικότητα είναι ευκολότερο τώρα για έναν καλλιτέχνη να πάρει τον έλεγχο και να «τρέξει» την καριέρα του χωρίς να εκβιάζεται από managers και αντζέντηδες . Έτσι, νομίζω ότι κατά κάποιο τρόπο, τα πράγματα μοιάζουν καλύτερα τώρα από ό, τι ήταν παλιότερα. Σχεδόν όλοι στη δεκαετία του ’60 και του ’70 έγιναν αντικείμενο εκμετάλλευσης μέσα από ομιχλώδη συμβόλαια. Και εμείς. Όλα αυτά τα συμβόλαια της Virgin Records, ήταν σκέτη εκμετάλευση. Τώρα, κυκλοφορούμε το υλικό μας μέσα από τη δική μας εταιρία και είναι φανταστικό. Κυκλοφορούμε τα albums των System 7 και των System Mirror από την A-Wave. Κυκλοφορήσαμε το ‘2032’ album των Gong από την συγγενική ετικέτα της A-Wave, που ονομάζεται G-Wave. Αυτό είναι το πρώτο άλμπουμ των Gong που όλα τα μέλη δικαιούνταν δικαιώματα. Όλοι πληρώθηκαν δικαιώματα. Βγάλαμε και κέρδος. Τώρα έχουμε τους ‘Steve Hillage Band Live at Gong Uncon Event’, τo οποία τo επανακυκλοφορούμε. Βγήκε σε πρώτη έκδοση το 2009, τώρα το κυκλοφορούμε πλήρως από την G-Wave. Θα κυκλοφορήσει στις 10 Σεπτεμβρίου και είναι στην εταιρία μας. Έχουμε τον έλεγχο και είναι σπουδαίο.

 

Πιστεύετε ότι θα έπρεπε να είχατε λάβει μεγαλύτερη αναγνώριση για τη δουλειά σας όλα αυτά τα χρόνια;

Δεν ξέρω, γιατί δεν έπαιζα πραγματικά το παιχνίδι του rock ’n’ roll guitar hero. Δεν μου άρεσε. Επειδή δεν έπαιζα αυτό το παιχνίδι, ήμουν πολύ ελεύθερος. Είμαι χαρούμενος για αυτό πραγματικά. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που πέρασα στο ηλεκτρονικό στοιχείο.

 

Είστε στη μουσική βιομηχανία όλα αυτά τα χρόνια. Πιστεύετε ότι τα χρήματα και η φήμη αλλάζουν ένα άτομο; Γνωρίζετε επίσης τον Sting για πολλά χρόνια.

Πάντα ήταν ένα καλό παιδί. Έχω να τον δω μερικά χρόνια. Αν είχες ένα εκπληκτικό ποσό χρημάτων, προφανώς αυτό θα μπορούσε να σου αλλάξει την οπτική της ζωής. Επειδή δεν θα έχεις την ανάγκη να δουλέψεις αύριο. Αυτό θα άλλαζε την οπτική του καθενός, όπως αν κέρδιζες 100 εκατομμύρια στο λαχείο. Ο καλύτερος τρόπος είναι να συνεχίσεις  να δουλεύεις σε κάτι που σου αρέσει να κάνεις. Για να συνεχίσεις τη δημιουργικότητα εργαζόμενος, χωρίς να σου λένε τι να κάνεις. Είμαι στην ευχάριστη θέση να το κάνω  αυτό για περισσότερα από 40 χρόνια. Που αξίζει περισσότερο από τα χρήματα για μένα ..

 

Ποιοι είναι οι επιρροές σας ως παραγωγός;

O George Martin (παραγωγός των Beatles) και ο Trevor Horn (Yes, Paul McCartney). Από τα άτομα που έκαναν παραγωγή στα albums μου, έμαθα πολλά από τον Malcolm Cecil και τον Nick Mason. Νομίζω ότι η μουσική πολύ ​​παραπάνω από την παραγωγή. Ο Νο1 ήρωάς μου είναι ο Jimi Hendrix. Σε όλα τα επίπεδα.

 

Τι μουσική ακούτε αυτή την περίοδο;

Ακούω κυρίως dance μουσική. Υπάρχει ένας σπουδαίος νέος δίσκος που αναμένεται από τους Orb με τον Lee ‘Scratch’ Perry, τον θρύλο της dub reggae. Είναι φανταστικό. Ο Alex (σ.σ.: Paterson, The Orb) μού έπαιξε μερικά κομμάτια την περασμένη εβδομάδα και ακούγεται υπέροχο.

 

Υπάρχει κάποια διασκευή που θα θέλετε να κάνετε;

Στο επόμενο άλμπουμ των Steve Hillage Band θέλω να κάνω μερικές περισσότερες  διασκευές. Θα ήθελα να κάνω το ‘Love My Way’ των Psychedelic Furs. Ο Todd Rundgren ήταν παραγωγός τους.

 

steve4Είστε πραγματικά χωμένος στην μουσική της δεκαετίας του ’80.

Ναι,αρκετά καλά συνέβησαν κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’80. Δεν έκανα παραγωγή πολλά δικά μου albums, αλλά έκανα παραγωγές για άλλους καλλιτέχνες: τους Simple Minds, τους It Bites, τον Murray Head, τον Robyn Hitchcock. Πήρα πολλές νέα μουσικές γνώσεις τη δεκαετία του ’80. Για μερικούς ανθρώπους, δεν ήταν καλή περίοδος,  για μένα ήταν σπουδαία η δεκαετία του ’80.

 

Σας αρέσουν οι Depeche Mode;

Ναι, μ’αρέσουν. Τους σέβομαι. Είναι ένα πολύ σημαντικό συγκρότημα.

 

Δεν μ’αρέσουν. Νομίζω ότι οι Depeche Mode και οι U2 είναι υπερεκτιμημένα συγκροτήματα.

Όχι, όχι, όχι. Δε νομίζω. Το “Everything Counts (In Large Amounts)” (σ.σ.: τραγούδι των Depeche Mode) είναι έξοχο.

 

Οι U2 είχαν πάντα σπουδαίους παραγωγούς. Δεν νομίζω ότι θα μπορούσαν να κάνουν ένα album με τον προϋπολογισμό ενός δίσκου των System 7.

Είναι εντελώς διαφορετικά πράγματα.

 

Πόσο πιθανό είναι να παίξετε σύντομα στην Ελλάδα;

Χρειαζόμαστε έναν Έλληνα διοργανωτή να μας κλείσει. Δουλεύω πάνω σε διάφορα projects. Θα ήθελα πολύ να έρθω με τους System 7. Θα κάνουμε μια ακόμη περιοδεία με τους Steve Hillage Band σε ένα ή δύο χρόνια, αν κάποιος ενδιαφερθεί να μας κλείσει. Υπάρχει και ένα άλλο project που θέλω να σας αναφέρω, που ονομάζεται Phoenix Rising. Είναι μια συνεργασία μεταξύ των System 7 και μιας ιαπωνικής psychedelic rock μπάντας που ονομάζεται ROVO. Παίζουμε μια μίξη techno εκτελέσεων των κομματιών και ROVO και οι  ROVO παίζουν ζωντανά εκτελέσεις κομματιών των System 7. Είναι πολύ ενδιαφέρον. Θα γράψουμε ένα νέο album το Σεπτέμβριο. Θα κυκλοφορήσει το album το επόμενο έτος και θα κάνουμε και μια περιοδεία. Ελπίζω να έρθουμε στην Ελλάδα. Οι System 7: η Miquette (σ.σ.: Giraudy, το άλλο μισό των System 7) και εγώ, και η μπάντα ROVO: δύο drummers, μπασίστας, άλλος ένας κιθαρίστας, ένας πραγματικά καλός πληκτράς και ένας παίχτης ηλεκτρικού βιολιού, ο Yuji Katsui. Έπαιξε σε μερικά κομμάτια στο τελευταίο  album των System 7 και στο ‘2032’ album των Gong. Είναι πολύ ενδιαφέρον ο ήχος του ηλεκτρικού βιολιού και ηλεκτρική lead κιθάρα μου, είναι λίγο σαν Mahavishnu Orchestra και John McLaughlin. Σαν ψυχεδελικοί ηλεκτρονικοί Mahavishnu Orchestra. Θα ακούσεις για το project των Phoenix Rising το επόμενο έτος.

 

Ένα τεράστιο «ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ» στoν Steve Hillage για τον χρόνο και τις απαντήσεις του.

Τσεκάρετε το http://www.a-wave.com/system7

 

 

 

loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry