HIT CHANNEL ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Ιούνιος 2015. Είχαμε την μεγάλη τιμή να μιλήσουμε με έναν θρυλικό drummer: τον Phil Ehart. Είναι γνωστότερος ως drummer των Kansas για περισσότερα από 40 χρόνια. Οι Kansas έχουν κυκλοφορήσει πολύ επιτυχημένα singles όπως τα “Carry on Wayward Son” και “Dust in the Wind” και εξαιρετικά albums όπως τα “Leftoverture”, “Point of Know Return” και “Masque”. Τον Μάρτιο του 2015, κυκλοφόρησαν το ντοκιμαντέρ, “Miracles Out of Nowhere” που διηγείται την ιστορία του συγκροτήματος από το ντεμπούτο του 1974 μέχρι το “Point Of Know Return” του 1977. Διαβάστε παρακάτω τα πολύ ενδιαφέροντα πράγματα που μας είπε ο Phil:

 

phil2Είστε ικανοποιημένος με την ανταπόκριση που λάβατε μέχρι τώρα από τους οπαδούς και τον Τύπο για το ντοκιμαντέρ “Miracles Out of Nowhere”;

Ναι, είναι εντελώς πέρα από τις προσδοκίες μας η ανταπόκριση που είχαμε και συνεχίζουμε να έχουμε σήμερα. Στους οπαδούς, στον Τύπο και στον κόσμο γενικά φαίνεται να αρέσει πραγματικά το ντοκιμαντέρ και είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με αυτό. Δουλέψαμε πολύ σκληρά για αυτό.

 

Πώς σας ήρθε η ιδέα να κάνετε ένα ντοκιμαντέρ για την ιστορία των Kansas, μέχρι το “Point of Know Return” album;

Λοιπόν, ήταν η 40η επέτειος μας και θέλαμε να κάνουμε κάτι ξεχωριστό και σκεφτήκαμε ότι ίσως θα μπορούσαμε να κάνουμε ένα βιβλίο και στη συνέχεια μας ήρθε η ιδέα ότι ίσως θα μπορούσαμε να κάνουμε ένα ντοκιμαντέρ. Σκεφτήκαμε ότι θα ήταν καλύτερο απλά να κάνουμε το ντοκιμαντέρ από το πρώτο album μέχρι το “Point of Know Return”. Μόνο αυτό το κομμάτι της καριέρας μας. Καθώς αρχίσαμε να ασχολούμαστε με αυτήν την ιστορία, συνειδητοποιήσαμε ότι ήταν πολύ απίστευτο το ότι αυτό το συγκρότημα ανακαλύφθηκε ποτέ, ότι βγήκε έξω από το Κάνσας και ότι είχαμε την επιτυχία που είχαμε. Ήταν μια πολύ απίστευτη ιστορία, έτσι αποφασίσαμε να προχωρήσουμε και να κάνουμε το ντοκιμαντέρ.

 

Ήταν μια συναισθηματική στιγμή όταν τα έξι αρχικά μέλη κάθισαν σε ένα δωμάτιο μαζί μετά από 30 χρόνια κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του “Miracles Out of Nowhere”;

Λοιπόν, αυτό ήταν συναισθηματικό. Ξέρεις, θα σου πω το εξής: όλοι ήμασταν σε επαφή μεταξύ μας κατά τη διάρκεια των τελευταίων 30 χρόνων. Έβλεπε ο ένας τον άλλο. Δεν ήταν σαν να μην είχαμε δει κανέναν και στη συνέχεια ξαφνικά να βρεθούμε εκεί. Είχαμε μιλήσει ο ένας στον άλλο. Μερικές φορές, κάποια από τα παιδιά έρχονται και παίζουν στη πάνω σκηνή και τέτοια πράγματα. Έτσι, είχαμε συναντηθεί, αλλά αυτή ήταν η πρώτη φορά που και οι έξι από εμάς ήταν μαζί στο ίδιο τραπέζι. Έτσι, ήταν συναισθηματικό και αυτός ήταν ένας πολύ cool τρόπος για να ξεκινήσουμε το ντοκιμαντέρ.

 

Αυτή τη στιγμή βρίσκεστε σε περιοδεία. Πώς είναι να είστε στο δρόμο με ένα νέο τραγουδιστή, τον Ronnie Platt (ο Steve Walsh αποσύρθηκε το 2014);

Ο Ronnie Platt έχει κάνει μια απίστευτη δουλειά. Είναι πολύ συναρπαστικό να τον έχουμε στο συγκρότημα. Κάνει τα τραγούδια μιας, ο ίδιος είναι πολύ μεγάλος οπαδός των Kansas και θέλει να τραγουδάει τα τραγούδια όπως αυτά γράφτηκαν και το κάνει αυτό και είναι μια πραγματική απόλαυση. Θα αγαπάμε για πάντα τον Steve Walsh, αλλά αποσύρθηκε και προχωράμε με τον Ronnie και αυτό είναι απίστευτο.

 

Μπορείτε να μας δώσετε κάποιες πληροφορίες για το επόμενο studio album των Kansas;

Μόλις το ξεκινήσαμε την περασμένη εβδομάδα. Πήγαμε στο studio για πρώτη φορά εδώ και 14 χρόνια για να δουλέψουμε πάνω σε νέο υλικό. Είχαμε ένα τραγούδι και δουλέψαμε σ’αυτό για να δούμε πώς ακούγεται το συγκρότημα, πώς δουλεύουμε μαζί και ήταν απλά εξαιρετικά. Αποφασίσαμε να προχωρήσουμε και να ξεκινήσουμε τις ηχογραφήσεις του album πιθανόν το Νοέμβριο-Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο του επόμενου έτους.

 

phil4Μπορείτε να μας πείτε τον τίτλο του τραγουδιού;

Δεν έχει πραγματικά τίτλο ακόμα. Δεν είμαστε σίγουροι αν πρόκειται να καταλήξουμε να χρησιμοποιήσουμε αυτό το τραγούδι. Ήταν απλά ένα τραγούδι που μας επέτρεψε να πάμε και να δούμε πώς δουλεύουν τα πράγματα. Δεν είμαστε πραγματικά σίγουροι ποιος θα είναι ο τίτλος του τραγουδιού, δεν είμαστε σίγουροι αν το τραγούδι θα καταλήξει στο album, γιατί υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος μπροστά μας μέχρι να επιλέξουμε τα τραγούδια για το album. Είναι ένα σπουδαίο τραγούδι και βγήκε πολύ καλό.

 

Οι Kansas εξακολουθούν να παραμένουν ένα καταπληκτικό live συγκρότημα. Ποιο είναι το μυστικό;

Σ’ ευχαριστώ, το εκτιμώ αυτό. Το μυστικό φυσικά είναι η μουσική. Η μουσική που έχει γραφτεί γι’αυτό το συγκρότημα και την οποία παίζουμε συνέχεια, φαίνεται να είναι διαχρονική. Έχουμε ένα εντελώς νέο ακροατήριο τώρα. Πολλοί από το κοινό μας είναι πλέον στην εφηβεία τους, στα φοιτητικά τους χρόνια, στα 20 τους και τα 30 τους, πολύ νεότεροι απ’ ότι ήταν πριν από μερικά χρόνια. Έτσι, το κοινό φαίνεται να συνεχίζει να ανακαλύπτει την μουσική μας, όπως και οι παλαιότεροι οπαδοί μας και αυτό μας επιτρέπει να περιοδεύουμε και να συνεχίζουμε να παίζουμε μπροστά σε σπουδαία κοινά.

 

Περιμένατε την εμπορική επιτυχία του “Leftoverture” album το 1976;

Την περιμέναμε μόλις ακούσαμε το “Carry on Wayward Son”. Γνωρίζαμε ότι ήταν ένα ιδιαίτερο τραγούδι και ξέραμε ότι θα μπορούσε να είναι μια ευκαιρία για μας να μπούμε στο Top40 στο ραδιόφωνο εδώ στις Ηνωμένες Πολιτείες και πράγματι αυτό συνέβη. Ήταν μια πολύ μεγάλη επιτυχία και ήμασταν πολύ χαρούμενοι που είχαμε το “Carry on Wayward Son”. Είναι ακόμα και σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα τραγούδια μας.

 

Μπορείτε να μας πείτε την ιστορία σε σχέση με το τραγούδι “Magnum Opus” και τον Neil Peart των Rush;

Παίζαμε το “Magnus Opus” και ο Neil και εγώ μιλούσαμε ανά διαστήματα και του άρεσε πολύ αυτό το τραγούδι. Τα παιδιά από τους Rush ήταν πάντα αρκετά ειλικρινή για το πόσο τους άρεσαν οι Kansas και εμείς για το πόσο μας άρεσαν οι Rush. Έτσι, ήταν ένα πολύ καλό πακέτο περιοδείας και το “Magnum Opus” ήταν ένα πολύ τρελό τραγούδι και περάσαμε πολύ χρόνο μιλώντας γι’αυτό μεταξύ μας, όπως επίσης και για πολλά από τα δικά τους τραγούδια. Πάντα υπήρχε ένας αμοιβαίος θαυμασμός μεταξύ των Kansas και των Rush.

 

Ο Neil σας ρώτησε τι παίζετε στο μεσαίο μέρος του “Magnum Opus”.

Ω ναι!! Υπήρχε ένα συγκεκριμένος ρυθμός που έπαιζα. Πολλοί άνθρωποι (γέλια) – όχι μόνο ο Neil- πολλοί άνθρωποι όλα αυτά τα χρόνια με έχουν ρωτήσει τι στο διάολο ήταν αυτό που έπαιζα κατά τη διάρκεια του τραγουδιού και ναι, όντως με ρώτησε γι’αυτό και είπε: «Δεν θα το μάντευα ούτε σε ένα εκατομμύριο χρόνια». Ναι, είναι ένας ωραίος τύπος και καλός φίλος.

 

phil6Πώς συνέβη να παίξετε με τα drums του Buddy Rich από το “Tonight Show”, στο “Please Don’t Touch” (1978) album του Steve Hackett ;

Ο Steve Hackett προσκάλεσε εμένα και τον Steve Walsh για να παίξουμε σε αυτό το album και φτάσαμε στο Λος Άντζελες για να ηχογραφήσουμε και είχα ζητήσει από την Slingerland, την εταιρεία drums μου αν μπορούν να μου παρέχουν ένα drum set. Έτσι, το drum set είχε παραδοθεί και ήμασταν έξω για να το ξεπακετάρουμε και ήταν το drum set του Buddy Rich που χρησιμοποιούσε στο “Tonight Show” κάθε φορά που πήγαινε να παίξει εκεί. Έτσι, η Slingerland είχε πάρει το drum set του Buddy Rich και το έφερε στο studio και όλοι στεκόμασταν με δέος λέγοντας μόνο: «Ω, Θεέ μου!» Κατέληξα να παίξω με αυτό, αλλά αυτό έγινε με πολύ σεβασμό. Το να παίξω εγώ στο drum set του Buddy Rich ήταν μια ευκαιρία που συμβαίνει μόνο μια φορά στη ζωή.

 

Έχετε ευχάριστες αναμνήσεις από την “Sheer Heart Attack” περιοδεία (1974-1975) με τους Queen;

Ναι, πάρα πολύ. Παίζοντας με τους Queen ήταν μπορώ να πω, μία από τις κορυφαίες στιγμές της καριέρας μας. Δεν ήταν μόνο πολύ καλοί άνθρωποι, αλλά ήταν ένα απίστευτο συγκρότημα και είμαστε φίλοι μέχρι σήμερα. Φυσικά, ο Brian (σ.σ: May -κιθάρα) είχε την καλοσύνη να είναι στο ντοκιμαντέρ μας και είπε πολύ ωραία πράγματα για εμάς. Οι Queen μέχρι σήμερα είναι ένα από τα πιο απίστευτα συγκροτήματα όλων των εποχών.

 

Ήσασταν απογοητευμένος από την έλλειψη προσοχής που η MCA Records έδειξε στο “In The Spirit of Things” (1988) album;

Ναι, αυτή ήταν μια πολύ απογοητευτική εποχή. Ξέρεις, ήμασταν πολύ τυχεροί να έχουμε τον Bob Ezrin,  γνωστό από τους Pink Floyd, να κάνει την παραγωγή του δίσκου και περάσαμε έξι μήνες για να τον κάνουμε και ήταν μια εξαιρετική εμπειρία το να δουλεύεις με τον Bob και ήμασταν πολύ περήφανοι για το δίσκο και μετά προδωθήκαμε. Η MCA άλλαζε κατά κάποιον τρόπο τους καλλιτέχνες στους οποίους εστιαζόταν. Οι Kansas δεν ήταν από αυτούς τους καλλιτέχνες και είπαν μόνο: «Θα κυκλοφορήσουμε το album, αλλά δεν πρόκειται να το υποστηρίξουμε και μπορούμε απλά να ξεμπερδέψουμε μ’αυτό» και το έκαναν. Ναι, κάθε φορά που δουλεύεις τόσο σκληρά πάνω σε ένα album και πάνω στη μουσική και απλά σε πετάνε στην άκρη από την δισκογραφική εταιρεία, ήταν πολύ αποθαρρυντικό και πολύ απογοητευτικό.

 

Είστε επίσης ο manager των Kansas. Μήπως η επιχειρηματική πτυχή των Kansas, σας αποσπά από τη δημιουργία περισσότερης μουσικής;

Λοιπόν, μερικές φορές μπορεί. Ναι. Το να είσαι manager των Kansas μπορεί να είναι μια εργασία πλήρους απασχόλησης κατά καιρούς. Τις περισσότερες φορές δεν μου αποσπά την προσοχή. Αλλά μπορεί να το κάνει. Ειδικά, τώρα που δουλεύουμε πάνω σε νέα μουσική, που ετοιμάζουμε τα δισκογραφικά συμβόλαια και τέτοια πράγματα. Αλλά δεν είναι αδύνατο να το κάνεις. Τα κάνω για πάνω από 25 χρόνια, έτσι το απολαμβάνω. Ποτέ δεν σχεδίαζα να είμαι ο manager των Kansas. Απλά δούλεψε αυτό όταν ο manager μας εκείνη την εποχή πήγε να κάνει άλλα πράγματα και πήρα τηλέφωνο τα παιδιά του συγκροτήματος και τους είπα: «Θα ήμουν ευτυχής να κάνω την καθημερινή δουλειά μέχρι να βρούμε κάποιον άλλο manager και αυτό συνέβη πριν από 25 χρόνια. Έχει λειτουργήσει καλά για εμάς. Δεν είμαι σίγουρος, δεν θα το συνιστούσα σε άλλους να παίζουν στο συγκρότημα και να είναι manager του ίδιου συγκροτήματος ταυτόχρονα. Αλλά, αυτό έχει λειτουργήσει καλά για το συγκρότημά μας.

 

phil7Πώς νιώσατε την πρώτη φορά που παίξατε στο Madison Square Garden;

Το Madison Square Garden ήταν μέρος της μακράς συνεχόμενης “Leftoverture” και “Point of Know Return” περιοδείας και εκείνη τη στιγμή κάναμε τόσες πολλές συναυλίες που σχεδόν κατέληξε να είναι απλώς άλλη ακόμη συναυλία. Με άλλα λόγια, κάναμε πολλές, πάρα πολλές συναυλίες: Σήμερα, είμαστε στη Νέα Υόρκη, παίζουμε στο Madison Square Garden. Ήμασταν εκεί για τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, επειδή έπρεπε να πάμε στην επόμενη πόλη την επόμενη ημέρα, και δεν συνέβη μέχρι αργότερα να κοιτάξουμε πίσω και να πούμε: «Πω πω, κάναμε sold out στο Madison Square Garden». Θα είναι πάντα μια ξεχωριστή συναυλία, αλλά ο αντίκτυπός της συνέβη αφότου παίξαμε, περισσότερο από την ημέρα που πράγματι παίξαμε εκεί.

 

Πόσο σημαντική ήταν η επιρροή του Ian Paice (Deep Purple) σε σας ως drummer;

Μπορώ να πω ότι ο Ian Paice ήταν ο επιδραστικότερος drummer στο παίξιμο μου. Θέλω να πω, οι Deep Purple και ο Ian Paice. Ακούω αυτούς τους τύπους ασταμάτητα από τότε που ήμουν στο γυμνάσιο, συνέχισα κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ‘70 και τους ακούω μέχρι σήμερα. Έτσι, ο Ian Paice είχε το στυλ και την προσέγγιση στο drumming που μου άρεσε πραγματικά, γιατί δεν ήταν μόνο ενδιαφέρον, αλλά αυτός rock-αρε πραγματικά. Και rock-άρει ακόμα και σήμερα, αν τον έχεις δει πρόσφατα. Το στυλ του στο drumming φαινόταν να ταιριάζει με το δικό μου στυλ και φαινόταν να ταιριάζει με τη μουσική των Kansas. Δεν είχα ποτέ την ευκαιρία να τον συναντήσω, θα ήθελα κάποια μέρα να το κάνω και να του πω -όπως είμαι βέβαιος ότι πολλοί άλλοι drummers έχουν κάνει- πόσο μεγάλη επιρροή ήταν και εξακολουθεί να είναι στο παίξιμό μου.

 

Πιστεύετε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το YouTube έχουν βοηθήσει νεότερους ακροατές να μάθουν για τη μουσική των Kansas;

Ναι, πάρα πολύ. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν ανοίξει τόσες πολλές πόρτες για τους Kansas, όπως είπα και νωρίτερα, υπάρχουν πάρα πολλοί νεότεροι οπαδοί των Kansas τώρα. Κατά τα τελευταία 4-5 χρόνια, έχουμε χρησιμοποιήσει τη σελίδα μας στο Facebook για να δίνουμε πληροφορίες στους οπαδούς μας, να τους δίνουμε μια ιδιαίτερη ευκαιρία όπως το να γνωρίζουν για το ντοκιμαντέρ και τέτοια πράγματα και τις συναυλίες που παίζουμε. Οπότε ναι, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μας έχουν δώσει ένα τεράστιο πλεονέκτημα.

 

phil5Το συγκρότημά σας πριν τους Kansas, οι White Clover έπαιξαν στο New Orleans Pop Festival το 1969. Ήταν μια ενδιαφέρουσα εμπειρία το να μιλάς εκεί με την Janis Joplin;

(Γέλια) Έχεις κάνει την έρευνά σου. Κάνεις πολύ καλές ερωτήσεις. Ήμουν 19 ετών. Ήμουν πολύ νέος και ήμουν εκεί κάτω για να παίξω και ναι, άκουσα τους Santana πριν οποιοσδήποτε άλλος τότε μάθει ποιοι ήταν αυτοί και συνάντησα την Janis Joplin και συνάντησα τον Jim Morrison με τους Doors που έπαιξαν για το festival στη Γαλλική Συνοικία. Η όλη εμπειρία της Νέας Ορλεάνης, η εμπειρία του New Orleans Pop Festival είχε τεράστιο αντίκτυπο πάνω μου τη χρονική στιγμή που αναρωτιόμουν τι επρόκειτο να κάνω στο υπόλοιπο της ζωής μου. Και νομίζω ότι το να βρίσκομαι εκεί κάτω πραγματικά με έπεισε ότι ήθελα να το δοκιμάσω και να αφιερώσω τη ζωή μου κάνοντάς το και να δω τι θα προκύψει από αυτό. Έτσι, νομίζω ότι πήρα τη σωστή απόφαση και το να παίξω στη Νέα Ορλεάνη είχε τεράστιο αντίκτυπο στη ζωή μου και τελικά στη ζωή του συγκροτήματος Kansas.

 

Είστε ευχαριστημένος με την επιστροφή των δίσκων βινυλίου;

Ναι, πάρα πολύ. Όλοι οι δίσκοι μας από τότε που ξεκινήσαμε ήταν σε βινύλιο και είχαμε πολλά αιτήματα από τη Sony, την εταιρία μας, για να συνεχίσουμε την επανέκδοση πολλών από αυτών των δίσκων σε βινύλιο. Πουλάνε πάρα πολύ. Στην πραγματικότητα, ακόμα και ο νέος δίσκος που ετοιμάζουμε για το επόμενο έτος θα κυκλοφορήσει σε βινύλιο. Έτσι, ναι, νομίζω ότι είναι σπουδαίο που ο κόσμος το ανακαλύπτει και πάλι. Οι δίσκοι βινυλίου ακούγονται πολύ καλύτερα από ό, τι τα CD’s και το artwork στα βινύλια είναι πιο σημαντικό. Επειδή είναι μεγαλύτερο, μπορείς να κάνεις καλύτερα πράγματα σ’αυτό από ό,τι μπορείς να κάνεις σε ένα μικρό CD. Ναι, νομίζω ότι ισχύει για όλη τη μουσική, όχι μόνο για τη δική μας. Νομίζω ότι για το σύνολο της μουσικής είναι σπουδαίο πράγμα που το βινύλιο επιστρέφει.

 

Θυμάστε την συναυλία που έδωσαν οι Kansas στην Αθήνα το 2005;

Ναι, έχετε ένα μέρος που ονομάζεται λόφος του Λυκαβηττού. Είναι ένος είδος κορυφής λόφου και το ξενοδοχείο μας ήταν στην κορυφή του λόφου και μπορούσαμε να κοιτάζουμε και να βλέπουμε όλα τα διαφορετικά μέρη της Αθήνας. Ήταν μία από τις πιο όμορφες συναυλίες που έχουμε παίξει ποτέ. Οι οπαδοί ήταν σπουδαίοι. Απολύτως θα θέλαμε να επιστρέψουμε κάποια μέρα. Ήταν τέλεια. Η Αθήνα ήταν απλά ένα απίστευτο μέρος για να παίξουμε και θα θέλαμε πολύ να επιστρέψουμε.

 

Ένα τεράστιο «ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ» στον Phil Ehart για τον χρόνο του.

Κεντρική φωτό: Keith Utter

Kansas Official website: www.kansasband.com

Kansas Official Facebook page: https://www.facebook.com/KansasBand

Kansas Official Twitter page: https://twitter.com/kansasband

loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry