HIT CHANNEL ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Φεβρουάριος 2016. Είχαμε την μεγάλη τιμή να μιλήσουμε με έναν θρυλικό φωτογράφο: τον Kevin Cummins. Έχει φωτογραφήσει τους Joy Division, David Bowie, Marc Bolan, Sex Pistols, Bob Marley, Joe Strummer, Morrissey, Bjork, Manic Street Preachers, The Stone Roses, Oasis, New Order, Thom Yorke και πολλούς άλλους. Το τελευταίο του βιβλίο είναι το “New Order” (2015), μια συλλογή φωτογραφιών του επιδραστικού συγκροτήματος New Order. Διαβάστε παρακάτω τα πολύ ενδιαφέροντα πράγματα που μας:

 

kevin2Ήταν δύσκολο να επιλέξετε το υλικό για το τελευταίο σας βιβλίο, “New Order”;

Όχι ακριβώς. Νομίζω ότι όταν κάνεις ένα βιβλίο χρησιμοποιείς όλα τα διαθέσιμα αρχεία. Τα πάντα είναι χρονολογικά, κατά κάποιον τρόπο. Έτσι, είναι αρκετά εύκολο να επιλέξεις περίπου 6 εικόνες από κάθε session και στη συνέχεια να γράψεις για αυτά τα γεγονότα. Έτσι, δεν ήταν και τόσο δύσκολο. Ήταν πιο δύσκολο όταν έκανα το βιβλίο για το Μάντσεστερ (σ.σ: “MANCHESTER: Looking for the Light Through the Pouring Rain”-2009), επειδή υπήρχαν τόσες πολλές φωτογραφίες. Μου πήρε πολύ χρόνο για να επιλέξω ακριβώς τι ιστορία θέλω να πω. Αλλά αυτό για τους New Order, λέει κατά κάποιον τρόπο την ιστορία από μόνο του. Απλά έβαλα τις καλύτερες φωτογραφίες σε αυτό.

 

Ποια είναι τα τρέχοντα projects με τα οποία ασχολείστε;

Μισώ να μιλάω για τον εαυτό μου. Μια έκθεση αναμένεται στην Όπερα του Σίδνεϊ στην Αυστραλία, τον Ιούνιο, η οποία αποτελεί μέρος ενός φεστιβάλ εκεί. Πρόκειται να κάνω μια μεγάλη έκδοση για τους Sex Pistols, με μια έκθεση ανάμεσα στα γεγονότα σχετικά με την 40η επέτειο του punk.

 

Κάνατε επίσης ένα εξώφυλλο Bowie για το περιοδικό Spex στη Γερμανία. Ήταν ένα σπουδαίο εξώφυλλο!

Ναι, ναι. Σ’ ευχαριστώ. Με μια φωτογραφία όπως αυτή, η οποία είναι τόσο μαύρη, είναι μερικές φορές αρκετά δύσκολο να κάνουμε τους ανθρώπους να καταλάβουν πόσο ισχυρή θα είναι η φωτογραφία. Οι άνθρωποι έχουν την τάση να θέλουν πολύ ασφαλείς φωτογραφίες. Κάτι στο οποίο να αναγνωρίζουν ένα πρόσωπο τόσο προφανές σαν αυτό. Ναι, το κάναμε και δούλεψε πολύ καλά και φυσικά είμαι πολύ ικανοποιημένος με αυτό.

 

Πόσο σημαντικό είναι να σας αρέσει ένας καλλιτέχνης όταν δουλεύετε μαζί του/της;

Νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό, πραγματικά. Νομίζω ότι αν σέβεσαι τη δουλειά κάποιου κάνει τα πράγματα πιο εύκολα και ομοίως αν σέβονται κι αυτοί τη δική σου δουλειά.

 

kevin3Μπορείτε να μας εξηγήσετε τη φράση σας: «Έσωσα τους Joy Division από το να γίνουν Bon Jovi»;

(Γέλια) Ναι. Νομίζω ότι μπορεί να ήθελαν να γίνουν ένα rock συγκρότημα και όταν ο (σ.σ: παραγωγός) Martin Hannett τους ανέλαβε, δεν τους άρεσαν πραγματικά τα τραγούδια, η δουλειά της παραγωγής του στο “Unknown Pleasures” (1979). Ήθελαν έναν πιο rock ήχο. Νομίζω ότι με αυτό που έκανε ο Martin και με τον τρόπο που τους φωτογράφισα, ο οποίος ήταν πολύ μη-rock ‘n’roll, νομίζω ότι τους σώσαμε από το να γίνουν Bon Jovi.

 

Περιμένατε τότε ότι οι φωτογραφίες σας των Joy Division θα γίνουν τόσο σημαντικές στην ιστορία της μουσικής;

Δεν το ήξερα πραγματικά γιατί δεν ήξερα πόσο επιτυχημένοι θα γίνουν οι Joy Division. Όταν δουλεύεις με κάποιον και όταν είσαι μέρος μιας συγκεκριμένης σκηνής εκείνη τη χρονική στιγμή, είναι πολύ δύσκολο να δεις πέρα από αυτό. Πιστεύαμε ότι οι Joy Division ήταν εξαιρετικά σημαντικοί στο Μάντσεστερ, αλλά 15-20 μίλια έξω από το Μάντσεστερ δεν είχαν μεγάλο κοινό. Έτσι, ήταν δύσκολο. Δεν ξέραμε πόσο μεγάλοι επρόκειτο να γίνουν και προφανώς με τον θάνατο του Ian, τους έδωσε ένα είδος γοητείας σαν κι αυτό.

 

Ήταν ο Ian Curtis (Joy Division -φωνητικά) ένα εύκολο άτομο για να δουλέψεις μαζί του;

Είναι δύσκολο να πω τώρα, πραγματικά, επειδή αυτό συνέβη πριν από τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Ήταν ένα νεαρό αγόρι και ήμασταν όλοι πολύ νέοι τότε και όλοι κάναμε τα ίδια πράγματα. Δεν είχαμε πολλή εμπειρία από τη ζωή, που είναι τόσο τραγικό πραγματικά που κάποιος τόσο νέος έδωσε τέλος στη ζωή του.

 

Συνεργαστήκατε με τον David Bowie σε αρκετές περιπτώσεις. Τι θυμάστε περισσότερο από αυτόν;

Θέλω να πω τη πρώτη φορά που φωτογράφισα τον Bowie για ένα εξώφυλλο του NME ήταν κατά τη διάρκεια της “Tin Machine” περιόδου (1989). Επειδή μεγάλωσα με τον Bowie ως έφηβος -ήταν το εφηβικό μου είδωλο, είχα φωτογραφίες του στον τοίχο μου- το βρήκα πολύ δύσκολο να τον φωτογραφίσω την πρώτη φορά που τον γνώρισα, γιατί ήμουν αρκετά νευρικός. Μόλις το ξεπέρασα αυτό, μου πήρε αρκετό χρόνο για να δω ότι ήταν αρκετά εύκολο. Και πάντα τον θεωρούσα πολύ ελκυστικό, είχε πολύ καλή αίσθηση του χιούμορ. Ήταν πολύ εύκολο να δουλέψω μαζί του, επειδή είχε μια τόσο ωραία γοητεία.

 

Ήταν σοκ για σας η είδηση του θανάτου του David Bowie στις 11 Ιανουαρίου;

Ω, προφανώς. Νομίζω ότι για όλους ήταν. Ήταν ένα πραγματικό σοκ γιατί την Παρασκευή κυκλοφόρησε το album (σ.σ: “Blackstar”) που ήταν, ξέρεις, ένας καταπληκτικός δίσκος και όλοι μιλούσαμε γι’ αυτό και λέγαμε: «αυτός είναι ένας σπουδαίος δίσκος» και μετά τη Δευτέρα το πρωί ήταν νεκρός. Ήταν ένα τεράστιο σοκ.

 

kevin8Πόσο δύσκολο ήταν για σας ως επαγγελματίας να δουλέψετε μέσα στο χάος που δημιουργούσαν οι Sex Pistols στις συναυλίες τους;

Το είδα ως κάτι πολύ εύκολο, διότι εκείνη την εποχή δεν είχαν γίνει το εκφραστικό μέσο του πλήθους, ήταν απλά ένα μάτσο παιδιά που rock-άρανε. Ακόμα και το κοινό τους που μπορεί να πηδούσε σειρές και στη συνέχεια να ανακατευόταν, δεν ήταν τίποτα σαν αυτό που υπάρχει σήμερα αν πας να δεις μια punk συναυλία ή ακόμα και τους Foo Fighters. Το κοινό συμπεριφερόταν με πολύ διαφορετικό τρόπο. Οι Pistols προσέλκυαν πιθανώς ένα ελαφρώς πιο δύσκολο κοινό. Ένα πιο συγκρουσιακό κοινό, σίγουρα στην Αμερική, όταν ο κόσμος απλά ήθελε να αποδείξει ότι ήταν περισσότερο κακός απ’ ότι τα παιδιά στην Αγγλία. Στην Αγγλία, δεν ήταν πραγματικά έτσι.

 

Μπορείτε να μας πείτε για το επτασέλιδο συμβόλαιο που σας έστειλαν οι Rammstein;

Το συγκρότημα ή το management του συγκροτήματος συνέταξε ένα συμβόλαιο στο οποίο νομίζω ότι δεν με σέβονται και δεν με εμπιστεύονται. Ήθελαν να εκχωρήσω τα δικαιώματά μου με αντάλλαγμα να σταθώ εκεί και να τους φωτογραφήσω, το οποίο είναι γελοίο. Εγώ δεν τους ζητάω να μου δώσουν τα δικαιώματα από τα τραγούδια τους. Όταν τραβάω φωτογραφίες δημιουργώ κάτι που βοηθά την καριέρα τους. Είναι η τέχνη μου και τη δημιουργώ. Μου ανήκει. Αν θέλουν να την κατέχουν, με πληρώνουν για να τους φωτογραφίσω. Μου ανατέθηκε από τους Times να τους φωτογραφίσω και όταν έδωσαν το συγκεκριμένο συμβόλαιο, ευτυχώς, η εφημερίδα υποστήριξε εμένα, αντί για το συγκρότημα. Έτσι, αρνήθηκαν να συνεργαστούν με το εν λόγω συμβόλαιο.

 

Ποια είναι η γνώμη σας για τον Tony Wilson (συν-ιδρυτής της Factory Records, ραδιοφωνικός και τηλεοπτικός παρουσιαστής); Ήταν οραματιστής;

Νομίζω ότι ο Tony ήταν πολύ καλός. Ήταν εν μέρει υπεύθυνος για όλα όσα συνέβησαν στο Μάντσεστερ. Ο Tony δεν ήταν ένα δημιουργικό άτομο. Ο Tony ήταν καλός στο να βάζει τους σωστούς ανθρώπους σε ένα δωμάτιο και να πει: «Νομίζω ότι εσείς οι δύο μπορείτε να δουλέψετε καλά μαζί». Ήταν καλός σε αυτό. Ήταν καλός στο να καταστήσει βέβαιο ότι τα πράγματα θα μπορούσαν να συμβούν. Δεν νομίζω ότι ο Tony είπε ποτέ ότι ήταν μια δημιουργική ιδιοφυΐα. Οι άλλοι πιστεύουν ότι ο Tony ήταν ο τύπος που έκανε τα πράγματα να συμβούν. Δεν νομίζω ότι πολλά από αυτά θα είχαν συμβεί χωρίς ανθρώπους γύρω από τα συγκροτήματα που να τα βοηθούν να δουλέψουν. Είναι εντάξει να είσαι σε ένα σπουδαίο συγκρότημα σε μια σπουδαία πόλη, αλλά αν δεν υπήρχε ένα δίκτυο υποστήριξης για να τους βάλει στον Τύπο και να τους βοηθήσει να πάρουν ένα δισκογραφικό συμβόλαιο και διάφορα πράγματα σαν κι αυτό, τότε κανείς δεν θα γνώριζε την ύπαρξή τους.

 

kevin10Βγάλατε κάποιες φωτογραφίες με τον Marc Bolan (T. Rex) στις πρόβες για το Marc Show ένα μήνα πριν το θάνατό του το 1977. Πώς ήταν αυτός;

Ήταν ένα από τα πρώτα πράγματα που μου ανατέθηκαν να κάνω για το NME. Περάσαμε περίπου τρεις ημέρες με τον Marc Bolan, όπως είπες, ένα μήνα πριν πεθάνει. Ήταν πραγματικά γοητευτική, όμορφη και εξαντλητική παρέα, στην πραγματικότητα. Ο ίδιος μας σύστησε σε πολλούς ανθρώπους. Μου άρεσε η παρέα του πάρα πολύ. Ήταν πραγματικά σπουδαίος. Και πάλι, ήμουν πάρα πολύ σοκαρισμένος όταν πέθανε. Προφανώς, μιας και ήταν ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα ήταν διαφορετικό από το να είσαι αυτοκαταστροφικός. Ήταν τόσο κρίμα επειδή η καριέρα του ήταν στα πάνω της. Ήταν πολύ ενθουσιώδης με τη δουλειά του, δουλεύοντας για την τηλεοπτική σειρά του, το “Marc Show”. Και πάλι, είναι μια φοβερή τραγωδία όταν κάτι τέτοιο συμβαίνει.

 

Είστε απογοητευμένος με την κατάρρευση του μουσικού Τύπου;

Το βρίσκω πολύ λυπηρό. Επειδή ο κόσμος δεν αγοράζει περιοδικά ή μια εβδομαδιαία εφημερίδα. Πρέπει να προσφέρει κάτι διαφορετικό από ό,τι μπορείς να βρεις online. Νομίζω ότι ο κόσμος συνήθιζε να αγοράζει το NME για να διαβάζει τις δισκοκριτικές, τις οποίες μπορείς να βρεις αμέσως online τώρα. Έτσι, αυτό που πρέπει να κάνουν είναι να προσφέρουν κάτι που ο κόσμος θα αγοράσει για να διαβάσει το οποίο θα είναι πιο κατατοπιστικό. Δεν νομίζω ότι πραγματικά το κατάλαβαν αυτό αρκετά, ακόμα.

 

Πώς ήταν να ζεις στη Βρετανία επί Θάτσερ; Κάποιοι φίλοι σας στην Αμερική πίστευαν οι φωτογραφίες των Joy Division ελήφθησαν στην Πολωνία.

Ναι, το πίστευαν στην πραγματικότητα. Ήταν ζοφερές, γκρίζες, στενόχωρες, χιονισμένες και αρκετά κατηφείς. Πολύ Βρετανική χειμωνιάτικη εικόνα. Ήταν αρκετά σκληρές και πιστεύω ότι η αρχιτεκτονική ήταν αρκετά σκληρή, επίσης. Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι η φωτογραφία των Joy Division στη γέφυρα, για παράδειγμα, είχε ληφθεί στο Πόζναν ή κάπου αλλού εκτός από το Μάντσεστερ.

 

Έχετε απορρίψει ποτέ μια ενδιαφέρουσα επαγγελματική πρόταση, επειδή ήσασταν απασχολημένος ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο;

Μερικές φορές απορρίπτω προτάσεις όταν υπάρχει ένας σημαντικός αγώνας της Μάντσεστερ Σίτι (σ.σ: ο Kevin είναι παθιασμένος οπαδός της Μάντσεστερ Σίτι). Νομίζω ότι δουλεύω ώστε να μπορώ να απολαμβάνω τη χαρά της ζωής. Έτσι, μερικές φορές πρέπει να απορρίψω μια πρόταση όταν πηγαίνω να δω ένα σημαντικό αγώνα.

 

kevin7Θα θέλατε να κάνετε ένα photo session με τον Pep Guardiola, τον επόμενο προπονητή της Μάντσεστερ Σίτι;

Ω, σίγουρα, ναι!

 

Νομίζω ότι θα συμβεί.

Θα μπορούσα ίσως να το οργανώσω. Μάλλον θα είμαι σε θέση να το κάνω όταν φτάσει στην Μάντσεστερ Σίτι.

 

Έχετε κάποια επαγγελματική φιλοδοξία που θα θέλατε να εκπληρώσετε;

Νομίζω ότι απλά θα συνεχίσω να δουλεύω. Νομίζω ότι κάποιοι μουσικοί βοήθησαν να οικοδομηθεί η μυθολογία του rock ’n’ roll και νομίζω ότι είμαι πρόθυμος να συνεχίσω να το κάνω αυτό. Προσωπικά, θα ήθελα να φωτογραφίσω τον Jack White. Θα ήθελα πολύ να δουλέψω με τον Jack White, γιατί μου αρέσει πολύ η δουλειά του.

 

Έχετε συνεργαστεί με πολλούς ανθρώπους από τον Bowie μέχρι τον Joe Strummer και τους Sex Pistols. Ποιο ήταν το πιο ταλαντούχο άτομο που έχετε δει στη ζωή σας;

Πήγα να δω τον David Bowie όταν ήμουν στην εφηβεία μου. Δεν είχα δει ποτέ κάτι τέτοιο στη σκηνή και είχα δει διάφορα πράγματα σαν κι αυτό, τα οποία ήταν όλα πολύ φανταχτερά και πολύ επιδεικτικά. Τώρα, αυτό μπορεί να φαίνεται φυσιολογικό, αλλά εκείνη την εποχή κανείς δεν είχε αυτό το είδος θεατρικότητας στο rock ‘n’ rock και θα έλεγα τον Bowie, πραγματικά. Νομίζω όμως ότι τώρα όταν βλέπεις τον Bowie και την ταινία για την “Ziggy Stardust” περιοδεία, πολλοί άνθρωποι θεωρούν ότι είναι υποτυπώδης. Έχεις υπέροχα light shows τώρα στις περισσότερες συναυλίες. Νομίζω ότι οι περισσότεροι άνθρωποι στη μουσική έχουν ένα τόσο μεγάλο εγώ, επειδή αυτό δεν μπορεί να σταματήσει στη σκηνή όταν υπάρχουν 10.000 άνθρωποι που απλά το απολαμβάνουν. Νομίζω ότι οι περισσότεροι άνθρωποι θα απολάμβαναν να δουλεύουν με αυτόν τον συγκεκριμένο ανθρώπο. Νομίζω ότι είναι ο Bowie, επειδή ο Bowie ήταν ο λόγος που άρχισα να κάνω αυτό το είδος δουλειάς που έκανα.

 

Όλες οι φωτογραφίες ανήκουν στον Kevin Cummins.

Ένα τεράστιο «ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ» στον Kevin Cummins για τον χρόνο του.

Official Kevin Cummins website: http://www.kevincummins.co.uk

Official Kevin Cummins Twitter page: https://twitter.com/KCMANC

Official Kevin Cummins Facebook page: https://www.facebook.com/kevin.cummins.94

Loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry