HIT CHANNEL ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Ιανουάριος 2016. Είχαμε την μεγάλη χαρά να μιλήσουμε με ένα εξαιρετικά ταλαντούχο άτομο: τον Geoff Downes. Είναι περισσότερο γνωστός ως πληκτράς και μέλος των Yes και Asia. Επίσης, ήταν συνιδρυτής των The Buggles και έχει δουλέψει με τους Mike Oldfield, Glenn Hughes, Chris Braide, GTR και άλλους. Πρόσφατα κυκλοφόρησε το “Ride the Tiger” album, μια συνεργασία του με τον Greg Lake (ELP, King Crimson). Διαβάστε παρακάτω τα πολύ σημαντικά πράγματα που μας είπε:

 

geoff2Γιατί αποφασίσατε να κυκλοφορήσετε το “Ride the Tiger” album τώρα;

Λοιπόν, νομίζω ότι αυτό βρισκόταν στο ράφι για χρόνια και πολλοί άνθρωποι ρωτούσαν για το τι συνέβη με τις ηχογραφήσεις και τέτοια πράγματα. Σκεφτήκαμε πολύ και είδαμε ότι η απόφαση να το κυκλοφορήσουμε είναι σωστή και είναι μια καλή στιγμή για να δούμε το δίσκο να κυκλοφορεί.

 

Αφιερώσατε πολύ χρόνο δουλεύοντας πάνω στο “Ride the Tiger” album;

Ναι, αφιερώσαμε. Νομίζω ότι περάσαμε περίπου έξι έως οκτώ μήνες συνεισφέροντας ιδέες. Δουλεύαμε πολύ μαζί στο ίδιο studio πάνω στα τραγούδια που πραγματικά προέκυψαν. Γνώρισα τον Greg πίσω στο 1983, όταν κάναμε το “Asia in Asia” show στην Ιαπωνία και συζητήσαμε το να κάνουμε κάτι μαζί κάποια στιγμή. Έτσι, την περίοδο 1989-1990 βρεθήκαμε μαζί και αρχίσαμε να δουλεύουμε πάνω στο υλικό. Ποτέ δεν προέκυψε πραγματικά πάρα πολύ (σ.σ: υλικό) εκείνη την εποχή, αλλά ήμασταν ευχαριστημένοι με το υλικό και είναι ωραίο που είδε τελικά το φως της ημέρας.

 

Το “Suburban Ghosts” είναι το δεύτερο album των Downes Braide Association (DBA). Υπάρχουν διαφορές μεταξύ του “Suburban Ghosts” και του “Pictures of You” (2012) όσον αφορά την σύνθεση των τραγουδιών ή την παραγωγή;

Νομίζω ότι το δεύτερο album των DBA ήταν λίγο-πολύ σχεδιασμένο με τον ίδιο τρόπο όπως και το πρώτο. Νομίζω ότι κάναμε το πρώτο το 2011 και τα πήγαινα καλά με τον Chris και σκεφτήκαμε να κάνουμε κι άλλο album. Νομίζω ότι το προσεγγίσαμε πάρα πολύ με τον ίδιο τρόπο. Ο Chris αφιέρωσε ίσως περισσότερο χρόνο από ό,τι εγώ, αλλά σίγουρα αφιερώσαμε πολύ χρόνο για να ολοκληρώσουμε όλο αυτό το υλικό μαζί.

 

Ποια είναι τα projects με τα οποία ασχολείστε αυτή τη στιγμή;

Ασχολούμαι με πολλά πράγματα αυτή τη στιγμή. Θα περιοδεύσουμε με τους Yes φέτος τον Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο στην Ευρώπη. Είμαι στη διαδικασία να γράψω άλλο ένα album των Asia με τον John Wetton (φωνητικά, μπάσο). Έτσι, ασχολούμαι με τους Yes κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, και πιστεύω ότι μπορούμε να κάνουμε κάποια περιοδεία με τους Asia κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

 

geoff3Πώς είναι τώρα η υγεία του John Wetton (πάσχει από καρκίνο στο στομάχι και υποβάλλεται σε χημειοθεραπεία);

Νομίζω ότι είχε μια αρκετά εκτεταμένη θεραπεία για τον καρκίνο. Κρατιέται πολύ καλά και νομίζω ότι σιγά-σιγά θα επιστρέψει στην υγεία του. Είναι ανοιχτά αισιόδοξος ότι θα ξαναβρεί το ρυθμό του. Δουλεύω με τον John για μεγάλο χρονικό διάστημα και θέλουμε να κάνουμε έναν ακόμα δίσκο μαζί και ελπίζω ότι θα συνεχίσουμε να το κάνουμε αυτό όσο μπορούμε.

 

Περάσατε καλά κατά τη διάρκεια της Cruise to the Edge 2015;

Έχουμε κάνει τρεις (σ.σ: κρουαζιέρες) μέχρι τώρα και νομίζω ότι αυτή μου άρεσε περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη. Προφανώς, ήμασταν πολύ θλιμμένοι από την απώλεια του Chris Squire (Yes -μπάσο) πέρυσι. Νομίζω ότι όσον αφορά αυτή καθαυτή τη κρουαζιέρα, ήταν η καλύτερη μέχρι τώρα. Οι οπαδοί και οι άλλοι καλλιτέχνες ήταν υπέροχοι και, προφανώς, μας έλειπε ο Chris πάρα πολύ. Δεν είναι πια μαζί μας.

 

Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τον Chris Squire ο οποίος απεβίωσε πριν από μερικούς μήνες;

Προφανώς, είμαστε όλοι πολύ, πολύ λυπημένοι από την απώλεια του Chris. Ήταν τόσο σπουδαίος άνθρωπος και όχι απλά ένας μουσικός. Είχε τεράστια επιρροή ως μπασίστας σε μια ολόκληρη γενιά άλλων μουσικών. Τον ήξερα πολύ καλά προσωπικά ειδικά τα τελευταία 4-5 χρόνια, από τότε που επανήλθα στο συγκρότημα και σ’αυτό το συγκρότημα είχε μεγάλη επιρροή και ήμασταν πολύ, πολύ λυπημένοι από την είδηση της απώλειάς του, αν και ξέραμε για την ασθένειά του για αρκετό καιρό.

 

geoff4Ποια είναι η γνώμη σας σήμερα για το “Drama” album (1980) των Yes;

Νομίζω ότι το “Drama” είναι ένα σπουδαίο album και φέτος θα πάμε και θα το παίξουμε αυτό (σ.σ: στην περιοδεία). Ήμουν πολύ περήφανος για αυτό το album και εξακολουθώ να είμαι πολύ ευχαριστημένος με το υλικό. Μπορεί να μην είναι αυτό που οι οπαδοί των Yes ανέμεναν εκείνη την εποχή αλλά από τότε πάρα πολλοί οπαδοί απολαμβάνουν το “Drama” όσο και τα άλλα albums των Yes.

 

Περιμένατε την τεράστια εμπορική επιτυχία του “Video Killed the Radio Star” (1979) single των Buggles;

Νομίζω ότι αυτό ήταν το πρώτο πράγμα που έβαλε τον Trevor (σ.σ: Horn) και εμένα στο χάρτη. Ήμασταν πραγματικά σίγουροι ότι ήταν ένα καλό τραγούδι και ελπίζαμε ότι θα μπορούσε να οδηγήσει σε εμπορική επιτυχία. Αλλά φυσικά ποτέ δεν το ξέρεις αυτό εκείνη τη στιγμή. Ξέραμε ότι είχαμε μια δυνατή ιδέα, ένα δυνατό concept και φυσικά έγινε επιτυχία και ειλικρινά ήμασταν πολύ χαρούμενοι γι’ αυτό. Νομίζω ότι είναι ένα πολύ βαθύ τραγούδι. Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι απλά ένα pop τραγούδι, αλλά υπάρχουν πολλές μουσικές ιδέες και η ιστορία σχετικά με το ραδιόφωνο ήταν πραγματικά ενδιαφέρουσα. Ήταν ένα πολύ δυνατό τραγούδι.

 

Είναι κολακευτικό το γεγονός ότι το “Video Killed the Radio Star” είναι το πρώτο μουσικό video που παίχτηκε στο MTV την 1η Αυγούστου του 1981;

Νομίζω ότι είναι ένα ορόσημο να το έχεις στην καριέρα σου. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, ήταν στα charts και εκτός charts και δεν μπορούσαμε να μαντέψουμε ότι θα μπορούσε να προχωρήσει περισσότερο. Κάποιος μου τηλεφώνησε μια μέρα και μου είπε: «Το τραγούδι σας χρησιμοποιήθηκε ως το πρώτο video για το νέο αυτό κανάλι». Εκείνη την εποχή, κανείς δεν ήξερε πόσο τεράστιο θα γινόταν το MTV. Μόλις ξεκίναγε.

 

Είχατε παίξει ποτέ με το Moog του Hans Zimmer που εμφανίζεται στο video του “Video Killed the Radio Star”, το οποίο κατείχε προηγουμένως ο Christopher Franke των Tangerine Dream;

Ναι, είναι το Moog του Hans στο video για το “Video Killed the Radio Star”. Ασχολούταν πολύ με τον προγραμματισμό και τα synthesizers και τέτοια πράγματα. Απλά εμφανίζεται αυτό στο video. Ποτέ δεν το χρησιμοποιήσαμε στην πραγματικότητα στο video. Ναι, συνήθιζα να παίζω με ένα από τα μεγάλα synthesizers του Hans. Νομίζω ότι εξακολουθεί να το έχει. Ναι, είναι το αρχικό μεγάλο modular σύστημα του Chris Franke.

 

geoff5Ήσασταν συμπαραγωγός στο “Smoke on the Water” για το Rock Aid Armenia project το 1989. Πώς ήταν το να βρίσκεσαι στο studio με τους David Gilmour, Ritchie Blackmore, Brian May, Tony Iommi, Bruce Dickinson και άλλους;

Ήταν καταπληκτικό, ξέρεις. Είχαμε πολλούς από τους καλύτερους πιθανότατα κιθαρίστες στον κόσμο. Ήταν ενδιαφέρον να κάνεις συμπαραγωγή σε κάτι τέτοιο από την άποψη ότι δεν υπάρχουν τόσα πολλά πλήκτρα σε αυτό. Τα μέρη των πλήκτρων παίχτηκαν από τον Keith Emerson και εμένα. Ήταν ενδιαφέρον να βλέπεις τα διαφορετικά στυλ των κιθαριστών. Όλοι τους είναι πολύ ταλαντούχοι και ήταν πολύ ευχάριστο να συνεργάζεσαι μαζί τους.

 

Έχετε ευχάριστες αναμνήσεις από τη συνεργασία σας με τον Mike Oldfield στο “Islands” album (1987) του;

Ναι, ήταν πραγματικά πολύ ενδιαφέρον να βρίσκεσαι στο ίδιο στούντιο με τον Mike Oldfield, αν και δουλεύουμε με διαφορετικό τρόπο. Ήμουν πολύ εντυπωσιασμένος με τον τρόπο που έχει μια τέτοια ικανότητα στις τεχνικές ηχογράφησης. Ήταν πολύ επιμορφωτικό από αυτή την άποψη. Τα πηγαίναμε πολύ καλά και πέρασα ωραία μαζί του.

 

Πιστεύετε ότι τα ‘80s ήταν μια καλή δεκαετία για τη μουσική;

Νομίζω ότι ήταν μια από τις καλύτερες. Θέλω να πω, τα ‘70s ήταν φανταστικά. Υπήρχαν τόσα πολλά μεγάλα συγκροτήματα τη δεκαετία του ‘70. Αλλά νομίζω ότι η δεκαετία του ‘80 σε ορισμένους τομείς της μουσικής ήταν πρωτοποριακή. Όσον αφορά το όργανό μου –τα πλήκτρα- υπήρχε μεγάλη ανάπτυξη κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, και δεν κατάφεραν πραγματικά να προχωρήσουν περαιτέρω έκτοτε. Στη δεκαετία του ‘80, δεν υπήρχε τόσο πολύ κιθάρα, αλλά ήταν μια πρωτοποριακή περίοδος για τη μουσική.

 

Αποτελεί σύμπτωση ότι προτιμάτε να δουλεύετε με μπασίστες (John Wetton, Greg Lake, Chris Squire, Glenn Hughes, Trevor Horn);

Ναι, νομίζω ότι είναι ένα προνόμιο που έχω κατορθώσει να συνεργαστώ με μπασίστες από πιθανώς τα τέσσερα μεγαλύτερα progressive rock συγκροτήματα του κόσμου: με τον Glenn Hughes από τους Deep Purple, τον John Wetton από τους King Crimson, τον Greg Lake από τους Emerson, Lake and Palmer και φυσικά εργάστηκα για πολλά χρόνια με τον Chris Squire από τους Yes. Ήμουν πολύ τυχερός που συνεργάστηκα με έναν τέτοιο μπασίστα. Νομίζω ότι το στυλ παιξίματός μου στα πλήκτρα ταιριάζει πολύ καλά με τους μπασίστες. Τα πήγαινα καλά με τους μπασίστες επειδή καταλαβαίνω την επίδραση που έχει το μπάσο στη μουσική. Είναι ένα πολύ δυναμικό όργανο από αυτή την άποψη.

 

Νομίζετε ότι το παίζεις με διαφορετικούς ανθρώπους είναι επίσης μια μορφή εξέλιξης;

Ναι, νομίζω ότι είναι υγιές. Νομίζω ότι με όσο περισσότερους ανθρώπους δουλεύεις, τόσο περισσότερο μπορείς να αποκτήσεις άλλες επιρροές. Και αν αποκτήσεις άλλες επιρροές, είναι πιθανόν να έχεις εξέλιξη. Μπορείς να συνεισφέρεις περισσότερες ιδέες, εάν έχεις δουλέψει με διαφορετικούς ανθρώπους.

 

in concertΞέρω ότι έχετε επηρεαστεί από τον Dave Sinclair (Caravan – πλήκτρα), μεταξύ άλλων. Ποιο είναι το αγαπημένο σας album των Caravan και γιατί;

Νομίζω ότι το “In the Land of Grey and Pink” (1971) είναι σίγουρα το album που περιλαμβάνει το εκτενέστερο παίξιμο του Dave Sinclair στα πλήκτρα. Έχω επηρεαστεί από αυτό και από την πρώτη περίοδο του progressive rock. Ήταν πραγματικά μια περίοδος ανάπτυξης στη μουσική. Το “Nine Feet Underground” είναι ένα λαμπρό μουσικό κομμάτι. Το solo στα πλήκτρα, το οποίο διαρκεί για περίπου 5 λεπτά, είναι τόσο καλά δομημένο. Αυτό είναι για μένα το αγαπημένο album από τους Caravan.

 

Έχετε ποτέ απορρίψει μια ενδιαφέρουσα επαγγελματική πρόταση, επειδή ήσασταν απασχολημένος ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο;

Μου ζητήθηκε να ενταχθώ στους Foreigner πίσω στο χρόνο, αλλά μόλις σχημάτιζα του Asia εκείνη την εποχή. Δεν θα μπορούσα να ενταχθώ, επειδή υπήρχε άλλο συγκρότημα στον ορίζοντα.

 

Είσαστε συγκλονισμένος από το θάνατο του David Bowie; Τον είχατε συναντήσει ποτέ;

Όχι, ποτέ δεν γνώρισα πραγματικά τον David Bowie και είμαι λυπημένος που δεν το έκανα, γιατί είχε τόσο τεράστια επιρροή σε πολλούς ανθρώπους. Ίσως όχι τόσο σε μένα, επειδή έχω επηρεαστεί από συγκροτήματα που βασίζονται στα πλήκτρα όπως τους Procol Harum και συγκροτήματα σαν κι αυτό. Ήθελα πραγματικά να παίζω τα πλήκτρα όπως το έκαναν αυτοί. Αλλά πέρα από αυτό, ο πειραματισμός που ο David Bowie έκανε δεν ήταν αναμενόμενος. Συνέχισε να επανεφεύρει τον εαυτό του και εξακολουθούσε να παραμένει πολύ, πολύ αληθινός. Κανείς δεν μπορεί να πει ότι ο David Bowie δεν ήταν cool. Πάντα έβρισκε διαφορετικές ιδέες.

 

Ένα τεράστιο «ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ» στον Geoff Downes για τον χρόνο του.

Official Geoff Downes website: http://geoffdownes.com

Official Geoffrey Downes Facebook page: https://web.facebook.com/Geoffrey.Downes.Official

Loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry