Μία ιστορία εκδίκησης στον κόσμο της Μέσης Γης.

Το συγγραφικό έργο του John Ronald Reuel Tolkien δίχως αμφιβολία έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για αρκετές δημιουργίες στον χώρο των video games. Πριν από την κυκλοφορία της κινηματογραφικής τριλογίας The Lord of the Rings του Peter Jackson είχαμε δει μόλις 10 τίτλους σε διάστημα 20 ετών, από το 2002 όμως και μετά οι ασκοί του Αιόλου άνοιξαν καθώς ακολούθησαν δεκάδες κυκλοφορίες. Κάποιες εξ’ αυτών αποτέλεσαν movie tie-ins όπως το The Lord of the Rings: The Two Towers, ενώ σε κάποιες άλλες είδαμε φανταστικούς χαρακτήρες όπως για παράδειγμα στο The Lord of The Rings: The Third Age ή στο -πρόσφατο σχετικά- The Lord of the Rings: War in the North.

Το 2012 η Monolith Productions μας πρόσφερε το Guardians of Middle-earth, το πρώτο MOBA για κονσόλες. Βέβαια η συγκεκριμένη κυκλοφορία δεν κατάφερε να σταθεί αντάξια των προσδοκιών μας αποδεικνύοντας ότι στο συγκεκριμένο genre τα PC κατέχουν τον πρώτο λόγο. Παρόλα αυτά, η αμερικανική εταιρεία ανάπτυξης δεν το έβαλε κάτω και δύο χρόνια μετά επιστρέφει με μία ακόμη δημιουργία εμπνευσμένη από το λογοτεχνικό έργο του Tolkien, το Middle-earth: Shadow of Mordor.

Οι πρώτες πληροφορίες γύρω από το νέο project της Monolith Productions διέρρευσαν σχετικά νωρίς και συγκεκριμένα τον Αύγουστο του 2013. Η αμερικανική εταιρεία μερικούς μήνες αργότερα επιβεβαίωσε τις φήμες και μάλιστα ανακοίνωσε ότι την συγγραφή του σεναρίου θα την αναλάμβανε ο Christian Cantamessa, ο οποίος μας είχε δώσει εξαιρετικά δείγματα γραφής στο Red Dead Redemption της Rockstar.

[youtube id=»CRLglREYEDs» width=»620″ height=»360″]

Παρά την δεδομένη αποτυχία του Guardians of Middle-earth θα πρέπει να τονίσουμε ότι η Monolith Productions αποτελεί έναν εγνωσμένης αξίας developer, ο οποίος μας έχει χαρίσει ένα από τα καλύτερα horror games όλων των εποχών το F.E.A.R., καθώς και την σειρά Condemned. Το ερώτημα που γεννάται λοιπόν είναι αν η αμερικανική εταιρεία θα καταφέρει να κάνει ένα δυναμικό comeback με το Middle-earth: Shadow of Mordor. H απάντηση ευτυχώς είναι καταφατική, καθώς το νέο εγχείρημα των δημιουργών του F.E.A.R αποτελεί ότι καλύτερο έχουμε δει από την Monolith Productions τα τελευταία δέκα χρόνια. Τους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό θα τους αναλύσουμε εκτενέστερα παρακάτω.

Η εκδίκηση θα έρθει από τις σκιές
Το Midde-earth: Shadow of Mordor λαμβάνει χώρα μετά τα γεγονότα του The Hobbit και πριν από αυτά του The Lord of the Rings. Κεντρικός πρωταγωνιστής της ιστορίας είναι ο Talion, ένας ranger της Gondor, o οποίος ανήκει στην φρουρά της Black Gate of Mordor. Η τελευταία δέχεται επίθεση στην αρχή της ιστορίας από τρεις Black Númenóreans, τον Hammer of Sauron, τον Tower of Sauron και τον Black Hand of Sauron. Οι τρεις αυτοί υποτακτικοί του Σκοτεινού Άρχοντα Sauron ελέγχουν μία μεγάλη δύναμη από Uruks (τα orks της Mordor) και καταφέρνουν πολύ σύντομα να διασπάσουν την άμυνα των Gondorians και να καταλάβουν την Black Gate.

Middle-earth: Shadow of Mordor

Στην διαμάχη αυτή η Ioreth και ο Dirhael, η γυναίκα και ο γιος του Talion κοινώς, θυσιάζονται από τον Black Hand of Sauron. Παρόμοια τύχη έχει και ο πρωταγωνιστής της ιστορίας, ο οποίος όμως για κάποιον ανεξήγητο λόγο επανέρχεται στην ζωή ως wraith από το φάντασμα ενός αρχαίου Elf. Το Elf αυτό του οποίου το όνομα δεν σας αποκαλύψουμε, καθότι οι μυημένοι στο σύμπαν του λογοτεχνικού έργου Tolkien θα το αναγνωρίσουν αμέσως, πάσχει από αμνησία. Οι μοίρες του Elf και του Talion για κάποιον αδιευκρίνιστο λόγο είναι αλληλένδετες και έτσι οι δύο τους ξεκινούν ένα επικό ταξίδι στον κόσμο της Μέσης Γης.

Τα κίνητρα των δύο ηρώων είναι τελείως διαφορετικά, καθώς ο Talion θέλει να εκδικηθεί τον Black Hand of Sauron για τον θάνατο της οικογένειάς του, ενώ από την άλλη πλευρά το Elf θέλει να μάθει την αλήθεια γύρω από το παρελθόν του. Μέσα σε αυτό το ταξίδι οι δύο ήρωες θα ανακαλύψουν ότι έχουν αρκετά κοινά και θα πρέπει να σημειωθεί ότι θα συναντήσετε αρκετούς ακόμη χαρακτήρες από το σύμπαν του Tolkien, όπως το Gollum.

Σε γενικές γραμμές θα λέγαμε ότι από σεναριακής πλευράς το Middle-earth: Shadow of Mordor πετυχαίνει τον σκοπό του, καθώς σας μεταφέρει με επιτυχία στο setting της Μέσης Γης του Tolkien. Όσοι έχουν εντρυφήσει βέβαια στα βιβλία του J. R. R. Tolkien θα διαπιστώσουν ότι υπάρχουν ορισμένες ανακρίβειες. Για παράδειγμα, η Black Gate of Mordor εγκαταλείφθηκε από το βασίλειο της Gondor αρκετές εκατοντάδες χρόνια πριν από τα γεγονότα του παιχνιδιού. Επίσης η επιστροφή των νεκρών στην ζωή δεν είναι ένα ιδιαίτερα συνηθισμένο φαινόμενο στα λογοτεχνικά έργα του Tolkien, εντούτοις κάτι αντίστοιχο είχε συμβεί στην περίπτωση του Beren στο Silmarillion. Όπως και να έχει πάντως, η δουλειά των σεναριογράφων κρίνεται στο σύνολό της εξαιρετική. Κατόπιν αυτού, η δημιουργία της Monolith Productions θα κεντρίσει εξ’ αρχής το ενδιαφέρον σας και θα σας διατηρήσει σε εγρήγορση μέχρι το τέλος της περιπέτειάς σας.

Ο Ezio Auditore ή ο Batman της Μέσης Γης;
To Midde-earth: Shadow of Mordor μπορεί να περιγραφεί γλαφυρά ως ένα open world Action-Adventure με αρκετά Action RPG στοιχεία. Οι επιρροές των developers μάλιστα είναι ιδιαίτερα εμφανείς, καθώς έχουμε να κάνουμε με μία δημιουργία που αντλεί αρκετούς μηχανισμούς από τις εξαιρετικά επιτυχημένες σειρές Assassin’s Creed και Batman: Arkham της Ubisoft και της Rocksteady Studios αντίστοιχα.

Στην προσπάθειά του να εκδικηθεί για τον θάνατο της οικογένειάς του, ο Talion θα πρέπει να περιπλανηθεί στις αφιλόξενες εκτάσεις της Mordor, οι οποίες όπως είναι φυσικό έχουν κατακλυστεί από τα Uruks του Sauron. H διαδικασία της εξερεύνησης δεν διαφέρει ιδιαίτερα από την αντίστοιχη της σειράς Assassin’s Creed. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι υπάρχει ένας αρκετά μεγάλος χάρτης, ο οποίος χωρίζεται σε διάφορα μικρότερα τμήματα. Σε καθένα από αυτά υπάρχει ένα Forge Tower και κάθε φορά που σκαρφαλώνετε σε ένα από αυτά αποκαλύπτονται οι τοποθεσίες των διαφόρων αποστολών που μπορείτε να αναλάβετε στην περιοχή αυτή.

Middle-earth: Shadow of Mordor

Εν τω μεταξύ, ο Talion είναι αρκετά επιδέξιος και στο parkour, καθώς μπορεί να σκαρφαλώσει με χαρακτηριστική άνεση σε διάφορα κτήρια ή πύργους. Επίσης, συναντάμε και έναν μηχανισμό παρόμοιο με το Eagle Vision της σειράς Assassin’s Creed, o οποίος χρησιμεύει για να ανιχνεύσετε τους αντιπάλους σας από μακρινή απόσταση και να μαρκάρετε ενδεχομένως κάποια Uruks πριν αποφασίσετε να τα δολοφονήσετε. Οι stealth μηχανισμοί που υπάρχουν εδώ επίσης θα σας θυμίσουν τις περιπέτειες του Ezio Auditore και των υπολοίπων Assassins της δημοφιλούς Action-Adventure σειράς της Ubisoft. Για παράδειγμα, έχετε την δυνατότητα να κρυφτείτε μέσα σε συστάδες θάμνων ή πίσω από τοίχους. Θα πρέπει να αναφέρουμε πάντως ότι οι αιματηρές αναμετρήσεις με τα δεκάδες orks είναι αναπόφευκτες, παρόλα αυτά με την σωστή χρήση των stealth τακτικών έχετε την δυνατότητα να ελαττώσετε σημαντικά τον αριθμό των εχθρών που θα αντιμετωπίσετε.

Όπως προαναφέραμε πάντως υπάρχουν και αρκετές ομοιότητες με την σειρά Batman: Arkham της Rocksteady Studios. Οι ομοιότητες αυτές εντοπίζονται κατά κύριο λόγο στο σύστημα μάχης, το οποίο θα σας θυμίζει υπερβολικά τους Freeflow μηχανισμούς που συναντήσαμε στις δημιουργίες με πρωταγωνιστή τον…Σκοτεινό Ιππότη. Ομοίως το σύστημα μάχης βασίζεται σε τρία κουμπιά, το X, το Y και το B, τα οποία αντιστοιχούν στην επίθεση, στο counter και στο stun. Ο μηχανισμός με τον οποίο εκτελούνται τα counters ακολουθεί την «forgiving buffering» διαδικασία που έχουμε δει στην σειρά Soulcalibur, κοινώς μπορείτε να πατήσετε το Y για να κάνετε counter εν μέσω της επίθεσης σας ή ενώ κάνετε execute κάποιον αντίπαλο. Κατόπιν αυτού, θα λέγαμε ότι οι μηχανισμοί του συστήματος μάχης είναι ιδιαίτερα προσβάσιμοι ακόμη από έναν αρχάριο παίκτη.

Διαβάστε τη συνέχεια στο gameworld.gr

loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ