Halo 4
Halo 4
Halo 4
Halo 4

Είδος:First-Person Shooter
Format:Xbox 360
Εκδότης:Microsoft Studios
Ανάπτυξη:343 Industries
Διάθεση:Microsoft Hellas
Παίκτες:1-4 (2-4 Co-Op, 2-16 στα ανταγωνιστικά modes)
Επίσημο Site:Halowaypoint.com
Κυκλοφορία:6/11/2012

Πέρασαν κιόλας 11 χρόνια απ’ την κυκλοφορία του Halo: Combat Evolved. Ενός First-Person Shooter το οποίο στην μακρόχρονη πορεία του αποτέλεσε τον θεμέλιο λίθο για την Microsoft σε όλες τις κονσόλες της. Η αλήθεια είναι ότι μετά το επιτυχημένο του ντεμπούτο πολλοί θα μπορούσαν να προβλέψουν την λαμπρή πορεία του που ακολούθησε, πόσο μάλλον δε αν αναλογιστούμε ότι αποτέλεσε ένα από τα πρώτα console-based FPS. Λίγοι όμως θα περίμεναν ότι απ’ το Halo 3 και μετά, η σειρά θα σταματούσε να κυκλοφορεί στο PC ή ότι η πνευματική δημιουργός του, Bungie, θα διέκοπτε συνεργασία με τη Microsoft.

Το Halo 4 σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας τριλογίας, η οποία ονομάζεται «The Reclaimer Saga» και είναι το πρώτο sequel της σειράς που δεν έχει αναπτυχθεί από την Bungie. Θα πρέπει ωστόσο να τονίσουμε ότι η 343 Industries δεν είναι ένας τυχαίος developer στον όποιο η Microsoft εμπιστεύτηκε εν λευκώ τα κλειδιά του μεγαλύτερου franchise της στον χώρο των video games. Αποτελεί θυγατρική των Microsoft Studios, ενώ έδωσε για πρώτη φορά τα διαπιστευτήριά της στο Halo: Combat Evolved Anniversary, το οποίο κυκλοφόρησε μόλις πέρυσι, αναβιώνοντας το πρώτο Halo στο Xbox 360. Φυσικά όλα αυτά μόνο τυχαία δεν είναι, καθότι αρκετοί από τους προγραμματιστές της άνηκαν κατά το παρελθόν στο δυναμικό της Bungie.

Το Halo 4 ανακοινώθηκε στην Ε3 2011, ενώ στη φετινή έκθεση του Los Angeles είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε ένα αρκετά εντυπωσιακό in-game βίντεο που αναμφισβήτητα ανακούφισε όσους αμφέβαλλαν για το κατά πόσο ο νέος developer θα μπορούσε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Το νέο κεφάλαιο της δημοφιλούς σειράς FPS είναι η ακριβότερη παραγωγή της Microsoft στον χώρο των video games και -όπως είναι αναμενόμενο- ο αμερικανικός κολοσσός «ποντάρει» πολλά πάνω του. Το Halo 4 είναι ένα καλοδουλεμένο sequel που θα αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον των οπαδών της σειράς και αποτελεί μια από τις κορυφαίες δημιουργίες των τελευταίων ετών για το Xbox 360. Πάμε να δούμε αναλυτικά λοιπόν τους λόγους εκείνους που το κάνουν να ξεχωρίζει.

Into the Infinity of Space
Το σενάριο εξελίσσεται χρονικά πέντε χρόνια μετά από τα γεγονότα του Halo 3 με τον Master Chief και την A.I Cortana να βρίσκονται χαμένοι στο διάστημα μέσα στην φρεγάτα της UNSC (United Nations Space Command) ονόματι Forward Unto Dawn. Ύστερα από μια επίθεση των Covenant (οι εχθροί της ανθρώπινης φυλής στο σύμπαν του Halo), το πλοίο σας θα προσεδαφιστεί σ’ έναν άγνωστο πλανήτη που ανήκει στους Forerunners. Οι Forerunners αποτελούν μια αρχαία φυλή πλασμάτων με εξαιρετικά εξελιγμένη νοημοσύνη, οι όποιοι εξαφανίστηκαν 100.000 χρόνια πριν από τα γεγονότα του πρώτου Halo.


Στον πλανήτη αυτό ο κεντρικός πρωταγωνιστής θα ξυπνήσει ένα αρχαίο κακό, το οποίο απειλεί να εξολοθρεύσει ολόκληρη την ανθρωπότητα. Ένας νέος ανελέητος πόλεμος θα ξεκινήσει ανάμεσα στις δυνάμεις της UNSC, των Covenant και των Forerunners. Ο Master Chief και η Cortana αναλαμβάνουν την απεγνωσμένη αποστολή να σώσουν το ανθρώπινο γένος από την εξαφάνιση και κάπου εδώ ξεκινά μια νέα επική περιπέτεια.

Η δουλειά των σεναριογράφων στον συγκεκριμένο τομέα είναι πραγματικά συγκλονιστική και χωρίς υπερβολή το Halo 4 θα σας καθηλώσει δίνοντάς σας την αίσθηση ότι παρακολουθείτε μια χολιγουντιανή υπερπαραγωγή. Αξίζει να αναφέρουμε ότι για πρώτη φορά δίνεται τεράστιο βάρος στην παρουσίαση της ανθρώπινης υπόστασης του κεντρικού πρωταγωνιστή. Ο Master Chief είναι πλέον πιο «οργανικός» από ποτέ και πέρα από την εξωγήινη απειλή θα πρέπει να αντιμετωπίσει και τους εσωτερικούς του δαίμονες. Το σενάριο επικεντρώνεται επίσης στην σχέση μεταξύ του ήρωά σας και της Cortana, για τους οποίους θα ανακαλύψετε άγνωστες έως τώρα πτυχές των προσωπικοτήτων τους. Η αφήγηση της ιστορίας γίνεται κυρίως μέσω των cutscenes, τα οποία είναι από τα εντυπωσιακότερα που έχουμε δει στην κονσόλα της Microsoft και «μαρτυρούν» τα υψηλά production values του Halo 4.

Τα modes
Τα βασικά modes είναι δύο: το Campaign και το Infinity. Το Campaign χωρίζεται σε οκτώ κεφάλαια και υπάρχουν τέσσερα επίπεδα δυσκολίας, τα Easy, Normal, Heroic και Legendary. Ο βαθμός πρόκλησης αυξάνεται κλιμακωτά, αν και ειδικά στα μεγαλύτερα επίπεδα δυσκολίας χαρακτηρίζεται υψηλός. Μπορείτε επίσης να ενεργοποιήσετε και τα Skulls, έναν μηχανισμό σχεδιασμένο να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη πρόκληση στους έμπειρους παίχτες. Για παράδειγμα, ενεργοποιώντας το Skull ονόματι Famine περιορίζεται ο αριθμός των πυρομαχικών που θα βρείτε στα πτώματα των έχθρων σας, με το Skull Mythic οι αντίπαλοί σας έχουν μεγαλύτερο health κ.ο.κ. Αξίζει να αναφέρουμε επίσης ότι μπορείτε να παίξετε το Campaign και σε co-op (2-4 παίχτες).

Το δεύτερο mode που προαναφέραμε, ονόματι «Infinity», χωρίζεται με τη σειρά του σε τέσσερα ξεχωριστά modes: τα War Games, Spartan Ops, Forge και Theater. Το War Games προσφέρει ανταγωνιστικό multiplayer για 2-16 παίχτες στο Xbox Live, ενώ το Spartan Ops είναι το co-op mode του Halo 4 όπου μπορούν να παίξουν ταυτόχρονα 2-4 παίχτες. Το Forge είναι πρακτικά ένα toolkit που σας επιτρέπει να σχεδιάσετε τους δικούς σας multiplayer χάρτες και να «ξεδιπλώσετε» όλο το ταλέντο και την δημιουργικότητα σας! Τέλος, στο Theater μπορείτε να τραβήξετε screenshots ή να δείτε replays από τις online αναμετρήσεις σας.

Through the eyes of Master Chief
Στο Halo 4, ο σχεδιασμός του HUD είναι παρόμοιος με τα αντίστοιχα των Halo 3 και Halo: Reach και χαρακτηρίζεται λειτουργικός από όλες τις απόψεις. Θα σας δίνει μια πλήρη αίσθηση του πως είναι να παρακολουθείτε την δράση μέσα από τα μάτια του κεντρικού πρωταγωνιστή. Στην πάνω πλευρά της οθόνης βρίσκεται η ένδειξη των Shields σας (η αμυντική θωράκισή σας), η οποία απεικονίζεται με γαλάζιο χρώμα. Όταν δέχεστε πυρά από τους εχθρούς σας, οι Shields «πέφτουν» και θα πρέπει να περάσουν μερικά δευτερόλεπτα για να κάνουν πάλι recharge και να αποκτήσουν την πλήρη ισχύ τους. Στην πάνω αριστερή πλευρά της οθόνης υπάρχουν οι ενδείξεις των χειροβομβίδων σας. Εκεί συναντώνται τρεις τύποι χειροβομβίδων, τους δύο εκ των οποίων μπορείτε να έχετε στην κατοχή σας ανά πάσα στιγμή. Ο τύπος χειροβομβίδας επιλέγεται μέσω του d-pad.

Στην αριστερή κάτω πλευρά της οθόνης υπάρχει ένα minimap (αντιστοιχεί πρακτικά στο σύστημα ανίχνευσης κίνησης με το οποίο είναι εξοπλισμένο η στολή του Master Chief), το όποιο σας υποδεικνύει τις θέσεις των εχθρών και των συμμάχων σας (με κόκκινες ή κίτρινες ενδείξεις αντίστοιχα). Ενίοτε στο mini-map εμφανίζονται και τα σχετικά «βέλη» που σας υποδεικνύουν την πορεία που θα πρέπει να ακολουθήσετε μέχρι το επόμενο objective σας, διευκολύνοντας έτσι με αυτό τον τρόπο το pathfinding.

Το μοντέλο χειρισμού είναι λειτουργικό και ακριβέστατο και όσοι από εσάς έχετε παίξει κάποιο από τα προηγούμενα Halo θα νιώσετε…σαν στο σπίτι σας. Με το κουμπί RT πυροβολείτε, ενώ πατώντας τον δεξιό αναλογικό μοχλό κάνετε zoom-in με το εκάστοτε όπλο σας, ώστε να στοχεύσετε με μεγαλύτερη ακρίβεια. Ο χαρακτήρας σας ελέγχεται με τον αριστερό αναλογικό μοχλό, με το Α πραγματοποιείτε άλμα και με το Χ κάνετε reload. Ο δεξιός αναλογικός μοχλός χρησιμεύει για τον έλεγχο της κάμερας.

Shoot the aliens
Ο πυρήνας του gameplay στο Halo 4 δεν διαφοροποιείται ιδιαίτερα σε σχέση με τους προκατόχους του. Το κλειδί της επιτυχίας είναι η σωστή διαχείριση των διαθέσιμων όπλων, των χειροβομβίδων, των διαφόρων ιδιοτήτων της στολής του Master Chief και ενίοτε των οχημάτων. Το οπλοστάσιό σας αποτελείται από δεκάδες βαλλιστικά όπλα και πρακτικά θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε το κατάλληλο για κάθε περίσταση, ανάλογα πάντα με τον τύπο των εχθρών που θα πρέπει να αντιμετωπίσετε.

Πέρα από τα παραδοσιακά όπλα της UNSC και των Covenant που είχατε χρησιμοποιήσει στα προηγούμενα μέρη της σειράς, όπως τα assault rifle, battle rifle, plasma pistol, needlr ή carbine, στο Halo 4 έχουν προστεθεί αρκετά ακόμα, τα οποία χρησιμοποιούν την τεχνολογία των Forerunners. Για παράδειγμα το scattershot είναι μια νέα καραμπίνα που εκτοξεύει ενεργειακά βλήματα και είναι ικανή για εντυπωσιακά one-shot kills από κοντινή απόσταση. Αξίζει να αναφέρουμε το binary rifle, ένα καινούργιο πανίσχυρο sniper rifle με πολύ μεγάλη εμβέλεια πυρός που εκτοξεύει δύο σφαίρες ταυτόχρονα και μπορεί να σκοτώσει -σχεδόν- οποιοδήποτε εχθρό σε όποιο σημείο του σώματός του και αν τον πετύχετε (όχι απαραίτητα headshot).

H στολή του Master Chief μπορεί να εξοπλιστεί με αρκετά νέα abilities, όπως τα autosentry, promethean vision, thruster-pack κ.ο.κ. To autosentry σας επιτρέπει να καλέσετε στο πεδίο της μάχης ένα εναέριο drone, το οποίο πυροβολεί αυτόματα όποιον αντίπαλό σας βρεθεί στην εμβέλεια πυρός του. Το promethean vision μπορεί να σώσει αρκετές φορές την ζωή σας, καθώς σας επιτρέπει να ανιχνεύσετε τους εχθρούς σας μέσα από τοίχους, πόρτες κτλ. ή σε κάποιες τοποθεσίες που υπάρχει ομίχλη και το οπτικό σας πεδίο είναι εξαιρετικά περιορισμένο. Το παραπάνω ability είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στα ανταγωνιστικά multiplayer modes. Κάτι ανάλογο ισχύει και για το thruster-pack (θυμίζει το jet-pack του Killzone 3) το οποίο σας επιτρέπει να πετάξετε για ένα μικρό χρονικό διάστημα και να ανεβείτε σε ψηλότερα σημεία του χάρτη, όπως ταράτσες, κτίρια κτλ.

περισσότερα εδώ

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
loading...
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ