Halo RPG Online…

Κάθε πραγματικός gamer που σέβεται τον εαυτό του γνωρίζει την σειρά Halo της Bungie. Ένα First-Person Shooter που για την εταιρεία ανάπτυξης του Σικάγο έγινε το 2001 παιχνίδι-σταθμός, αφού την ανέδειξε μετά τα Marathon (FPS) και Myth (Real-time Tactics) που ουδέποτε γνώρισαν μεγάλη επιτυχία στα ’90s.

H επιτυχία αυτή του Halo έμεινε κληρονομία στην Microsoft, η οποία ανέθεσε την σειρά στην 343 Industries. Ως εκ τούτου, η Bungie αποφάσισε να δημιουργήσει την δική της σειρά. Εκμεταλλευόμενη το γεγονός ότι τα FPS/RPG είναι ένα μη κορεσμένο είδος, αποφάσισε να προχωρήσει σε αυτή τη φόρμουλα, δημιουργώντας εν τέλει το Destiny.

Το παιχνίδι είχε γίνει tease εδώ και περίπου πέντε χρόνια, από το Halo 3: ODST, όταν η Bungie είχε δημιουργήσει το μότο «Destiny awaits». Επίσημα πληροφορίες αποκαλύφθηκαν τον Νοέμβριο του 2012 και από τότε μέχρι σήμερα, έχουμε ακούσει πολλά για την νέα αυτή διαστημική εμπειρία, που ανάγεται σε «ναυαρχίδα» της Activision για την φετινή χρονιά. Τα ταξίδια στους κοντινούς πλανήτες, το γνώριμο gunplay της Bungie και τα άφθονα online modes έχουν αδιαμφισβήτητα κεντρίσει το ενδιαφέρον σας, πόσο μάλλον μετά από το walkthrough που ανεβάσαμε στο κανάλι μας στο YouTube.

Προσωπικά ως fan των διαστημικών εξερευνήσεων αλά Mass Effect, δεν σας κρύβω ότι περίμενα με ανυπομονησία την κυκλοφορία του. Απογοητεύτηκα για την μη κυκλοφορία στα PC, ειδικά όταν μιλάμε για ένα Online FPS, κάτι που μέχρι πριν από μερικά χρόνια ήταν αυτονόητη υπόθεση. Σαφώς η λίστα φίλων σε PSN και Xbox Live βολεύει αφάνταστα, απλά ο συνδυασμός mouse-keyboard δύσκολα αντικαθίσταται κι η Bungie τουλάχιστον ξέρει να το κάνει. Όπως και να ‘χει, οι προβληματισμοί λαμβάνουν τέλος. Με την έκδοση του PS4 ανά χείρας, το ερώτημα που θέτουμε παραμένει: Είναι τελικά το Destiny ένας AAA title όπως διαφημίζεται; Και τελικά άξιζε τόση αναμονή;

Άνθρωπος και εξωγήινοι, επτά αιώνες μετά
Βρισκόμαστε 700 χρόνια στο μέλλον όταν -όπως σε κάθε video game- ξεσπά ένας διαγαλαξιακός πόλεμος. Η ανθρωπότητα δέχθηκε μία σειρά επιθέσεων, γνωστές και ως «Collapse», ενώ οι εναπομείναντες γήινοι διασώθηκαν και γύρισαν πίσω στη Γη από το άσπρο σφαιρικό σώμα με την ονομασία «The Traveler». Οι άνθρωποι καλούνται τώρα απ’ τη Γη να επουλώσουν της πληγές τους, να πάρουν δύναμη απ’ το Traveler (μια μυστηριώδης ενέργεια που αποκαλείται «The Light») και όχι μόνο να απωθήσουν τους εχθρούς τους αλλά να αντεπιτεθούν στους κοντινούς πλανήτες.

destiny-review-8

Το σενάριο του Destiny ξεκινά απ’ τη Γη και διεξάγεται επίσης σε Σελήνη, Αφροδίτη και Άρη. Ως προς την πρωτοτυπία του θα μου επιτρέψετε να αμφιβάλλω καθώς το έχουμε δει πολλάκις σε παραλλαγές. Η παρουσίασή του επίσης δεν διεκδικεί δάφνες ποιότητας αφού τα cutscenes είναι ελάχιστα, οι επεξηγήσεις ακόμη λιγότερες και κάθε αποστολή φαντάζει τυπική διαδικασία. Τυπικά οδηγείστε απ’ τους NPC να ψάχνετε για ευρήματα στους πλανήτες, σκοτώνοντας ορδές εξωγήινων, ενώ η μόνη καθοδήγησή σας στις αποστολές προέρχεται απ’ το Ghost, έναν μικρό ρομποτικό σύντροφό σας (κάτι σαν ιπτάμενο μάτι) που κάνει scan άγνωστα αντικείμενα και δίνει τις ερμηνείες του για το τι βρήκατε. Οι περιγραφές των αντικειμένων αυτών από τα Ghosts (που ξαναλέμε, υποτίθεται ότι περιγράφουν την ιστορία) αποτελούνται από 2-3 προτάσεις ασύνδετες μεταξύ τους, σε σημείο που θα πρέπει να ψάχνετε σε μεγάλο ποσοστό στα forums του Destinythegame.com για να πάρετε απαντήσεις, κάτι που λίγοι gamers έχουν την υπομονή να κάνουν.

Παρότι οι sci-fi αναζητήσεις με κάνουν να ανατριχιάζω, η παρουσίαση της πλοκής του Destiny είναι κατά την άποψή μου από τα πιο αδύναμα μέρη του. Επί της ουσίας η Bungie έχει ένα πολύ αξιόλογο προϊόν, που όμως επισκιάζεται από λεπτομέρειες σαν αυτή. Αν υπήρχαν περισσότερα cutscenes, περισσότερες ομιλίες με NPC που θα εξηγούσαν συγκεκριμένα γεγονότα που υποτίθεται ότι συνέβησαν και κυρίως πολλές αναφορές στα τέσσερα races εξωγήινων που συναντάμε (Cabal, Fallen, Hive και Vex), θα ορμούσαμε στις μάχες με πολύ μεγαλύτερη όρεξη. Μην περιμένετε λοιπόν κανένα δέσιμο με χαρακτήρες τύπου Master Chief, παρότι μοιραία λόγω της εταιρείας ανάπτυξης θα σας έρθει αρκετές φορές η σύγκριση αυτή στο μυαλό, τουλάχιστον ως προς τους μηχανισμούς μάχης.

Γνωρίστε τους Guardians
Σε περιπτώσεις αφανισμού του είδους, που απευχόμαστε μελλοντικά, οι κάτοικοι του πλανήτη ενωνόμαστε, ενίοτε και με «φιλικά races» (βλέπε Mass Effect) και δημιουργούμε μία στρατιά. Στην περίπτωσή μας η διαγαλαξιακή συμμαχία αποκαλείται από τους «Guardians». Στο character creation δημιουργείτε τον Guardian σας, ανάμεσα σε τρεις φυλές (Human, Exo και Awoken), με καθαρά στυλιστικές διαφορές. Μετά επιλέγετε το class σας, ανάμεσα σε Titan, Hunter και Warlock.

Τα classes δυστυχώς έχουν ελάχιστες διαφορές μεταξύ τους. Καταρχήν μοιράζονται κάποια passive skills. Η κύρια διαφορά τους όμως έχει να κάνει με τα stats και τα active skills. Πατώντας τα L1+R1 ενεργοποιείτε το active skill, το οποίο έχει ένα υψηλό cooldown. Στο Level 15 αποκτάτε το subclass σας οπότε επιλέγετε αν θα εξασκήσετε το πρωταρχικό skill tree του class ή αυτό του subclass, στο οποίο αρχίζετε να ξεκλειδώνετε skills από το μηδέν.

Στα του customization οι επιλογές που σας δίνονται είναι ελάχιστες. Οκτώ πρόσωπα, μία ντουζίνα κομμώσεις και ορισμένες αποχρώσεις δέρματος κι ως εκεί. Ενίοτε δηλαδή τα εξωτερικά χαρακτηριστικά των Guardians παρουσιάζουν κάποιες ομοιότητες, πόσο μάλλον όταν αλλαγές σε ύψος ή βάρος απουσιάζουν.

destiny-review-7

Το τελευταίο οχυρό
Εκεί λοιπόν που η ανθρωπότητα θα αφανιζόταν απ’ τη Γη, ξαφνικά ορμάτε εσείς για να την σώσετε. Αρπάζετε ένα όπλο που βρίσκετε μπροστά σας, σκοτώνετε κάποια γκρουπ εξωγήινων και ακολούθως φτάνετε στο The Tower για ανεφοδιασμό αλλά και για μια πρώτη γνωριμία με τους NPC. Ο συγκεκριμένος διαστημικός σταθμός αποτελεί το κέντρο για τις επιχειρήσεις σας κι εκεί θα συναντήσετε τους NPC/Vendors που σας δίνουν reward μετά από κάθε αποστολή, σας πωλούν αντικείμενα ή κάνουν identify schematics, δηλαδή άγνωστα αντικείμενα που βρήκατε (το RPG στοιχείο στο μεγαλείο του).

Γενικά τα RPG elements είναι διάσπαρτα, όχι μόνο στους χαρακτηρισμούς «class», «subclass» και «skills» (κάτι αυτονόητο) αλλά ακόμα και στις ονομασίες των εχθρών. Τα περισσότερα ονόματα των mobs είναι medieval, του στυλ goblins, hobgoblins, ogre, minotaur, knight, captain, acolyte κ.ο.κ. Η έλλειψη έμπνευσης χτυπάει κόκκινο, λες και η Bungie έστησε ένα…Scary Movie προς τα RPG και τα troll-άρει!

Εκεί που όμως πραγματικά ή έμπνευση των δημιουργών απογοητεύει έγκειται στο σχεδιασμό του περιβάλλοντος. Κάθε πλανήτης αποτελείται από ένα και μόνο map και 4-5 είδη τεράτων. Πρακτικά στα 8-10 levels που απαρτίζουν τους πλανήτες, οι αποστολές από ένα σημείο και μετά καταντούν επαναλαμβανόμενες. Επισκέπτεστε τα ίδια μέρη (στην καλύτερη η μισή αποστολή έχει επανεμφανιστεί κι ένα σημείο του map είναι νέο κι ανεξερεύνητο) και σκοτώνετε τα ίδια είδη εχθρών, παρακαλώντας να αλλάξετε πλανήτη για χάρη της ποικιλίας.

Διαβάστε τη συνέχεια στο gameworld.gr!

loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ