Metal Gear Rising: Revengeance
Metal Gear Rising: Revengeance

Θα μπορέσει ο Raiden να τιμήσει το όνομα της σειράς;

Τον προσεχή Μάρτιο κλείνει μια δεκαετία από την ημερομηνία κυκλοφορίας του Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty που αποτελεί αναμφίβολα έναν από τους κορυφαίους τίτλους του PS2. Στο Sons of Liberty, ο Solid Snake παρέδωσε την σκυτάλη του πρωταγωνιστή στον Raiden, με το γεγονός αυτό να προκαλεί της δυσαρέσκεια αρκετών φανατικών φίλων της σειράς. Στην πορεία όμως ο Raiden αγαπήθηκε από το κοινό και μπορεί η δημοτικότητά του να μην πλησιάζει την αντίστοιχη του Solid Snake, εντούτοις αποτελεί έναν ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο χαρακτήρα της σειράς Metal Gear Solid.

To Metal Gear Rising: Revengeance αποτελεί τη νέα δημιουργία της Platinum Games με ότι αυτό συνεπάγεται. Η ιαπωνική εταιρεία δραστηριοποιείται τα τρία τελευταία χρόνια στην βιομηχανία των video games και μας έχει προσφέρει αρκετές Action δημιουργίες όπως τα MadWorldBayonetta και Vanquish. O Hideo Kojima, δημιουργός της σειράς Metal Gear Solid, ανέλαβε την επίβλεψη του project και συμμετείχε ενεργά στην συγγραφή του σεναρίου και στον σχεδιασμό της εξωτερικής εμφάνισης του Raiden.

Σε προηγούμενο άρθρο του GameWorld σας είχαμε ενημερώσει για την Zone of the Enders HD Collection, η οποία έχει φτάσει στα ράφια των καταστημάτων. Η συγκεκριμένη HD έκδοση του ομώνυμου παιχνιδιού δράσης της Konami, περιέχει το demo του Metal Gear Rising: Revengeance. Στο GameWorld είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε το demo αυτό και να πάρουμε μια γεύση από τις περιπέτειες του Raiden, βλέποντας παράλληλα το κατά πόσο το νέο στυλ gameplay θα καταφέρει να μας τραβήξει. Είναι γεγονός ότι το Revengeance αποτελεί μια από τις πιο αναμενόμενες κυκλοφορίες του 2013, έστω και αν πρόκειται για ένα spin-off της σειράς Metal Gear Solid. Πάμε λοιπόν να δούμε κατά πόσο η πρόσφατη δημιουργία της Platinum Games καταφέρνει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και αν σέβεται το βαρύ όνομα που φέρει στην φανέλα της.

metal-gear-rising-revengeance-raiden-1

Rise of the Cyborgs
Το σενάριο διαδραματίζεται τέσσερα χρόνια μετά τα γεγονότα του Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. Η τεχνολογία των cyborgs έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερα και αρκετές ιδιωτικές στρατιωτικές εταιρείες (PMCs) προκαλούν καθημερινά συρράξεις σε διάφορα σημεία του κόσμου. Ο Raiden έχει αποσυρθεί από την ενεργό δράση και αποτελεί μέλος της ειρηνιστικής PMC (ιδιωτικής στρατιωτικής εταιρείας) ονόματι Maverick Security Consulting. Κατά την διάρκεια μιας συνηθισμένης αποστολής, όπου ο Raiden αναλαμβάνει την προστασία του πρωθυπουργού μιας αφρικάνικης χώρας, ως συνήθως κάτι πάει στραβά. Το καραβάνι του κεντρικού πρωταγωνιστή δέχεται επίθεση από ένα cyborg μιας αντίπαλης PMC, της Desperado Enforcement. To cyborg σκοτώνει τον πρωθυπουργό και ακρωτηριάζει τον Raiden.

Μερικές εβδομάδες αργότερα, ο ήρωάς σας μαθαίνει ότι η Desperado ετοιμάζει ένα πραξικόπημα στο κράτος Abkahzia. Εφοδιασμένος με ένα νέο…cyborg σώμα (!) ο Raiden πηγαίνει στην Sukhumi, την πρωτεύουσα της χώρας, με σκοπό να προστατέψει την Abkahzia από τις δυνάμεις της αδίστακτης PMC. Το demo του παιχνιδιού περιλαμβάνει ένα κομμάτι αυτής της αποστολής και ένα boss fight, με την διάρκειά του να κυμαίνεται σε 10-15 λεπτά.

metal-gear-rising-revengeance-raiden-2

Half man and half machine
To Metal Gear Rising: Revengeance είναι ένα τυπικό hack and slash Action προοπτικής τρίτου προσώπου στα πρότυπα των υπολοίπων δημιουργιών της Platinum Games. Στους παλιότερους από εσάς θα θυμίσει και το Nano Breaker της Konami, το οποίο είχε επίσης ένα cyborg σε πρωταγωνιστικό ρόλο. Η ροή του παιχνιδιού είναι γραμμική και σκοπός σας είναι να εξολοθρεύσετε τις διάφορες ομάδες εχθρών που υπάρχουν γύρω σας, προχωρώντας από το ένα checkpoint στο άλλο. Ο Raiden είναι εξοπλισμένος με μια katana (το παραδοσιακό ιαπωνικό σπαθί) και μπορεί παράλληλα να χρησιμοποιήσει διάφορα άλλα όπλα, όπως χειροβομβίδες και rocket launchers.

Το μοντέλο χειρισμού είναι ακριβέστατο, παρόλα αυτά θα χρειαστεί να αφιερώσετε αρκετό χρόνο για εξοικειωθείτε μαζί του. Ο έλεγχος του χαρακτήρα σας γίνεται με τον αριστερό αναλογικό μοχλό, ενώ με τον δεξιό κινείτε την κάμερα. Για να αμυνθείτε θα πρέπει να στρέψετε τον αριστερό αναλογικό μοχλό προς την κατεύθυνση του επιτιθέμενου και να πατήσετε ταυτόχρονα το κουμπί Χ. Η όλη διαδικασία απαιτεί ακριβέστατο συγχρονισμό και θα σας πάρει κάποια ώρα μέχρι να την συνηθίσετε. Τα κουμπιά «τετράγωνο» και Δ αντιστοιχούν στις normal και τις heavy επιθέσεις αντίστοιχα, τις οποίες μπορείτε να συνδυάσετε για να πραγματοποιήσετε combos. Με το κουμπί Χ πραγματοποιείτε άλματα και παράλληλα έχετε την δυνατότητα να εξαπολύσετε και εναέριες επιθέσεις.

 

Το stealth στοιχείο είναι ιδιαίτερα περιορισμένο στο Revengeance, εντούτοις μπορείτε να πραγματοποιήσετε βίαια και αιματηρά stealth kills στα πρότυπα της σειράς Tenchu, πατώντας το κουμπί Ο όταν βρίσκεστε πίσω από κάποιον εχθρό. Αξίζει ιδιαίτερα να αναφερθούμε στο blade mode, έναν εντελώς νέο μηχανισμό που δίνει στην κυριολεξία μια νέα διάσταση στο σύστημα μάχης των παιχνιδιών δράσης. Για να ενεργοποιήσετε το blade mode θα πρέπει να κρατήσετε πατημένο το κουμπί L1 και στην πορεία με τον δεξιό αναλογικό μοχλό μπορείτε να κόψετε με το σπαθί σας τους αντιπάλους σας ή διάφορα άλλα αντικείμενα όπως κολώνες, κιβώτια ή ακόμα και οχήματα! Αρκετές φορές δε, στα σώματα των εχθρών σας βρίσκονται διάφορα power-ups και μόνο όταν σκοτώνετε τα αντίπαλα cyborgs με αυτό τον τρόπο μπορείτε να τα αποκτήσετε.

Δυστυχώς η κάμερα δεν ανταποκρίνεται στο ύψος των περιστάσεων αφού δυσκολεύεται να ακολουθήσει την ροή της δράσης. Επιπλέον, δεν σας δίνει σωστή αίσθηση του χώρου και στην περίπτωση που αντιμετωπίζετε πολλούς εχθρούς ταυτόχρονα είναι σχεδόν αδύνατον να αμυνθείτε με επιτυχία. Στον αντίποδα το user interface είναι λιτό και καταλαμβάνει ελάχιστο χώρο στην οθόνη ώστε να μπορείτε να επικεντρωθείτε απερίσπαστοι στην δράση. Στην πάνω αριστερή πλευρά της οθόνης βρίσκεται η health bar, η οποία αναπληρώνεται με συγκεκριμένα healing items που βρίσκονται διάσπαρτα στις πίστες. Στην κάτω αριστερή πλευρά αντίστοιχα υπάρχει ένα mini map που υποδεικνύει με ακρίβεια τις θέσεις των εχθρών σας.

metal-gear-rising-revengeance-raiden-4

Be quick or be dead
Στο demo θα αντιμετωπίσετε δύο κατηγορίες βασικών εχθρών. Τα αντίπαλα cyborgs της Desperado και μια κατηγορία ιδιαίτερα ευέλικτων πολεμικών μηχανών (mechs). To Α.Ι των αντιπάλων σας είναι μετριότατο, καθώς ακολουθούν συγκεκριμένες τακτικές επίθεσης τις οποίες μπορείτε πολύ εύκολα να απομνημονεύσετε και στη συνέχεια να αντεπιτεθείτε με επιτυχία. Στο demo μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα στα επίπεδα δυσκολίας Easy και Normal, τα οποία έχουν χαοτικές διαφορές όσον αφορά τον βαθμό πρόκλησης. Στο Easy τα χτυπήματα των εχθρών προκαλούν κατά 50-75% λιγότερη ζημιά απ’ ότι στο Normal και υπάρχουν πολύ περισσότερα healing items για να συλλέξετε.

Με κριτήριο το Normal επίπεδο δυσκολίας πάντως, το Metal Gear Rising: Revengeance προσφέρει αρκετά υψηλή πρόκληση και απαιτεί πολύ γρήγορα αντανακλαστικά. Θα πρέπει συνεχώς να είστε σε εγρήγορση ώστε να μπλοκάρετε τις επιθέσεις των εχθρών σας. Είναι αρκετά λυπηρό πάντως το γεγονός ότι κάποιες φορές θα πεθάνετε «φτηνά» εξαιτίας των προβληματικών λήψεων της κάμερας.

metal-gear-rising-revengeance-raiden-5

Τεχνικός τομέας
Το Metal Gear Rising: Revengeance καταφέρνει να εντυπωσιάσει στον οπτικό τομέα και αποτελεί μακράν την κορυφαία δουλειά της Platinum Games. Η μηχανή γραφικών που χρησιμοποιείται είναι μια αναβαθμισμένη έκδοση της αντίστοιχης του Metal Gear Solid 4, ενώ για τα υποδειγματικά physics είναι υπεύθυνη η Havok Engine. Τα μοντέλα του Raiden και των βασικών εχθρών είναι σχεδιασμένα με μεγάλη έμφαση στην λεπτομέρεια και στον ρεαλισμό.

Τα lighting και particle effects είναι εξαιρετικά και κατά την διάρκεια των μαχών «πλημμυρίζουν» την οθόνη σας με το όλο αποτέλεσμα να είναι τουλάχιστον φαντασμαγορικό. To frame rate παρουσιάζει πολύ μικρές διακυμάνσεις, οι οποίες δεν γίνονται εύκολα αντιληπτές και σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζουν το gameplay. Η ποιότητα των textures ακολουθεί και αυτή υψηλά στάνταρ ποιότητας, καθώς ελάχιστες φορές παρατηρήσαμε φαινόμενα aliasing.

Συμπεράσματα
Οι πρώτες εντυπώσεις μας από το Metal Gear Rising: Revengeance είναι θετικές, αν και πρόκειται για μια δημιουργία που αποστασιοποιείται από το Stealth Action-Adventure ύφος το οποίο είχαμε αγαπήσει με πρωταγωνιστές τους Snake. Κατόπιν αυτού, διατηρούμε κάποιες επιφυλάξεις για το αν οι πιστοί φίλοι της σειράς Metal Gear Solid θα τιμήσουν το νέο δημιούργημα της Konami. Αντίθετα, όσοι από εσάς αρέσκεστε σε τίτλους όπως τα Devil May Cry και Bayonetta με έντονο το Hack ‘n’ Slash στοιχείο, είναι σίγουρο ότι εδώ θα βρείτε τη νέα σας…αδυναμία.

Οι επαναλήψεις στο gameplay και η προβληματική κάμερα, αναμένεται κατά την άποψή μας να αποτελέσουν «αγκάθια» για το νέο Action της Platinum Games. Με δεδομένο όμως ότι μεσολαβούν τρεις μήνες μέχρι το Metal Gear Rising: Revengeance να φτάσει στα καταστήματα, τρέφουμε κάποιες ελπίδες για γενικότερη βελτίωση στον τομέα του gameplay.

To Metal Gear Rising: Revengeance θα κυκλοφορήσει στις 22 Φεβρουαρίου για PS3 και Xbox 360.

πηγή:gameworld.gr

loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry