Το έχω τονίσει και σε πολλά προηγούμενα άρθρα μου, ότι φέτος έχουμε μια τρομερά ανταγωνιστική και δυνατή χρονιά, κυρίως στις Οσκαρικές ταινίες και όχι μόνο.
Φέτος, είπαμε μέχρι να φτάσουμε στην βραδιά της τελετής (σημειώστε στο καλεντάρι σας την Κυριακή 2 Μαρτίου), πρώτα απ’ όλα να σας παρουσιάσουμε κάποιες (κατά την γνώμη μας αδικίες) που προέκυψαν από τις υποψηφιότητες και στην συνέχεια να κάνουμε κάποιες προβλέψεις για τις κατηγορίες των βραβείων Όσκαρ.

Oscar Snubs

Σίγουρα δεν χωράνε όλες οι ενστάσεις μας όσον αφορά τις υποψηφιότητες, ωστόσο υπήρξαν μερικές κραυγαλέες απουσίες από αρκετές κατηγορίες, μερικές εκ των οποίων προκάλεσαν αίσθηση. Μπορεί να είναι κι άλλες οι κατηγορίες και ταινίες που αδικήθηκαν, ωστόσο εμείς μιλάμε για τις ταινίες που έχουμε παρακολουθήσει.

  • Robert Redford – All is lost: Δεν γίνεται να μην προταθεί για Όσκαρ ο καταπληκτικός 77χρονος σταρ, ο οποίος παίζει μόνος του σε ολόκληρη ταινία και δίνει μια από τις καλύτερες ερμηνείες των τελευταίών χρόνων. Αναμφίβολα, η χειρότερη απόφαση που πήραν οι άνθρωποι που έβγαλαν τις υποψηφιότητες.
  • Tom Hanks – Captain Phillips: Το Captain Phillips ήταν μια πολύ αξιόλογη ταινία (όχι για Όσκαρ καλύτερης ταινίας για μένα), αλλά το να αγνοηθεί μια από τις καλύτερες ερμηνείες στην καριέρα του δημοφιλούς ηθοποιού και φυσικά με διαφορά μια από τις ερμηνείες της χρονιάς που ξεχώρισαν.
  • James Gandolfini – Enough Said: Ο μεγάλος εκλιπών ηθοποιός (απεβίωσε στις 20 Ιουνίου) δίνει την τελευταία του μεγάλη παράσταση στην μεγάλη οθόνη (η ταινία είναι απλά συμπαθητική και τίποτε παραπάνω) και σίγουρα θα μπορούσαν σε σεβασμό προς την μνήμη του, να τον δούμε νοερά σε μια τελευταία τελετή Όσκαρ στην κατηγορία Β’ Ανδρικού.
  • Michael B. Jordan – Fruitvale Station: Μία από τις καλύτερες ερμηνείες της χρονιάς από τον πρωτοεμφανιζόμενο ηθοποιό, ήταν ένα από τα σίγουρα outsider, απλά κουβέντα να γίνεται έστω στην κατηγορία β’ ανδρικού θα μπορούσε να χωρέσει.
  • Kαλύτερη ταινία – Inside Llewyn Davis: Μπορεί να μην είναι ισάξια των 12 χρόνια Σκλάβος, Gravity και κάποιων άλλων, ωστόσο η ταινία των αδελφών Κοέν έπρεπε να προταθεί για Όσκαρ. Το ίδιο ισχύει και για την κατηγορία πρωτότυπου σεναρίου. Επίσης είναι απαράδεκτο για μια μουσική
  • Καλύτερη ταινία – Blue Jasmine: Υπογράφοντας μια από τις πιο ώριμες ταινίες του, ο Allen θα μπορούσε να προταθεί για Όσκαρ καλύτερης ταινίας ή έστω στην χειρότερη για Όσκαρ σκηνοθεσίας. Η Ακαδημία το έσωσε κάπως, προτείνοντας τον εκκεντρικό σκηνοθέτη για Όσκαρ Πρωτότυπου σεναρίου.
  • Καλύτερη (ξενόγλωσση) ταινία – Η ζωή της Αντέλ: Μια από τις τεράστιες εκπλήξεις των τελευταίων χρόνων, παρέσυρε τα πάντα στον διάβα της στις Κάννες, αλλά μάλλον δεν συγκίνησε τους επικεφαλής της Ακαδημίας. Θα βάζαμε και την Adele Exarchopoulos ως καλύτερη ερμηνεία, αλλά μάλλον είναι αχρείαστο εφ’ όσον η Ακαδημία σνόμπαρε επιδεικτικά την ταινία.
  • Καλύτερο τραγούδι – Lana Del Rey, Young and beautiful: Πρόκειται για ένα από τα ωραιότερα τραγούδια που ακούσαμε στην περσινή σεζόν και σίγουρα αποτελεί τεράστια έκπληξη το γεγονός ότι δεν βρίσκεται στην λίστα καλύτερου τραγουδιού, όπως φυσικά ούτε ο Gatsby στην λίστα καλύτερης μουσικής.
  • Καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων – Μonsters University: Ακόμα πιο μεγάλη έκπληξη προκάλεσε το γεγονός ότι απουσιάζει μια από τις πιο διασκεδαστικές ταινίες της χρονιάς και σίγουρα από τις καλύτερες (αν όχι η καλύτερη) παιδικές σε μια φτωχή χρονιά για τον χώρο του animation.
  • Η απουσία του Daniel Bruhl: Η ερμηνεία του στο Rush ως Nikki Lauda είναι εξαιρετική και ίσως χωρούσε σε κάποια από τις δυο κατηγορίες.

Oscar 2014: Οι υποψηφιότητες

ΟΣΚΑΡΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ

Δεν ξερω πόσοι από εσάς μας διαβάζετε συχνά, αλλά είναι η πρώτη φορά που επιχειρούμε να μαντέψουμε τους νικητές των βραβείων κάθε κατηγορίας. Παρακάτω, θα έχουμε όλες τις κατηγορίες και από κάτω μια μικρή πρόβλεψη για όλες τις κατηγορίες, έχοντας δεί πάνω από το 80% των ταινιών που έχουν προταθεί για Όσκαρ. Πατώντας επάνω στα link επίσης μπορείτε και να διαβάσετε την αντίστοιχη κριτική μας. Ξεκινάμε λοιπόν:

Καλύτερη Ταινία

ΠΡΟΒΛΕΨΗ: Έχουμε δυο ξεκάθαρα φαβορί σε αυτή την κατηγορία. Gravity και 12 χρόνια Σκλάβος. Το θέμα είναι προς τα που θα κινηθεί η Ακαδημία. Στην τεχνολογία ή την θεματολογία των ταινιών. Πάντως, βλέπω γερό φαβορί τον Σκλάβο, διότι τέτοια θέματα είναι που δίνουν βραβεία. Οποιαδήποτε άλλη ταινία, θεωρώ ότι θα αποτελέσει τεράστια έκπληξη.

Καλύτερη Σκηνοθεσία

ΠΡΟΒΛΕΨΗ: Όπως και στην προηγούμενη κατηγορία, θεωρώ ότι και εδώ το ενδιαφέρον θα μονοπωλήσουν τα Gravity και 12 χρόνια Σκλάβος. Περίεργη κατηγορία, διότι υπάρχει ο Σκορτσέζε, αλλά outsider, ενώ και ο Ο Ράσελ έχει πάρει πολλά βραβεία. Ωστόσο πιστεύω ότι και εδώ το προβάδισμα πάει στον Σκλάβο.

Α΄Ανδρικού Ρόλου

ΠΡΟΒΛΕΨΗ: Τεράστιος ο ανταγωνισμός και εδώ, διότι θεωρητικά κάθε ηθοποιός μπορεί να γίνει φαβορί για Όσκαρ. Κρίστιαν Μπέιλ και Μάθιου Μακ Κόναχι, πήραν και έχασαν βάρος αντίστοιχα για τις πολύ καλές ερμηνείες τους, ο Ντι Κάπριο είναι για τέταρτη φορά υποψήφιος (3η για Α’) και πιο ώριμος από ποτέ, ο Ντέρν θα μπορούσε να είναι λόγω ηλικίας και… προϋπηρεσίας, ενώ ο Ετζιοφόρ παίζει στην καλύτερη ταινία της χρονιάς. Πάντως βλέπω να το αγαλματίδιο να γέρνει προς τονΜάθιου Μακ Κόναχι, λόγω τρομακτικής βελτίωσης και της αποστεωμένης εμφάνισης του στην ταινία.

Α’ Γυναικείου Ρόλου

ΠΡΟΒΛΕΨΗ: Μπορεί να έχουμε την Μέριλ Στρίπ για 18η φορά υποψήφια (τρομερή ηθοποιός, αλλά το έχουν παρακάνει με τις υποψηφιότητες), την παλιάκαραβάνα Ντέντς και την πολύ καλή ερμηνεία της Μπούλοκ και η συνήθης ύποπτη τα τελευταία χρόνια Έιμι Άνταμς, ωστόσο αν χάσει αυτό το Όσκαρ η καταπληκτική Κέιτ Μπλάνσετ θα μιλάμε για τεράστιο σκάνδαλο.

Β’ Ανδρικού Ρόλου

ΠΡΟΒΛΕΨΗ: Έχουν ακουστεί πολλά για τον Τζάρεντ Λέτο (τρομερή ερμηνεία και μεταμόρφωση), ο Τζόνα Χίλ δεν νομίζω να το ξαναπάρει, ενώ οι Κούπερ και Αμπντί ο καθένας για τους δικούς τους λόγους δεν είναι από τα φαβορί. Ποντάρω στο ότι θα το πάρει ο Μάικλ Φασμπέντερ, που και έχει αβανταδόρικο ρόλο και διανύει περίοδο εξαιρετικής φόρμας.

Β’ Γυναικείου Ρόλου

ΠΡΟΒΛΕΨΗ: Από τις πιο δύσκολες κατηγορίες να προβλέψει κανείς κάτι. Η Λόρενς μετά την περσινή της κατάκτηση δύσκολο να το επαναλάβει (και να ξεπεράσει το 99% των γυναικών του Χόλιγουντ), Ρόμπερτς και Χόκινς δίνουν καλές ερμηνείες αλλά δεν ξέρω κατά πόσο είναι φαβορί, ενώ για την Σκουίμπ δεν μπορώ να εκφέρω άποψη. Συνεπώς, από διαίσθηση και μόνο θα πάω με την Λουπίτα Νιόνγκο του 12 χρόνια σκλάβος.

Πρωτότυπου Σεναρίου

ΠΡΟΒΛΕΨΗ: Αρχίζουμε και μπαίνουμε στις «σκληρές» κατηγορίες που όλα είναι απρόβλεπτα δεν μπορείς με σιγουριά να πείς κάτι (όχι ότι στις υπόλοιπες είναι εύκολο). Ο Οδηγός Διαπλοκής ήταν 3 χρόνια στο ράφι σαν σενάριο, το Her είναι εξαιρετικά πρωτότυπο αλλά outsider και ακόμα περισσότερο το «αντιεμπορικό» (για τέτοια βραβεία) Nebraska και πιστεύω ότι θα κονταροχτυπηθούν το Dallas Buyers Club με την Θλιμμένη Τζασμίν, όπου ίσως προτιμηθεί ο πιο έμπειρος Woody Allen.

Διασκευασμένου Σεναρίου

ΠΡΟΒΛΕΨΗ: Μπορεί να μην έχει την αίγλη άλλων κατηγοριών, ωστόσο αναμφίβολα πρόκειται για μια ακόμα δυνατή κατηγορία. Δεν νομίζω το Philomena να έχει κάποια τύχη, γιατί «παλεύει με τα θηρία», το Πριν τα Μεσάνυχτα και το Captain Phillips (ιδίως το δεύτερο αν δεν το πάρουν… πατριωτικά στην Ακαδημία) είναι ένα κλικ πιο κάτω και έτσι ο Λύκος με το 12 χρόνια σκλάβος  αναμένεται να δώσουν μάχη και λογικά νικητής θα αναδειχθεί ο δεύτερος.

Μουσικής

  • The Book Thief (John Williams)
  • Gravity (Steven Price)
  • Her (William Butler, Owen Pallett)
  • Philomena (Alexandre Desplat)
  • Saving Mr. Banks (Thomas Newman)

ΠΡΟΒΛΕΨΗ: Με κλειστά μάτια θα ψήφιζα το Young and Beatiful της Lana Del Rey, αλλά η λεπτομέρεια είναι ότι… βρίσκεται εκτός λίστας. Aκούγοντας ένα ένα τα κομμάτια, αυτά των Book Thief, Her και Philomena μου φάνηκαν αρκετά κλασικά και χωρίς κάποια πρωτοτυπία. Συνεπώς, αν υποθέσουμε ότι θα κριθεί μεταξύ των άλλων δυο, θα έριχνα την ψήφο μου στο Gravity. Δεν αποκλείω πάντως και κάποια έκπληξη.

Τραγουδιού

  • Alone yet not alone (Alone yet not alone)
  • Happy (Despicable me 2)
  • Let it Go (Frozen)
  • The Moon Song (Her)
  • Ordinary Love (Mandela: Long Walk to Freedom)

ΠΡΟΒΛΕΨΗ: Καθαρά και μόνο λόγω ονόματος (δηλαδή τους U2) λέω Ordinary Love, χωρίς να σημαίνει ότι είμαι 100% σίγουρος όπως σε άλλες κατηγορίες. Την αφήνω στην τύχη της, εν ολίγοις μιας και δεν γνωρίζω τα κομμάτια τόσο καλά.

Ξενόγλωσσης Ταινίας

  • The broken Circle breakdown
  • Η Τέλεια Ομορφιά
  • The Hunt
  • The missing picture
  • Omar

ΠΡΟΒΛΕΨΗ: Περίμενα από… πέρσι τον νικητή αυτής της κατηγορίας μιας και είναι από τις ταινίες που με έχει σημαδέψει τα τελευταία χρόνια. Ο λόγος για το δυνατό The Hunt, το οποίο ευελπιστώ να δω ως νικητή, αν και θα έχει σίγουρα ανταγωνισμό (λόγω και μεγάλου hype) από την Τέλεια Ομορφιά, ενώ και το The Broken Circle Breakdown ίσως κινηθεί συμπαθητικά αλλά δεν νομίζω να βγει «αλώβητο». Τα άλλα δυο πιθανότατα θα παίξουν ρόλο κομπάρσου.

Ντοκιμαντέρ

  • The Act of Killing
  • Cutie and the Boxer
  • Dirty Wars
  • The Square
  • 20 feet from stardom

ΠΡΟΒΛΕΨΗ: Δεν έχω δεί καμία ταινία (μόνο τα trailer τους) και δεν μπορώ να εκφέρω άποψη, ωστόσο με τόσες βραβεύσεις και διθυραμβικά σχόλια από κοινό και κριτικούς, θεωρώ ότι δύσκολα θα χάσει το αγαλματίδιο το Act of Killing.

Κινουμένων σχεδίων

  • The Croods
  • Despicable Me 2
  • Ernest & Celestine
  • Frozen
  • The Wind Rises

ΠΡΟΒΛΕΨΗ: Απογοήτευση που λείπουν οι Μπαμπούλες Πανεπιστημίου, σε μια όπως είπαμε μετριότατη χρονιά για το animation. Το Despicable me 2 ήταν διασκεδαστικό αλλά κατώτερο του πρώτου, το The Croods ήταν έτσι κι έτσι, το Wind Rises έχει τρελό hype και μπορεί να αποδειχθεί καλύτερο όλων ωστόσο είναι αντιεμπορικό για τα Όσκαρ, απλά γιατί είναι Γιαπωνέζικο. Το Ernest and Celestine δεν πιστεύω ότι έχει τύχη και σαν πιο φρέσκο (και αρκετά εμπορικό), πολύ πιθανό το μέτριο Frozen να πικρατήσει των υπολοίπων.

Φωτογραφίας

ΠΡΟΒΛΕΨΗ: Αν τα έβγαζα εγώ τα βραβεία, πιθανόν και να το έδινα στο Prisoners. Και γιατί μου αρέσουν τα outsider και γιατί δεν γίνεται αυτή η ταινία να φύγει με άδεια χέρια από αυτή την τελετή. Ωστόσο, για να… προσγειωθούμε στην πραγματικότητα νομίζω ότι (όπως και σε πολλά, αν όχι όλα, τα τεχνικά βραβεία) θα το πάρει το Gravity.

Μοντάζ

ΠΡΟΒΛΕΨΗ: To μοντάζ θεωρώ πως είναι μια υποτιμημένη κατηγορία, διότι είναι από τα βασικότερα «συστατικά» για να γυριστεί μια ταινία. Φέτος εξαιρετικό μοντάζ είχε το Captain Phillips αλλά όταν στην κατηγορία υπάρχει το Gravity, νομίζω ότι θα περιοριστεί σε δευτερεύοντα ρόλο. Ο Σκλάβος είναι από τα φαβορί αλλά όταν μιλάμε για τεχνικά θέματα, η λογική λέει ότι δεν θα τα καταφέρει.

Μακιγιάζ

ΠΡΟΒΛΕΨΗ: Lone Ranger και Bad Grandpa για Όσκαρ Μακιγιάζ;  Είναι δυνατόν ρε παιδιά; Εντάξει τρομερή η μεταμφίεση του Johnny Knoxville σε παππού αλλά μην τρελαθούμε. Για το Lone Ranger δεν το συζητάω, μετά από τόσο θάψιμο και υποψηφιότητες για Βατόμουρα το έβαλαν και σε (2 παρακαλώ) Υποψηφιότητες για Όσκαρ. Ακόμα και ο Johnny Depp πρέπει να γελάει. Dallas Buyers Club δαγκωτό.

Σκηνογραφία

ΠΡΟΒΛΕΨΗ: Πολύ δύσκολη κατηγορία, αν και υπάρχουν οι δυο συνήθεις ύποπτοι (Gravity, 12 χρόνια σκλάβος) και υπάρχει και το American Hustle με πολύ ωραία σκηνικά, θα ρισκάρω κάπως με το Great Gatsby, το οποίο είχε ίσως τα πιο ωραία σκηνικά που είδαμε φέτος.

Ηχητικού μιξάζ

ΠΡΟΒΛΕΨΗ: Ξεκάθαρο φαβορί και εδώ, οπότε πάμε και εδώ με το Gravity, που προαναφέρθηκε πιστεύουμε θα σαρώσει τα τεχνικά βραβεία.

Ηχητικού Μοντάζ

ΠΡΟΒΛΕΨΗ: Νομίζω δεν θέλει και ερώτημα. Gravity

loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ