napoleon1HIT CHANNEL ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Φλεβάρης 2012.Μιλήσαμε με τον Napoleon Murphy Brock, που ήταν για χρόνια τραγουδιστής, σαξοφωνίστας και φλαουτίστας των Frank Zappa & The Mothers of Invention. O Napoleon Murphy Brock είναι ένας θρυλικός μουσικός που ήταν για χρόνια πολύ στενός μουσικός συνεργάτης και φίλος του Frank Zappa. Πολλοί μουσικοί απ’όλο τον κόσμο θα ήθελαν να είχαν το ταλέντο του και να έχουν ζήσει τις εμπειρίες του, αλλά ελάχιστοι το έχουν κατορθώσει αυτό στην καριέρα τους. Είμαστε πολύ τυχεροί που μιλήσαμε μ’αυτό το ζωντανό θρύλο αλλά από την άλλη μεριά λυπόμαστε που έχουμε 2012 και τόσα χρόνια δεν είχε ενδιαφερθεί κανένας άλλος να μιλήσει μαζί του.Διαβάστε παρακάτω τα πολύ ενδιαφέροντα πράγματα που μας είπε:

 

Η τελευταία σας κυκλοφορία είναι το ‘This Is What Frank Zappa Heard’. Θυμάστε εκείνη τη βραδιά, όταν πρωτογνώρισατε τον Frank; Πόσο δύσκολο ήταν να κυκλοφορήσετε αυτές τις ηχογραφήσεις;

Οι ηχογραφήσεις έγιναν το 1973, το βράδυ που γνώρισα τον Frank. Δεν τον ήξερα προηγουμένως, δεν έκανα τις ηχογραφήσεις εξαιτίας του. Έκανα τις ηχογραφήσεις γιατί αυτό έκανα συνήθως. Συνήθιζα να ηχογραφώ τις συναυλίες που έδινα με την μπάντα μου και μετά τις ακούγαμε και έτσι κάναμε το συγκρότημα να ακούγεται καλύτερο. Το δύσκολο βέβαια ήταν η μετατροπή των 4-κάναλων αναλογικών ηχογραφήσεων σε μια ψηφιακή διαδικασία. Έπρεπε να πάω στο Αμβούργο της Γερμανία στο studio Master Penguin, το οποίο διευθύνεται και ανήκει σε έναν τύπο που ονομάζεται Ralf Kessler, έναν μηχανικό ήχου, έναν απίστευτα ιδιοφυή μηχανικό ήχου. Μέρος της δουλειάς που κάνει στο studio είναι η αποκατάσταση παλαιών, πολύ παλαιών αναλογικών ηχογραφήσεων. Έπρεπε να μεταφέρει τις παλιομοδίτικες ηχογραφήσεις μου στο Pro-Tools, το εργαλείο ηχογράφησης που χρησιμοποιείται σήμερα και στη συνέχεια αναγκάστηκε να μειώσει τις γρατσουνιές και τον ήχο που κάνει η ίδια της ηχογράφησης. Έχει τον εξοπλισμό για να το κάνει, η ηχογράφηση είχε γίνει εδώ και πολύ καιρό, αλλά ακούγεται πραγματικά καλά. Ο ήχος ακούγεται όπως πρέπει να ακούγεται. Είναι ο πραγματικός ήχος που άκουσε ο Frank Zappa,, η ακριβής μουσική που άκουσε πριν μου προσφέρει τη δουλειά να γίνω μέλος του συγκροτήματος του. Το CD ‘This Is What Frank Zappa Heard’ δεν έχει original τραγούδια. Οι ενορχηστρώσεις της μουσικής είναι δικές μου. Ενορχήστρωσα τη μουσική με τη μπάντα, μια 5-μελή μπάντα, αλλά αυτό που είναι απίστευτο με αυτή την μπάντα είναι η πεποίθησή μου ότι ακούγεται πραγματικά live. .Ακούγεται σαν μια μπάντα 7 ατόμων. Το καταπληκτικό με αυτό το CD είναι απλά ότι μπορείτε να ακούσετε 7 μουσικούς, αλλά στην πραγματικότητα παίζουν μόνο 5.

 

Το ‘Balls’ είναι το τελευταίο solo άλμπουμ σας. Είστε ικανοποιημένος με την ανταπόκριση που λάβατε μέχρι τώρα για το ‘Balls’ από τους οπαδούς και τον Τύπο;

Το ‘Balls’ είναι η κυκλοφορία ορισμένων από τις πρωτότυπες συνθέσεις μου. Όλες οι συνθέσεις που βρίσκονται στο “Balls” ,γράφτηκαν από μένα. Αυτή ήταν κάποια από την πρωτότυπη μουσική μου που έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει. Το επόμενο album θα είναι πιθανώς με μια ορχήστρα 40 ατόμων, με την οποία ηχογράφησα τέσσερις από άλλες πρωτότυπες συνθέσεις μου, την Ολλανδική Metropolis Orchestra. Δεν έχω τελειώσει με αυτό ακόμα. Πρέπει να ηχογραφηθούν μερικά από τα επόμενα πρωτότυπα κομμάτια μου μαζί τους. Είναι μια μακρά διαδικασία, διότι η μουσική πρέπει γραφτεί ειδικά για την ορχήστρα, να γραφτούν οι παρτιτούρες για να παιχτούν από την ορχήστρα και αυτό παίρνει πολύ χρόνο. Όλα αυτά τα τραγούδια είναι πρωτότυπα.

 

Ποια είναι τα τρέχοντα projects στα οποία συμμετέχεται, εκτός από το project με την ορχήστρα; Κάνετε καθόλου ηχογραφήσεις αυτή την περίοδο;

Έχω πολλά projects με πολλούς καλλιτέχνες, αυτή τη στιγμή. Κάνω ένα album με την Ed Palermo Big Band στη Νέα Υόρκη, που παίζουμε επίσης τη μουσική του Frank Zappa. Είναι μια 17-μελής Big Band. Επίσης, ετοιμάζομαι να περιοδεύσω σε όλο τον κόσμο με τους Grandmothers of Invention. Έχουμε ένα νέο μπασίστα ο οποίος είναι ο Tom Fowler, ο οποίος είναι αδελφός του Bruce Fowler (σ.σ.: τρομπόνι, Frank Zappa). Ο Tom Fowler έπαιζε μπάσο στο ‘Over-Nite Sensation’, ‘Apostrophe (‘)’, ‘One Size Fits All’, “Roxy and Elsewhere” και “Bongo Fury”.. Ήταν ο μπασίστας του Ray Charles τα τελευταία 30 χρόνια και τώρα που ο Ray Charles πέθανε, ο Tom Fowler ήρθε να παίξει και πάλι μαζί μας. Υπάρχουν 3 από τους αυθεντικούς Mothers of   Invention σε αυτό το συγκρότημα: εγώ, ο Tom Fowler και ο Don Preston (σ.σ.: Frank Zappa/ Mothers Of Invention , 1967 μέχρι 1969,1970, 1971, και το 1974 ως ειδικός προσκεκλημένος, στα πλήκτρα, ηλεκτρονικά, IPOD, και φωνητικά).

 

napoleon2Τα τελευταία χρόνια παίξατε με τους Zappa Plays Zappa. Πώς ήταν η εμπειρία να παίζεται με το γιο του Frank, Dweezil και παλιούς φίλους σαν τον Steve Vai (μου είπε ότι ήταν πολύ ωραίο και θα ήθελε να το ξανακάνει);

Το να παίζεις με τον Steve Vai και τον Terry Bozzio (σ.σ.: drums, Frank Zappa, Jeff Beck) είναι πάντα σπουδαίο πράγμα. Η μπάντα του Dweezil είναι ένα συγκρότημα διασκευών. Παίζουν τη μουσική του Frank σωστά, αλλά υπάρχει μια πραγματική διαφορά με αυτό που παίζαμε με τον Frank. Υπήρχε λίγο περισσότερος χώρος για να είμαστε πιο ευέλικτοι και δημιουργικοί. Η μπάντα του Dweezil είναι ακριβώς όπως στο δίσκο. Ήταν Ok, περάσαμε καλά.

 

Ποιο ήταν το πιο σημαντικό πράγμα που μάθατε από τη συνεργασία σας με τον Frank Zappa;
Ότι ήμασταν πολύ ζωντανοί. Είχαμε όλοι το ίδιο ενδιαφέρον για τη δημιουργία και το παίξιμο της μουσικής, που δεν υπήρχει σήμερα ή υπήρχε παλιότερα. Μάθαμε πώς πρέπει να εμφανιζόμαστε και να εκτελούμε τη μουσική ζωντανά σε θέατρα και ότι πρέπει να υπάρχει χιούμορ στην εκτέλεση της μουσικής και να είναι διασκεδαστικό. Θα έπρεπε επίσης να παίζουμε τη μουσική απόλυτα σωστά. Αν κοιτάξεις τα videos θα δεις ότι ζούσαμε υπέροχες στιγμές, διασκεδάζαμε.Ο George Duke, ο Ian Underwood, ο Tom Fowler, ο Frank, ο Chester Thompson και εγώ, πάντα το ευχαριστιόμασταν. Το να παίζουμε μουσική ήταν πάντα διασκεδαστικό . Η μουσική, επίσης, παιζόταν σωστά, αλλά υπήρχε και πολύ αυτοσχεδιασμός μεταξύ μας. Με βάση το πώς μια μουσική παράσταση θα πρέπει να συντελείται και πώς πρέπει να παίζεται. Είχαμε την ίδια άποψη για αυτό, ότι θα έπρεπε ήταν διασκεδαστικό και ήταν πάντα διασκεδαστικό.
Υπάρχει κάποιος μουσικός που θα θέλατε να παίξετε μαζί του και δεν έχει συμβεί ακόμα;

Χμμ, ουάυ! Αυτή είναι μια δύσκολη ερώτηση. Είναι δύσκολη, διότι αυτοί που έχω παίξει μέχρι τώρα, είναι ξαι αυτοί που πάντα ήθελα να παίξω μαζί τους. Καλή ερώτηση, δεν ξέρω πώς να το απαντήσω χωρίς να πάθω πονοκέφαλο.

 


Ίσως με τον Tom Waits;

Τον Tom Waits; Αγαπώ τον Tom Waits! Ναι, ίσως με τον Tom Waits. Θα το λάτρευα να παίξω με τον Tom Waits. Συνήθιζε να ανοίγει τις συναυλίες μας στις περιοδείες.

Ουάου!!! Δεν το ‘ξερα αυτό!

Ναι, αυτός είναι κάποιος που θα ήθελα πολύ να παίξει μαζί του. Λατρεύω τον Tom Waits.

Έχετε καθόλου επαφή μαζί του όλα αυτά τα χρόνια;

Όχι, ο Tom κάνει ταινίες όλη την ώρα. Είναι δύσκολο, είναι πολύ δύσκολο να έρθεις σε επαφή μαζί του. Κάνει ταινίες συνέχεια και τώρα είναι πίσω στο studio, ηχογραφώντας μουσική, κυκλοφορώντας CD και κάνοντας περιοδείες. Είναι εξαιρετικά πολυάσχολος.

 

Έχετε κάποια εξήγηση γιατί ο Frank μισούσε τόσο πολύ το ‘Sgt Pepper’s’ album των Beatles; Πίστευε ότι το ‘Sgt Pepper’s’ ήταν ξεπούλημα. Ότι δεν ήταν τίμια μουσική.

Ποτέ δεν τον άκουσα να λέει κάτι τέτοιο. Ίσως να το είπε αυτό σε κάποια συνέντευξη. Ποτέ δεν μου είπε εμένα κάτι τέτοιο. Μου έλεγε πάντα ότι του άρεσαν οι Beatles.

 

napoleon3Αλλά έκανε το “We’re Only In It For The Money” παρωδώντας το ‘Sgt Pepper’s’.

Ίσως να το έκανε, δεν ξέρω (σ.σ: δεν ήταν τότε στη μπάντα ο Napoleon). Αλλά αυτό ακούγεται ως μια προσωπική άποψη. Δεν είναι η γνώμη του για τη μουσική, νομίζω ότι είναι η γνώμη του σχετικά με το γιατί αποφάσισαν να το κυκλοφορήσουν με αυτό τον συγκεκριμένο τρόπο. Δεν είναι η γνώμη του για την ίδια τη μουσική, ήταν για τον τρόπο που κυκλοφόρησαν τη μουσική. Αυτό νομίζω ότι είναι το θέμα πάνω στο οποίο συζητάμε. Σε μένα έλεγε πάντα ότι του αρέσουν οι Beatles.

 

Πιστεύετε ότι το γεγονός ότι ο Frank ήταν ένας αυτοδίδακτος μουσικός τον βοήθησε να δημιουργήσει τόσο επαναστατική μουσική; Έσπασε τους κανόνες, έκανε πράγματα για πρώτη φορά.

Λοιπόν, η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι συνθέτες στο επίπεδο του Frank Zappa, στο επίπεδο του Bach, στο επίπεδο του Μπετόβεν, είχαν τους δικούς τους τρόπους να κάνουν τα πράγματα. Ακολουθώντας κανόνες, δεν μπορείς πάντα να κάνεις μια σύνθεση όπως ακριβώς την ακούς, όπως την αισθάνεσαι. Όσον αφορά το σπάσιμο των κανόνων, αυτό δεν είναι πρόβλημα. Οι κανόνες πρέπει να σπάνε αν αυτό δεν σου επιτρέπει να είσαι ο εαυτός σου.

 

Με ποιον μουσικό είχατε την πιο πνευματική σύνδεση επί σκηνής; Ίσως με τον George Duke (πληκτράς του Frank Zappa,μορφή στο όργανό του) ;
Με τον Frank Zappa και τον George Duke .

 

Πιστεύετε ότι το γεγονός ότι η μουσική βιομηχανία καταρρέει, είναι ένα είδος δικαιοσύνης για όλα τα χρόνια της απληστίας των δισκογραφικών;

Η μουσική που γράφεται σήμερα δεν είναι τόσο καλή όσο η μουσική που γράφτηκε παλιότερα. Οι συνθέσεις που γίνονται σήμερα είναι σε μεγάλο βαθμό αντιγραφή, υπάρχει και πολύ sampling.. Η μουσική που κάνουν σήμερα δεν έχει την ποιότητα της μουσικής που έβγαινε στο παρελθόν. Αυτό είναι προσωπική μου άποψη.Καλύτερα να παίζω μουσική από το παρελθόν παρά τη μουσική του σήμερα. Η μουσική που κάνουν σήμερα δεν νομίζω ότι έχει τίποτα. Δεν νομίζω ότι έχει ήχο, εννοώ ότι δεν ακούγεται καλή.

 

Τι μουσική ακούτε αυτή την περίοδο;
Ακούω παλιά μουσική. Ακούω πρώιμο rock’n’roll, πρώιμο rhythm ‘n’ blues, ακούω πρώιμη jazz. Η μουσική που ακούω είναι του παρελθόντος. Δεν είναι η μουσική του σήμερα αυτή που ακούω, επειδή δεν διαθέτει το απαιτούμενο επίπεδο ποιότητας, δεν έχει το επίπεδο της μουσικότητας, δεν έχει το επίπεδο σύνθεσης αυτών με τα οποία μεγάλωσα και αυτών που εγώ προσωπικά ξέρω ότι είναι καλά. Δεν την θεωρώ καλή (σ.σ: την καινούργια) και δεν παίζω αυτή την μουσική. Δεν συνηθίζω να την ακούω και δεν σπαταλώ το χρόνο μου. Γι ‘αυτό νομίζω ότι η μουσική του Frank Zappa θα υπάρχει για πάντα, επειδή αυτή η μουσική είναι πριν την εποχή της. Γράφτηκε πριν την εποχή της και ο χρόνος για αυτή τη μουσική δεν έχει έρθει ακόμα. Είναι ακόμα μπροστά από την εποχή της και αυτό είναι εξαιρετικό. Οι άνθρωποι δεν μπορούν να την παίξουν, γιατί απαιτεί πολύ πειθαρχία, απαιτεί πολύ μουσικότητα και απαιτεί και πολύ ενέργεια. Οι περισσότεροι μουσικοί δεν θέλουν να το κάνουν αυτό. Θα πρέπει να έχεις πολύ πειθαρχεία να παίξει αυτό. Για παράδειγμα τα περισσότερα ακόρντα πάνε 1,3,5, αλλά ο Frank Zappa χρησιμοποιούσε ως επί το πλείστον τα ακόρντα 1,2,4. Έπρεπε να μάθεις να παίζεις στην πρώτη κλίμακα, στη δεύτερη κλίμακα και στην τέταρτη κλίμακα, αντί για την τρίτη και την πέμπτη κλίμακα. Αυτό είναι μια πρόκληση. Η σημερινή μουσική δεν έχει καμία πρόκληση: η Lady Gaga. Μου αρέσει αυτό το πράγμα που κάνει στο θέατρο με τα κοστούμια, αλλά εγώ δεν πιστεύω ότι είναι τραγουδίστρια. Είναι καλή, φοράει ωραία ρούχα και κάνει μια καλή εμφάνιση, αλλά εγώ πραγματικά δεν πιστεύω ότι είναι τραγουδίστρια. Είναι ok, αλλά δεν θα αγόραζα ένα από τα album της. Ο Justin Bieber: Δεν θα αγόραζα ένα album του, διότι δεν πιστεύω ότι είναι τραγουδιστής.

 

napoleon4Αυτοί δημιουργήθηκαν από τις εταιρείες.
Τους αποκαλούμε εδώ cash cows. Υπάρχουν άνθρωποι που δεν γνωρίζουν τίποτα για τη μουσική, και αγοράζουν τη μουσική τους, επειδή πολλοί από τους φίλους τους ακούν αυτό το είδος της μουσικής. Όλοι είναι σαν ένα μικρό πρόβατο που περπατά μαζί με τα άλλα στο δρόμο. Κανένας δεν έχει ανεξάρτητη σκέψη, κανένας δεν έχει το θάρρος να σηκωθεί και να πει «δεν νομίζω ότι ακούγονται και τόσο καλά». Είναι αγελάδες που γεννούν μετρητά, παράγουν χρήματα για τις δισκογραφικές εταιρείες. Έχουν σχεδιαστεί και δημιουργηθεί από τις δισκογραφικές εταιρείες για να τους φέρνουν φράγκα και αυτό είναι όλο. Η πρόκληση στη μουσική τους είναι ανύπαρκτη. Η Beyonce: το ίδιο πράγμα. Είναι μια σπουδαία χορεύτρια, έχει ένα ωραίο σώμα, αλλά εγώ δεν θα αγοράζα ένα από τα CD της, επειδή η ποιότητα της μουσικής δεν έχει καμία πρόκληση.

 

Πιστεύετε ότι το rock ‘n’ roll έχει πεθάνει και τα πάντα τώρα είναι γύρω από τα ποσοστά, τους managers, και τις συμφωνίες; Είχε δίκιο ο Jim Morrison, τότε;
Το rock ‘n’ roll είναι μια χαρά ζωντανό και θα είναι πάντα έτσι.

 

Είχατε ποτέ απορρίψει μια προσφορά για να παίξετε με κάποιον και στη συνέχεια να αλλάξατε γνώμη για την απόφαση αυτή;

Φυσικά. Οι άνθρωποι που θέλουν να παίξουν μαζί μου, θα πρέπει μου στείλουν ένα video, θα πρέπει να μου στείλουν ένα CD με τη μουσική τους. Αν δεν έχουν την απαιτούμενη ποιότητα, δεν θα το κάνω. Δεν θα το κάνω για τα χρήματα. Δεν θα εκπορνευτώ για τα χρήματα. Θα πρέπει να παίζουν τη μουσική σωστά, αλλιώς δεν θα το κάνω.

 

Είχατε ποτέ να απορρίψει πρόταση συνεργασίας από κάποιο διάσημο άτομο;

Όχι. Εάν ένα πρόσωπο είναι γνωστό, είναι πιθανότατα και καλό. Για να παίξω με άλλους ανθρώπους θα πρέπει να παίζουν την μουσική σωστά, καλά και να είναι ικαι διασκεδαστικό. Αυτά είναι τα τρία συστατικά που χρειάζομαι. Και μετέπειτα θα πρέπει να με πληρώσουν.

 

Αυτό σήμερα είναι προαιρετικό. Λίγοι άνθρωποι πληρώνονται για την εργασία τους.

Ναι. Ξέρεις, είμαι επαγγελματίας και επιλέχθηκα προσωπικά από τον Frank Zappa για είμαι ο τραγουδιστής στο συγκρότημά του για κάποιο λόγο: γιατί το έκανα σωστά και είμαι διασκεδαστικός και το κοινό διασκεδάζει.

Θυμάστε την συναυλία σας στην Ελλάδα με τους Zappa Plays Zappa το 2006;

Ήταν μια σπουδαία. Ήμασταν εγώ, ο Terry (σ.σ.: Bozzio, drums) και ο Steve Vai. Ήταν εκπληκτικό αυτό που συνέβη. Εμείς οι τρεις παίκτες που ήμασταν στην περιοδεία την κάναμε αυτό που ήταν. Διαφορετικά, θα ήταν απλώς άλλο ένα συγκρότημα διασκευών. Αυτοί (σ.σ: η μπάντα του Dweezil) είναι εντάξει, αλλά ξέρεις ..

 

Είστε οι άνθρωποι που έπαιξαν δίπλα στον Frank και γνωρίζουν το αληθινό πνεύμα των τραγουδιών αυτών.
Αυτό είναι σωστό. Οι άνθρωποι στην μπάντα του Dweezil ποτέ δεν έπαιξαν με τον Frank. Κανένας από την μπάντα του Dweezil δεν ηχογράφησε ποτέ με τον Frank. Πραγματικά δεν γνωρίζουν την πνευματικότητα που είναι συνδεδεμένη με αυτή τη μουσική.

 

Ένα τεράστιο «ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ» στον Napoleon Murphy Brock.

Τσεκάρετε το www.napoleonmbrock.com

loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry