Ένα από τα πιο μυθικά έργα της μουσικής κληρονομιάς που άφησε ο Μάνος Χατζιδάκις, «Το Χαμόγελο Της Τζοκόντας», επανεκδίδεται σε βινύλιο.

Η ακαταμάχητη έλξη που εκπέμπει ο Μάνος Χατζιδάκις, ένα από τα φωτεινότερα σύμβολα του νεότερου ελληνικού πολιτισμού, δε θα φθίνει όσα χρόνια και αν περάσουν.

Όσο και αν η απουσία του λόγου του – που έδινε ανάσες στο «νέφος» των εποχών – γίνεται πολλές φορές εμφανής, όσα εξέφρασε με παρρησία παραμένουν ασφαλής δρόμος. Διότι ο Μάνος Χατζιδάκις δεν είναι μόνο ένας σπουδαίος μουσουργός, αλλά ένας πραγματικά διανοούμενος, από τους ελάχιστους στο μουσικό τομέα.

Δίχως να αγνοεί τον κοινωνικοπολιτικό χώρο ούτε τον εαυτό του, ο προπάτορας του ελληνικού «νέου κύματος» αντιμετώπιζε τη μουσική ως «ερωτική πράξη», χωρίς να αφήνει κατευθυντήριες γραμμές να επιβληθούν, χωρίς να τη μετατρέπει σε βιομηχανικό προϊόν. Η μόνη εξάρτηση πήγαζε από το «είναι» του.

Η παρακαταθήκη του διαχρονικά κλασικού έργου του διαθέτει ανεξάλειπτη αξία.

Ένας από τους εμβληματικότερους κύκλους συνθέσεων του Μάνου Χατζιδάκι είναι αναντίρρητα «Το Χαμόγελο Της Τζοκόντας». Εκείνο το μειδίαμα, το πιο αινιγματικό στην ιστορία της τέχνης και της ανθρωπότητας, που «αγαλλίασε» μέσα από τις μελωδίες του Χατζιδάκι.

Ο προεξέχων μουσικοσυνθέτης άντλησε έμπνευση για την «Τζοκόντα» κατά τη διαμονή του στις Ηνωμένες Πολιτείες, κοντά στα μέσα της δεκαετίας του 1960. Μέσα σε έναν εντελώς αντιφατικό και πιο φανταχτερό κόσμο σε σχέση με την Ελλάδα της «χρυσής» μεν εποχής στην τέχνη, αλλά σκυθρωπής δε στους υπόλοιπους τομείς, ο Μάνος Χατζιδάκις βρήκε την ισορροπία για να φέρει κοντά νότες και παραστάσεις με ιδιαίτερη ευαισθησία.

«Το Χαμόγελο Της Τζοκόντας» ηχογραφήθηκε στις Η.Π.Α. το 1965 με παραγωγό το θρυλικό Quincy Jones. Ο δίσκος κυκλοφόρησε στην τοπική αγορά με την ετικέτα της Fontana την ίδια χρονιά και αμέσως μετά στην ελληνική με το σήμα της Columbia / EMI.

Κάθε σύνθεση του έργου «κρύβει» ένα διαφορετικό διήγημα πίσω από το πεντάγραμμο.

Ακόμα και το μικρό «μυστικό» του μυθικού άλμπουμ, το γεγονός ότι το ορχηστρικό θέμα από την ταινία «Μανταλένα» απέκτησε νέο φόντο ως «Η Παρθένα Της Γειτονιάς Μου», καταδεικνύει στο έπακρο τη νοοτροπία του Μάνου Χατζιδάκι και ένα επιπλέον σημείο: Ότι οι ταμπέλες τοποθετούνται μόνο από εμάς.

Εξάλλου, ο Μάνος Χατζιδάκις είναι το άτομο που ασχολήθηκε θερμά με τη ρεμπέτικη μουσική, την έφερε ξανά στο προσκήνιο και της έδωσε νέα διάσταση μέσα από την προσωπική εργογραφία του.

Τους προηγούμενους μήνες συμπληρώθηκαν 60 έτη από την πρώτη κυκλοφορία της «Τζοκόντα», ενός κύκλου συνθέσεων με διαχρονικά ανεξάντλητη επιρροή και γοητεία.

Ταυτόχρονα, μετράμε 90 χρόνια από τη γέννηση του Μάνου Χατζιδάκι.

Η επετειακή περίοδος άνοιξε με την κυκλοφορία μίας συλλεκτικής έκδοσης CD που έγινε πραγματικότητα μέσα από τα αυθεντικά master των ηχογραφήσεων, τα οποία απεστάλησαν από την Αμερική στην Ελλάδα ειδικά για το σκοπό αυτό. Στο ίδιο πακέτο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά μία ανέκδοτη σειρά ηχογραφήσεων με το Μάνο Χατζιδάκι να παίζει στο πιάνο τα θέματα του άλμπουμ.

Παράλληλα, τον προηγούμενο Νοέμβριο διεξήχθησαν δύο μεγάλες συναυλίες για την ίδια περίσταση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Οι εορταστικές κυκλοφορίες για «Το Χαμόγελο Της Τζοκόντας» του Μάνου Χατζιδάκι ολοκληρώνονται αισίως με την επανέκδοση του δίσκου σε βινύλιο από τη Minos EMI.

Τίτλοι

Α’ Πλευρά

  1. Όταν Έρχονται Τα Σύννεφα
  2. Κοντέσσα Εστερχάζυ
  3. Η Παρθένα Της Γειτονιάς Μου
  4. Βροχή
  5. Προσωπογραφία Της Μητέρας Μου

    Β’ Πλευρά

  6. Το Κονσέρτο
  7. Ο κ. Νολλ
  8. Οι Δολοφόνοι
  9. Βραδυνή Επιστροφή
  10. Χορός Με Τη Σκιά Μου

Loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ