HIT CHANNEL ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Νοέμβρης 2011. O Joachim Roedelius, γνωστότερος από το πειραματικό συγκρότημα Cluster, είναι ένας μεγάλος Γερμανός συνθέτης που έχει συμμετάσχει σε άπειρα albums και έχει συνεργαστεί με προσωπικότητες όπως, ο Brian Eno, o Michael Rother (NEU!), o Holger Czukay (ηγέτης των Can) και άλλοι. Διαβάστε παρακάτω και θα δείτε και ένα αποκλειστικό που δεν είναι άλλο από το τέλος της συνεργασίας του με τον Dieter Moebius,το άλλο μισό των Cluster,που τερματίζει και το πρόσφατο reunion. O 76χρονος καλλιτέχνης με την πατρική, οικεία σε πολλούς, «Γκουσγούνεια» φιγούρα του, είναι αποκαλυπτικός.

 

Roedelius1Eίσαι πάντα απασχολημένος. Ποια είναι τα projects με τα οποία ασχολείσαι αυτή την εποχή;

Τα live projects είναι: ‘Tempus Transit’, ένα γκρουπ που αποτελείται από το λιγότερο 3, το περισσότερο 5 μουσικούς,συμπεριλαμβάνοντας εμένα να παίζω μουσική με «μεσαιωνικό» άγγιγμα επειδή χρεισιμοποιούμε hurdy gurdy, nychelharpa, back pipes κτλ (η σύνθεση είναι: Albin Paulus, Stephan Steiner, Ciementine Gasser, εγώ και περιστασιακά κι άλλοι). Μετά υπάρχουν: ‘Lunzproject’ με τον Tim Story και ένα παίχτη βιόλας, παίζοντας τα κομμάτια από τους δίσκους ‘Lunz’ και ‘Ιnlandish’.Mετά υπάρχουν: Οι ‘Cluster3’ μετά το τέλος του 2010 για να διαδεχτούν τους Cluster που έφτασαν στο τέλος τους. Ο πυρήνας των ‘Cluster’ είμαι εγώ, ο Ommen Bock αλλά θέλουμε να έχουμε κι ένα ακόμα μουσικό από τη χώρα που να μπορούμε να παίξουμε και εκτός Γερμανίας/Αυστρίας. Ακόμα: Ο Roedelius να παίζει σόλο live στο πιάνο, ο Roedelius να παίζει μόνος του ηλεκτρονική μουσική και ο Roedelius να να απαγγέλει μόνος του ζωντανά την ποίησή του.

Μετά τελειώνουμε σύντομα μια παραγωγή Cd με τον Stefan Schneider από τα projects ‘Mapstation’ και ‘Τorocorot’. Yπάρχουν πολλά CDs στον ορίζοντα για να τα τελιώσουμε το επόμενο χρόνο. Είμαι απασχολημένος να ετοιμάζω το δικό μου/δικό μας ανοιχτό Συμπόσιο/Festival στις Άλπεις ( www.more-ohr-less.at ) που θα συμβεί τον επόμενο Αύγουστο και με ένα project για τους Γάλλους σχεδιαστές Oliver Kuntzel και Florence Deygas από την κολλεκτίβα ‘Add A Dog’ www.addadog.com . Συνεργάζομαι με τον DJ-Darko από το Βέλγιο,τον συνθέτη, μουσικό Alec Way από τις ΗΠΑ, τον συνθέτη, μουσικό Yuko Matsuzaki από την Ιαπωνία, με τον Morgan Fisher (πρώην Mott The Hoople) και άλλους. Δουλεύω και στο να ξεθάβω πράγματα από το αρχείο μου, παραγγέλνοντας μια τεράστια ποσότητα από κασσέτες, master tapes, και Cds κτλ. Κάνω κι άλλα projects με τη σύζυγό μου. Κάνω δουλειές του σπιτιού, φυλάω 2 φορές τη βδομάδα τα εγγόνια μου, βγάζω το σκύλο μου δύο φορές τη μέρα για βόλτα κτλ.

 

Είσαι ευχαριστημένος από την ανταπόκριση που έλαβες από τους οπαδούς και τον τύπο για το ‘Qua’ album; Πώς ήταν να κάνεις ένα Cluster album μετά από τόσα χρόνια;

Αυτό είναι κεφάλαιο της ιστορίας τώρα, αλλά είχε πλάκα να το κάνω εξαιτίας των φίλων που ανακατεύτηκαν στην διαδικασία παραγωγής του,ειδικά εξαιτίας της καλλιτεχνικής εισφοράς του φίλου μας Tim Story. Το ‘Qua’ ήταν, αν και δεν το ξέραμε τότε, το κύκνειο άσμα των Cluster. Αποφάσισα να σταματήσω να δουλεύω με τον Mooebius μετά από όλα αυτά τα χρόνια.

 

Έχεις συμμετάσχει σε άπειρα albums. Πόσο δύσκολο είναι να είσαι πάντα παραγωγικός;

Δεν είναι δύσκολο τελικά,επειδή οι περισσότερες από τις παραγωγές συμβαίνουν κατά λάθος και το κάναμε είτε μόνοι μας είτε με καλούς μας φίλους κάτω από υπέροχες συνθήκες, όχι καθορισμένες από το marketing αλλά οδηγούμενες από καλλιτεχνικούς σκοπούς.

 

Πολλοί μουσικοί λένε ότι «ένα τραγούδι γράφεται μόνο του». Συμφωνείς μ’αυτό; Με ποιον τρόπο γράφεις εσύ ένα τραγούδι;

Aυτοί οι μουσικοί έχουν δίκιο, ένα τραγούδι, ένα κομμάτι, ένα κομμάτι τέχνης δημιουργείται μόνο του αν ο δημιουργός του είναι αρκετά ανοικτός να ακούσει, να συγκεντρωθεί, αν έχει συνείδηση του εαυτού του ως διάμεσο. Αυτός είναι ο τρόπος που δημιουργώ (δημιουργείται μόνο του όταν είμαι αρκετά άδειος και ύσηχος μέσα μου).

 

Έχεις ακόμα επαφή με τον Brian Eno; Τι αναμνήσεις έχεις από τις μέρες που δουλεύατε μαζί;

Φυσικά είμαι σε επαφή με τον Brian ,διατηρώ πολύ καλές αναμνήσεις της εποχής που δουλεύαμε και μέναμε κάποτε μαζί. Με έβαλε κάτω από τους προβολείς του κόσμου για το solo υλικό μου. Ήταν και ακόμα είναι κάτι σαν μέντορας για μένα.

 

roedelius2Είχες ξεκάθαρο όραμα του τι ήθελες να κάνεις όταν ξεκίνησες την μουσική σου καριέρα ή κάποια πράγματα συνέβησαν στην πορεία;

Κάποτε ανακάλυψα ότι πολλοί πρόγονοί μου είχαν σχέση με την τέχνη,την ιατρική περίθαλψη, τη θρησκευτική μυοσική, το ψάλσιμο. Ήταν προφανές ότι έπρεπε να πάρω αυτό το δρόμο.Παρακαλώ διαβάστε το βιβλίο του Stephen Iliffe ‘Painting with sound-the life and music of Hans-Joachim Roedelius’ www.meridianguides.com

 

Tι μουσική ακούς αυτή την περίοδο;

Ακούω σχεδόν όλη την ώρα τη δική μου μουσική εξαιτίας όλων αυτών των projects που ανέφερα παραπάνω.

 

Ο Holger Czukay έπαιζε μπάσο με τους Cluster για κάποια περίοδο. Σου άρεσε η μουσική του με τους Can και γενικά ότι είναι γνωστό σαν «Krautrock»;

O Holger είναι καλός μου φίλος και φυσικά μου άρεσε πάρα πολύ τι έκανε αυτός και οι Can εκείνη την εποχή. Αλλά δεν έχω καμμία σχέση με τον όρο Krautrock ακόμα κι αν το media λέγαμε ότι είμαστε krautrockers (Υποθέτω ότι τουλάχιστον με τους Harmonia ήμασταν, αλλά καθόλου με τους Cluster).

 

Tι αναμνήσεις έχεις από την Ελλάδα; Στείλε ένα μύνημα στους Έλληνες οπαδούς σου.

Την έχω επισκεφτεί ήδη:Η Λευκάδα ήταν σαν παράδεισος εκείνη την εποχή (το 1978). Ήμουν στην Ζάκυνθο (πολύ περισσότερος τουρισμός) και στην Αθήνα. Αγαπάω την Ελλάδα και εύχομαι να ήμουν πολύ ποιο συχνά με την σύζυγό μου και τα εγγόνια μου. Δουλεύω μαζί με τον Έλληνα καλλιτέχνη Νίκο Αρβανίτη, ελπίζω κάποια φορά στο προσεχές μέλλον να μπορούμε να δουλέψουμε οπουδήποτε είναι δυνατό στη χώρα σας.

 

Special thanks to Hans-Joachim Roedelius for the great answers and his very quick reply!

Check http://www.roedelius.com  

 

 

loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry