HIT CHANNEL ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: 24 Οκτώβρη 2011. Είχαμε την μεγάλη τύχη να μιλήσουμε με ένα θρυλικό μουσικό και ένα σπουδαίο άνθρωπο: τον Ian MacKaye. Ο Ian αυτή τη στιγμή ασχολείται με τους The Evens, στους οποίους είναι ντουέτο με τη σύζυγό του, Amy Farina στα drums. Οι προηγούμενες μπάντες του ήταν οι Fugazi, Minor Threat, The Teen Idles και οι Embrace. Είναι επίσης πολύ ενεργός με την εταιρία του, Dischord Records. Η μουσική του, τα πιστεύω του και το μυαλό του έχουν επηρεάσει πολλούς ανθρώπους τα τελευταία 30 χρόνια. Νομίζω ότι από αυτά τα πράγματα που μας είπε, έμαθα ακόμα περισσότερα. Διαβάστε παρακάτω τις σπουδαίες απαντήσεις που μας έδωσε:

 

ian1Ποια είναι τα τρέχοντα μουσικά  projects  με τα οποία ασχολείσαι; Πόσο κοντά είναι το νέο album των The Evens;

Έχουμε μόλις  κάνει ένα 7’’ με δύο τραγούδια. Η Amy και εγώ, θα ηχογραφούμε για τους επόμενους δύο μήνες, για το νέο  album.

 

Τα δύο  albums των Evens που έχετε ήδη κάνει δείχνουν μια πιο οργανική και μια πιο “singer/ songwriter” προσέγγιση. Νομίζω ότι οι  Evens  είναι πιο κοντά στους The Beatles  και στη μουσική του  Syd  Barrett, παρά στους Fugazi. Συμφωνείς με αυτό;

Ε…Όχι. Ήμουν στους Fugazi και δεν έχω καμία σχέση με τους Beatles και τον Syd  Barrett. Έτσι, εγώ προσωπικά δεν συγκρίνω τα πράγματα με αυτόν τον τρόπο. Κάθε μουσικό  project  που έχω, είναι οι άνθρωποι, η σχέση που δημιουργείται με τους ανθρώπους αυτής της ομάδας: οι  Minor Threat είναι μία σχέση, οι Teen Idles είναι άλλη σχέση, οι  Embrace  είναι άλλη σχέση, οι Fugazi είναι άλλη σχέση και οι  Evens είναι μια άλλη σχέση . Φυσικά αυτό ισχύει, επειδή οι  Evens  είναι ντουέτο και η Amy είναι η  drummer, οπότε είναι λογικό να υπάρχει ένας πιο μοναδικός ήχος. Αλλά, επίσης αυτό συνέβη και στα πρώτα τραγούδια των Fugazi, τραγούδια όπως το “Waiting Room” , “Bad Mouth” και “Merchandise” είναι τραγούδια που έγραψα προφανώς μόνος μου.

 

Είναι το “Minding Ones Business” είναι ένα από τα πιο  avant-garde  τραγούδια που έχεις γραψει ποτέ; Το λατρεύω αυτό το τραγούδι!

Ναι, νομίζω ότι είναι πολύ όμορφο τραγούδι. Το αγαπώ αυτό το τραγούδι! Θα ήθελα εγώ να ακούω τα τραγούδια , ως μια ηχητικό ψευδαίσθηση. Η ιδέα είναι, ότι οι ήχοι που δημιουργείς με το όργανό σου μέσα από τα άλλα εργαλεία που έχεις, σε κάποιο σημείο ξεγελούν το μυαλό σου  και δημιουργείται ένα άλλο πράγμα. Υπάρχει, επίσης, η κιθάρα, τα τύμπανα, το μπάσο, το ξέρεις αυτό, σε ένα λογικό επίπεδο, σε ένα πνευματικό επίπεδο, ξέρεις ποια είναι τα όργανα, αλλά υπάρχει ένα άλλο μέρος του μυαλού σου, όπου μπορείς να ακούσεις ως ένα τραγούδι, και αυτή είναι η ψευδαίσθηση όλου του πράγματος, αυτό είναι το πιο ενδιαφέρον για μένα. Ειδικά όταν είμαστε δύο μουσικοί, μου αρέσει να παίζω με την ιδέα αυτή, κατά την προσπάθειά μου να βγάλω νόημα, ο εγκέφαλός μου αδρανεί να πιάσει το τραγούδι και αυτό είναι μια πολύ πρόχειρη παρουσίαση του συγκεκριμένου μέσου.

 

Ποιες είναι οι λιγότερο εμφανείς επιρροές στο ντεμπούτο album των Evens; Ίσως οι Doors;

Δεν σκέφτομαι για τις επιρροές, δεν ξέρω. Δεν άκουγα τους  Doors, δεν θα έλεγα ότι μου αρέσουν οι Doors ..

 

Ωχ (είμαι τεράστιος οπαδός των  Doors)! Θέλω να πω ότι το ντεμπούτο σας έχει κάποιες πιο ψυχεδελικές στιγμές.

Ξέρεις, δεν μελετάω την ψυχεδέλεια, δεν το σκέφτομαι αυτό. Για μένα υπάρχουν ήχοι, η Amy και εγώ, κάνουμε μαζί μουσική, η μουσική δημιουργείται από όλους μας, ίσως αυτό συμβαίνει ασυνείδητα, προσεγγίζοντας κάτι που μας θυμίζει κάτι που μας αρέσει. Δεν σκέφτομαι για  ψυχεδελικά τραγούδια, δεν σκέφτομαι για  punk  τραγούδια, δεν σκέφτομαι γι’ αυτά τα είδη των τραγουδιών. Είναι ο ήχος, είναι το τραγούδι! Δεν σκέφτομαι πώς θα επιτύχω κάτι, σκέφτομαι πώς θα τραγουδήσω κάτι.

 

Εκπληρώνεις όλες τις μουσικές σου ιδέες με τους  Evens;

Δεν ξέρω πώς να απαντήσω στην ερώτηση. Για μένα τα μουσικά ταξίδια ήταν πάντα στο πλαίσιο των σχέσεων που έχω με τους άλλους ανθρώπους. Εμπνέομαι από τους άλλους ανθρώπους με τους οποίους βρίσκομαι μαζί. Σε ορισμένες στιγμές, δεν μπορώ να πω ότι υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι που θα ήθελα να παίξω μουσική. Αλλά με τους Brendan, Joe και Guy (σ.σ.: τα υπόλοιπα μέλη των Fugazi) Πάντα ήθελα να παίζω μουσική οποιαδήποτε στιγμή, διότι είμαστε πολύ κοντά και έχουμε μια πολύ βαθιά σχέση. Με τους ανθρώπους από τους Fugazi, φυσικά, οποιαδήποτε στιγμή συμβεί να παίξουμε οι τέσσερεις μας, ή στα  projects που πρέπει να το κάνουμε αυτό. Αλλά δεν ξέρω για άλλα projects, επειδή δεν ξέρω τους ανθρώπους που πρέπει να συνεργαστώ μαζί τους. Οι άνθρωποι έρχονται πρώτα απ’ όλα για μένα. Όσο για τους  Evens, δεν νομίζω ότι οποιαδήποτε μπάντα στον κόσμο θα μπορούσε να εκπληρώσει τις μουσικές επιθυμίες μου. Δεν ξέρω πώς μπορεί να επιτευχθούν οι μουσικές επιθυμίες μου, γιατί αν τις καταλάβεις, θα πρέπει να συνεχίσεις μ’αυτές. Αυτά είναι τα πράγματα που μόνιμα αιωρούνται πάνω από το γρασίδι μου. Γι ‘αυτό είμαι με αυτούς τους ανθρώπους. Αυτός είναι ο λόγος που γράφω τραγούδια.

 

Ποια είναι τα τελευταία νέα από την εταιρία σου Dischord;

Κατά τη διάρκεια των επόμενων εβδομάδων θα κυκλοφορήσουμε την επανέκδοση από αυτά τους παλιούς Void, από τις αρχές της δεκαετίας του ’80, κάναμε μια εντελώς νέα έκδοση από ηχογραφήσεις τους. Αυτός είναι  ο οποίος είναι σε μεγάλο βαθμό  bootlegged, με τον αρχικό ήχο, με ένα νέο ήχο… Κυκλοφορούμε από τα αρχεία. Έχουμε θησαυρούς από πρώιμες ηχογραφήσεις και προσπαθούμε να κάνουμε σωστές ιστορικές επανεκδόσεις. Αλλά, επίσης, έχουμε ένα νέο δίσκο από μια μπάντα που ονομάζεται Office of Future Plans. Σε αυτό το συγκρότημα είναι μέλος ο  J. Robbins, ο οποίος ήταν μέλος σε πολλά συγκροτήματα από το παρελθόν. Αυτό το album  είναι βγαίνει το Νοέμβριο, την ίδια στιγμή με των  Evens. Έτσι, είμαι πολύ απασχολημένος αυτό το Φθινόπωρο με κυκλοφορίες. Είμαστε, επίσης, πολύ απασχολημένοι με την παλιές κυκλοφορίες μας, επειδή ένα μέρος της αποστολής μας είναι να «περάσουμε» τη μουσική που έχει εμπιστευτεί σε μας από άλλους μουσικούς τα τελευταία 30 χρόνια. Εφ’ όσον υπάρχει ενδιαφέρον, είναι ενδιαφέρον να βγάλουμε τα βινύλια και τα CDs  αυτής της μουσικής. Αισθανόμαστε ότι έχουμε την ευθύνη να το διευκολύνουμε αυτό, να δημιουργούμε δίσκους και CD και να τους διανέμουμε. Τίποτα δεν πουλάει πολύ καλά, αλλά τα πράγματα κινούνται αρκετά, καθώς οι άνθρωποι ενδιαφέρονται , και είναι ευθύνη μας και είμαι πολύ ευτυχής που το κάνουμε αυτό.

 

Πού νομίζεις ότι οδεύει το μέλλον της μουσικής, μιας και οι άνθρωποι δεν αγοράζουν πλέον CDs;

Δεν σκέφτομαι για το μέλλον, σκέφτομαι για την ημέρα. Μπορώ να σου πω ότι αυτή τη στιγμή πουλάμε μια σεβαστή ποσότητα δίσκων βινυλίου, προφανώς τα  downloads  είναι πολύ πιο δημοφιλή αυτή την εποχή. Υπάρχουν οφέλη από το downloading, από την άποψη ότι φτάνει η μουσική σε όλο τον κόσμο, το οποίο είναι καταπληκτικό και το υποστηρίζω, αλλά υποθέτω ότι υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι που θα συνεχίσουν να αγοράζουν δίσκους βινυλίου, CDs και κασέτες ή δεν θα συνεχίσουν. Έτσι, δεν υπάρχει διαφορά. Με ρώτησες για τη μουσική, η μουσική διήρκεσε για χιλιάδες και χιλιάδες χρόνια, πολύ περισσότερο από ό, τι υπάρχει ο δίσκος ή το download. Έτσι, η μουσική θα είναι πάντα ωραία. Αν θα με ρωτήσεις για τη μουσική βιομηχανία, πιστεύω  τη μουσική βιομηχανία απολάμβανε 100 χρόνια μονοπωλίου. Διέθεταν τη μουσική σε αυτή τη μορφή, εξανάγκαζαν τους ανθρώπους για να πωλούν το πλαστικό τους, κέρδισαν ένα μεγάλο ποσό χρημάτων και συμφωνούσαν μεταξύ τους για να δημιουργήσουν τα μέσα αναπαραγωγής της μουσικής: τα  formats των δίσκων και των βινυλίων.

 

Θα έπρεπε οι σημερινές μπάντες να  επικεντρώνονται περισσότερο στο να δίνουν συναυλίες;

Αν υπάρχει μια μπάντα που μπορεί να δίνει συναυλίες, σίγουρα. Για μένα το να παίζεις μουσική σε ένα ζωντανό περιβάλλον είναι πάντα το ιδανικό. Οι Fugazi συνήθιζαν να λένε «ο δίσκος είναι το μενού, το σόου είναι το γεύμα». Αυτός είναι ο τρόπος που οι Evens και οι Fugazi πάντα λένε «εντάξει, αφήστε τους ανθρώπους να έχουν μια ιδέα για τα τραγούδια μας και τώρα πάμε κάνουμε μια συναυλία μαζί». Ακούω συνέχεια μπάντες να λένε ότι περιοδεύουν για την υποστήριξη ενός δίσκου. Η ιδέα είναι να περιοδεύεις για να υποστηρίξεις το δίσκο. Για μένα αυτό είναι εντελώς γαμημένα αντίστροφο: Βγάζεις ένα δίσκο για να υποστηρίξεις την περιοδεία. Το να παίζεις (ζωντανά) είναι το πιο σημαντικό πράγμα, όχι ο δίσκος.

 

Πιστεύεις ότι οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, MySpace, Twitter  κλπ) βοηθάνε τις μπάντες για να προωθήσουν τη μουσική τους;

Όχι, δεν ξέρω. Δεν είμαι ασχολούμαι με αυτά τα πράγματα. Ξέρεις, είναι σαν να έχεις ένα σφυρί μπορείς να δουλέψεις με αυτό ή μπορείς να σπάσεις κάτι. Έτσι, νομίζω ότι τα κοινωνικά δίκτυα είναι εργαλεία. Και νομίζω ότι μερικοί άνθρωποι έχουν δημοσίως χρησιμοποιήσει αυτά τα εργαλεία για να κάνουν κάτι καλό και νομίζω ότι υπάρχουν και μερικά αρνητικά πράγματα που βγαίνουν από αυτή τη δικτύωση. Νομίζω ότι υπάρχουν άνθρωποι που είναι τόσο απασχολημένοι με τη δικτύωση που ξεχνούν ότι είναι ζωντανοί. Δεν βγαίνουν από το  Internet. Δεν ξέρω, νομίζω ότι είναι ειδικά το Facebook, το αποκαλώ «φρουρούμενη κοινότητα» (gated community). Είμαι σίγουρος ότι στην πόλη σου, υπάρχει μια πλούσια γειτονιά που έχει πύλες. Υπάρχει ένα φυλάκιο εκεί που κρατά τους ανθρώπους έξω. Υπάρχει μια γειτονιά που έχει ένα φράχτη γύρω της.

 

Ναι, ναι! Όπως μια φυλακή.

Αλλά για τους πλούσιους. Κρατούν τους φτωχούς άνθρωπους έξω από τη γειτονιά. Έχουν ένα φυλάκιο στον πύργο για να κρατήσουν τους ανθρώπους έξω. Αυτό είναι που ονομάζουμε «φρουρούμενη κοινότητα». Ένα μοναδικό μέρος για να ζεις και εγώ βρίσκω το Facebook λίγο σαν μια φρουρούμενη κοινότητα. Θέλω να πω, ο καθένας μπορεί να προσχωρήσει σε αυτό, αλλά στην πραγματικότητα για να έχεις πρόσβαση σε πολλά από τα χαρακτηριστικά του, πρέπει να τους δώσεις πολλές πληροφορίες και θα πρέπει να υποβάλουν ολόκληρο τον εαυτό σου στο πρωτόκολλο που σε κρατά ασφαλή. Αυτό βγήκε πρόσφατα, επειδή κάποια γεγονότα προωθούνται μόνο μέσω  Facebook, και επειδή είναι στο Facebook,  δεν είχα ακούσει για αυτά. Επίτηδες, ως ένδειξη διαμαρτυρίας και το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον. Δεν ξέρω αν έχεις ακούσει για αυτή τη διαμαρτυρία, αλλά είμαι μέλος αυτού του συγκεκριμένου δικτύου. Η διαμαρτυρία στις συναυλίες το που γίνονται για την εταιρική απληστία και για να δημιουργήσουν πλούτο για την εταιρία αλλά και το  Facebook  είναι μια γαμημένη περιφραγμένη επιχείρηση. Έτσι, αυτό το θεωρώ ότι είναι λίγο προβληματικό. Δεν σημαίνει ότι πιστεύω ότι οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν το Facebook, είναι κακοί. Αλλά, θέλω οι άνθρωποι να σκεφτούν για το γεγονός ότι όλα τα περιορίζονται σε αυτή τη συγκεκριμένη φρουρούμενη κοινότητα. Βλέπεις σε ένα ανοικτό πεδίο ρίχνει μια καταιγίδα, εσύ περπατάς στο δρόμο, αλλά όταν θα ακούσεις την βροντή, έχεις ήδη χτυπηθεί (σ.σ: εξήγηση για όσους δεν το έπιασαν: αυτό οφείλεται στο οτι η εικόνα μεταδίσεται στη φύση πολύ γρηγορότερα από τον ήχο. Δηλαδή πρώτα βλέπεις την αστραπή και αρκετά αργότερα ακούς τη βροντή).

 

Είσαι μια εμβληματική φιγούρα για το σύνολο του hardcore/ post-hardcore/ punk  κινήματος. Έχετε νιώσει ποτέ ένα «βάρος» λόγω των υψηλών προσδοκιών που έχει ο καθένας από εσένα;

Δεν το νομίζω αυτό, κάνω μόνο τη δουλειά μου. Καταλαβαίνω αν έχεις αυτή την ιδέα για μένα. Πιθανότατα, το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχω είναι να συναντάω ανθρώπους που έχουν αυτήν την αντίληψη για μένα. Συνήθως, αρκετά ανακριβή. Αναληθή. Οι άνθρωποι σκέφτονται εμένα ως πολύ φονταμενταλιστή, πολύ επιθετικό. Είμαι πολύ ειλικρινής, δεν νομίζω ότι είμαι φονταμενταλιστής, νομίζω ότι είμαι πολύ ανεκτικός. Νομίζω ότι στη δουλειά μου, ότι κάνω είναι απολύτως για την αγάπη. Νομίζω ότι οι άνθρωποι έχουν την ιδέα ότι είμαι γεμάτος θυμό και μίσος, που δεν είμαι. Καθόλου. Είμαι θυμωμένος που πιστεύω ότι η ζωή είναι τόσο ωραία και τόσος πολύ κόσμος υπονομεύεται από τις επιχειρήσεις και αυτό εμένα με νευριάζει πολύ. Για μένα αυτό δεν είναι δίκαιο.

 

Γιατί θέλεις να είχες μια καλύτερη φωνή; Νομίζω ότι είναι πολύ καλή!

Όταν δουλεύω σε τραγούδια, ακούω μελωδίες που δεν μπορώ να τις αγγίξω με τη φωνή μου και αυτό με τρελαίνει. Δεν νομίζω ότι η φωνή μου είναι μια κακή φωνή, μου αρέσει η φωνή μου,εντάξει. Αλλά ακούω μελωδίες που δεν μπορώ να τις φτάσω και αυτό με τρελαίνει.

 

Ποιος έγραψε τους στίχους του τραγουδιού “Target” από το “Red Medicine”; Εσύ ή ο Guy; Είναι διαχρονικό!

Θα έλεγα, ναι. Του Guy είναι.

 

Είχε τους Nirvana στο μυαλό του;

Δεν νομίζω ότι ήταν εντελώς για τους Nirvana. Ήταν η εποχή που ..

 

(Τον διακόπτω) Εγραψε για “A thousand grudging young millionaires”..

Ναι, ο καθένας έβγαζε τότε πολύ εύκολο χρήμα, αλλά προηγουμένως ξέρεις, ήταν πολύ …

 

Ναι, τη μια μέρα ήταν  underground  μουσικός  και την άλλη ημέρα ήταν mainstream!

Ναι, δεν είναι περιορισμένο σε εκείνη την εποχή, συνέχισε αυτό. Ο Guy είναι καταπληκτικός στιχουργός και ένας σπουδαίος στοχαστής.

 

Έκανες παραγωγή στο “DC EP” του  John  Frusciante. Τι αναμνήσεις έχεις από αυτές τις ηχογραφήσεις; Πόσο βοήθησε το γεγονός ότι ο John είναι ένας τεράστιος θαυμαστής σου; (Είχα την τύχη να μιλήσω  με τον John  Frusciante  τον Ιούλιο του 2010).

Θα πρέπει να ρωτήσεις τον John για αυτό, γιατί είναι θαυμαστής μου. Είναι ένας σπουδαίος  τύπος, είναιφίλος μου. Πιθανότατα, αυτός είναι ένας από τους καλύτερους κιθαρίστες που έχω δει στην πραγματικότητα. Θέλω να πω, είναι ένα φαινόμενο. Το να δουλεύουμε στο studio ήταν πολύ ωραία. Ηχογράφησε εδώ στο  DC  και εγώ έχω μια διαφορετική προσέγγιση στην ηχογράφηση, πολύ γρήγορη. Έχω τον θάλαμο για τα φωνητικά δίπλα στην κονσόλα,αυτός το είχε πάντα στο διπλανό δωμάτιο. Διαφορετικές ιδέες, ναι. Αλλά ήταν μια καλή ηχοχράφηση. Μου αρέσει πολύ αυτό το EP.

 

Πόσο αντίκτυπο έχει η  Ουάσιγκτον πάνω σου; Πιστεύεις ότι θα ήσουν ένα διαφορετικό άτομο αν ζούσες αλλού;

Δεν ξέρω. Θέλω να πω, πόσο πολύ αντίκτυπο έχει σε σένα ότι είσαι Έλληνας; Αν ζούσα στην Κορέα, θα ήμουν ένα διαφορετικό άτομο.

 

Θέλω να πω,είναι η Ουάσιγκτον στις φλέβες σου;

Ναι, είμαι πέμπτη γενιά κάτοικος Ουάσινγκτον, και ο γιος μου είναι έκτη γενιά, αλλά δεν πιστεύω ότι αυτό είναι το καλύτερο μέρος στον κόσμο για να ζήσεις, ούτε ότι έχω την καλύτερη μάρκα  ρολογιού, ούτε τίποτα απ’ αυτά. Αυτό είναι το γαμημένο μέρος στο οποίο μεγάλωσα. Από εκεί όπου είναι η οικογένειά μου. Έχω ένα πρόβλημα, όταν οι άνθρωποι ακούν μια μπάντα, ένα  punk  συγκρότημα και νομίζουν ότι ζω στη Νέα Υόρκη. Γαμώ το κέρατό μου! Δεν ζω στη Νέα Υόρκη. Ανέχεις τη δημιουργικότητα, το πάθος, τις ιδέες, δεν έχει αυτό σχέση με τη γεωγραφία. Γιατί δεν μπορώ να είμαι δημιουργικός ή παθιασμένος ή να έχω ιδέες αν είμαι από την Ουάσιγκτον ή από κάπου αλλού; Διότι οι άνθρωποι αυτοί μιλούν για business. Αυτό συμβαίνει στη Νέα Υόρκη, όχι στην Ουάσιγκτον. Δεν ξέρω πού γεννήθηκες. Αν έχεις γεννηθεί στην Αθήνα.. Αλλά αν ήθελες να παίξεις μουσική θα έπρεπε να πάς στην Αθήνα. Αυτό είναι το σωστό μέρος για business. Αυτό είναι πολύ χαρακτηριστικό. Εγώ δεν ήθελα να μετακομίσω στη Νέα Υόρκη. Εκεί δεν θα μπορούσα να έχω τη δική μου ομάδα, τη δική μου εταιρία, θα ήμουν μόνος. Δεν ενδιαφέρομαι να κάνω  business. Με ενδιαφέρει η μουσική και αυτό κάνω.

 

Πόσο πιθανή είναι μια μελλοντική επανένωση των  Fugazi; Είσαι ακόμα φίλος με τα άλλα παιδιά ..

Είμαστε περισσότερο από φίλοι. Να χρησιμοποιήσω αυτό που έχω ξαναπεί ότι σε όλους μας αρέσει η ιδέα να παίξουμε μουσική ο ένας με τον άλλο. Είμαι βέβαιος ότι οι τέσσερις μας, θα παίξουμε μαζί μουσική και πάλι. Ίσως όχι σε μία συναυλία, αλλά ξέρω ότι θα παίξουμε μουσική, είμαι σίγουρος. Τώρα, όλοι έχουν εξελιχθεί  στη ζωή τους, υπάρχουν περισσότεροι άνθρωποι που εμπλέκονται, δεν ξέρω. Ο  Joe (σ.σ.: Lally, ο μπασίστας) ζει στη Ρώμη, η οποία είναι πολύ μακριά, ο  Guy βρίσκεται στη Νέα Υόρκη, η οποία δεν είναι πολύ μακριά, αλλά είναι μακριά. Ξέρω ότι εμείς πραγματικά θα ξαναπαίξουμε, αλλά αν μετακομίσεις στην Ελλάδα δεν θα μπορούσες να παίξεις μαζί μας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι διαλυθήκαμε. Ξέρεις, υπάρχει μια πιθανότητα, αλλά υπάρχει και η πιθανότητα ποτέ να μην ξαναπαίξουμε μια συναυλία μαζί. Ό, τι γίνει, έγινε.

 

Εξεπλάγην όταν έμαθα ότι είσαι ένας μεγάλος οπαδός του Wino (The Obsessed)! Έχεις σκεφτεί ποτέ να κάνεις ένα  album μαζί του;

Έχει πράγματι ηχογραφήσει με τον Joe. Τους έχω  ηχογραφήσει για ένα solo album. O  Wino  είναι μια άλλη μουσική ιδυιοφυία. Η πρώτη φορά που τον είδα ήταν το ’80 ή  το ’81. Ζει στο  L.A  έτσι εγώ δεν τον βλέπω.

 

ian2Όπως έχεις πει, δεν ακούς καινούργια μουσική. Σας αρέσει η μουσική συγκροτημάτων όπως οι Swans;

Εεεε, ποτέ δεν τους πίστεψα πραγματικά. Είδα τους Swans πριν  πολλά, πολλά χρόνια. Ακούω τη μουσική που οι άνθρωποι που την κάνουν, δεν έχουν άλλη επιλογή στη ζωή τους, εκτός από αυτό.

 

Πιστεύεις οτι η μουσική ορισμένων συγκροτημάτων είναι προμελετημένη και λιγότερο αυθόρμητη;

Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι κακό, είναι απλά μια διαφορετική ιδέα. Είναι διαφορετική ιδέα από το να παίζεις ελεύθερα, είναι μια παράσταση (performance). Είναι μια διαφορετική ιδέα. Νομίζω ότι θα εκπλαγείς, δεν ξέρω τι πιστεύεις ότι ακούω. Ακούω τους The Obsessed, την Nina  Simone, τον Curtis  Mayfield.

 

Ποιο ήταν το τελευταίο καλό βιβλίο που διάβασες; Ξέρω ότι σου αρέσει να διαβάζεις βιβλία.

Ναι, έχω διαβάσει πολλά βιβλία.

 

Πόσο έχει αλλάξει η ζωή σου από τότε που έγινε πατέρας; Υποθέτω λιγότερος ύπνος.

Δεν ξέρω γι ‘αυτό. Φέρνεις στον κόσμο έναν άνθρωπο και να μαθαίνεις από αυτό. Συνέχεια  ακούω ανθρώπους στην κοινωνία που λένε «η ζωή σου θα αλλάξει». Αυτή είναι μια γαμημένη ιδέα! Η ζωή αλλάζει συνεχώς και εξελίσσεται και προχωρά, αλλά ναι, υπάρχουν κάποιες αλλαγές. Οι άνθρωποι στην κοινωνία, το λένε ότι με αρνητικό τρόπο. Ότι θα έπρεπε να κάνεις ένα παιδί. Ήθελα να γίνω πατέρας και ήταν μια απίστευτη εμπειρία για μένα να είμαι μέρος της δημιουργίας ενός ατόμου και να γνωρίσω αυτό το άτομο. Αλλά δεν νομίζω ότι όλοι θα πρέπει να γίνουν γονείς, ότι αυτό είναι απαραίτητο. Νομίζω ότι οι άνθρωποι μπορούν να επιλέξουν τον τρόπο που θέλουν να ζήσουν.

 

Υποστηρίζεις τις διαμαρτυρίες που σήμερα συμβαίνουν στις ΗΠΑ (Occupy Wall Street);

Φυσικά.

 

Έχεις έρθει ποτέ στην Ελλάδα;

Αυτό είναι ένα λυπηρό κομμάτι του εαυτού μου. Δεν έχω έρθει ποτέ. Οι  Fugazi προσπάθησαν  να έρθουν στην Ελλάδα μία φορά και οι  Evens προσπάθησαν να έρθουν, αλλά δεν δούλεψε το πράγμα.

 

Έχεις εδώ πολλούς ακροατές, ανθρώπους που εκτιμούν τη δουλειά σου και τον τρόπο ζωής σου.

Στείλτους τα χαιρετίσματά μου.

 

Ένα τεράστιο «ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ» στον Ian MacKaye.

Τσεκάρετε το    http://www.dischord.com/band/evens

 

Loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry