Η Χάρις Αλεξίου αφήνει για πολλοστή φορά το στίγμα της στο χάρτη με μία διπλή επάνοδο.

Διπλή επάνοδος για τη Χάρις Αλεξίου, η οποία επιστρέφει τόσο στη δισκογραφία όσο και στο δισκογραφικό «σπίτι» της.

Η κορυφαία και καθολικά αγαπημένη Ελληνίδα ερμηνεύτρια διαθέτει την κατακτημένη εμπειρία μίας καταξιωμένης σταδιοδρομίας που εκτείνεται στο μήκος τεσσάρων δεκαετιών. Μία μακρά και γόνιμη περίοδος όπου μας χάρισε απλόχερα στιγμές – ορόσημο για την εγχώρια δισκογραφία.

«Όταν Πίνει Μια Γυναίκα»

Η Χάρις Αλεξίου πραγματοποίησε την παρθενική εμφάνισή της στο μουσικό τοπίο της χώρας μέσα από τη δισκογραφική οικογένεια της Minos, με το ανεξίτηλο πια ζεϊμπέκικο «Όταν Πίνει Μια Γυναίκα» του Βασίλη Βασιλειάδη και του Πυθαγόρα. Ένα ντεμπούτο που συνδυάστηκε με τον περιβόητο «δαίμονα» – όχι απλά του τυπογραφείου – αλλά του μιξάζ.

Οι τεχνικοί του θρυλικού εργοστασίου της «Columbia» στη Λ. Λεωφορείου μπέρδεψαν τα master και ο δίσκος 45 στροφών που κυκλοφόρησε ναι μεν είχε στην ετικέτα το όνομα της καλλιτέχνιδας, όμως, δε, περιείχε το τραγούδι με τη φωνή άλλης τραγουδίστριας της εποχής.

Παρ’ όλα αυτά, το λάθος διορθώθηκε άμεσα επιτρέποντας στη Χάρις Αλεξίου να ξεκινήσει με άνεση την καριέρα της.

Από τη «Μικρά Ασία» στα «12 Λαϊκά Τραγούδια»

Η πρώτη συμμετοχή της Χάρις Αλεξίου σε ολοκληρωμένο δίσκο έγινε πράξη με την αξεπέραστη «Μικρά Ασία» του Απόστολου Καλδάρα (σε στίχους του Πυθαγόρα), το πρώτο χρυσό LP στα χρονικά της ελληνικής δισκογραφίας, όπου μοιράστηκε το μικρόφωνο με το Γιώργο Νταλάρα.

Κι ενώ είχε μεσολαβήσει η συνδρομή της στο «Βυζαντινός Εσπερινός» και στο «Οδός Αριστοτέλους», με την ίδια να ερμηνεύει το ομώνυμο ασύγκριτο τραγούδι, η διαδρομή της απογειώθηκε με την κυκλοφορία του παρθενικού ολοκληρωμένου άλμπουμ της.

Στα «12 Λαϊκά Τραγούδια» η Χάρις Αλεξίου προσέφερε τη συγκλονιστική ερμηνεία της σε άσβεστες πρώτες ή δεύτερες εκτέλεσεις σε τραγούδια όπως τα «Δημητρούλα Μου», «Η Ρόζα», «Λένγκω» και άλλα.

Η «Χαρούλα» έγινε «Χάρις»

Έκτοτε, το καλλιτεχνικό της εκτόπισμα άρχισε να μεγαλώνει ολοένα περισσότερο. Ο κόσμος δεν τη φωνάζει πια «Χαρούλα», όπως τη γνώρισε και την αγάπησε. Πλέον, την αποκαλεί «Χάρις», αποτίοντας τον ανάλογο σεβασμό και την αναγνώριση στα πεπραγμένα της.

Οι σπουδαίες συνεργασίες που ακολούθησαν είναι πολλές: Με το Μίκη Θεοδωράκη, το Μάνο Λοΐζο, το Γιάννη Σπανό, το Θάνο Μικρούτσικο, το Δήμο Μούτση, το Χρήστο Νικολόπουλο, τον Αντώνη Βαρδή, τη Λίνα Νικολακοπούλου, Νίκο Αντύπα, το Γιώργο Θεοφάνους. Συνυπάρξεις που έγιναν οι θεμέλιοι λίθοι συνταρακτικών ερμηνειών.

Η τελευταία σημαντική σύμπραξη της Χάρις Αλεξίου ήταν με το Μανώλη Ρασούλη το 2012, στο δίσκο «Τρίπλα» που κυκλοφόρησε από τη Minos EMI.

«Ένα Ναι Κρύβει Ένα Όχι»

Έπειτα από μία άκρως επιτυχημένη δισκογραφική δουλειά και τραγούδια που αγκαλιάστηκαν ζεστά από τους ακροατές, η Χάρις Αλεξίου επιστρέφει για τρίτη φορά στη Minos EMI, τη δισκογραφική εταιρεία από όπου αναδείχθηκε και καθιερώθηκε.

Ίσως επειδή είναι μοιραίο, ίσως επειδή είναι καρμικό. Ίσως επειδή «Η Αγάπη Είναι Ζάλη» και οι πραγματικά γερές σχέσεις δεν αποδυναμώνουν ποτέ.

Όπως ανακοίνωσε την Τρίτη 18/10 με μεγάλη χαρά η Minos EMI, το νέο τραγούδι της σημαντικής Ελληνίδας ερμηνεύτριας τιτλοφορείται «Ένα Ναι Κρύβει Ένα Όχι» και πρόκειται να κυκλοφορήσει σύντομα.

Με σύμμαχο την ανεξάντλητη πείρα η Χάρις Αλεξίου είναι έτοιμη να σαγηνεύσει και πάλι, ανοίγοντας μία νέα σελίδα στην πολυετή πορεία της.

Update: Το «Ένα Ναι Κρύβει Ένα Όχι» είναι ένα φλογερό τραγούδι με λάτιν επιρροές, σε σύνθεση και στίχους που υπογράφει ιδιοχείρως η ασυναγώνιστη καλλιτέχνιδα.

Πάρτε μία γεύση παρακάτω:

Από τις 12 Οκτωβρίου και για 12 μόνο παραστάσεις η Χάρις Αλεξίου επαναλαμβάνει το «Χειρόγραφο», την παράσταση που ενθουσίασε κοινό και κριτικούς, στη σκηνή του Νέου Θεάτρου Βασιλάκου. Τη σκηνοθεσία επιμελείται ξανά ο Γιώργος Νανούρης.

loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ