HIT CHANNEL ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Οκτώβρης 2012. Είχαμε την τρομακτική τιμή να μιλήσουμε τον σπουδαιότερο παραγωγό όλων των εποχών: τον Sir George Martin. Άλλαξε για πάντα την ιστορία της μουσικής με τους Beatles, είναι ο άνθρωπος που καθιέρωσε το album ως format, εισήγαγε κλασσικά στοιχεία στην rock μουσική, έκανε συγκλονιστικά καινοτόμες ενορχηστρώσεις και συχνά χρησιμοποιούσε μη μουσικά αντικείμενα με σκοπό την διεύρυνση του ηχητικού υποβάθρου των τραγουδιών. Έχει επίσης δουλέψει με τους Jeff Beck, Paul McCartney, Mahavishnu Orchestra, America, Cheap Trick, U.F.O, Cilla Black, Peter Sellers και πολλούς άλλους. Το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ σχετικά με την ζωή και την καριέρα του,“Produced By George Martin”, είναι τώρα διαθέσιμο σε DVD. Δυστυχώς, ως Έλληνας μουσικόφιλος αναγνώστης δεν αξιώθηκα να διαβάσω μια συνέντευξη του George Martin σε εγχώριο μέσο. Ίσως να είχα μεγάλες προσδοκίες. Είναι τεράστιο όνομα, βλέπετε. Για να την δω, έπρεπε να την πάρω ο ίδιος. Επειδή μία (ή τις περισσότερες φορές, καμμία) φορά μιλάει κάποιος με τον George Martin, πιστεύω θα ήταν ανοησία να ρωτήσω πράγματα στα οποία έχει χιλιοαπαντήσει. Διαβάστε παρακάτω τα όσα είπε σε έναν τρεμάμενο συνομιλητή:

Είστε ικανοποιημένος από την ανταπόκριση που λάβατε μέχρι τώρα από τους οπαδούς και τον Τύπο για το ντοκιμαντέρ “Produced By George Martin”;

Ναι, πάρα πολύ. Είχαμε πολλές σούπερ κριτικές, που είναι και το πιο ικανοποιητικό πράγμα. Είναι πάντα ωραίο να γνωρίζεις ότι οι άνθρωποι απόλαυσαν αυτό για το οποίο μόχθησες, είτε είναι μουσική, είτε τηλεόραση, είτε κινηματογράφος.

 

Είναι κολακευτικό όταν τόσο σπουδαίοι μουσικοί και παραγωγοί, όπως αυτοί που συμμετέχουν στο “Produced By George Martin” αναγνωρίζουν την τεράστια συνεισφορά σας στην σύγχρονη μουσική;

Φυσικά. Ήμουν εξαιρετικά τυχερός να έχω δουλέψει με τόσους πολλούς σπουδαίους καλλιτέχνες, που ακόμα και εγώ δεν ξέρω πόσοι είναι!

Είστε ο άνθρωπος που καθιέρωσε το album ως format. Κάποιοι λένε ότι το τωρινός «θάνατος» του album ως format είναι μια επιστροφή στις ρίζες του rock ‘n’ roll, όταν τα singles ήταν πιο σημαντικά. Την συμμερίζεστε αυτή την άποψη;

Όχι, πιστεύω ότι το album θα είναι πάντοτε υπέρτερο, αλλά η κατάρρευση της δισκογραφικής βιομηχανίας και η αύξηση του downloading όντως καταστρέφουν την συνέχεια ενός καλού album.

Αυτό που κάνατε με την ορχήστρα στο “A Day In The Life” είναι η ευφυέστερη στιγμή της ιστορίας της μουσικής παραγωγής. Πώς σας ήρθε η ιδέα και σας ξάφνιασε η αντίδραση των μουσικών της ορχήστρας;

O Paul (σ.σ: ΜcCartney) ήρθε με την βασική ιδέα. Το περιέγραψε ως «μουσικό οργασμό» και ήθελε να έχει μια μεγάλη ορχήστρα να εκτελεί τις οδηγίες. Έπρεπε να του εξηγήσω ότι χωρίς μουσική γραμμένη για την ορχήστρα, θα ήταν σκέτο χάος, έτσι έκατσα και δούλεψα πάνω σε μια παρτιτούρα που πίστευα ότι ήταν η απάντηση. Το γνωρίζεις το αποτέλεσμα.

Πόσο σας βοήθησε ως παραγωγό η εφεύρεση του Automatic Double Tracking (χοντρικά η ηχογράφηση δυο καναλιών φωνητικών ταυτοχρόνως χωρίς να ηχογραφούνται ένα- ένα όπως νωρίτερα);

Ρώτησα τον Ken Townsend (που ήταν ο καλύτερος τεχνικός στο Abbey Road) πώς θα μπορούσε να πετύχει την ηχογράφηση χωρίς το χαμαλίκι του συνεχούς overdubbing. Ήταν εξαιρετικός και μου έδωσε ακριβώς αυτό που ζήτησα. Το μυστικό δεν βρίσκεται στο delay effect της μίας φωνής σε αντίθεση με την άλλη (που πολλοί φίλοι πιστεύουν ότι είναι το κόλπο). Όχι, η εξυπνάδα του βρίσκεται στην διαφοροποίηση της ταχύτητας του δεύτερου καναλιού, ελαφρά αλλά τυχαία, καθώς ακολουθεί τα master φωνητικά (σ.σ: του πρώτου καναλιού). Έτσι μπορεί να γίνει μόνο σε επανάληψη, ποτέ ζωντανά.

Sir George Martin goodΌταν αρχίσατε να δουλεύετε με τους The Beatles, δεν ήταν και πάρα πολύ τεχνικά καταρτισμένοι. Ως παραγωγός, πόσο δύσκολο ήταν να ξεπεράσετε αυτόν τον παράγοντα;

Αυτό τους υποτιμά. Η κιθαριστική δουλειά τους ήταν καλή, έπρεπε να είναι έτσι για τις συναυλίες τους. Πάντα πίστευα ότι ο Paul ήταν ένας σπουδαίος all-around μουσικός. Ο John (σ.σ: Lennon) μπορεί να ήταν πιο τεμπέλης αλλά και οι δύο έμαθαν μόνοι τους πλήκτρα όταν συνειδητοποίησαν την σημασία τους.

Παράσατε καλά δουλεύοντας με τον Jeff Beck για τα albums “Blow By Blow” και “Wired”; Είναι τα καλύτερα albums που έχει κάνει.

Δουλεύοντας με τον Jeff ήταν σκέτη ευχαρίστηση. Είναι τόσο σπουδαίος κιθαρίστας και κάνει τ’ όργανό του να τραγουδά. Μου είπε κάποτε ότι η κιθάρα του είναι η φωνή του, κάτι που είναι η αλήθεια. Όταν ήμασταν μαζί ήταν σαν ένα σπίτι να έχει πιάσει φωτιά. Συζητήσαμε για να δουλέψουμε περισσότερο μαζί, αλλά τελικά ποτέ δεν συνέβη.


Το album που κάνατε με τους UFO, το “No Place To Run”, είναι το «βαρύτερο» album που κάνατε ποτέ. Σας αρέσει αυτό το album σήμερα; Ήσασταν γνώριμος με το συγκεκριμένο είδος της μουσικής;

Ναι, ήμουν γνώριμος, αλλά δεν συνειδητοποίησα πώς εξελίχθηκε. Δεν τον απόλαυσα και πολύ το δίσκο, αλλά φαίνεται ότι είναι OK.

Υπήρχε κάποιος καλλιτέχνης ή μπάντα που θα θέλατε να κάνετε παραγωγή αλλά δεν συνέβη;

Πολλοί άνθρωποι που θαυμάζω και θα ήθελα να τους ηχογραφήσω, αλλά ο χρόνος είναι εχθρός και έχω μόνο ένα κεφάλι, ένα μυαλό και δύο αυτιά. Και τα τελευταία με έχουν εγκαταλείψει τώρα.

Πιστεύετε ότι η υπομονή είναι το σπουδαιότερο προσόν για ένα παραγωγό;

Ναι, είναι ζωτικό. Επίσης κάποιος πρέπει να είναι και διπλωμάτης κατά κάποιον τρόπο. Προσπαθούσα να επιβάλλω τον τρόπο μου στα μεγάλα «Εγώ» πείθοντάς τους για την ιδέα που ήθελα. Έμοιαζε να δουλεύει.

Ένα τεράστιο “ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ” στον Sir George Martin που πραγματοποίησε ένα όνειρό μου.

Τσεκάρετε το www.georgemartinmusic.com

Loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry