Ο Frank Ocean επανήλθε δισκογραφικά με νέο άλμπουμ που έχει μετατραπεί σε αιτία θορύβου, συζητήσεων και πιθανών εξελίξεων.

Το προηγούμενο Σάββατο (20/8) ο Frank Ocean διέθεσε στο πλήθος μία εκ των πιο πολυαναμενόμενων κυκλοφοριών της χρονιάς.

Το δεύτερο studio album του 28χρονου Αμερικανού, με τίτλο «Blonde», ήρθε μετά από τέσσερα έτη αδράνειας, προκαλώντας αναταράξεις στα μέχρι πρότινος δεδομένα της παγκόσμιας δισκογραφίας.

Το «Blonde» (ή «blond» όπως οπτικοποιήθηκε στο εξώφυλλο) είναι προσβάσιμο σε όσους ενδιαφέρονται για αυτό αποκλειστικά μέσω της πλατφόρμας του iTunes και του Apple Music.

Στα καθέκαστα του δίσκου, η Beyoncé, ο Kendrick Lamar, ο James Blake συμμετέχουν μεταξύ άλλων φωνητικά ενώ ένας από τους δημιουργούς που συμβάλλουν είναι ο Pharrell Williams.

Μία από τις ενδιαφέρουσες στιγμές του digital album είναι η παράθεση στίχων από τρίτους διάσημους καλλιτέχνες, όπως οι The Beatles στο «White Ferrari» (λόγια από το «Here, There, And Everywhere») και ο Elliot Smith στο «Seigfried» (από το «A Fond Farewell»).

Η Apple ως… δισκογραφικός «παίκτης»

Μία ημέρα πριν από το ντεμπούτο του «Blonde», εμφανίστηκε στις προαναφερθείσες ψηφιακές υπηρεσίες ένα άλλο visual album του Frank Ocean με τίτλο «Endless».

Το «Endless» φέρεται να έχει βάλει τέλος στις υποχρεώσεις του ράπερ έναντι στη δισκογραφική εταιρεία του, την Def Jam και να τον αφήνει ελεύθερο να επιλέξει τον επόμενο προορισμό του.

Συγκεκριμένα, ο Frank Ocean έχει σχηματίσει το δικό του label με την ονομασία «Boys Don’t Cry», συμφωνώντας παράλληλα με την Apple σε αποκλειστική διανομή μέσω του δικού της δικτύου.

Τέλος(;) στις αποκλειστικότητες άλμπουμ σε μεμονωμένες υπηρεσίες

Η απόφαση αυτή φαίνεται ότι έχει θέσει επί τάπητος νέα ζητήματα για τους μεγάλους της διεθνούς δισκογραφίας, καθότι η απειλή από τις διάφορες υπηρεσίες streaming μεγεθύνεται.

Όπως φημολογείται, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Universal Music Group, ο Lucian Grainge, (στην οποία ανήκει και η Def Jam) προτίθεται με σχετικό υπόμνημά του να αποκλείσει την περίπτωση σύναψης συμφωνιών αποκλειστικότητας με παρόμοιους μεμονωμένους φορείς.

Lucian Grainge - Universal Music Group (UMG) Chairman - CEO - Hit Channel
Ο Lucian Grainge, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Universal Music Group (UMG).

Ήδη μέσα στην εφετινή χρονιά, διατέθηκαν πρωταρχικά μέσω του Tidal οι καινούριες δουλειές της Rihanna ANTI»), του Kanye West The Life Of Pablo») και της Beyoncé Lemonade»).

Η δυνατότητα της Apple (εκ μέρους του iTunes), του Tidal και άλλων εταιρειών του είδους να υπογράφουν απευθείας τη διανομή σημαντικών εμπορικά τραγουδιστών και συγκροτημάτων, όπως πράττουν οι μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες, αλλάζει άρδην τα δεδομένα.

Συγχρόνως, η συζήτηση πέριξ όλων όσων επιφέρουν στη μουσική το streaming και οι δωρεάν δοκιμαστικές περίοδοι βρίσκεται σε σημείο ιδιαίτερου ενδιαφέροντος.

Συν τοις άλλοις, εικάζεται ότι τα συμβόλαια του Spotify με τους τρεις κορυφαίους της δισκογραφίας (Universal, Sony και Warner) έχουν λήξει και η συνεργασία τους προχωρά με μηνιαίες κυλιόμενες συμφωνίες, σε μία περίσταση όπου η πρώτη πλευρά προσπαθεί να μειώσει τα αποδιδόμενα ποσοστά προς τη μουσική βιομηχανία.

Οι απόψεις διίστανται γύρω από την πρακτική αποκλειστικής διανομής που καθιερώνεται.

Μεταξύ άλλων, κατηγορείται για τα χαμηλά πνευματικά δικαιώματα προς τους κατόχους αυτών, μολονότι τα χρηματικά ποσά που λαμβάνουν οι καλλιτέχνες για την υπογραφή τους είναι ιδιαίτερα υψηλά. Επιπλέον, θεωρείται ότι η τακτική αυτή ανορθώνει τείχη ανάμεσα στους ακροατές και το προϊόν, ήτοι τη μουσική.

Πίσω στην ιστορία του Frank Ocean, εκτιμάται ότι το άλμπουμ του «Blonde» έχει ήδη «κατέβει» παράνομα περισσότερες από 750.000(!) φορές, αυξημένο νούμερο που χρεώνεται από πολλούς στο θέμα που έχει προκύψει. Οι πωλήσεις της πρώτης εβδομάδας προβλέπονται πολύ χαμηλότερες.

Όπως και να έχει, η φημολογούμενη πρόθεση του Lucian Grainge, ο οποίος έχει αναδειχθεί ως το ισχυρότερο δισκογραφικό στέλεχος του σήμερα και είναι επικεφαλής του μεγαλύτερου δισκογραφικού οργανισμού διεθνώς, ίσως προκαλέσει νέο κύκλο γεγονότων.

Σημειώστε ότι πολλοί διάσημοι αστέρες της μουσικής έχουν δημιουργήσει τα δικά τους σχήματα παραγωγής είτε ανήκουν σε άλλα «μικρότερα»* και αναθέτουν στις πολυεθνικές τη διανομή τους.

*Ο Jay Z έχει τη Roc Nation όπου ανήκουν και οι Rihanna, Kanye West, Demi Lovato, Rita Ora κ.ά, η Beyoncé διαθέτει την Parkwood Entertainment, η Taylor Swift ανήκει στην Big Machine κ.ο.κ.

Σε παρόμοια εγχειρήματα στην Ελλάδα η στήριξη μίας μεγαλύτερης εταιρείας είναι μονόδρομος.

Αντιθέτως, στα μεγέθη του εξωτερικού για τα οποία γίνεται ο λόγος η πρόκληση είναι υπαρκτή. Από ό,τι προκύπτει, οι δημοφιλείς ψηφιακές πλατφόρμες επιθυμούν να μετατραπούν από κανάλια διανομής σε αποκλειστικούς κατόχους περιεχομένου (και αντιπάλους για τις δισκογραφικές εταιρείες).

Παρ’ όλα αυτά, μία ενδεχόμενη απόφαση σαν αυτή (της απάλειψης συμφωνιών αποκλειστικής διανομής σε μεμονωμένες υπηρεσίες) από εταιρεία με παρουσία σε όλο τον πλανήτη, θα έχει ισχύ και στα τοπικά επίπεδα.

loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ