Η Survival Horror επιστροφή του Shinji Mikami.

Το 1996 ήταν μία σημαντική χρονιά για την βιομηχανία των video games, καθώς τότε είχαμε την τύχη να απολαύσουμε το Resident Evil. H πρώτη αμιγώς Survival Horror δημιουργία προκάλεσε πάταγο στην gaming κοινότητα, εκτοξεύοντας τις πωλήσεις του PlayStation και το κύρος της Capcom στα ύψη. Φυσικά τίποτα από όλα αυτά δεν θα είχε συμβεί αν δεν υπήρχε ο Shinji Mikami, καθότι αυτός ουσιαστικά υπήρξε ο εμπνευστής του όλου εγχειρήματος. Ο Ιάπωνας developer μάλιστα κατάφερε μερικά χρόνια μετά να επαναπροσδιορίσει το ύφος των Survival Horror εισάγοντας αρκετά action shooter στοιχεία. Φυσικά αναφερόμαστε στο Resident Evil 4, μία επίσης σημαντικότατη κυκλοφορία, η οποία ενέπνευσε δεκάδες δημιουργίες όπως τις σειρές Gears of War και Dead Space.

Μετά την ανάπτυξη του τέταρτου κεφαλαίου της σειράς Resident Evil, ο Shinji Mikami ασχολήθηκε με τρία ακόμη projects τα God Hand, Vanquish και Shadows of the Damned. Όπως είναι φυσικό όμως μία μεγάλη μερίδα παικτών περίμενε την επιστροφή του Ιάπωνα developer στο genre που ο ίδιος καθιέρωσε. Για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς τα τελευταία χρόνια δεν είχαμε την τύχη να δούμε μία αμιγώς Survival Horror δημιουργία, καθότι τίτλοι όπως το Resident Evil 6 ή το Dead Space έδωσαν έμφαση περισσότερο στο στοιχείο της δράσης, χάνοντας κοινώς την ταυτότητά τους και τον προσανατολισμό του. Ο ίδιος ο Mikami μάλιστα είχε δηλώσει στο παρελθόν ότι είχε απογοητευτεί από την αθρόα εισαγωγή Action στοιχείων στα πρόσφατα Survival Horror.

The Evil Within

Εν τω μεταξύ, τον Απρίλιο του 2013 ανακοινώνεται το The Evil Within ή αλλιώς το νέο project του δημιουργού της σειράς Resident Evil και η παρθενική δημιουργία της εταιρείας του, της Tango Gameworks. O Shinji Mikami ανέλαβε τότε να μας διαφωτίσει σχετικά με το νέο project του τονίζοντας ότι θα αποτελεί ένα “αληθινό” Survival Horror, στο οποίο παίκτης θα πρέπει να αντιμετωπίσει και να νικήσει στην πορεία τους φόβους του. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι στο The Evil Within θα δούμε για τελευταία φορά τον Mikami στον ρόλο του director -τουλάχιστον με βάση τα λεγόμενά του- και είναι σαφές λοιπόν ότι οι προσδοκίες μας από το συγκεκριμένο project είναι τεράστιες. Βέβαια το βασικό ερώτημα είναι κατά πόσο οι βαρύγδουπες δηλώσεις του Shinji Mikami ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Γι’ αυτό λοιπόν ας μην μακρηγορούμε περαιτέρω και πάμε να δούμε τι…ψάρια πιάνει το The Evil Within.

Στα ίχνη του ψυχοπαθή δολοφόνου
Στον ρόλο του κεντρικού πρωταγωνιστή της ιστορίας συναντάμε τον ντετέκτιβ Sebastian Castellanos, ο οποίος μαζί με τους συνεργάτες του, Joseph Oda και Julie Kidman, καταφθάνει στην σκηνή ενός εγκλήματος. Εκεί θα διαπιστώσει ότι δεκάδες αστυνομικοί έχουν σκοτωθεί από έναν μυστηριώδη κουκουλοφόρο εγκληματία, ο οποίος μάλιστα πολύ σύντομα σας επιτίθεται και σας ρίχνει αναίσθητο. Στην πορεία ο Sebastian ξυπνά σε ένα περίεργο μέρος που θυμίζει σφαγείο βγαλμένο από τις κινηματογραφικές ταινίες The Texas Chainsaw Massacre και Wrong Turn.

H πρώτη σας αποστολή είναι να διαφύγετε από το εφιαλτικό αυτό μέρος και να αναζητήσετε τους συνεργάτες. Ακόμη κι αν καταφέρετε πάντως να δραπετεύσετε θα διαπιστώσετε ότι ο κόσμος γύρω σας έχει αλλάξει δραστικά, καθώς δεκάδες τέρατα παραμονεύουν σε κάθε γωνιά. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονίσουμε ότι ο τρόπος με τον οποίο εκτυλίσσεται η ροή του σεναρίου ενδεχομένως να σας μπερδέψει. Θα λέγαμε ότι ο Shinji Mikami καταφέρνει να “παίξει” με το μυαλό σας, αφού πολύ δύσκολα θα καταλάβετε αν αυτά που διαδραματίζονται επί της οθόνης σας συμβαίνουν στον πραγματικό κόσμο, σε μία παράλληλη διάσταση ή στο μυαλό του πρωταγωνιστή. Για να μάθετε λοιπόν τι πραγματικά συμβαίνει στο The Evil Within θα πρέπει να φτάσετε στο τέλος του. Στο σημείο αυτό φυσικά δεν θα επεκταθούμε περισσότερο για να μην σας δώσουμε άθελά μας spoilers.

Παρά τις όποιες ενδιαφέρουσες ιδέες πάντως συναντάμε εδώ, το σενάριο χωλαίνει σημαντικά σε αρκετούς τομείς. Σε πρώτη φάση το βασικότερο πρόβλημα είναι η έλλειψη συνοχής, καθώς ο τρόπος με τον οποίο εξελίσσεται η πλοκή σας αφήνει συνεχώς αναπάντητα ερωτήματα. Εν τω μεταξύ, η ιστορία καταφέρνει αρχικά να κεντρίσει το ενδιαφέρον σας, παρόλα αυτά οι αδιάφορες ερμηνείες και κυρίως ο τρόπος με τον οποίο σκιαγραφείται το προφίλ του Sebastian Castellanos αποτυγχάνουν να σας κρατήσουν σε εγρήγορση μέχρι το τέλος. Εάν μάλιστα συνυπολογίσουμε και το γεγονός ότι οι όποιες ανατροπές είναι προβλεπόμενες είναι φανερό ότι οι όποιες καλές ιδέες μας παρουσιάζει εδώ ο Mikami πέφτουν εν τέλει στο κενό.

The Evil Within

Survival Horror ή Third-Person Shooter;
Για να είμαστε ειλικρινείς το The Evil Within βαδίζει στα χνάρια που χάραξε το Resident Evil 4. Ως προς το gameplay οι ομοιότητες μεταξύ αυτών των δύο τίτλων είναι πραγματικά πάρα πολλές σε σημείο που θα λέγαμε ότι ο Shinji Mikami αντιγράφει τον ίδιο του τον εαυτό. Να προσθέσουμε ότι υπάρχουν και κάποια Stealth στοιχεία, καθώς μπορείτε να κινηθείτε αθόρυβα και να αποτελειώσετε κάποιους εχθρούς από πίσω με το μαχαίρι σας, αλλά η αλήθεια είναι ότι οι μηχανισμοί αυτοί δεν αξιοποιούνται όσο θα θέλαμε. Οι stealth τακτικές ενδείκνυνται στα πρώτα levels, αλλά στην πορεία θα πρέπει να βασιστείτε στα υπόλοιπα όπλα σας για να ξεπαστρέψετε τους αντιπάλους σας.

Οι survival πάντως μηχανισμοί ικανοποιούνται εξαιρετικά, καθώς πολύ λίγες φορές θα νιώσετε ότι έχετε αρκετά πυρομαχικά στο inventory σας. Φυσικά δεν υπάρχει επιλογή να αγοράσετε ammo, εντούτοις έχετε την δυνατότητα να κάνετε craft βέλη για την βαλλίστρα σας (Agony Crossbow). Για να συλλέξετε τις απαραίτητες πρώτες ύλες θα πρέπει να εξερευνήσετε το περιβάλλον, αλλά και να αποσυναρμολογήσετε διάφορες παγίδες. Το Agony Crossbow είναι σε θέση να εκτοξεύσει βέλη διαφόρων ιδιοτήτων και όπως είναι φυσικό από την πλευρά σας απαιτείται και η ανάλογη στρατηγική, ώστε να χρησιμοποιήσετε το κατάλληλο για κάθε περίσταση. Για παράδειγμα, αν αντιμετωπίζετε έναν εξαιρετικά ευκίνητο εχθρό μπορείτε να τον ακινητοποιήσετε με ένα Freeze bolt και στην πορεία να τον αποτελειώσετε. Όσον αφορά το horror στοιχείο τώρα, αν περιμένατε jump scares ξεχάστε το. Ο Shinji Mikami ακολουθεί την πατροπαράδοτη τακτική όλων των b-movies. Κοινώς το αίμα ρέει με τους κουβάδες και ο βαθμός της γραφικής βίας χτυπάει κόκκινο. Εάν ψάχνατε απελπισμένα λοιπόν για ένα game με πλούσιο gore το The Evil Within θα σας ενθουσιάσει.

[youtube id=»Zc-jvqJV4SI» width=»620″ height=»360″]

 

Περνώντας τώρα στο gunplay, όπως και στο Resident Evil 4, έτσι και εδώ συναντάμε την παραδοσιακή over-the-shoulder οπτική όταν στοχεύετε και πυροβολείτε. Τα όπλα έχουν σωστή αίσθηση και δεν υπάρχει τίποτα πιο διασκεδαστικό από το να πολτοποιήσετε το κεφάλι ενός zombie πυροβολώντας το με την καραμπίνα σας από κοντινή απόσταση. Για κάποιον αδιευκρίνιστο λόγο πάντως όταν χρησιμοποιείτε το πιστόλι σας υπάρχει ένα miss chance της τάξεως του 5%. Κοινώς το ενδεχόμενο να αστοχήσετε ακόμη και αν στοχεύσετε σωστά είναι αρκετά πιθανό.

Κάπου εδώ αρχίζουν τα προβλήματα…
Δυστυχώς το The Evil Within μαστίζεται από μία πλειάδα προβλημάτων που επιδρούν αρνητικά στην όλη εμπειρία. Πρώτο και σημαντικότερο είναι η κάμερα, η οποία αδυνατεί να σας δώσει σωστή αίσθηση του χώρου όταν μάχεστε σε κοντά σε τοίχους ή γενικά σε κλειστούς χώρους. Εάν μάλιστα σας χτυπήσει κάποιος εχθρός και βρίσκεστε σε κάποιο από αυτά τα σημεία, η κάμερα κάνει σκαμπανεβάσματα λες και βρίσκεται πάνω σε καράβι εν μέσω τρικυμίας. Ανάλογα ζητήματα συναντάμε και στις melee επιθέσεις, όπου για κάποιο περίεργο λόγο η κάμερα…χορεύει προς όλες τις κατευθύνσεις. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά έχουμε και την “ψαγμένη” cinemascope προσέγγιση, η οποία ελαττώνει σημαντικά το οπτικό σας πεδίο.

The Evil Within

Ένα ακόμη ζήτημα που παρατηρήσαμε επίσης έχει να κάνει με το collision detection, το οποίο είναι πραγματικά ανύπαρκτο. Στην περίπτωση αυτή μιλάμε για ένα τεχνικό πρόβλημα που αν μη τι άλλο δεν θα έπρεπε να επηρεάζει το gameplay, αλλά δυστυχώς αρκετές φορές υπάρχει το ενδεχόμενο να “κολλήσετε” με τους εχθρούς σας. Τα παραπάνω προβλήματα αυξάνουν σημαντικά τον βαθμό πρόκλησης του The Evil Within, καθώς αρκετές φορές θα πεθάνετε άδικα ή θα χρειαστεί να σπαταλήσετε περισσότερα πυρομαχικά από ότι χρειάζεται και κατ’ επέκταση θα τα βρείτε σκούρα στα επόμενα levels.

Διαβάστε την συνέχεια στο gameworld.gr

loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ