HIT CHANNEL ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Σεπτέμβρης 2014. Είχαμε την μεγάλη τιμή να μιλήσουμε με ένα πολύ ταλαντούχο άτομο: τον Claudio Simonetti. Ήταν πληκτράς των Goblin, ενός θρυλικού Ιταλικού progressive rock συγκροτήματος. Οι Goblin είναι διάσημοι για τα soundtracks τους στις ταινίες του Dario Argento, “Profondo Rosso” (1975) και “Suspiria” (1977) και στην ταινία “Dawn of the Dead” (“Zombi”) του George A. Romero, που κυκλοφόρησε το 1978. Αυτή την εποχή δραστηριοποιείται με τους Claudio Simonetti’s Goblin. Διαβάστε παρακάτω τα πολύ ενδιαφέροντα πράγματα που μας είπε:

 

claudio2Ποια είναι τα τρέχοντα σχέδια των Claudio Simonetti’s Goblin; Έχετε τρεις συναυλίες μέχρι τις αρχές Νοεμβρίου και θα παίξετε στο Roadburn Festival τον Απρίλιο του 2015.

Είχα προσκληθεί φέτος από τον Mikael Akerfeldt που παίζει στους Opeth, για να παίξω στο Roadburn Festival και ζήτησε από το συγκρότημά μου, τους Claudio Simonetti’s Goblin να παίξουμε μια συναυλία και ήταν υπέροχα. Ήταν ένα ωραίο festival με ωραίο κοινό. Και μετά το ίδιο festival με κάλεσε να παίξω και πάλι του χρόνου τον Απρίλιο, αλλά όχι μια συναυλία. Θα παίξουμε τη μουσική που κάναμε για ταινίες: για το “Dawn of the Dead” του George A. Romero και το “Suspiria” του Dario Argento. Ζήτησαν από το συγκρότημα να μην παίξει μια συναυλία, αλλά να παίξει τα soundtracks.

 

Περάσατε καλά παίζοντας στο Roadburn Festival τον περασμένο Απρίλιο;

Ναι, μου άρεσε πολύ. Ήταν ένα σπουδαίο festival με πολύ κόσμο.

 

Πόσο χώρο για πειραματισμό έχετε όταν παίζετε τα soundtracks των Goblin live;

Στην πραγματικότητα, όταν παίζουμε τα soundtracks, παίζουμε ακριβώς την ίδια μουσική που υπήρχε στην ταινία. Ίσως, παίζουμε λίγο πιο βαριά. Προσπαθούμε να παίζουμε ακριβώς το ίδιο. Παίζουμε επίσης τα ίδια όργανα. Παίζουμε ελληνικό μπουζούκι στο “Suspiria”.

 

Πώς ήρθατε αρχικά σε επαφή με τον Dario Argento;

Ήμασταν πολύ τυχεροί. Ήμασταν πολύ νέοι όταν ξεκινήσαμε να δουλεύουμε με τον Dario Argento. Όταν έκανα το “Profondo Rosso”, το πρώτο μας soundtrack, ήμουν 22 ετών. Ο Dario Argento έψαχνε ένα συγκρότημα που να παίζει στις ταινίες του. Είχε επικοινωνήσει με συγκροτήματα όπως οι Deep Purple και οι Emerson, Lake & Palmer. Ο παραγωγός μας, ο Carlo Bixio, ήταν επίσης αυτός που κυκλοφορούσε τα soundtracks του Dario Argento. Ήμασταν πολύ τυχεροί που όταν δουλεύαμε στο album των Cherry Five, είπε στον Dario: «Άκου αυτό το συγκρότημα με το οποίο δουλεύω» και Dario είπε: «Ναι». Άκουσε το album μας και του άρεσε τη μουσική μας. Ήταν σπουδαίο πράγμα για μας, γιατί ήμασταν πολύ νέοι τότε και αυτός ήταν ένας πολύ διάσημος σκηνοθέτης. Συναντηθήκαμε για πρώτη φορά με τον Dario Argento το 1974, πάνε 40 χρόνια από τότε.

 

Περιμένατε ότι το soundtrack για το “Profondo Rosso” (1975) θα πουλούσε περισσότερα από 3 εκατομμύρια αντίτυπα;

Όχι, ποτέ (γέλια). Ήταν απίστευτο. Ποτέ δεν πίστευα ότι μετά από 40 χρόνια ο κόσμος θα γνωρίζει πολύ καλά τη μουσική του “Profondo Rosso”. Όταν παίζουμε συναυλίες, το κοινό, οι νέοι άνθρωποι, γνωρίζουν πολύ καλά τη μουσική μας. Δεν ξέρω το πώς και το γιατί.

 

claudio3Είναι αλήθεια ότι ο Dario Argento προσέγγισε τους Pink Floyd για να γράψουν τη μουσική για το “Profondo Rosso”;

Δεν ξέρω ακριβώς αν επικοινώνησε με τους Pink Floyd. Ξέρω σίγουρα ότι ήρθε σε επαφή με τους Deep Purple και τους Emerson, Lake & Palmer. Τους κάλεσε, αλλά ποτέ δεν συνέβη να γράψουν τη μουσική για το “Profondo Rosso”. Δεν ξέρω αν ο Dario ήρθε σε επαφή και με τους Pink Floyd.

 

Είστε περήφανος για την δουλειά σας στο soundtrack του “Suspiria” (1977); Για πολλούς, αυτό είναι το καλύτερο album των Goblin!

Ω, ναι! Σίγουρα, αυτό είναι το αριστούργημα των Goblin. Είχαμε πολύ εξωτικούς ήχους. Γράψαμε πολλή πειραματική μουσική. Είχαμε όργανα όπως tabla και μπουζούκι. Μείναμε για σχεδόν ένα μήνα στο studio για το “Suspiria”. Είμαστε πολύ περήφανοι για αυτό το album.

 

Γιατί οι Goblin είχαν τόσο πολλές αλλαγές στην σύνθεσή τους;

Α, δεν ξέρω. Όπως και πολλά άλλα συγκροτήματα, τα αρχικά μέλη των Goblin χώρισαν το 1978. Μετά, είχα τη δική μου καριέρα και επανενωθήκαμε το 1982 για την ταινία του Dario Argento, “Tenebrae”. Οι Goblin είχαν πολλές αλλαγές στην σύνθεσή τους, αλλά δεν ξέρω γιατί συνέβη αυτό. Είναι σαν ένα διαζύγιο με μία γυναίκα. Αυτό έχει τελειώσει. Τώρα, έχω το δικό μου line-up.

 

Τι συνέβη πραγματικά με τον παραγωγό των Yes, Eddy Offord; Τον γνωρίσατε στο Λονδίνο, όταν το όνομα του συγκροτήματος ήταν Oliver.

Συναντηθήκαμε με τον Eddy Offord το 1974. Είχα μόλις αρχίσει να παίζω με τον κιθαρίστα, Massimo Morante. Με τον παραγωγό μας, Giancarlo Sorbello, είχαμε ηχογραφήσει ένα demo. Στη συνέχεια, πήγαμε στο Λονδίνο και συναντηθήκαμε με τον Eddy Offord και ψάχναμε για έναν Άγγλο παραγωγό για μας, για να ηχογραφήσουμε το album των Oliver. Και συναντηθήκαμε με τον Offord στα Advision Studios και περάσαμε υπέροχα. Του άρεσε η μουσική μας, αλλά φυσικά δεν μπορούσε να δουλέψει μαζί μας ως παραγωγός. Είχε μια περιοδεία να κάνει με τους Yes. Αυτός είναι ο λόγος που δεν δουλέψαμε με τον Eddy Offord. Επιστρέψαμε στην Ιταλία, κάναμε ένα δίσκο με το συγκρότημα Oliver και στη συνέχεια δουλέψαμε στις ταινίες του Dario Argento.

 

claudio7Πείτε μας λίγα λόγια για τη συνάντησή σας με τον Mikael Akerfeldt (Opeth) στο Roadburn Festival 2014; Είναι τεράστιος οπαδός των Goblin!

Ναι, πάντα γνώριζα ότι ήταν οπαδός των Goblin. Τώρα, το νέο album των Opeth, έχει ένα τραγούδι που ονομάζεται “Goblin”. Μου έγραψε απευθείας και μου είπε ότι είναι τεράστιος οπαδός των Goblin και πάντα αγαπούσε το συγκρότημα. Έτσι, μου έγραψε απ’ευθείας και μου ζήτησε να παίξω στο Roadburn Festival. Είπα «ναι» και αυτός είναι πολύ ευγενικό άτομο. Ήταν πολύ ωραίο να μοιράζεσαι την ίδια σκηνή με τους Opeth.

 

Συνεργαστήκατε με τον σκηνοθέτη Lucio Fulci στην ταινία “Conquest” (1983). Ήταν ο Lucio Fulci ένα εύκολο άτομο για να δουλέψετε μαζί του;

Όχι, ποτέ δεν συναντήθηκα με τον Lucio Fulci. Όταν με κάλεσαν για να γράψω τη μουσική για το “Conquest”, δεν βρισκόταν πλέον στην παραγωγή, επειδή είχε προβλήματα με τον παραγωγό. Δούλεψα με τον μοντέρ. Ποτέ δεν τον συνάντησα.

 

Πώς συνέβη να συνεργαστείτε με τον Dani Filth (Cradle of Filth) στο soundtrack του “The Mother of Tears” (2007);

Όταν έγραψα τη μουσική του για το τραγούδι των τίτλων του “The Mother of Tears”, ήθελα να έχω μια φωνή σαν του Dani Filth. Μου αρέσουν οι Cradle of Filth, έτσι ώστε όταν ηχογραφούσα το demo, μιμούμουν τη φωνή του Dani Filth. Αφού τελείωσα το demo, είχα την ευκαιρία να επικοινωνήσω απευθείας με τον Dani Filth και ήθελε πολύ να το κάνει αυτό, γιατί είναι πολύ μεγάλος θαυμαστής του Dario Argento. Του έστειλα με e-mail το demo και του άρεσε και έκανε τα φωνητικά και έγραψε τις φωνητικές γραμμές για την ταινία. Αλλά γνώρισα τον Dani Flith προσωπικά, ενάμιση χρόνο αργότερα, όταν έπαιζε στη Ρώμη. Έτσι, είχα την ευκαιρία να τον συναντήσω επειδή προηγουμένως ήμασταν σε επαφή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

 

Σας αρέσουν σήμερα οι Italo-disco δουλειές σας της δεκαετίας του ‘80;

Ναι, μου αρέσουν. Ήταν υπέροχα τότε. Έκανα αυτό το είδος της μουσικής για περίπου 6 χρόνια.

 

Υπάρχει κάποιος σκηνοθέτης που θα θέλατε να συνεργαστείτε μαζί του για ένα soundtrack;

Δεν ξέρω. Ίσως με τον σπουδαίο σκηνοθέτη ταινιών τρόμου, John Carpenter (γέλια). Και με τον David Lynch επίσης.

 

claudio4Είναι ο Keith Emerson  η μεγαλύτερη μουσική επιρροή σας;

Ναι, φυσικά είναι ένας από τους αγαπημένους μου μουσικούς. Συνάντησα τον Keith Emerson δύο φορές, όταν ήρθε στη Ρώμη. Μου αρέσει επίσης ο Brian Auger  . Λατρεύω και τους δύο. Αλλά είναι διαφορετικοί παίκτες. Ο Brian Auger είναι περισσότερο jazz μουσικός. Μου αρέσουν επίσης πολλοί άλλοι παλιοί μουσικοί όπως ο Rick Wakeman (Yes) και ο Tony Banks (Genesis).

 

Σας αρέσει η μουσική άλλων ιταλικών progressive rock συγκροτημάτων όπως οι Premiata Forneria Marconi και οι Biglietto per l’ Inferno;

Ναι, μου αρέσουν πολύ οι Premiata, αλλά είχα επίσης την ευκαιρία να παίξω μαζί τους δύο φορές: μία στην Ιαπωνία και μία στην Ιταλία. Παίξαμε στο Τόκιο και η συναυλία οργανώθηκε από την σύζυγό του drummer των Premiata (σ.σ: Franz Di Cioccio). Και παίξαμε και μια συναυλία και στην Ιταλία. Μου αρέσει η μουσική των Premiata.

 

Είστε χαρούμενος με τη θριαμβευτική επιστροφή του βινυλίου;

Μου αρέσει αυτό. Λατρεύω τα βινύλια. Είμαι πολύ χαρούμενος γιατί πουλάμε πολλά βινύλια στις συναυλίες μας. Περισσότερα απ’ όσα πουλούσαμε στο παρελθόν.

 

claudio5Κάνατε καθόλου συναυλίες με διάσημα συγκροτήματα την δεκαετία του ’70; Για παράδειγμα, οι Van der Graaf Generator ήταν πολύ δημοφιλείς στην Ιταλία.

Ναι, είναι ωραίο που το αναφέρεις αυτό, γιατί έπαιξα με τους Van der Graaf Generator πριν γίνω μέλος των Goblin. Είχα ένα άλλο συγκρότημα που ονομαζόταν Il Ritratto Di Dorian Gray. Έπαιξα support σ’αυτούς στο Piper Club στη Ρώμη το 1971. Είναι το πιο διάσημο club και πολλά συγκροτήματα έπαιξαν εκεί. Έπαιξα εκεί support. Αλλά το αστείο είναι ότι πριν από τρία χρόνια, έπαιξα στην Ιαπωνία με τους Goblin και οι Van der Graaf Generator ήταν το support μας! Παίξαμε μαζί τους στην Ιαπωνία, ήταν μια ωραία συναυλία, αλλά εμείς ήμασταν οι headliners. Οι Van der Graaf Generator ήταν το support.

 

Πόσο πιθανό είναι να παίξετε στην Ελλάδα με τους Claudio Simonetti’s Goblin;

Δεν ξέρω. Θα ήμουν πολύ χαρούμενος να παίξω στην Ελλάδα.

 

Είχατε ποτέ πρόταση για να παίξετε στην Ελλάδα;

Προσπαθώ να οργανώσω κάποια πράγματα, αυτή τη στιγμή.

 

Δηλαδή, είναι πιθανόν να παίξετε εδώ;!

Ναι, ναι. Φυσικά.

 

Είμαι πολύ χαρούμενος!! Ποιο μήνα;

Δεν ξέρω.

 

Ένα τεράστιο «ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ» στον Claudio Simonetti για τον χρόνο του.

Official Claudio Simonetti’s Goblin website: http://www.goblinsimonetti.com

Official Claudio Simonetti’s Goblin Facebook page: https://www.facebook.com/pages/Goblin-Claudio-Simonettis/608532229212354

loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry