HIT CHANNEL ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Το Hit Channel είχε τη μεγάλη τιμή να μιλήσει με την  Carol  Kaye, μια από τις σπουδαιότερες μπασίστριες (για πολλούς Η σπουδαιότερη!) όλων των εποχών. Έχει παίξει με όλους: Frank Sinatra, Frank  Zappa  (‘Freak  Out’), Elvis Presley, Simon & Garfunkel, με τον παραγωγό Phil Spector, τους  Beach Boys, ακόμα και στο hit  του Ritchie Valens, ‘La  Bamba’ και τη μουσική του «Χαβάη 5-0» !!!!! Έχει διδάξει και επηρεάσει μπασίστες όπως ο Sting, ο Mike Porcaro (Toto), o  David Hughes και o John Paul Jones. Διαβάστε παρακάτω τα ενδιαφέροντα πράγματα που μας είπε:

 

Πρώτον, είναι μεγάλη τιμή για μένα να επικοινωνώ μαζί σας! Ηχογραφείται καθόλου  αυτή την εποχή  στο στούντιο; Ποιος ήταν ο τελευταίος καλλιτέχνη / μπάντα που ηχογραφήσατε μαζί του/της;
Περιστασιακές προσκλήσεις για  ταινίες μόνο, κυρίως διδάσκω, δίνω συνεντεύξεις και λειτουργώ μια εκπαιδευτική επιχείρηση και παίζω  περιστασιακά  ως  guest jazz  κιθάρα  με ορχήστρες.

 

Πόσο δύσκολο ήταν για ένα κορίτσι παίζει  jazz  στη δεκαετία του ’50 και του ’60; Μήπως αντιμετωπίσατε προβλήματα λόγω του φύλου σας;

Κανένα πρόβλημα. Υπήρχαν πολλές γυναίκες μουσικοί  που παίζαν  jazz, σε συνεργασία με τους άνδρες από το 1910. Όλα όσα έπρεπε να κάνεις ήταν να παίξεις πραγματικά ωραία  jazz  κιθάρα, είναι να μην έπαιρνες ναρκωτικά, να μην έπινες, να ήσουν επαγγελματίας, και απόλαυσα το να παίζω ωραία jazz  με τους καλύτερους μουσικούς γύρω από το  LA  κατά τη διάρκεια της καινοτόμου δεκαετίας του 1950. Δεν θέλησα ποτέ να δουλεύω στο  στούντιο, αλλά στο στούντιο πλήρωναν πολύ καλά (από το 1957 και μετά) και είχα τα παιδιά μου και μια μάνα να φροντίσω, έτσι ηχογραφούσα κιθάρα στο στούντιο. Τότε το 1963, μεταπήδησα στο μπάσο, όταν ο μπασίστας δεν εμφανίστηκε στην Capitol  Records (ηχογραφούσαμε  ταινίες, συναυλίες και τηλεοπτικές εκπομπές, κλπ.) – και από 1964 ήμουν # 1 σε προσφορές στο μπάσο. Κυρίως μουσικοί της  jazz  ήταν εκατοντάδες τότε και είχαμε πολύ σεβασμό μεταξύ μας και μεγάλη αμοιβή.

 

carol4Περιμένατε ποτέ όταν  ηχογραφούσατε το  “La Bamba” το ’58 με τον Ritchie  Valens ότι θα διαρκέσει για περισσότερο από 50 χρόνια μετά την ηχογράφηση του;

Ως μουσικός στούντιο, ποτέ δεν τα  σκέφτεσαι όλα αυτά …. δεν είσαι στο ‘star’ πράγμα καθόλου, ήταν μια καλή επιχείρηση, και εν τούτοις οι jazz μουσικοί  έπρεπε να κάτσουν κάτω για να εφεύρουν καλές και  απλές γραμμές για  rock-pop-funk-κλπ. Ήσουν εκεί μόνο για να φέρεις τα προς το ζην για τα παιδιά σου και δεν μπορούσαμε να περιοδεύουμε, και η  jazz ήταν ουσιαστικά νεκρή κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960. Στη δουλειά στο στούντιο, η δημιουργική προσπάθεια όλων των ενδιαφερομένων (όλα τα στυλ της μουσικής) ήταν η διασκέδαση αυτού του πράγματος για αρκετά χρόνια, μέχρι που έγινε πραγματικά βαρετό.

 

Κάνατε πολλές ηχογραφήσεις με τον Phil Spector (θρυλικός παραγωγός, εφευρέτης του “wall of sound”,παραγωγός στο “Let  It  Be” των Beatles). Μπορείτε να μας πείτε ποια ήταν η αιτία που έγινε ένας τόσο θρυλικός παραγωγός;

Ήταν ένας ταλαντούχο φρέσκο ​​πρόσωπο που είχε διάφορους τρόπους ηχογράφησης… Ήταν ο πρώτος που χρησιμοποίησε ακουστικά, ο πρώτος που έβαζε τα κομμάτια να ακούγονται στεροφωνικά και χρησιμοποιούσε το echo με τον τρόπο που μόνο αυτός  έκανε κλπ. … Ήταν ένας jazz wannabee  κιθαρίστας, καθώς χρησιμοποιούσε κυρίως  jazz  μουσικούς για να εφεύρει τις δικές του μελωδίες ….

 

Είστε σοκαρισμένη που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη φυλακή;

Είμαι ως επί το πλείστον πολύ λυπημένη για την τραγωδία που δεν θα έπρεπε ποτέ να έχει συμβεί. Ο Phil Spector, όπως και άλλοι διάσημοι άνθρωποι, έζησε μια ζωή σε απομόνωση, δεδομένου ότι τόσοι πολλοί τον κυνηγούσαν «για να γίνουν αστέρια». Είμαι σίγουρη ότι είχε μια ανώμαλη ζωή, και είχε πάρα πολλά προβλήματα με  ναρκωτικά/προβλήματα με το ποτό (όπως κατά πάσα πιθανότητα και με χάπια), όλα αυτά δεν είναι ωραία. Δεν είχε κάτι σαν μια «φυσιολογική» ζωή, και είναι τρομερό αυτό που συνέβη, ένα άτομο πέθανε. Ήταν όμως καλός προς τα παιδιά μου όταν θα τα έφερνα στις ηχογραφήσεις  κατά καιρούς, αλλά εκτός από αυτό, δεν με νοιάζει πολύ να μιλήσω μαζί του, είναι όλα μια τρομερή τραγωδία …

 

carol1Ήταν μια εύκολη διαδικασία οι ηχογραφήσεις με τον  Frank  Zappa για το  ‘Freak Out’; Ήταν ο Frank ένας εφιάλτης για ένα session μουσικό;

Ο  Frank ήταν ένας πολύ καλός άνθρωπος, είχε πολύ σεβασμό στους studio μουσικούς και καλός για  να εργαστείς μαζί του …. αν δεν είσαι rock μουσικός, για μένα αυτές οι ηχογραφήσεις ήταν απλώς άλλος ένας γύρος για  να εφεύρεις  για πράγματα για  rock  ηχογραφήσεις …. Όλοι σεβόμασταν τον Frank, μιας και έμοιαζε να έχει το κουμάντο για όλα.

 

Υποθέτω ότι μια από τις πιο αξιομνημόνευτες στιγμές της καριέρας σας ήταν η ηχογράφηση  του ‘Somethin ‘ Stupid’ με τον Frank και τη Nancy Sinatra. Ήταν ο Frank Sinatra ένα φιλικό άτομο;

Έκανα μερικές πολύ ωραίες ηχογραφήσεις με τον Frank Sinatra, μου άρεσε που ήταν  πολυάσχολος, ήταν καλό να εργαστείς  για λογαριασμό του  και απαιτητικός  για το καλύτερό σου εαυτό. Αυτός  ήταν ο καλύτερος  για τον οποίο μπορούσε να δουλεύει ένας  studio μουσικός. Ο κ. Sinatra ήταν o καλύτερoς, η κόρη του, Nancy ήταν πολύ προσγειωμένη και καλή να βρίσκεται γύρω σου.

 

Με ποιο μουσικό νίωθατε πιο πολύ ως ‘αδερφή ψυχή’. Ίσως με τον Al Casey;

Δεν ξέρω τι εννοείς. O  καθένας μας ήταν εντελώς ανεξάρτητoς μεταξύ μας και όλοι ήθελαν να συνεργαστούν μεταξύ τους, ήταν ένα ομαδικό πνεύμα, σαν  οικογένειες που εργάζονται από κοινού σε αυτή και στην άλλη ημερομηνία ηχογράφησης. Υπήρχαν πάνω από 350 σταθεροί επαγγελματίες μουσικοί στο Χόλιγουντ …. ήταν μια επιχείρηση που δεν οργανωνόταν καθόλου σε μπάντες – όλοι ήταν ανεξάρτητοι μεταξύ τους. Είχα πολλούς  που μου άρεσε να συνεργαστώ μαζί τους, ως επί το πλείστον καλοί  drummers όπως  οι Earl  Palmer, Paul Humphrey, John Guerin, όλοι οι  jazz  drummers, καθώς και πιανίστες, και άλλα κιθαρίστες και οι μπασίστες που παίζαν όρθιο μπάσο (είχα διδάξει πολλούς  από τους μπασίστες που παίζαν όρθιο μπάσο να παίξουν ηλεκτρο. μπάσο, με τον John Clayton να είναι ένας από τους αγαπημένους πρώην μαθητές μου).

 

Υπάρχεικάποιος που θέλετε ή θέλατε στο παρελθόν να παίξετε μαζί του και δεν έχει συμβεί ακόμη; Ίσως με τον Tom Waits;
Ώντας μουσικός της  jazz, θέλω μόνο να ακούω  jazz  και κλασική μουσική και  παίζω και διδάσκω μόνο  jazz  μουσικήαυτές τις μέρες .. Ο καλλιτέχνης που ήθελα να συνεργαστώ με (και μου ζητήθηκε να το κάνουμε αυτό) ήταν με το μεγάλο George  Shearing,αλλά δεν ήθελα να αφήσω τα παιδιά μου και πάλι και να  βγω σε περιοδεία, και έτσι έχασα τη θέση μου στο  studio το 1962.

 

carol2Ποιο ήταν το τελευταίο σπουδαίο  album που ακούσατε; Γνωρίζετε τη μουσική των  Radiohead;
Βλ. ανωτέρω, συγνώμη δεν ακούω rock ‘n’ roll.

 

Ποιο είναι το αγαπημένο σας μπάσο; Το έχετε ακόμα στην κατοχή σας;
Οι studio μουσικοί είχαν μόνο ένα όργανο που χρησιμοποιούσαν και ένα εφεδρικό. Έχω χρησιμοποιήσει πολλά μπάσα όλα αυτά τα χρόνια, και σήμερα τα  δύο δικά μου  SWR700  Ibanez μπάσα, και μια τροποποιημένη χειροποίητη  Ibanez ηλεκτρική κιθάρα την οποία εξακολουθώ να χρησιμοποιώ όλα με flatwound Thomastik-Infeld χορδές.

 

Έχετε πάει ποτέ στην Ελλάδα; Στείλτε ένα μήνυμα στους Έλληνες ακροατές.

Λυπάμαι, μακάρι να μπορούσα να ταξιδέψω στην Ελλάδα για τη μεγάλη ιστορία και τους ζεστούς ανθρώπους ..Είχα  διδάξει ένα πολύ ταλαντούχο μπασίστα από την Ελλάδα, αυτός είναι ένας από τους καλύτερους μουσικούς που έχω δει και έμαθε τα  jazz be bop πρότυπα γρήγορα, ήμουν τόσο εντυπωσιασμένη (σ.σ: δεν ανέφερε όνομα, θα μάθω όμως..). Ξέρω ότι η μουσική είναι ένα ζωτικής σημασίας κομμάτι της ζωής σας εκεί και θα τη θαυμάζω. Δυστυχώς, η μουσική μας εδώ δεν είναι καλή τώρα πια, εκτός από αυτή που παίζεται σε ιδιωτικές συναυλίες ….Σίγουρα  να σέβεστε  και να απολαμβάνετε  την υπέροχη μουσική που είναι η κληρονομιά σας .. Επίσης, μου αρέσει το φαγητό σας!

 

A huge THANK YOU to Mrs Carol Kaye.A dream came true!!!

Tσεκάρετε το http://www.carolkaye.com

loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry