Call of Duty: Black Ops II (Review)

Call of Duty: Black Ops II
Call of Duty: Black Ops II
  • Είδος: First-Person Shooter
  • Format: PC, PS3 (version tested), Xbox 360, Wii U
  • Εκδότης: Activision, Square Enix
  • Ανάπτυξη: Treyarch
  • Διάθεση: IGE Hellas (210-8092500)
  • Παίκτες: 1 (2-4 τοπικά, 2-18 Online)
  • Απαιτήσεις: Λειτουργικό σύστημα Windows Vista/7/8, 2GB RAM, Επεξεργαστής Intel Core 2 Duo στα 2.66 GHz, Κάρτα γραφικών 512 MB, Χώρος στο σκληρό δίσκο 16GB
  • Επίσημο Site: callofduty.com
  • Κυκλοφορία: PC, PS3, Xbox 360: 13/11/2012, Wii U: 30/11/2012

Το Call of Duty: Black Ops κυκλοφόρησε το 2010 και παρότι μας μετέφερε σε ένα σενάριο προ δεκαετιών, η απήχηση που είχε από το κοινό ήταν αρκετά ικανοποιητική. Έτσι, η Treyarch αποφάσισε να δημιουργήσει το Call of Duty: Black Ops II που αποτελεί τον ένατο τίτλο της σειράς Call of Duty και άμεσο sequel του πρώτου Black Ops. Αυτή η κίνησή της μπορεί να χαρακτηριστεί ως έξυπνη αφού η ανταπόκριση από τους οπαδούς του είδους κατά τον καιρό του development ήταν κάτι παραπάνω από θετική. Για την ακρίβεια, το Black Ops II μπορεί άνετα να ανταγωνιστεί το Call of Duty: Modern Warfare 2 για τον τίτλο του πιο αναμενόμενου Call of Duty όλων των εποχών. 

Αυτό που κάνει το Black Ops II πιο ενδιαφέρον είναι οι αλλαγές και οι νέες προσθήκες, κυρίως στο multiplayer mode. Το zombie mode έχει εμπλουτιστεί κατά πολύ σε σχέση με το prequel,σε σημείο που το μέγεθός του θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα μικρό εναλλακτικό campaign. Η αναμονή μπορεί να μην ήταν μεγάλη για το νέο First-Person Shooter της Activision, αλλά τα τρέιλερ που μας παρουσίαζαν διαρκώς το νέο περιεχόμενο, έκαναν τα δύο αυτά χρόνια ανάμεσα στις ομώνυμες εκδόσεις να μοιάζουν με δεκαετία. Για να μην χρονοτριβούμε όμως, πάμε να δούμε πιο αναλυτικά τι έχει να μας προσφέρει το φετινό CoD.

Οι παλιές αμαρτίες πληρώνονται
Το σενάριο του Call of Duty: Black Ops II είναι πολύ διαφορετικό από αυτά που έχουμε συνηθίσει και δύσκολο να γίνει αντιληπτό από όσους δεν έχουν παίξει το πρώτο Black Ops. Τα γεγονότα της ιστορίας ξεκινάνε από το 1970 και σταδιακά μας φέρνουν στην μελλοντική χρονιά του 2025. Το 1970, πρωταγωνιστές είναι ο Alex Mason και λοχίας Frank Woods ενώ το 2025 τον πρωταγωνιστικό ρόλο παίρνει ο γιος του Alex Mason, David.

Μετά από μια ηλεκτρονική επίθεση στο χρηματιστήριο της Κίνας, σταματάει η εξαγωγή πολύτιμων ορυκτών με αποτέλεσμα να ανακηρυχτεί ο νέος ψυχρός πόλεμος μεταξύ Κίνας και Αμερικής. Όπως το 1970, έτσι και το 2025, οι τύχες των πρωταγωνιστών εξαρτώνται από τον ίδιο άνθρωπο, τον Raul Menendez. Ο Menendez είναι ο κύριος «κακός» της ιστορίας, αυτός που θα εκμεταλλευτεί τις κακές σχέσεις μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής και της Κίνας για να εκτελέσει τα πανούργα σχέδιά του.


Γνωστός για τα εγκλήματά του, ο Menendez είναι ένας από τους πιο τρομαχτικούς και επικίνδυνους χαρακτήρες κι αυτό δε διστάζει να το δείξει καθ’ όλη την διάρκεια του σεναρίου. Έχει βασανίσει πολλούς, συμπεριλαμβανομένου και τον Woods και έχει κάνει τα πάντα για να αποκτήσει δύναμη. Επιπλέον, είναι ένας αναρχικός ακτιβιστής και αρχηγός του Cordis Die, ενός λαϊκού κινήματος που διαμαρτύρεται για την πλουτοκρατία. Παρόλα αυτά, η ιστορία φαίνεται να τον δικαιολογεί για την κακία του, παρουσιάζοντάς τον ως κάποιον που έγινε κακός από τα δεινά που έπαθε. Οι πράξεις του όμως για εκδίκηση δικαιολογούνται μέχρι ένα σημείο. Από εκεί και πέρα, η κακία του είναι καθαρά εγωιστική με σκοπό την εξουσία.

Αναπολώντας το παρελθόν
Με το που ξεκινήσετε το campaign θα βρεθείτε στο 2025, με τον David να έχει επισκεφτεί τον λοχία Frank Woods και να του υποβάλει διάφορες ερωτήσεις. Αμέσως μετά την αφήγηση του Woods, θα ξεκινήσει και η πρώτη σας αποστολή, η οποία διεξάγεται το 1970. Οι εχθροί δεν είναι και πολύ επικίνδυνοι, αλλά όπως σε κάθε Call of Duty, αν χτυπηθείτε πολλές φορές και δεν βρείτε καταφύγιο, τότε αναμενόμενα θα πεθάνετε. Τα objectives είναι εύκολα και οι οδηγίες ξεκάθαρες, ενώ όταν θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε ένα συγκεκριμένο όπλο, θα το καταλάβετε (βάση του επόμενου στόχου σας) για ποιο λόγο βρίσκεται στη γύρω περιοχή.

Σύντομα θα δείτε και τα Strike Force missions που δεν απαιτούνε τίποτε άλλο παρά γερά νεύρα και στρατηγικό μυαλό. Μέσω της φράσης «γερά νεύρα» θέλουμε να εκφράσουμε την δυσαρέσκειά μας για την ανταπόκριση του A.I σε αυτές τις αποστολές. Και δεν θα μας ενδιέφερε τόσο πολύ αυτό το αδύναμο σημείο, αν δεν επηρέαζε την ιστορία. Βλέπετε, το αν θα κερδίσετε ή αν θα χάσετε στα Strike Force missions παίζει καθοριστικό ρόλο για την τροπή της ιστορίας.

Η διαδικασία είναι γνωστή. Σε αυτές τις αποστολές υπάρχει η κλασική First-Person camera του χαρακτήρα σας, καθώς και δύο ακόμη κάμερες. Η μία είναι η tactical, με την οποία βλέπετε τον χάρτη από πλάγια θέση κι επιλέγετε αν θα ελέγξετε επιτόπου έναν στρατιώτη, drone ή αεροσκάφος. Τότε το πλάνο θα αλλάξει σε πρώτου προσώπου. Η δεύτερη κάμερα είναι η Overwatch, η γνωστή ασπρόμαυρη οπτική μέσω της οποίας εκτοξεύετε missiles στις αντίπαλες μονάδες.

Όπλα από μια άλλη εποχή
Όπως προαναφέραμε, το campaign εξελίσσεται σε δύο διαφορετικές χρονικές περιόδους. Την μία, το 1970, την έχουμε περάσει και δεν είδαμε κάτι διαφορετικό που να μπορεί να μας τραβήξει την προσοχή. Η δεύτερη περίοδος όμως, το 2025, έχει πολύ εξελιγμένα όπλα και gadgets, που βγαίνουν από ταινίες όπως το Mission Impossible. Για παράδειγμα, σε μια αποστολή ο Mason φοράει ένα ζευγάρι γάντια που μπορούν και προσκολλούνται σε επιφάνειες και σηκώνουν όλο το βάρος του σώματος.

Τα όπλα είναι πολύ δυνατά και έχουν attachments που έχουν πάνω σας εξωπραγματική επίδραση. Μπορούν για παράδειγμα να σας κάνουν αόρατους στους εχθρούς ή να φανερώσουν σε εσάς όσους στρατιώτες είναι επίσης αόρατοι. Για παράδειγμα, ένα assault rifle που φέρει ένα τέτοιο attachment, θα σας επιτρέψει (όταν στοχεύσετε) να δείτε όλους τους κρυμμένους εχθρούς ή να πυροβολήσετε κάποιον εχθρό μέσα από έναν τοίχο (κάτι σαν το Auger από το Resistance). Με τα παντοδύναμα sniper rifles θα μπορέσετε να σκοτώσετε μέχρι και τρία άτομα ταυτόχρονα και να ελέγξετε μια περιοχή μέσω των ρομπότ.

Το καλύτερο απ’ όλα είναι η δυνατότητα που σας δίνει το Black Ops 2 να κάνετε customize τα όπλα σας πριν την μάχη, ακριβώς όπως στο multiplayer mode. Άρα εάν είχατε την συνήθεια να αλλάζετε 10 όπλα κατά την διάρκεια μιας αποστολής, καλύτερα να την ξεχάσετε αφού πλέον έχετε τα όπλα που επιλέγετε στην αρχή, με τα δικά σας attachments και το προσωπικό σας camouflage.

Missions
Η ιστορία που εξελίσσεται στο campaign, κάνει αναδρομές στο παρελθόν όπου ο Woods διηγείται όλα όσα συνέβησαν. Εσείς καλείστε να εκτελέσετε τις αποστολές που σας αναθέτονται, επομένως θα δείτε την εξέλιξη των γεγονότων από πρώτο χέρι. Οι στόχοι που σας δίνονται είναι απλοί. Για παράδειγμα θα κληθείτε να βρείτε μια πηγή ρεύματος ή να διασώσετε κάποιον σημαντικό χαρακτήρα. Η μετακίνηση γίνεται είτε τρέχοντας ως πεζός, είτε πάνω σε αεροσκάφη από τα οποία θα πρέπει να πυροβολήσετε τόσο εχθρούς στο έδαφος, όσο και άλλα αεροσκάφη. Κάτι όμως που δεν είχαμε ξαναδεί σε κανένα Call of Duty είναι η ιππασία. Θα μπορέσετε να καβαλήσετε άλογο σε μια αποστολή σας στην Αφρική και όχι μόνο μια φορά, αφού θα χρειαστεί να κατεβείτε για να περάσετε κάποια περιοχή και ακολούθως να το… φωνάξετε για να συνεχίσετε την διαδρομή σας!

Οι κύριοι χαρακτήρες μας είναι γνωστοί από το πρώτο Black Ops. Ο Woods και ο Mason πέρασαν πολλά στον πόλεμο, με αποτέλεσμα να γίνουν φίλοι. Ο πρώτος λειτουργεί ως προστάτης του δεύτερου, μιας και ο τελευταίος έχει αρχίσει και τα χάνει. Τον τραγικό τόνο αποφασίζει να δώσει ο Menendez, που μισεί τον Woods γιατί τον θεωρεί υπεύθυνο για τον θάνατο της αδερφής του και είναι αυτός που θα τους αλλάξει την ζωή ως προς το χειρότερο. Επί της ουσίας υπάρχει ένα στοιχειώδες ενδιαφέρον, παρότι το concept έχει επαναληφθεί εν μέρει σε παλαιότερα FPS, όπως στο Battlefield 3. Ένας πρώην λοχίας μιλάει για κάτι που συνέβη στο παρελθόν και η αφήγησή του έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς μπορεί να αλλάξει την λανθασμένη αντίληψη των γεγονότων στο μέλλον.

Σε γενικές γραμμές το campaign κλέβει από την δόξα του Zombies mode και του Multiplayer mode, κρατώντας σας 6-7 ώρες μέχρι να το ολοκληρώσετε. Διαθέτει μάλιστα πολλά διαφορετικά φινάλε που βασίζονται πάνω στις επιλογές που κάνατε. Μπορείτε για παράδειγμα να ξαναγυρίσετε στην αρχή για να αλλάξετε τις επιλογές σας, άρα και την ιστορία.

Διαβάστε περισσότερα

loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ