HIT CHANNEL ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Φλεβάρης 2012. Μιλήσαμε με τον Bobby Caldwell, τον θρυλικό drummer των Captain Beyond, Johnny Winter And, Armageddon και Allman Brothers Band. Είναι τρομερή εμπειρία να μιλάς με έναν τόσο σπουδαίο μουσικό. Τα δημιουργήματά του με τους Captain Beyond, Johnny Winter And, Armageddon και Allman Brothers Band, επηρέασαν πολλούς ακροατές και πολλές μπάντες. Μην παραβλέπετε το γεγονός, ότι εκτός από drummer ήταν και συνθέτης στους Captain Beyond και στους Armageddon. Οι εμπειρίες του, τα άγνωστα σε μας (μέχρι αυτή τη στιγμή), γεγονότα και οι απόψεις του για το παρελθόν, μας φωτίζουν την συγκεκριμένη εποχή. Διαβάστε παρακάτω τα πολύ ενδιαφέροντα πράγματα που μας είπε στην πρώτη του Ελληνική συνέντευξη:

 

bobby2Ποια είναι τα projects με τα οποία ασχολείστε αυτή την εποχή; Κάνετε καθόλου ηχογραφήσεις αυτή την περίοδο;

Δεν ηχογραφώ κάτι αυτή την εποχή, αλλά δουλεύω ένα project με μια ομάδα ανθρώπων. Είναι άνθρωποι από τη μουσική βιομηχανία και βρεθήκαμε και παίξαμε μαζί την περασμένη εβδομάδα. Έκανα ένα album την προηγούμενη χρονιά με ένα φίλο μου και ετοιμάζομαι να κάνω κάτι δικο μου, ευτυχώς το ξεκίνησα την 1η του τρέχοντος έτους.

 

Είστε ικανοποιημένος με την ανταπόκριση που λάβατε πό τους οπαδούς και τον Τύπο για τις συναυλίες που κάνατε με τους επανενωμένους Captain Beyond τα τελευταία χρόνια;

Κάποια σχόλια ήταν θετικά και κάποια ήταν αρνητικά. Νομίζω ότι ήταν ικανοποιητικά, τα περισσότερα από αυτά ήταν θετικά.

 

Νομίζετε ότι το album του Johnny Winter  ‘Live Johnny Winter And’ ήταν καταλυτικό για την μετέπειτα καριέρα σας;

Ω, ναι! Σίγουρα. Παίζοντας με τον Johnny Winter και τον Rick Derringer (σ.σ.: κιθάρα) ήταν συναρπαστικό. Ήταν μεγάλο πράγμα.

 

Θυμάστε κάποιο άγνωστο/απροσδόκητο/αστείο γεγονός από τις ηχογραφήσεις του εμβληματικού ντεμπούτου των Captain Beyond;

Ξέρεις, δεν μπορώ να σκεφτώ τίποτα το πολύ ενδιαφέρον, συγκεκριμένα. Όταν ξεκίνησα να παίζω με τους Captain Beyond, ήμουν ήδη με τους Allman Brothers για αρκετό διάστημα, και φυσικά ήταν ωραία. Όταν οι Allman Brothers ήρθαν στο Λος Άντζελες για να παίξουν στο Whisky a Go-Go συναντηθήκαμε και παίξαμε στα παρασκήνια μια ηχογράφηση πρόβας μας στον Duane και στον Gregg και πιθανώς και για όλους τους άλλους. Έτσι όλη αυτή η παρέα καταλήξαμε στην Capricorn Records. Είχαμε μιλήσει με διαφορετικούς ανθρώπους εκείνη τη περίοδο για να δούμε σε ποιον θα υπογράψουμε. Όσον αφορά τις αστείες στιγμές, νομίζω ότι δεν συνέβη τίποτα το συγκλονιστικό, εκτός ίσως από το να λέγαμε καμμιά βρισιά και τέτοια πράγματα.

 

Σας αρέσει σήμερα το ‘Dawn Explosion’ album;

Το πρόβλημα με το «Dawn Explosion» είναι ότι δεν έπρεπε να το ηχογραφούσαμε με τον ίδιο τρόπο που κάναμε το πρώτο album. Πήγαμε να το ηχογραφήσουμε σε ένα άλλο μέρος στο San Francisco. Δεν θα έλεγα ότι το μέρος δεν ήταν καλό, ήταν ο ήχος της μπάντας, ακουγόταν το ίδιο πράγμα. Αυτό είναι το πρόβλημα που έχω με το ‘Dawn Explosion’, δεν έπρεπε να το ηχογραφήσουμε με τον ίδιο τρόπο.

 

Είστε απογοητευμένος από το γεγονός ότι οι Captain Beyond ποτέ δεν έλαβαν την αναγνώριση που άξιζαν;

Όχι. Μακάρι να μπορούσε να είχαμε μείνει στα πράγματα ακόμη περισσότερο. Δεν μας συμπεριφέρθηκαν σωστά. Άκου, θα σου πω το εξής: Οι Captain Beyond είχαν προβλήματα με το management, υπογράψαμε με το ίδιο άτομο που είχε την δισκογραφική εταιρεία. Προσπαθούσαμε να κάνουμε κάποια πράγματα, αλλά τα άτομα της μπάντας κατά καιρούς παρερμηνεύονταν. Επίσης, όλοι μας ήμασαν πολύ νέοι. Αυτό που σου λέω, θα στο ‘λεγε και κάθε άλλο συγκρότημα. Δεν συνέβη κάτι το διαφορετικό. Είναι απλά μέρος του γενικότερου πράγματος, το να είσαι σε μια μπάντα και να ηχογραφείς και οι Captain Beyond δεν ήταν η εξαίρεση. Είχαμε προβλήματα προγραμματισμού μεταξύ των επιμέρους μελών, υπήρχαν προβλήματα με την επιχείρηση, με την δισκογραφική εταιρεία. Ναι, θα έπρεπε να ήμασταν πολύ μεγαλύτεροι σε χρηματικά μεγέθη, αυτό είναι σίγουρο. Θα έπρεπε.. Κοιτάζοντας πίσω τώρα, είμαι ευχαριστημένος με την παγκόσμια αναγνώριση που έχει η μπάντα και αυτό εκπλήσσει ακόμα κι εμένα ..

 

Απολαύσατε την περίοδο που είχατε επιστρέψει στον Johnny Winter και ηχογραφήσατε το  album “Saints and Sinners»;

Ναι, ήταν πραγματικά διασκεδαστικό. Με τους Captain Beyond ήμασταν στα τελευταία και ο Johnny ήθελε να επιστρέψω και να παίξω μαζί του. Κατέβαλα μεγάλη προσπάθεια στο γράψιμο των τραγουδιών ή στο συν-γράψιμο και την μουσική κατεύθυνση που προσπαθούσα να διαμορφώσω, αλλά δεν μπορούσα να τα παρατήσω. Έτσι, κατέληξα να παίζω κάποια κομμάτια για τον Johnny, ό, τι αυτός ήθελε, και κατέληξα να το κάνω. Ήταν πάντα διασκεδαστικό το να παίζεις με τον Johnny.

 

Περιμένατε ποτέ την τεράστια επιτυχία του Rick Derringer για το album ‘All American Boy’ και ιδιαίτερα για το τραγούδι ‘Rock N’Roll Hoochie Koo’;

Πιθανώς. Δεν το ‘χω σκεφτεί. Το ‘Rock n’ Roll Hoochie Koo’ έπαιζε κάθε ώρα, κάπου! Δεν υπήρχαν άλλα άτομα που συμμετείχαν στις ηχογραφήσεις. Υπήρχαν μόνο δύο άτομα: Ο Rick και εγώ. Ο Rick και εγώ, κάναμε σχεδόν όλο το album μαζί, και μόνοι μας. Ο Edgar Winter ήρθε και έπαιξε λίγο πιάνο και υπήρχαν κάποιες κοπέλες ως κοινό, αλλά σχεδόν όλο το χρόνο της ηχογράφησης ήταν ο Rick, εγώ και ο Bill Szymczyk, ο παραγωγός.

 

bobby4Τι θυμάστε περισσότερο από τις ηχογραφήσεις των Allman Brothers Band για το ‘At Fillmore East’; Αυτή είναι μία από τις σπουδαιότερες ζωντανές ηχογραφήσεις όλων των εποχών …

Επέτρεψέ μου να σου πω αυτό και ξέρω ότι και οι αναγνώστες σου δεν θα το γνωρίζουν. Όταν αυτές οι συναυλίες αυτές ηχογραφήθηκαν, έβγαινα και έπαιζα με τους Allman Brothers και στη συνέχεια μία ώρα αργότερα, επέστρεφα για να παίξω με τους Johnny Winter And. Έτσι, έκανα δύο συναυλίες για δύο ημέρες στη σειρά. Έπαιξα τέσσερα shows σε δύο νύχτες. Όχι μόνο αυτό, αλλά οι Johnny Winter And, ήταν οι headliners. Ήμασταν οι headliners, οι Allman Brothers Band ήταν οι δεύτεροι και οι Elvin Bishop Band ήταν τρίτοι. Πολλοί άνθρωποι δεν το γνωρίζουν αυτό, δεν είναι μεγάλη υπόθεση, αλλά είναι κατά κάποιο τρόπο αστείο, αλλά επειδή μπορεί να μην το έχετε σκεφτεί ποτέ, αλλά εμείς, οι Johnny Winter And παίξαμε σε αυτές τις συναυλίες, τις ίδιες βραδιές με τους Allman Brothers Band.

 

Παίξατε δηλαδή τέσσερα sets σε δύο μέρες!

Ναι, ήταν πολύ εξαντλητικό. Στο Fillmore East, όποιος ήταν ο headliner μπορούσε να παίζει όσο ήθελε. Ο Bill Graham (σ.σ.: ο θρυλικότερος διοργανωτής συναυλιών) δεν θα σε σταματούσε. Αν ήσουν το opening act, θα μπορούσες να σταματήσεις στο τρίτο τραγούδι. Αν ήσουν headliner θα μπορούσες να παίξει μέχρι τις 4 το πρωί. Μέχρι τις 4!

 

Έχετε ευτυχισμένες αναμνήσεις από την περίοδο που παίζατε στους Armageddon; Ήταν ο θάνατος του Keith Relf ο κύριος λόγος για τη διάλυση ή αυτό είχε συμβεί πριν από τον θάνατό του;

Μου άρεσε αυτή η μπάντα και το να παίζω με τον Keith (σ.σ.: Relf, τραγουδιστής των Yardbirds), ο οποίος ήταν ένας πραγματικός θρύλος, κατά την γνώμη μου. Ήταν μια υπέροχη μπάντα, ταλαντούχα και έξυπνη. Ήταν μια σπουδαία μπάντα. Και πάλι, η μπάντα είχε τα ίδια προβλήματα: είχαμε κακό management και φυσικά, όπως τα πράγματα άρχισαν να καταρρέουν, υπήρχαν επίσης ναρκωτικά και αλκοόλ . Σ’ αυτού του είδους τα πράγματα ήμασταν όλοι χωμένοι και αν δεν το παραδεχόμουν, δεν θα ήμουν ειλικρινής μαζί σου. Ναι, έτσι ακριβώς ήταν τα πράγματα. Δεν έχει να κάνει με το τι είναι σωστό ή λάθος. Πέρασα σπουδαία τότε, νομίζω ότι όλοι περάσαμε το ίδιο. Όσον αφορά την ερώτησή σου είχαμε προβλήματα με το management και ο Keith είχε προσωπικά ζητήματα που προσπαθούσε να τα λύσει και δεν μπορούσαμε να βγάλουμε άκρη τι έκανε. Ήταν δύσκολη, ήταν πολύ δύσκολη κατάσταση. Δεν διαλυθήκαμε. Απλά προσπαθούσαμε να σκεφτούμε τι να κάνουμε με το κακό management. Θυμάμαι ότι ο Martin Pugh (σ.σ.: κιθάρα) και εγώ, ζούσαμε στο Λος Άντζελες και ο Keith και ο Louis (σ.σ.: Cennamo, μπάσο) ζούσαν στο Λονδίνο. Δεν αισθανθήκαμε «Εντάξει, δεν θα το κάνω αυτό άλλο πια». Κανείς δεν το είπε. Εμείς απλά σταματήσαμε. Σταματήσαμε λόγω αυτών των προβλημάτων. Δεν θα μπορούσαμε να βάλουμε τα πράγματα στο σωστό δρόμο. Αυτού του είδους τα πράγματα συνέβησαν λόγω της πίεσης που όλοι αισθανόμασταν.

 

Είστε ενήμερος για την επιρροή της μουσικής των Captain Beyond   σε νεότερα συγκροτήματα (κυρίως Σουηδικά), όπως οι Witchcraft, οι Abramis Brama και οι The Quill;

Ξέρω ότι οι Captain Beyond   είχαν μεγάλη επιρροή στους ανθρώπους και ξέρω ότι τα σουηδικά συγκροτήματα πραγματικά την ψάχνουν, αλλά δεν ξέρω τις συγκεκριμένες μπάντες.

 

Οι Abramis Brama και οι The Quill   συμμετείχαν σε ένα tribute album στους Captain Beyond όπου οι Pentagram διασκεύασαν το “Dancing Madly Backwards”.

Εννοείς το tribute album; Ναι, το γνωρίζω.

 

Λατρεύουν τη μουσική σας. Ο Magnus Pelander από τους Witchcraft σας θαυμάζει προσωπικά. Δημοσιεύει στο Facebook videos με σας και γράφει “Bobby Fuckin’ Caldwell”.

Ααααα! Πώς είπες ότι τον λένε;

 

Magnus Pelander. Έχω κάνει μια συνέντευξη μαζί του. Θα σας στείλω το e-mail του, μόλις τελειώσουμε.

Ωραία. Οι Captain Beyond θα μπορούσαν να γίνουντόσο μεγάλοι όσο οποιαδήποτε μεγάλη αμερικανική μπάντα έγινε ποτέ. Πραγματικά θα μπορούσαν να ήταν. Ήμασταν μια αμερικανική μπάντα αλλά δεν ακουγόμασταν σαν μια αμερικανική μπάντα. Δεν υπάρχει τίποτα κακό με την αμερικανική μουσική, αλλά ακουγόμασταν πιο ευρωπαίοι. Πολλοί άνθρωποι πίστευαν ότι ήμασταν από την Ευρώπη.

 

bobby3Νομίζω ότι η πλειοψηφία των οπαδών σας είναι στην Ευρώπη.

Είναι λίγο πολύ παντού, αλλά μάλλον έχεις δίκιο. Μιλάω με τον Lee Doorman (σ.σ.: μπάσο) μερικές φορές, μιλάω με τον Rod (σ.σ.: Evans, φωνητικά, πρώτος  τραγουδιστής των Deep Purple), ο ‘Rhino’ (σ.σ.: Larry ‘Rhino’ Reinhardt, κιθάρα) φυσικά πέθανε.

 

Ναι, αυτή είναι η επόμενη ερώτηση. Τι θυμάστε περισσότερο από τον ‘Rhino’;

Λοιπόν, ο ‘Rhino’ και εγώ, γνώριζαμε ο ένας τον άλλον από τότε που ήμασταν έφηβοι. Ήμασταν νέα παιδιά όταν συναντηθήκαμε, όπως ο Steven Tyler και ο Joe Perry (σ.σ.: από τους Aerosmith). Ήταν ένας πολύ ταλαντούχος άνθρωπος και είχε ένα πολύ ξεχωριστό ύφος στο παίξιμο της κιθάρας.Ήταν πραγματικά ένας ταλαντούχος άνθρωπος.

 

Αιφνιδιαστήκατε όταν ο Taylor Hawkins των Foo Fighters έπαιξε σε ένα Bobby Caldwell tribute drum kit;

Ναι, ναι (γέλια)! Αυτό το είδα! Ένας φίλος μου, μου το έστειλε πριν 1-2 χρόνια. Ναι, ήταν πολύ αστείο.

 

Υπάρχει κάποιος που θα θέλατε να παίξετε μαζί του και δεν έχει συμβεί ακόμη;

Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι θα ήθελα να παίξω μαζί τους..

 

Ονομάστε κάποιους!

Ωωω..

 

Ο Jeff Beck;

Θα ήθελα να παίξω με τον Jeff. Θα ήθελα να παίζω με .. (σ.σ.: παύση)

 

bobby5Με τον Tom Waits;

Ο Tom Waits θα μπορούσε να είμαι εγώ! Με τον Herbie Hancock. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που πραγματικά θαυμάζω. Θα ήθελα να παίξω με τον Jimmy Page και τον John Paul Jones. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που πιστεύω ότι είναι εξαιρετικά ταλαντούχοι. Ξέρεις, γνώρισα τον Jeff πριν χρόνια στο Λονδίνο, ακριβώς όταν δούλευε στο album ‘Blow By Blow’ . Ήμασταν εκεί για μεγάλο χρονικό διάστημα και είναι αστείο ότι κανείς δεν άρχισε να μιλάει στον άλλο. Καθίσαμε στο τραπέζι, σε ένα πολύβουο μέρος και κανείς δεν ήρθε στο τραπέζι, ούτε με ενόχλησε, ούτε μου είπε κάτι. Νομίζω ότι ο Keith (σ.σ.: Relf) ήρθε και είπε ένα «γεια» όπως πάντα, ήταν πολύ απασχολημένος, νομίζαμε ότι ήταν ένας πολύ ιδιωτικός χώρος. Κανένας δεν ενοχλούσε τον άλλο. Νομίζω ότι ο Keith του έδωσε τον αριθμό του τηλεφώνου μου. Το ίδιο συνέβη και με τον Jimmy Page λίγα χρόνια αργότερα, όταν ήταν οι Led Zeppelin σε ένα studio του Λονδίνου. Ήταν ένα studio όλοι ηχογραφούσαν συνέχεια, και φυσικά οι Led Zeppelin. Θα μπορούσες να πάρεις τον αριθμό τηλεφώνου ενός ατόμου να τον καλέσεις για να πεις ένα «γεια», αλλά μερικά χρόνια αργότερα θα μπορούσατε να συναντηθείτε και να λέγατε «Νόμιζα ότι εσύ θα έπαιρνες πρώτος». Αυτή είναι μια περίεργη κατάσταση που έχει διάφορες εξηγήσεις. Μερικές φορές πιστεύεις ότι θα έπρεπει να είχες πάρει τηλέφωνο και να πεις «Τι κάνεις;». Μόλις μίλησα με τον Vinnie Colaiuta (σ.σ.: drums), είναι φίλος μου και έπαιζε με τον Jeff για τρία χρόνια. Παίζει τώρα με τον Sting. Υπάρχει πολύς κόσμος που θα μ’άρεσει να παίξω.

 

Κατά τη διάρκεια της καριέρας σας είχατε γνωρίσει ποτέ κάποιο μέλος των Beatles ή των Rolling Stones;

Ναι, έχω. Βασικά τζάμαρα με τον John Lennon και τον Ringo Starr, στο Λος Άντζελες κατά τη διάρκεια του «χαμένου Σαββατοκύριακου» του John, το χρονικό διάστημα που είχε χωρίσει με τη Yoko Ono (σ.σ.: 1973-5). Υπήρχε ένα πολύ μεγάλο ιδιωτικό πάρτι στα Record Plant (σ.σ.: Studios, διάσημα studios ηχογράφησης) και είχα την ευκαιρία να παίξω μαζί τους, με τον Eric Clapton και με ένα σωρό ανθρώπους εκεί.

 

Ουάου! Παίξατε με τον John και Eric!

Ναι, είχαν στήσει δύο drum kits και όταν έμπαινα μέσα, ο Joe Vitale, ο drummer των Crosby, Stills and Nash , ο οποίος ήταν παλιός μου φίλος ήρθε και μου είπε «Γεια σου Bobby, τι κάνεις;» και είπα «Καλά» και μπήκα μέσα και ..δεν ξέρω.. Ήταν εκεί και γνώρισα πολλούς ανθρώπους μέσω αυτού. Έπαιξα με τον John και τον Ringo. Γνώρισα τον George Harrison (σ.σ: κιθαρίστας των Beatles), όταν είχε τη Dark Horse Records σε ένα ιδιωτικό πάρτι στο L.A και εξακολουθώ να πιστεύω ότι δεν έχω γνωρίσει τον Paul (σ.σ.: McCartney). Συνάντησα τον Mick Jagger μια-δυο φορές. Θα ήθελα πολύ να είχα περάσει περισσότερο χρόνο με αυτούς τους ανθρώπους μιλώντας για τη μουσική και για διάφορα πράγματα, αλλά ίσως τότε αυτό ήταν αδύνατο, αλλά όμως τους γνώρισα.

 

Τι μουσική ακούτε αυτή την περίοδο;

Αυτή είναι μια πολύ καλή ερώτηση. Ακούω πραγματικά τα πάντα. Έχω ένα πολύ ευρύ ενδιαφέρον για τη μουσική. Ακού συγκροτήματα που βασίζονται στα φωνητικά, progressive rock συγκροτήματα, jazz. Ακούω τον Chick Corea και τους Return To Forever και το τέταρτο album των Led Zeppelin. Άκουγα χτες Mile Davis. Ακούω πολλούς διαφορετικούς ανθρώπους, από όλα τα είδη.

 

Θα μπορούσατε να μας πείτε πώς εντάχθηκατε στους Johnny Winter And;

Λοιπόν, ένα απόγευμα, ένας τύπος που δούλευε στη μπάντα που ήμουν εκείνη την εποχή, μου τηλεφώνησε και μου ζήτησε να κατέβω και να τζαμάρω με τον Johnny Winter. Είπα «Όχι, δεν θα είναι τόσο ενδιαφέρον για μένα» και μιλήσαμε λίγο παραπάνω και μου έκανε την ερώτηση «Θα ήθελες να έρθεις και να τζαμάρεις με τον Johnny Winter;» , του είπα «Μου αρέσει ο Johnny, αλλά απλά δεν σκέφτομαι το να τζαμάρουμε». Μου είπε «Έλα» και μιλήσαμε λίγο περισσότερο και επανήλθε ρωτώντας: «Σε παρακαλώ, κατέβα για λίγο! Μόνο για μια στιγμή. Θα ήταν διασκεδαστικό να τζαμάρετε λίγο» και εγώ συμφωνήσα τελικά. Όταν πήγα εκεί, ένα σωρό άνθρωποι συνέχιζαν να μπαινοβγαίνουν όσο έπαιζαν εκεί μέσα.. Καθώς οι άνθρωποι μπαινόβγαιναν, η μουσική σταματούσε και ξεκινούσε συνεχώς. Έχει πάρα πολύ ζέστη το απόγευμα του καλοκαιριού εδώ και δεν μπορούσα να φύγω από κει, αν και είχα κανονίσει να δω τους φίλους μου και δεν ήξερα για πόσο θα κρατούσε αυτό. Για όλο αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα που ήμουν έξω, είπα «εντάξει», έμεινα εκεί γύρω και λίγο αργότερα έπρεπε να μπω μέσα στους άλλους που έπαιζαν. Μου είπαν: «Έλα μέσα σε περιμένουν» και είπα «εντάξει, ωραία», έτσι μπήκα μέσα, ο Johnny Winter ήταν εκεί, ο Edgar Winter ήταν εκεί, όπως και ο Steve Paul, ο manager τους , ο Randy Jo Hobbs, ο μπασίστας τους και ο Rick Derringer. Είπα «γεια», κάθισα στο drum set και άρχισα να παίζω ένα beat, ένα beat α λα Tony Williams και άρχισαν να «μπαίνουν». Παίξαμε για περίπου 35 λεπτά και ξαφνικά σταματήσαμε. Όταν σταματήσαμε, ο Johnny μου είπε: «Μπορείς να ταξιδέψεις;» και του είπα: «Ναι, σίγουρα!», δεν γνώριζε υποθέτω ότι το έκανα αυτό για πολλά χρόνια. Είπε: «Λοιπόν,θέλω να μπεις στην μπάντα μου» και στη συνέχεια ο Edgar είπε «Θέλω να μπεις στην μπάντα μου». Τότε, κατάλαβα ότι αυτό δεν ήταν ένα τζαμάρισμα, αλλά το όλο πράγμα ήταν ξεκάθαρα μια οντισιόν. Έτσι ξεκίνησα, εκείνο το απόγευμα. Έτσι μπήκα στους Johnny Winter And.

 

bobby1Πώς γνωριστήκατε με τα άλλα μέλη των Captain Beyond και αποφάσισατε να σχηματίσετε μια μπάντα μαζί;

Γνώριζα τον ‘Rhino’ Larry Reinhardt από τότε που ήταν έφηβοι. Έτσι, όταν αποφάσισαν οι Iron Butterfly να διαλυθούν, επικοινώνησαν μαζί μου και με ρώτησαν αν με ενδιέφερε να κάνουμε κάτι μαζί. Σε κάποιο σημείο, οι Johnny Winter And έκαναν διάλειμμα και βρισκόμουν στο Λος Άντζελες, και έτσι όλοι βρεθήκαμε όλοι μαζί αρχικά, στο Λος Άντζελες

 

Υπό ποιες συνθήκες σας ήρθε η ιδέα να γράψετε το ‘Dancing Madly Backwards’;

Λοιπόν, εγώ έπαιζα για καιρό στα drums το μοτίβο «ντα-ντα-μπα-μπα-μπού-μπα/ντα-ντα-μπα-μπα-μπου-μπα-μπούμ» (σ.σ:τρίθεος). Το έπαιζα στις πρόβες, σε διάφορα πράγματα και νομίζω ότι ο ‘Rhino’ ήρθε με την ακολουθία των ακόρντων. Στη συνέχεια, συνεργαστήκαμε πάνω στη μουσική και εγώ έγραψα τους στίχους του ‘Dancing Madly Backwards’.

 

Ποιοι είναι οι επιρροές σας ως drummer;
Ααα.. Είναι τόσοι τόσοι πολλοί .. Από Benny Benjamin, Levon Helm (σ.σ.: The Band), o Earl Young   από τη Φιλαδέλφεια, ο Al Jackson από τη Stax, ο Ringo Starr (σ.σ.: The Beatles), ο Charlie Watts (σ.σ.: Rolling Stones), ο Mitch Mitchell (σ.σ.: Jimi Hendrix Experience). Ο Joe Morello, ο μεγάλος drummer της jazz. Ίσως εκείνος που με εντυπωσίασε περισσότερο. Είδα τον Buddy Rich πολλές φορές, και στην πραγματικότητα δούλεψα για Buddy Rich μία φορά. Ξέρεις, όλοι εντυπωσιάζονταν από τον Buddy Rich και αυτός είναι πιθανότατα ο σπουδαιότερος drummer όλων των εποχών. Όταν μιλάμε για drums, πρώτα μιλάμε για τον Buddy Rich και στη συνέχεια για όλους τους υπόλοιπους. Υπάρχουν τόσοι πολλοί.. Υπάρχουν και σπουδαίοι σύγχρονοι drummers όπως ο Vinnie Colaiuta. Είναι φανταστικός!

 

Πιστεύετε ότι το γεγονός ότι οι δισκογραφικές εταιρείες καταρρέουν, είναι ένα είδος δικαιοσύνης για την εταιρική απληστία τους όλα αυτά τα χρόνια;

Εάν πιστεύω ότι οι δισκογραφικές εταιρείες καταρρέουν εξαιτίας της δικής τους απληστίας; Μπορεί να υπάρχει κάποια αλήθεια σε όλο αυτό. Το γεγονός είναι ότι από τη στιγμή που η μουσική ηχογραφείται και πωλείται, οι δισκογραφικές εταιρείες γενικά κλέβουν από τους καλλιτέχνες. Αυτό δεν συνέβαινε μόνο την εποχή των μεγάλων rock ’n’ roll συγκροτημάτων, αλλά ανέκαθεν. Υποθέτω ότι θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι αυτό που έκαναν εκείνοι στους άλλους, τώρα συμβαίνει στους ίδιους. Ίσως, να έχουν βρει κανένα νέο φάρμακο τώρα, δεν ξέρω. Ξέρω ότι ολόκληρη η βιομηχανία αλλάζει.

 

bobby2Σε ποια μπάντα που δεν ήσασταν, θα θέλατε να είστε μέλος;

Λοιπόν (σ.σ.: παύση) .. Θα έλεγα προφανώς τους Beatles, επειδή θα υπήρχαν τόσα πολλά να μάθω από τον Ringo και την όλη διαδικασία ηχογράφησης και από τον George  Martin (σ.σ.: ο θρυλικός παραγωγός τους). Θα ήταν μια σπουδαία εμπειρία εκμάθησης. Θα έλεγα μάλλον τους Beatles.

 

Νομίζετε ότι το rock ‘n’ roll είναι νεκρό και ότι τα πάντα τώρα περιστρέφονται γύρω από managers, συμβόλαια και ποσοστά . Μήπως ο Jim Morrison είχε και σ’αύτο δίκιο;

Νομίζω ότι τη μουσική δεν θα πεθάνει ποτέ, γιατί οι άνθρωποι την αγαπούν πάρα πολύ. Δεν μπορείς να διακόψεις την ερωτική σχέση μεταξύ των ανθρώπων και της μουσικής. Ποτέ δεν θα αποχωριστούν. Όμως, οι business στη μουσική υποφέρουν. Δεν υπάρχουν δισκοπωλεία, δεν υπάρχουν ραδιοφωνικοί σταθμοί για να παίξουν τις πρόσφατες ηχογραφήσεις τους, δεν υπάρχει πραγματικά ένα fanbase να δημιουργήσει ένα αστέρι. Για να δημιουργηθεί ένα αστέρι, σημαίνει ότι υπάρχει μια μηχανή παραγωγής όπως στην Joni Mitchell (σ.σ: «έγκριτος» Έλληνας μουσικός δημοσιογράφος την έγραφε “Johnny”). Πρέπει να υπάρχει μια διαδικασία. Αλλά δεν υπάρχουν τώρα δισκοπωλεία και ραδιοφωνικοί σταθμοί. Υπάρχουν ραδιοφωνικοί σταθμοί, αλλά δεν παίζουν αυτά που οι δισκογραφικές εταιρείες παράγουν. Εννοώ όλο αυτό το μέρος των Μέσων που συνήθιζε να δημιουργεί καλλιτέχνες όπως οι Rolling Stones, The Jimi Hendrix Experience ή ακόμα και τον Michael Jackson, είναι σχεδόν ανύπαρκτό πια. Οι άνθρωποι συνήθιζαν να τους κάνουν αστέρια επειδή θα πήγαιναν στο δισκάδικο και θα αγόραζαν το δίσκο ή θα ακούγαν το album ή οτιδήποτε άλλο. Πολλοί άνθρωποι που γνωρίζω, δεν μπορούν ακόμη και να ακούσουν ραδιόφωνο, επειδή δεν παίζει το είδος της μουσικής που ακούνε (σ.σ: επίσης). Επειδή οι εταιρείες νοιάζονται μόνο για τα χρήματα. Δεν δίνουν στο κοινό το είδος της μουσικής που χρειάζεται. Καταλαβαίνω ότι πρέπει να βγάλουν χρήματα, αλλά δεν χρειάζεται να αποξενώνουν τόσο πολύ το κοινό. Πολλοί από τους ανθρώπους που γνωρίζω, δεν θα ακούσουν τους ραδιοφωνικούς σταθμούς.

 

Πιστεύετε ότι το πιο σημαντικό πράγμα για μια μπάντα είναι να δίνει καλές συναυλίες και τα studio albums έπονται;

Ναι, αυτό πρέπει να κάνουν. Αυτό που κάνουν τώρα, είναι να ηχογραφούν ό, τι κάνουν και ελπίζουν ότι κάποιος θα το αγοράσει από τον υπολογιστή και να πάει κάποιος στις συναυλίες τους και να το αγοράζει από το πορτ-μπαγκάζ του αυτοκινήτου τους. Αυτό είναι το μόνο που μπορούν να κάνουν τώρα που δεν υπάρχει μέρος για να διαθέσουν το προϊόν τους. Η γνώμη μου είναι ότι ποτέ δεν πρόκειται να ξαναϋπάρξει ένα μεγάλο αστέρι. Το όλο σύστημα είναι χαλασμένο.

 

Δώστε μια συμβουλή σε ένα παιδί που θέλει να αρχίσει να παίζει drums.

Θα έλεγα σε ένα παιδί να πάει σε ένα ωδείο. Το να ξεκινήσεις μόνος σου να παίζεις drums, δεν θα σε οδηγήσει πουθενά. Θα πρέπει να πας σε ένα ωδείο, όπου θα συναντήσεις και άλλους ανθρώπους, να μάθεις μουσική, να διαβάζεις μουσική, θα αρχίσεις να μαθαίνεις ενδιαφέροντα πράγματα για να προχωρήσεις παραπέρα. Κάποιος ο οποίος ήταν κιθαρίστας, με ρώτησε μια φορά για το γιο του που ήθελε να γίνει κι αυτός κιθαρίστας τι θα έπρεπε να κάνει και του είπα «Στείλ’ τον σε ένα ωδείο», επειδή εκεί είναι που πας για να μάθεις πολλά και να συναντήσεις άλλους ανθρώπους. Τώρα, αν θα προσπαθήσεις να το κάνεις μόνος σου, όπως γινόταν στο παρελθόν, και ότι το παίξιμό σου πρόκειται να σε κάνει διάσημο, δεν είναι πιθανό. Συμβαίνει, αλλά δεν είναι πιθανό.

 

Αλλά κάποιοι, συμπεριλαμβανομένου εμού, λένε ότι μερικοί από τους μεγαλύτερους μουσικούς ήταν αυτο-δίδακτοι.

Νομίζω ότι έχεις δίκιο. Υπάρχει σίγουρα ένας μεγάλος αριθμός από αυτούς, αλλά να θυμάσαι ότι οι άνθρωποι που ήταν αυτο-δίδακτοι, είχαν πολλές ευκαιρίες. Υπήρχε πολλή μουσική και πολλά καταστήματα (σ.σ: δίσκων) και πράγματα να κάνουν. Το ποσοστό ευκαιρίας που είχε κάποιος να κάνει επιτυχία, στο πιάνο ή σε ο,τιδήποτε άλλο, ήταν υψηλότερο στο παρελθόν. Ο Tony Williams ήρθε από την Βοστώνη και μπήκε στην μπάντα του Miles Davis όταν ήταν 18. Αυτό το είδος των ευκαιριών δεν συνηθίζεται σήμερα. Έχεις πολύ περισσότερες πιθανότητες αν ξέρεις να διαβάζεις μουσική και έχεις πάει στο σχολείο, που θα μπορούσες να έχεις μια jazz μπάντα, θα μπορούσες να διαβάζεις μουσική. Ακόμα κι αν θες να κάνεις κάτι στην τηλεόραση θα πρέπει να διαβάζεις από την οθόνη. Αν είσαι αυτοδίδακτος και δεν ξέρεις να διαβάζεις μουσική, δεν πρόκειται να πάρεις τη δουλειά. Είναι πραγματικά θετικό όταν οι άνθρωποι είναι πολύ περισσότερο προετοιμασμένοι και γνωρίζουν να διαβάζουν μουσική.

 

Από την εμπειρία σας συναντώντας τόσους πολλούς ανθρώπους, πιστεύετε ότι το χρήμα και η φήμη επηρεάζουν τον χαρακτήρα ενός μουσικού;

Ναι, απολύτως. Σίγουρα, το κάνουν. Η φήμη, δεν θέλω να χρησιμοποιώ τη λέξη «φήμη», η ματαιοδοξία και τα χρήματα και όλα αυτά τα πράγματα, παίρνουν πολύ χρόνο σε ένα άτομο για να κατανοήσει τι είναι κάτι και τι δεν είναι. Στην αρχή, όταν αυτό επηρεάζει τους ανθρώπους, αρχίζουν να λαθεύουν όσον αφορά το τι είναι και το τι δεν είναι. Επηρεάζει τους πάντες και στη συνέχεια, όσο μεγαλώνουν και η κατάσταση έχει αλλάξει, συνειδητοποιούν ότι αυτό δεν σημαίνει τίποτα. Δεν έχει να κάνει μόνο με τη μουσική, είναι και οι αθλητές και οι ηθοποιοί. Όσο κάποιος προωθείται, λέει «Κοιτάξτε με τώρα». Στην πραγματικότητα, είναι απλά ένα μέρος της ενηλικίωσής τους.

 

Ποια είναι η καλύτερη συναυλία που έχετε παρακολουθήσει ως οπαδός;

Για να δούμε.. Υποθέτω όταν ήμουν παιδί και είδα τους Dave Brubeck Quartet με κάποιον που τον έλεγαν Paul Desmond (σ.σ.: alto σαξόφωνο). Δεν είδα ποτέ τους Beatles live, δεν είδα τους Rolling Stones live. Θα σου πω αυτό, είδα πολλούς σπουδαίους ανθρώπους σε μέρη όπως το Fillmore East και το Fillmore West, το μεγάλο κοινό της rock. Είδα πολλούς ανθρώπους που ήταν πραγματικά σπουδαίοι, όταν εμφανίζονταν εκεί. Ήταν πολύ μεγάλο πράγμα.

 

Σας άρεσαν οι Grateful Dead ή ο Jerry Garcia;

Μου άρεσαν κάποια από τα πράγματα που έκαναν οι Grateful Dead, αλλά δεν είχα πάει να αγοράσω πολλά albums τους, χωρίς να υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος. Το διάστημα αυτό, όπως γνωρίζεις, κυκλοφορούσαν εκατοντάδες δίσκοι εκεί έξω. Έτσι, δεν είχα αγοράσει πάρα πολλούς δίσκους των Grateful Dead. Μερικά από τα πράγματα που έκαναν, ήταν πράγματι ενδιαφέροντα.

 

Έχετε έρθει ποτέ στην Ελλάδα;

Όχι, δεν έχω έρθει στην Ελλάδα, αλλά πρέπει να σου πω ότι η γυναίκα μου είναι Ελληνίδα. Το πατρικό της όνομα είναι Βαϊτση. Ελπίζω να έρθω στην Ελλάδα. Παίξαμε πριν από μερικά χρόνια με τους Captain Beyond στο Sweden Rock Festival και οι Deep Purple ήταν οι headliners. Οι άνθρωποι νομίζουν ότι σχετιζόμαστε με την εν λόγω μπάντα. Οι Deep Purple βρίσκονται συνέχεια σε περιοδεία και τότε είχαν μια συναυλία στην Ελλάδα,μετά το Sweden Rock Festival.

 

Ένα τεράστιο «ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ» στον Bobby Caldwell για τις απαντήσεις του.

Τσεκάρετε το www.theofficialbobbycaldwellsite.com

Loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry