HIT CHANNEL ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Nοέμβριος 2011. Το Hit Channel  είχε τη μεγάλη τιμή να μιλήσει με τον σπουδαιότερο εν ζωή  pedal steel guitar player: τον B.J Cole. Έχει ηχογραφήσει κα παίξει ζωντανά με τους:  Elton  John, T.  Rex, Humble Pie, Scott Walker, Roger Daltrey, Robert Plant, Sting, Roger Waters, David Gilmour, Jerry Lee Lewis, Tom  Jones, R.E.M, Depeche  Mode, Brian  Eno, Beck, David Sylvian, Trapeze και πολλούς άλλους. Έχει επίσης μια πολύ ενδιαφέρουσα και εντελώς avant-garde solo καριέρα. Η τελευταία του solo  προσπάθεια ήταν μια συνεργασία με την  Emily Burridge που ονομάζεται “Into The Blue”.  Διαβάστε παρακάτω τα πολύ ενδιαφέροντα πράγματα που μας είπε:

 

Πώς ήταν η διαμονή σας στις ΗΠΑ; Πήγατε εκεί για ηχογραφήσεις;

Πήγα εκεί για να στοχαστώ για τον εαυτό μου, να κάνω διακοπές και να δω πολλούς παλιούς φίλους.

 

Πρόσφατα περιοδεύσατε με την  Emily Burridge. Τι ανταπόκριση λάβατε από τους οπαδούς γι’αυτή την περιοδεία;

Η περιοδεία ήταν πολύ καλή. Έγινε πριν πάω στο  Nashville. Παίζαμε σε μικρούς χώρους σε χωριά, μικρά κέντρα κοινωνικών ενδηλώσεων και τέτοια πράγματα. Πήγαμε σε τοπικές κοινωνίες και τους άρεσε πραγματικά αυτό που κάναμε. Το κλασικό υλικό.

 

Δοκιμάσατε τίποτα για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων του “Into The Blue” album με την Emily Burridge;

Ναι, δοκιμάσαμε κάποια πράγματα. Κάναμε ένα   album  γεμάτο από αιθέριους ήχους.

 

Το “Transparent Music” έχει ένα σπουδαίο cult status. Πόσο σημαντικό ήταν αυτό το  album  για τη  solo  καριέρα σας;

Hsolo καριέρα μου άρχισε πολλά χρόνια νωρίτερα. Το πρώτο-πρώτο  album μου λεγόταν “New Hovering Dog”.

 

 Το ξέρω. Στα 70s.

Το “Transparent Music” ήταν το πρώτο στο οποίο εμφανώς έκανα ηλεκτρονικά πράγματα το  1989. Είχα πραγματικά ανακαλύψει την  ambient μουσική. Μερικά από τα πιο εντυπωσιακά πράγματα και άρχισα να παίξω τέτοια μουσική. Ήταν πολύ σημαντικό. Θα έλεγεγα ότι ήταν ένα αρκετά καλό  album και έγινε για τον  Joe Boyd από την  Carnivore Records. Πούλησε γύρω στα 10.000 κομμάτια, πράγμα που ήταν αρκετά καλό και υγειές για ένα  solo  album. Μου έδωσε πολύ κουράγιο να συνεχίσω και να κάνω κάποια σοβαρά  solo albums.

 

Γενικά, είστε ευχαριστημένος από την αναγνώριση που έχει η  solo  καριέρα σας;

Γενικά, θα ήθελα να είναι είχε αναγνώριση. Ήταν πολύ δύσκολο να συγκεντρωθώ στα δικά μου  projects,  ξέρεις ότι συνήθως κάνω ηχογραφήσεις για άλλους καλλιτέχνες, κάτι που είναι η κυρίως καριέρα μου. Θα ήθελα να έχω χρόνο να συγκεντρωθώ στα δικά μου  projects, κάτι που είναι στο πλάνο μου να το κάνω στο μέλλον.

 

Πώς αρχίσατε να παίζετε  pedal steel κιθάρα; Είστε αυτοδίδακτος;

Αρκετά, ναι. Ανακάλυψα το όργανο. Απλά λάτρεψα το ήχο του. Έπαιζα κιθάρα στην αρχή για αρκετά χρόνια και μετά άκουσα το  pedal steel, την  steel κιθάρα γενικά μέσω ενός δίσκου των  Santo & Johnny που λεγόταν “Sleepwalk” , ήταν στις αρχές της δεκαετία του  60s και εκείνος ο δίσκος με έπεισε για την  steel guitar. Και μου άλλαξε τη ζωή.

 

Πιστεύετε ότι οι ηχογραφήσεις για τα τραγούδια του  Elton  John “Country  Comfort” και  “Tiny Dancer” ήταν καταλυτικές για την μετέπειτα καριέρα σας;

Πρώτα απ’όλα δεν παίζω στο  “Country Comfort”. Ήταν ο Gordon Huntley σ’αυτό. Ο  Gordon Huntley ήταν κάτι σαν νονός του Βρετανικού  pedal steel.  Είναι ακόμα ανάμεσά μας. Έπαιξα στο  “Tiny Dancer” και ναι σίγουρα ήταν καταλυτική στιγμή. Ήταν το τραγούδι που με έκανε γνωστό σε όλη την  session σκηνή στο Ηνωμένο Βασίλειο. Προφανώς, αυτός ο δίσκος  (“Madman Across The Water”)  ήταν τόσο σημαντικός και για τον  Elton. Γενικά είναι ένας σημαντικός δίσκος νομίζω.

 

Δουλέψατε πολύ στενά με τον Steve Marriott (Small Faces, Humble Pie).  Πώς ήταν σαν άτομο και ως συνεργάτης;

(Γέλοια) Τυπάρας. Σπουδαίος χαρακτήρα. Όταν δούλευες μαζί του ένας με έναν, ήταν ευχάριστος, πολύ εύστροφος και ένα ωραίο άτομο να κάνεις παρέα. Αλλά όταν ήταν σε κοινωνικές εκδηλώσεις, άλλαζε εντελώς σε ένα  party animal. Και  νομίζω ότι καταλαβαίνεις τι θέλω να πω.

 

Παίξατε στο κλασσικό album των Trapeze “You are the Music, We’re Just The Band”. Πιστεύετε ότι είναι ένα από τα καλύτερα  albums στα οποία έχετε παίξει;

Το έκανα. Πριν πολλά χρόνια. Μουσικά ήταν μία από τις καλύτερες ηχογραφήσεις που έκανα εκείνη την εποχή γενικά. Είναι κάτι που έγινε πριν τόσο καιρό για να το αξιολογήσω τώρα πώς ταιριάζει στην καριέρα μου. Δεν ήταν γνωστή μπάντα τότε. Εσύ τους ξέρεις, οι άνθρωποι του χώρου τους ξέρουν, αλλά δεν είναι τόσο γνωστοί όσο είναι τώρα το  “Tiny Dancer”  για παράδειγμα. Επειδη ο  Elton John είναι ακόμα ξέρεις..

 

Superstar.. Σας αρέσουν σήμερα τα  albums  που κάνατε με τους  T.Rex (“Zinc Alloy..” ) ; Εκείνα τα  albums  δεν ήταν πολύ επιτυχημένα..

Όχι, δεν τα ακούω. Προσπαθώ να τα ξέχασω όλα αυτά. Ο  Marc Bolan (σ.σ: ηγέτης των  T. Rex  και πρωτοπόρος του βρετανικού glam rock  ΠΡΙΝ ο Bowie γίνει  glam  rock) ήταν πολύ επιτυχημένος. Αλλά δεν έχω αυτό το  album τώρα. Δεν συλλέγω υποχρεωτικά τα  albums  στα οποία παίζω.

 

Έχετε ευχάριστες αναμνήσεις από τον  Marc Bolan; Πώς ήταν;

Δεν ήταν παρών. Δηλαδή, ήταν παρών. Κοιμόταν σε μια γωνία. Τα μόνα που θυμάμαι είναι τα Air Studios  (σ.σ: ιστορικά  studios που ανήκουν στον τεράστιο  George  Martin, παραγωγό των  Beatles)  και ο  Tony Visconti  (σ.σ: μεγάλος παραγωγός τα ων  David Bowie,  T.Rex και  Lou Reed). Συχνά τέτοιοι καλλιτέχνες, δεν ήταν παρόντες. Ο  Tony Visconti  ήταν εκεί. Έκανε παραγωγή σ’αυτό. Ήταν τρομερό και είχα πολύ καλή σχέση με τον  Tony Visconti σε πολλές ηχογραφήσεις. Και με την  Mary Hopkins, τη σύζυγό του.

 

Πόσο τρομακτικό ήταν να ηχογραφείτε με τον  Jerry Lee Lewis στα  “The Sessions”;

(Γέλια) Ήταν τρομακτικό γιατί κουβαλούσε συνέχεια ένα όπλο μαζί του! Έτσι, ήταν αρκετά τρομακτικό.

 

bj2Έχετε δουλέψει πολλές φορές με τον  Scott Walker. Είμαι τεράστιος οπαδός του Scott Walker. Πιστεύετε ότι είναι ένας από τους μεγαλύτερους οραματιστές στην σύγχρονη μουσική; Σας πήρε ακόμα και στις ηχογραφήσεις για το “No Regrets” album  των Walker  Brothers.

Ο  Scott Walker  είναι ο καλύτερος τραγουδιστής με τον οποίο έχω δουλέψει (σ.σ:και σκεφτείτε με ποιους τραγουδιστές έχει δουλέψει!)! Και το  “No Regrets”  είναι φανταστικό! Δούλεψα μαζί του σε δύο  albums πριν απ’αυτό. Και ξαναηχογράφησα μαζί του πριν 3 μήνες για τον καινούργιο του δίσκο (σ.σ: Σ’αυτό το σημείο άρχισα να ουρλιάζω γιατί βγάλαμε τρελό λαβράκι!) Αλλά οι καινούργιοι δίσκοι του είναι πολύ δύσκολοι για να τους ακούσεις. Πού θα το χρησιμοποιήσει δεν έχω ιδέα. Μοιάζει σαν να τεστάρει συνέχεια το κοινό του. Αν το κοινό του μπορεί να ακολουθήσει την  avant-garde δόξα του. Είναι πολύ ωραίος τύπος. Ήταν πολύ ωραίο που τον ξαναείδα και πάλι.

 

Ναι, το ξέρω. Αλλά είναι αδύνατο να τον βρει κάποιος. (Σαν  να λέμε ο  J.D Salinger του  rock’n’roll  ένα πράγμα).

Αλλά όταν τα καταφέρεις, είναι πολύ ωραίος τύπος. Είναι αρκετά κλειστός τύπος.

 

Ήταν έκπληξη για σας ότι ένας τόσο επιτυχημένος καλλιτέχνης, σαν τον  Robert Plant, παραμένει ένας εραστής της μουσικής;

Ο  Robert Plant είναι σε πολύ καλή θέση αυτή τη στιγμή. Έχει ανακαλύψει την  country μουσική. Έχει ξανά μια καινούργια καριέρα. Έχει μια καινούργια αγορά για κείνον. Έχει καινούργια ενέργεια και είναι σε πολύ καλό σημείο τώρα. Όταν ήμουν στο  Nashville, συνάντησα κάποιους από την μπάντα του και είναι πολύ περήφανοι που δουλεύουν μαζί του.

 

Απόλαυσες τις ηχογραφήσεις με τον  David Gilmour για το  “On An Island”  album; Ήταν αυτές περίεργες για σένα, μιας και ο  David παίζει κι ο ίδιος  steel guitar;

Το έκανα αυτό με τον  David μερικά χρόνια πριν βγει το  album. Τζαμάραμε για λίγο στο  home studio του.

 

Στην σκάφος του, το  Astoria ή στο σπίτι του;

Το ξέρω το σκάφος. Πήγα στο σπίτι του στο  Sussex. Πήγαμε εκεί για κοινωνική επίσκεψη και βγάλαμε μια μελωδία που την χρησιμοποίησε στο  album. Έτσι βρέθηκα στο  album. Δεν δούλεψα μαζί του στο σκάφος. Ήταν κάτι που είχαμε ήδη κάνει πριν μερικά χρόνια και αποφάσισε ότι του άρεσε.

 

Σε ρώτησε τίποτα για την  steel κιθάρα, μιας και είσαι καθηγητής και παίζει κι ο ίδιος;

Είναι ενδιαφέρον επειδή παίζει κι ο ίδιος  steel κιθάρα. Του άρεσε το παίξιμό μου. Το ήξερα από τις αρχές της δεκαετίας του ’70, τον γνώρισα  εξαιτίας της μπάντας μου Cochise. Κατάγεται από το  Cambridge και μερικοί από τους   Cochise  είχαν δουλέψει μαζί του σε διάφορες μπάντες παλιότερα.

 

Τι θυμάστε από το  album  του Roger  Waters,  “Amused to Death”; Μίλησα με τον   Rabbit (πληκτράς των  TheWho)  και ήταν πολύ ενθουσιασμένος γι’αυτό το  album!

(Γέλια) Δεν έχω και πολλές αναμνήσεις. Ήταν μια ηχογράφηση στο σπίτι του, ζούσε στο Νότιο ή στο Νοτιοδυτικό Λονδίνο τότε και θυμάμαι τον μηχανικό ήχου και παραγωγό του, ήταν ο  Nick Griffiths. Ήταν πολύ καλός φίλος μου. Δυστυχώς, έφυγε πριν λίγα χρόνια. Εξαιτίας του  Nick,  πήγα και έπαιξα. Ο  Nick Griffiths με βοήθησε σε μερικά  solo albumsμου και προφανώς δούλεψε και στο  “The Wall”. Τα πήγαινα καλά με τον  Nick και με έφερε να παίξω στο δίσκο  “Amused to Death” .Ναι, την θυμάμαι εκείνη την ηχογράφηση.

 

Ήταν και ο  Jeff Beck  σ’αυτή την ηχογράφηση;

Ήμουν σε   overdub ηοχογράφηση (σ.σ:δηλαδή είχαν ηχογραφηθεί τα άλλα, και ηχογράφησε «από πάνω» τους). Έχω συναντηθεί με τον  Jeff Beck μερικές φορές. Έχω τον μεγαλύτερο σεβασμό γι’αυτό, επειδή είναι ένας από τους σπουδαιότερους κιθαρίστες.

 

Πόσο άνετα αισθάνθηκες όταν έπαιζες στο  “Ultra”  album  των  Depeche  Mode; Ήσουν γνώριμος με την μουσική τους;

Ένιωθα μια χαρά. Ο κιθαρίστας ήταν οπαδός της  country  μουσικής και είχε κιόλας ένα από τα αγαπημένα μου  albums, ένα του  Ray Price. Είχαμε μια μακρά ενθουσιώδη κουβέντα όπως θυμάμαι για τον  Ray Price και την μπάντα του και ένιωθα ωραία που δούλευα μαζί τους. Επειδή ήταν οπαδοί, ξέρεις. Αυτό είναι πάντα το ζητούμενο όταν δουλεύω με άλλους, αν δείξουν ότι είναι οπαδοί της μουσικής, πάντα περνάω καλά. Και με τους  R.E.M ήταν το ίδιο. Μου άρεσαν, ήταν πολύ ενθουσιώδεις.

 

Ο  Peter Buck (κιθαρίστας) ειδικότερα νομίζω.

Ναι, έχεις δίκιο. Ήταν σπουδαίοι όταν δούλευα μαζί τους. Είναι τόσο μεγάλοι όσο είναι. Είναι κατά κάποιο τρόπο ταπεινοί.

 

Ένα από τα τελευταία  albums που ηχογραφήσατε ήταν του  Tom Jones  το “Praise and Blame”.  Πώς ήταν να δουλεύεις με τον  Tom  Jones;

Ήταν σπουδαία. Ο  Tom δεν ήταν εκεί. Ήταν πίσω στο  L.A νομίζω. Έκανα overdubs σ’αυτό. Δούλεψα με τον παραγωγό, τον  Ethan Johns, είναι γιός του  Glyn Johns (μηχανικός ήχου των  Led Zeppelin, Rolling Stones) .Δούλεψα μαζί με τον Glyn για τους  Humble Pie και τον  Joan Armatrading,

 

Νομίζω ότι αυτός σας ονόμασε  B.J.

Όχι, ο  Steve Marriott  το έκανε. Δεν ήταν ο  Glyn Johns. Όχι.

 

Υπάρχει κανένας που θα θέλατε να παίξετε και δεν έχει συμβεί ακόμα;

Μετον  Richard  Thompson (Fairport  Convention). Είναι σπουδαίος. Θα ήθελα να δολυέψω μ’αυτόν. Είναι τρομερός τύπος. Ω, και με τον  Jeff Beck  θα ήταν καλά. Θα ήθελα να δουλέψω με τον  Prince. Ξέρω ότι ο  Prince δεν είναι τόσο καλός όσο ήταν στο παρελθόν, αλλα είναι ακόμα ένας από τους σπουδαιότερους μουσικούς όλων των εποχών.

 

Πιστεύεις ότι το χρήμα και η φήμη αλλάζουν έναν άνθρωπο και ειδικότερα έναν μουσικό; Δούλεψες με τον   Elton John και πριν και αφότου έγινε  superstar…

Δεν ξέρω. Δεν έβγαλα ποτέ πολλά. (Γέλια) Είναι πρόσφατα διάσημος αλλά δεν έχω βγάλει πολλά λεφτά. Ακόμα προσπαθώ.

 

Εννοώ, παρατηρώντας τους άλλους να γίνονται πλούσιοι και διάσημοι.

Ok. Νομίζω, ναι. Πιστεύω ότι ο  Elton άλλαξε αρκετά. Τον ξέρω πριν γίνει διάσημος και έτσι τον παρατήρησα να αλλάζει.

 

Έχει κάνει rock, country, electro, κλασικούς και ambient  albums. Σε ποιο είδος νιώθετε πλησιέστερα;

Αυτή τη στιγμή απολαμβάνω την κλασική μουσική με την  Emily. Είναι η κατεύθυνση που θέλω να ακολουθήσω στο μέλλον επειδή πρώτα απ’όλα το  pedal steel δουλεύει πολύ καλά μ’αυτό το είδος της μουσικής και είναι κάτι που για το κοινό μοιάζει εξωτικό και υπάρχει μεγάλη δυναμική στην μουσική αυτή. Κλασικά κομμάτια που η   pedal steel  κιθάρα τους προσθέτει κάτι. Είναι κάτι που με γεμίζει πολύ.

 

Μόλις συνειδητοποίησα ότι εσείς και ο  Albert Lee (Emmylou Harris, Eric Clapton)  είστε οι μόνοι Άγγλοι μουσικοί που έχουν επίσης μια  country καριέρα στις ΗΠΑ επίσης. Δεν είναι πολύ συνηθισμένο.

Ο  Albert έπρεπε να πάει στην Αμερική για να γίνει ένας σπουδαίος   country μουσικός. Επειδή δεν μπορείς να ζήσεις ως  country μουσικός στο Ηνωμένο Βασίλειο. Έπρεπε να πάει στην Αμερική για να δουλέψει με την  Emmylou Harris, για να γίνει σεβαστός, να μπορεί να ζήσει σαν ένας   country μουσικός. Εγώ ποτέ δεν έφυγα από το Λονδίνο. Επίσης ήμουν πολύ απασχολημένος κάνοντας ηχογραφήσεις με τους  Elton John, Sting και όλους τους άλλους. Έτυχε να δουλεύω με τραγουδιστές/τραγουδοποιούς, έτσι δεν λογαριάζω τον εαυτό μου ως κάποιον που έκανε καριέρα στην  country μουσική, παρ’όλα αυτά μ’αρέσει πολύ να παίζω  country μουσική.

 

Τι μουσική ακούτε ακούτε αυτή την εποχή;

Μόλις επέστρεψα από το  Nashville. Ακούω μερικά καινούργια CDs τα οποία ήθελα να ακούσω. Το νέο  CD  του  Ry Cooder είναι πολύ καλό. Και ένα  CD  που βρήκα από τον Tennessee Earnie Ford, ραδιοφωνικά  shows  από τις αρχές της δεκαετίας του  50, κάτι που μ’αρέσει πολύ.Ακούω όλα τα είδη της μουσικής. Απολύτως τα πάντα. Μ’αρέσει ότι τραβάει την προσοχή μου. Μ’αρέσει ο  Olivier Messiaen, ο  Γάλλος συνθέτης.

 

Αυτός ο συνθέτης αρέσει στον κιθαρίστα των  Radiohead,  Jonny Greenwood.

Α, τον  Jonny Greenwood. Δεν έχω ακούσει πολύ απ’την μουσική του, αλλά πιστεύω ότι είναι σπουδαίος. Είναι καλό ότι μουσικοί από τους  Radiohead και από άλλες μπάντες, αρχίζουν να γίνονται καθιερωμένοι συνθέτες. Είναι σπουδαίοι τέτοιοι άνθρωποι, να διασχίζουν τα σύνορα. Είναι κάτι που είναι και η δική μου φιλοδοξία.

 

Σας αρέσουν  ambient συνθέτες σαν τον Klaus Schulze;

Ναι. Γνωρίζω τον  Brian Eno πάρα πολύ καλά. Αυτή τη στιγμή, δουλεύω σε ένα  project για την παρουσίαση του  “Apollo”  που γράφτηκε το 1983 από τον  Brian Eno, που του ανατέθηκε να συνοδεύσει την ταινία που γυρίστηκε στην αποστολή του  Apollo την δεκαετία του  ‘60. Ενορχηστρώθηκε για να παιχτεί από ζωντανό σύνολο. Παίζω τα μέρη της  steel  κιθάρας του  Daniel Lanois (παραγωγός U2, Neil Young) Έχουμε ήδη δώσει πολλές συναυλίες με αυτό  και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε για τα επόμενα δύο χρόνια. Ελπίζω να καταφέρουμε να παίξουμε και στην Ελλάδα μ’αυτό. Θα ήταν ωραία να έρθουμε εκεί πέρα.

 

Θα ήταν ωραία, αλλά δεν ξέρω αν θα το άντεχαν οι τσέπες μας… Έχετε ποτέ συνατήσει τον  Robert Fripp ( ηγέτης των  King Crimson); Είναι ιδιοφυιής!

Ναι, τον ξέρω τον Robert Fripp. Δουλέψαμε σε ένα  album  του  David Sylvian.Τον έχω συναντήσει σε μια ή δυο περιστάσεις. Είναι πολύ εκκεντρικός για να τον συναντήσεις. Νομίζω ότι είναι σπουδαίος κιθαρίστας.

 

Έχετε έρθει ποτέ στην Ελλάδα;

Ω, λατρεύω την Ελλάδα. Πάω διακοπές στην Ελλάδα. Πηγαίνω στις Κυκλάδες και ειδικά στην Νάξο. Είμαι μεγάλος θαυμαστής της Νάξου. Λατρεύω την Νάξο, είναι σπουδαίο νησί. Θυμάμαι να κάνω μια συναυλία στην Αθήνα με το  project  μου   “Trouble In  Paradise” .Ήμουν με έναν  D.J που δούλευα, τον  Bit Bailes.  Η περιοδεία ήρθε στην Αθήνα και παίξαμε σε ένα  club,  κάτι που ήταν πολύ ευχάριστο. Το αγαπημένο μου μέρος να κάνω διακοπές είναι οι Κυκλάδες, ναι!

 

Ένα μεγάλο «ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ»  στον  B.J Cole.

Τσεκάρετε το  www.bjcole.co.uk

 

 

Loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry