HIT CHANNEL ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Σεπτέμβρης 2014. Είχαμε την μεγάλη χαρά να μιλήσουμε με έναν πολύ ταλαντούχο μουσικό: τον Anthony “Ant” Phillips. Είναι multi instrumentalist και περισσότερο γνωστός ως ιδρυτικό μέλος των Genesis. Έπαιξε στα δύο πρώτα studio albums των Genesis, “From Genesis to Revelation” και “Trespass”. Μετά την αποχώρησή του από τους Genesis, κυκλοφόρησε πολλά solo albums και έγραψε μουσική για την τηλεόραση. Στις 27 Οκτωβρίου κυκλοφορεί ένα box set με 5 CDs και τίτλο “Harvest of the Heart” από την Esoteric Recordings. Διαβάστε παρακάτω τα πολύ ενδιαφέροντα πράγματα που μας είπε:

 

ant1Ξοδέψατε πολύ χρόνο για την επιλογή του υλικού για το “Harvest of the Heart” box-set σας;

Λοιπόν, έριξα μια ματιά σε αυτό και ήταν πολύ δύσκολο να επιλέξω τη μουσική από την rock, την πιο κλασική και πιο new age περίοδο της καριέρας μου. Δεν είχα την παραμικρή ιδέα πώς να την επιλέξω. Έτσι, το ζήτησα από τον Jonathan Dann, που έχει αναλάβει την ιστοσελίδα μου και επίσης από τον Mark Powell από την Esoteric. Έτσι, είναι πραγματικά ο Mark Powell και ο Jonathan που έκαναν την επιλογή. Εγώ επέλεξα μόνο δύο κομμάτια. Ήταν πολύ ευγενικοί.

 

Πώς σας ήρθε η ιδέα να κυκλοφορήσετε ένα box-set;

Και πάλι, αυτό ήταν ιδέα του Mark Powell, όχι δική μου. Δεν μπορούσα καν να φανταστώ ότι θα μπορούσα να το κάνω. Είναι αρκετά σύνηθες όταν έχεις μια δισκογραφική εταιρεία να θέλει να κάνει μια ανασκόπηση. Αλλά δεν πίστευα ότι θα μπορούσαν να κάνουν 5 CDs. Αυτό με εξέπληξε.

 

Πιστεύετε η solo δουλειά σας θα έπρεπε να έχει λάβει περισσότερη αναγνώριση;

Ω, αυτή είναι δύσκολη ερώτηση. Νομίζω ότι πάντα θέλουμε περισσότερη αναγνώριση. Αλλά αν μας αξίζει περισσότερη αναγνώριση, είναι δύσκολο να το πω. Νομίζω ότι ο καθένας, από τη στιγμή που πουλάει κάτι, θέλει να τραβήξει την προσοχή του κόσμου. Η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων πιθανότατα δεν την έχουν ακούσει ποτέ και ως εκ τούτου, δεν έχουν τη δυνατότητα να αποφασίσουν ένα «ναι» ή ένα «όχι». Νομίζω ότι αυτό είναι το ζήτημα. Υπάρχει τόση πολλή μουσική και τόσα πολλά προϊόντα. Είναι παντού. Όταν πουλάς το προϊόν σου σε ένα σούπερ μάρκετ, πρέπει να τραβήξεις την προσοχή του κόσμου. Είναι δύσκολο να προσπαθήσουμε να το κάνουμε αυτό. Ακόμα κι αν όλοι είχαν ακούσει τη μουσική μου, ίσως δεν θα ήθελαν να την αγοράσουν. Φυσικά θα ήθελα να ακουστεί από πολλούς ανθρώπους, αλλά δεν είμαι σίγουρος αν μου αξίζει. Βεβαίως, θα ήθελα να σκέφτομαι να μου δοθεί μια μεγαλύτερη ευκαιρία. Ας ελπίσουμε ότι με την Esoteric η μουσική μου μπορεί να έχει την ευκαιρία να φτάσει σε περισσότερους ανθρώπους.

 

Ασχολείστε αυτή την εποχή με άλλα projects;

Ζω κάνοντας μουσική για την τηλεόραση. Έτσι, έχω κάνει πολλή από αυτή φέτος. Σκέφτομαι αυτή τη στιγμή και συζητάω για τη μετάβαση σε μια songwriting περίοδο με τη πιθανότητα να κάνω ένα rock album με τραγούδια. Υπάρχει ένα σχέδιο για να κάνουμε μια 5.1 Surround μίξη του “The Geese and the Ghost”. Δεν είναι σίγουρος, αλλά ελπίζουμε να περιλαμβάνει το b-side του “Silver Song”, το οποίο είναι άλλο ένα τραγούδι με τον Phil Collins στα φωνητικά, που ονομάζεται “Only Your Love”. Δεν έχει επιβεβαιωθεί, αλλά ελπίζουμε να είμαστε σε θέση να το κάνουμε αυτό. Και το mastering σ’αυτό θα γίνει από τον Simon Heyworth, ο οποίος ήταν ο μηχανικός ήχου τότε και έκανε mastering σε όλα τα albums των King Crimson. Αυτό θα κυκλοφορήσει τον Ιανουάριο, οπότε είμαστε ενθουσιασμένοι γι’ αυτό.

 

ant2Πόσο συναρπαστικό είναι να γράφεις μουσική για την τηλεόραση;

«Συναρπαστικό» δεν είναι πιθανόν η σωστή λέξη. Είμαι πολύ τυχερός και ευχαριστημένος που δεν μου έχει ζητηθεί να κάνω πράγματα που δεν μου αρέσουν. Μου αρέσει που έχω την ευκαιρία απλά να αυτοσχεδιάζω και να ασχολούμαι με μερικούς όμορφους αυτοσχεδιαστικούς ήχους. Και αυτό δείχνει το όραμά μου για τη μουσική. Είναι πολύ δημιουργικό και σε εμπνέει. Δεν είναι αρκετά συναρπαστικό, όπως ένα συνηθισμένο album, αλλά είναι σίγουρα πολύ δημιουργικό και αποδοτικό τόσο δημιουργικά όσο και οικονομικά.

 

Ποια είναι η γνώμη σας σήμερα για το πρώτο σας solo album, “The Geese and the Ghost” (1977); Είχατε τον Mike Rutherford και τον Phil Collins επίσης σ’ αυτό το album.

Ναι, αυτό συνέβη πριν πολύ καιρό και είναι ένα album που πήρε πολύ καιρό για να γίνει. Όταν κοιτάζω πίσω σε αυτό, είναι αυτό που λέμε «εραστής της αγάπης». Υπήρξε μια στιγμή που ποτέ δεν πίστευα ότι θα ολοκληρωνόταν. Υπήρξε μια στιγμή που ποτέ δεν πίστευα ότι θα κυκλοφορήσει. Και όταν τελικά βγήκε, είχε κάποιες μέτριες κριτικές, επειδή το timing ήταν κακό. Επειδή η punk μουσική ξεκινούσε εδώ και ήταν ένα album που δεν είχε ευνοϊκή κριτική από πολλούς ανθρώπου του Τύπου. Έτσι, ήταν στο μέσο μιας μάχης. Αλλά μετά από όλα αυτά τα χρόνια, το κοιτάζω αυτό με κάποια στοργή. Νομίζω ότι υπάρχουν πολλά λάθος πράγματα σ’ αυτό και πολλά σωστά πράγματα σ’ αυτό και αρέσει σε κάποιους ανθρώπους. Νομίζω ότι το album είναι ενδιαφέρον και αρκετά φιλόδοξο, χωρίς υπερβολές. Ένα-δυο τραγούδια κατάφεραν να περάσουν και στη δεύτερη γενιά. Έχω γνωρίσει νέους ανθρώπους που μου λένε ότι λατρεύουν το “God If I Saw Her Now”. Και αυτό είναι ένα πολύ συγκινητικό πράγμα.

 

Γιατί το “From Genesis to Revelation” και το “Trespass” είναι τόσο διαφορετικά albums; Τι συνέβη στο ενδιάμεσο;

Νομίζω ότι είναι αρκετά διαφορετικά, διότι ήμασταν πολύ κακοί συνθέτες, όταν κάναμε το πρώτο. Τη στιγμή που κάναμε το δεύτερο, είχαμε βγει σε περιοδεία, ήμασταν ένα live συγκρότημα. Και δεν ήταν δημοφιλές εκείνες τις μέρες, ακόμη και αν έκανες καλές συναυλίες, να παίζεις εντελώς ακουστική μουσική μέσω ενισχυτή. Και, επίσης, παίζαμε σε χώρους όπου ο κόσμος έκανε πολύ θόρυβο. Αλλά αυτό που έπρεπε να κάνουμε ήταν να δημιουργήσουμε μουσική πολύ πιο δυνατή και δραματική και να βεβαιωθούμε ότι πραγματικά ο κόσμος θα την ακούσει. Βγήκαμε σε περιοδεία με τα τραγούδια του “From Genesis to Revelation”, αλλά αυτό δεν λειτούργησε. Ακούσαμε τη μουσική των Yes, των King Crimson και πολλών άλλων συγκροτημάτων και νομίζω ότι η ουσία είναι ότι έπρεπε να γίνουμε πολύ πιο δυναμικό live συγκρότημα. Όχι να γράφουμε μόνο ακουστικές συνθέσεις. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της ωριμότητας αλλά επίσης και του να βρίσκεσαι σε περιοδεία.

 

Περιμένατε ότι οι πρώην bandmates σας θα γίνονταν τόσο δημοφιλείς;

Είναι μια ενδιαφέρουσα ερώτηση, γιατί ποτέ δεν σκέφτηκα ότι δεν θα γίνονταν. Δεν σκέφτηκα ποτέ ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν είναι αρκετά καλοί για να γίνουν δημοφιλείς. Πάντα έλεγα «Ναι, είναι», επειδή είναι πολύ καλοί μουσικοί. Δεν πίστευα ότι δεν θα γίνονταν, αλλά δεν ήμουν σίγουρος αν θα είχαν την ευκαιρία. Σίγουρα γνώριζα ότι είχαν το ταλέντο. Νομίζω ότι είναι μάλλον έκπληξη για μένα ότι το συγκρότημα δεν ήταν ιδιαίτερα εμπορικό και αγωνιζόταν για πολύ καιρό για να κινηθεί έξω από τα cult πλαίσια. Υποθέτω ότι ποτέ δεν πίστεψα πραγματικά ότι δεν θα μπορούσαν, γιατί με όλο αυτό το ταλέντο στο συγκρότημα ιδιαίτερα με την άφιξη του Phil Collins, αν κοιτάξεις πίσω ίσως αυτό δεν είναι έκπληξη. Είχαν τόσο πολύ ταλέντο.

 

ant3Οι πρώιμοι Genesis περιόδευσαν πολύ με τους Mott the Hoople. Ήσασταν εντυπωσιασμένος από τον πιο rock’n’roll τρόπο ζωής τους;

Ήταν πολύ καλά παιδιά και τους άρεσε αυτό που κάναμε και ήταν πολύ φιλικοί. Και θυμάμαι ότι μας ζήτησαν να πάμε στο διαμέρισμά τους. Ήμασταν πολύ νεότεροι, ήμασταν σε γενικές γραμμές θρησκευόμενα παιδιά της επαρχίας. Είχαν ένα μεγάλο διαμέρισμα στο Earl’s Court και ήταν πραγματικά εντυπωσιακό και περάσαμε πολλές ώρες εκεί. Νομίζω ότι μας έδειξαν τι θα μπορούσουμε πιθανότατα να γίνουμε. Ήταν πολύ φιλικοί άνθρωποι, καλοί άνθρωποι.

 

Απολαύσατε την ηχογράφηση του “The Single Factor” (1982) album των Camel στο Abbey Road;

Ναι, το απόλαυσα. Ήταν ένα ενδιαφέρον album, επειδή ο Andy Latimer  ξεκίνησε με την επιθυμία να προσπαθήσει να απομακρυνθεί νομίζω από μερικά από τα προηγούμενα πράγματα που είχαν κάνει οι Camel. Αυτός και εγώ, μαζί με μερικά άλλα άτομα γράψαμε τα τραγούδια. Ήθελε ένα νέο ήχο για το συγκρότημα, αλλά αργότερα είπε ότι ήθελε να κρατήσει τον παλιό. Στο τέλος, κατέληξε στο να είναι ένα περισσότερο Camel album, αλλά υπήρχε μεγάλη πίεση όταν το έκανε για να προσπαθήσει να είναι πιο pop. Και αυτό ήταν λίγο δύσκολο. Το απόλαυσα πολύ και έπαιξα πιάνο περισσότερο απ’ότι κιθάρα. Έπαιξα πολύ πιάνο σε αυτό το δίσκο και τα πήγαινα πολύ καλά με τον Andy. Απόλαυσα πραγματικά το “End Peace” (σ.σ: σύνθεση των Andy Latimer/Anthony Phillips). Ήταν ένας πολύ καλός συνεργάτης και είναι ένας υπέροχος άνθρωπος.

 

Έχετε μετανιώσει για κάτι;

Δεν νομίζω ότι υπάρχει άτομο εν ζωή που δεν έχει μετανιώσει για κάτι. Σίγουρα σε μια άλλη ζωή θα ήθελα να είμαι σε θέση να συνεχίσω με τους Genesis. Για να ήμουν μέρος κάποιας από τη σπουδαία μουσική που έγραψαν αργότερα. Στη συνέχεια, όμως, από την άλλη πλευρά, αν είχα μείνει, δεν νομίζω ότι θα ήμουν τόσο καλός στην κλασική μουσική και δεν θα είχα μάθει τους τρόπους ενορχήστρωσης και πιθανώς να παίζω πιάνο σωστά. Νομίζω ότι μπορείς πάντα να σκεφτείς: «Αυτό θα μπορούσε να είναι καλύτερο». Αλλά πιστεύω επίσης ότι η ζωή στο δρόμο και η πίεση της ζωής στο δρόμο, δεν είναι για όλους. Και αυτό δεν ήταν πραγματικά για μένα. Εκτός από αυτό, έχω μετανιώσει για κάτι; Νομίζω ότι όλοι έχουμε μετανιώσει για κάτι. Όσον αφορά αυτά που έχω μετανιώσει στη μουσική, θα ήθελα να ήμουν πιο δημοφιλής. Αλλά, επίσης, είμαι πολύ ευγνώμων, διότι υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι που αγωνίζονται τρομερά για να επιβιώσουν. Έτσι, νομίζω ότι βρίσκομαι στη μέση. Αισθάνομαι ότι τα έχω πάει ok. Τα έχω πάει αρκετά καλά.

 

Νομίζετε ότι τα οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το YouTube μπορούν να βοηθήσουν πραγματικά έναν ανεξάρτητο μουσικό;

Πιστεύω πως ναι. Παλιότερα, θα έπρεπε να είσαι σε μια δισκογραφική εταιρεία προκειμένου να είσαι σε θέση να ηχογραφήσεις τη μουσική σου κατ’αρχήν. Σήμερα, μπορείς να ηχογραφήσεις τον εαυτό σου με σχετικά λίγα χρήματα και μπορείς να προωθήσεις τη μουσική σου μέσω των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης. Νομίζω ότι ένας από τους κινδύνους είναι προφανώς ότι ο κόσμος έχει μια πολύ πιο χαλαρή και ελεύθερη στάση προς αυτό που ονομάζουμε μουσική. Κατά μία έννοια, να μην πληρώνουν για αυτή. Κάποιος «ανέβασε» μια ολόκληρη πλευρά του “Slow Dance” από το album μου (1990). Είμαι πολύ ευαίσθητος, διότι αυτό σημαίνει ότι ο καθένας μπορεί να το ακούσει, χωρίς να το αγοράσει. Το καλό πράγμα είναι ότι κάνει τη μουσική πιο ευρέως γνωστή. Αλλά από την άλλη πλευρά, επηρεάζει τις πωλήσεις με έναν αρνητικό τρόπο.

 

ant4Τι είδους μουσική ακούτε αυτή τη στιγμή;

Ακούω πολλή κινηματογραφική μουσική. Στο αυτοκίνητο, ακούω Radio 3, το οποίο είναι ένας σταθμός κλασσικής μουσικής. Δεν ακούω πραγματικά πολλή pop και rock, για να είμαι ειλικρινής. Εκτός αν είναι φίλοι μου. Ακούω albums φίλων: Έχω το φίλο μου Quique Berro Garcia και έχω έναν άλλο φίλο που ονομάζεται Manolo Macia. Και έχω τον φίλο μου Andrew Skeet, το μουσικό που με βοήθησε στο πρόσφατο album μου και τον Cristiano Roversi των Moongarden ο οποίος έγραψε το εξαιρετικό κομμάτι “Demetrio και Magdalen”. Ακούω τη μουσική των φίλων μου. Υπάρχουν μερικοί άνθρωποι που ακούω: την PJ Harvey και την Kate Bush. Όταν δεν δουλεύω, κατά πάσα πιθανότητα πραγματικά θέλω να ξεφύγω από τη μουσική για κάποιο χρονικό διάστημα. Επειδή εγώ δεν το βρίσκω εύκολο να χαλαρώνω όταν ακούω μουσική επειδή -έχουμε μια αγγλική έκφραση που λέμε: “a busman’s holiday” (σ.σ: που σημαίνει ότι δεν μπορείς να ξεφύγεις απ’αυτό που κάνεις). Όταν ακούω, δεν μπορώ πραγματικά να χαλαρώσω. Πάντα σκέφτομαι «Ω, τι κάνει αυτός εκεί;» Όταν δεν δουλεύω, προτιμώ να κάνω διαφορετικά πράγματα.

 

Προτιμάτε τον αναλογικό ή το ψηφιακό ήχο στο studio; Μερικοί άνθρωποι λένε ότι ο αναλογικός ήχου είναι πιο «ζεστός»;

Νομίζω ότι είναι αναμφισβήτητο ότι ένας πραγματικά καλός αναλογικός ήχος έχει περισσότερο χώρο από ό,τι πράγματα όπως bass ‘n’ drums. Και είναι αναμφισβήτητο ότι ο ψηφιακός ήχος έχει μια καθαρότερη υφή και μια ελαφρώς πιο μεταλλική υφή. Νομίζω ότι μπορείς να το ακούσεις αυτό με έναν πολύ καλό εξοπλισμό και ότι είναι εντελώς διαφορετικοί. Αυτό εξαρτάται και από τη μουσική επίσης. Νομίζω ότι κάποια μουσική που δεν μπορεί να είναι εντελώς διαφορετική, μπορεί να είναι καλύτερη ψηφιακά. Νομίζω ότι όταν η μουσική είναι πάρα πολύ ζεστή και προσωπική, αναλογικά είναι πιθανόν πιο ατσάλινη και κοφτερή. Εξαιτίας των κινδύνων της αναλογικής, μπορεί να ακούς πολύ θόρυβο και clicks και όλα αυτά τα πράγματα. Αλλά νομίζω ότι και πάλι θα αιωρείται γύρω από εμάς.

 

Νομίζω ότι συναντήσατε τον Peter Gabriel και τον Steve Hackett την περασμένη εβδομάδα, στα βραβεία του περιοδικού Prog. Περάσατε καλά εκείνο το βράδυ;

Ήταν διασκεδαστικό. Ήταν πολύ ενδιαφέρον, διότι υπήρχαν πολλοί άνθρωποι από διαφορετικούς κόσμους της ζωής. Άνθρωποι που δεν ήταν μουσικοί. Υπήρχε ένας αρκετά διάσημος συγγραφέας που έκανε μια πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία αργότερα σχετικά με το γιατί αγαπούσε αυτό το είδος της μουσικής. Καθόμουν στο τραπέζι της Esoteric, μαζί με κάποιους νεότερους μουσικούς όπως ο Matt Stevens. Ήταν μια πολύ όμορφη βραδιά και συνάντησα πολλούς ανθρώπους που γνωρίζω από το παρελθόν. Για μένα, ήταν μια πολύ ειδική περίσταση. Δυστυχώς, δεν είχα αρκετό χρόνο για να μιλήσω με τον Peter και τον Steve.

 

Ένα τεράστιο «ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ» στον Anthony Phillips για τον χρόνο του.

Official Anthony Phillips website: http://www.anthonyphillips.co.uk

Official Anthony Phillips Facebook page: https://www.facebook.com/AnthonyPhillipsOfficial

Αγοράστε το “Harvest of the Heart” box set εδώ: http://www.cherryred.co.uk/esoteric-exd.asp?id=4870

loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry