Mass Effect 3
Mass Effect 3

Το Mass Effect είναι με διαφορά το κορυφαίο RPG με στοιχεία Action Shooter που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αγορά. Από το 2007 όταν και πρωτοεμφανίστηκε, μέχρι σήμερα, μας ταύτισε σε μεγάλο βαθμό με τον διοικητή John Shepard, έναν γήινο ο οποίος 150 χρόνια μετά στο μακρινό μέλλον ξεχωρίζει για τις ικανότητές του στην ηγεσία αλλά και το πεδίο της μάχης.

Οι καινοτομίες που εισήγαγε η σειρά είναι πλέον πασίγνωστες. Η πλήρης ελευθερία επιλογών σε έναν ανοιχτό προς εξερεύνηση γαλαξία, το απλό σύστημα χειρισμού, η επιλογή απάντησης στους διαλόγους και η στρατηγική χρήση των δυνάμεων μέσα στη μάχη, κατάφεραν να μυήσουν κάθε gamer, πολύ περισσότερο δε όλους εκείνους που δεν ασχολούνταν μέχρι πρότινος με RPG.

Όλα τα ωραία πράγματα όμως έχουν δυστυχώς κι ένα τέλος. Η τριλογία του Mass Effect για τον John Shepard τελειώνει κάπου εδώ, με την έννοια του ότι δεν πρόκειται να εμφανιστεί σε μελλοντικά επεισόδια, τουλάχιστον με βάση την BioWare. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι υπάρχει ένα ανοιχτό παραθυράκι για να δούμε ένα νέο Mass Effect με διαφορετικό πρωταγωνιστή (είτε prequel, είτε sequel).
alt
Επιστροφή στην ενεργό δράση
Το ξεκίνημα του Mass Effect 3 δείχνει τον John Shepard «ξηλωμένο» και απαλλαγμένο απ’ τα στρατιωτικά του καθήκοντα, κάτι που έχει αναλυθεί εκτενέστερα στο DLC του Mass Effect 2 με τίτλο “Arrival”. Γρήγορα όμως τα δεδομένα αλλάζουν, καθώς ο ναύαρχος David Anderson, που πάντοτε πίστευε στις δυνάμεις του, τον καλεί στο συμβούλιο της Γης για να δώσει λύσει σε ένα πρόβλημα που απειλεί ολόκληρο τον γαλαξία. Είναι αυτό που λέμε “Σε θυμήθηκα στα δύσκολα”.
Μια πανίσχυρη εξωγήινη φυλή, οι Reapers, οι οποίοι ανακαλύφθηκαν το 2157, έρχονται 30 χρόνια μετά (έτος 2187), για να αφανίσουν τους πολιτισμούς όλων των πλανητών. Η τεχνολογία τους είναι πανίσχυρη και κανένας πλανήτης δεν έχει καταφέρει να τους αντισταθεί. Την ώρα του συμβουλίου κι ενώ ο John Shepard αρχίζει να μιλάει προς τους συμβούλους, οι Reapers επιτίθενται αρχικά στη σελήνη κι ακολούθως στη Γη σε χρόνο Dt, με αποτέλεσμα το συμβούλιο να διαλυθεί και ταυτόχρονα όλες οι μεγάλες πόλεις του πλανήτη μας να αρχίσουν να δέχονται επίθεση.
Στόχος του John Shepard είναι να πάει στο Citadel (αρχηγείο της γαλαξιακής συμμαχίας) και να ζητήσει την βοήθεια των ανωτέρων του. Για να καταφέρει όμως να φέρει την επιθυμητή βοήθεια, θα πρέπει να μιλήσει με όλους τους κατά τόπους ηγέτες των πλανητών και να επιλύσει τα ζητήματά τους ενάντια στους Reapers, προκειμένου να μπορέσει να κερδίσει την υποστήριξή τους στη μάχη της Γης.

Ο πόλεμος μαίνεται σε πολλά μέτωπα. Απ’ τη μία επικοινωνείτε μέσω vid com με τον David Anderson που παραμένει στη Γη και ανασυντάσσει τις όποιες ελάχιστες δυνάμεις στρατού υπάρχουν. Απ’ την άλλη δίνετε αναφορά στον αντιναύαρχο Steven Hackett. Μέσα σ’ όλα αυτά έχετε να αντιμετωπίσετε τις εκκλήσεις για βοήθεια, αλλά και την παρουσία πολλών προσώπων απ’ το Mass Effect 2 που θα σταθούν εμπόδιο στα σχέδιά σας.

Ο ρόλος σας
Η οθόνη δημιουργίας χαρακτήρα έχει μείνει αυτούσια, όπως επίσης και το gameplay, που ακολουθεί πιστά τα πρότυπα του Mass Effect 2. Ξεκινάτε λοιπόν δημιουργώντας τον ήρωά σας, επιλέγοντας το φύλο του, το όνομά του και την εμφάνισή του ή πολύ απλά τα αφήνετε όλα ως έχουν και ελέγχετε επισήμως τον John Shepard. Πέρα απ’ τα χαρακτηριστικά αυτά, επιλέγετε class που θα καθορίσει και τα powers σας (σ.σ. skills), ενώ υπάρχει για άλλη μια φορά η δυνατότητα να εισάγετε το save απ’ το Mass Effect 2, ώστε να ληφθούν υπόψη όλα όσα είχατε κάνει τότε ή εναλλακτικά να επιλέξετε εσείς την ιστορία σας και το τι έχει προηγηθεί.

Το σενάριο έχει δύο βασικές ιδιαιτερότητες. Η πρώτη είναι ότι τα cutscenes είναι περισσότερα από ποτέ, σε βαθμό που να αγγίζουν σε ποσοστό αυτά του Metal Gear Solid 4. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, καθ’ ότι η BioWare έχει από πίσω δυνατούς χαρακτήρες, που είναι ήδη γνωστοί απ’ τα δύο προηγούμενα επεισόδια, άρα μπορεί να το υποστηρίξει επαρκώς. Οι διάλογοι έχουν στην πλειοψηφία τους ενδιαφέρον, ωστόσο υπάρχουν κι ορισμένες σκηνές που θα μπορούσαν κάλλιστα να είχαν αφαιρεθεί.
alt
Η δεύτερη ιδιαιτερότητα είναι ότι οι αποφάσεις σας περιορίζονται συνήθως σε δύο επιλογές. Σπάνια θα δείτε τρεις ή τέσσερις διαθέσιμες απαντήσεις. Οι heroic moves, κατά τις οποίες πατάτε το ανάλογο κουμπί (δεξί κλικ στο mouse στα PC) εξακολουθούν να ισχύουν. Κάποιες φορές οι heroic moves είναι σημαντικές και κάποιες άλλες αδιάφορες. Για παράδειγμα, το να ρίξετε πρώτος γροθιά σε…ρεπόρτερ που σας κάνει ερωτήσεις, δεν θα ωφελήσει και σε τίποτα.
Ως συνήθως, στο Mass Effect 3, η τύχη του γαλαξία βρίσκεται στα χέρια σας, καθώς οι ανώτεροι διοικητές θα σας αναθέτουν αποστολές τις οποίες θα πρέπει να φέρετε εις πέρας για να καταφέρετε να αντιμετωπίσετε τους Reapers. Συχνά θα στρατολογήσετε την ανθρώπινη πονηριά για να πείσετε τόσο τις άλλες φυλές όσο και τους ομοίους σας. Κατά έναν περίεργο τρόπο, όλοι θα κρέμονται απ’ τα χείλη σας, έχοντας την πεποίθηση πως για άλλη μια φορά είστε η ελπίδα του γαλαξία.
Για τις ανάγκες των καιρών, το gameplay του Mass Effect 3 δείχνει πολύ πιο απλοϊκό από ποτέ, κάτι που μας δείχνει να καταλάβουμε ότι η BioWare θέλησε να ανοιχτεί και προς το casual κοινό. Η επιλογή ανάμεσα σε περισσότερους “διαλόγους” ή “δράση” είναι θεμιτή, όμως ακόμα και στο maximum των διαλόγων, οι λιγότερες διαθέσιμες απαντήσεις σας κάνουν να αισθάνεστε ότι το σενάριο είναι καθοδηγούμενο κι ότι δεν έχετε τον στοιχειώδη έλεγχο που θα θέλατε. Αυτό έρχεται ακόμη περισσότερο να επιβεβαιωθεί με τις linear αποστολές και την πλήρη απουσία του hacking στα συστήματα, κάτι που είχαμε συνηθίσει και –ομολογουμένως- μας έδινε μια αίσθηση ικανοποίησης.
Full Speed, Joker!
Η τρίτη κατά σειρά παρουσία σας στο αεροσκάφος Normandy είναι κι αυτή που θα σας μείνει περισσότερο από τις άλλες. Η πλοήγηση στους χώρους και τους ορόφους είναι τέτοια, ώστε να έχετε όλες τις διαθέσιμες επιλογές στα πόδια σας. Στο πιλοτήριο βρίσκεται πάντοτε ο πιστός σας φίλος Joker, αυτή τη φορά με μια νέα παρουσία δίπλα του. Νέα entries έχουμε όμως γενικά στο πλήρωμα, τόσο σε μάχιμο όσο και σε οργανωτικό προσωπικό.
altΤο briefing room και η αίθουσα τηλεδιάσκεψης, σημεία όπου συνομιλείτε με τους συνεργάτες σας, είναι ακριβώς δίπλα, κάτι που βολεύει σε μεγάλο βαθμό. Μετά απ’ τις συζητήσεις, μπορείτε να σπεύσετε προς την θέση του διοικητή, εκεί όπου βρίσκεται το Galaxy Map, και να αποφασίσετε ποια θα είναι η επόμενη αποστολή σας, από αυτές που σας ανατέθηκαν. Στο ενδιάμεσο, θα περνάτε πάντοτε από ακτίνες Χ, ακούγοντας δύο στρατιωτίνες να κουτσομπολεύουν τα όσα συνέβησαν στην τελευταία σας αποστολή.

Όλα αυτά μέσα στο Normandy βρίσκονται στο δεύτερο όροφο. Ο πρώτος όροφος είναι η καμπίνα σας, ο τρίτος όροφος τα δωμάτια προσωπικού όπου υπάρχουν λίγα power upgrades για αγορά, ο τέταρτος όροφος το μηχανοστάσιο όπου βολοδέρνει συνήθως ο Garrus και ο πέμπτος όροφος περιέχει όλα τα διαθέσιμα upgrades που μπορείτε να αγοράσετε σε όπλα και armor.
Δράση και ένταση
Όπως προαναφέραμε, το gameplay έχει μείνει αυτούσιο και στα πρότυπα του Mass Effect 2. Το τρέξιμο εστιάζει κυρίως στην ευθεία (τύπου Gears of War με ότι αυτό συνεπάγεται), τα σημεία κάλυψης είναι αναγκαία για να επιβιώσετε, ενώ φέτος υπάρχουν πολύ περισσότερα όπλα, modifications, αλλά και ένας μικρός προσανατολισμός στις melee επιθέσεις.
Όσα μας είπε η BioWare στη θεωρία για τις επιθέσεις εξ επαφής, στην πράξη θα ξεχαστούν μετά το πρώτο μισάωρο. Απλά για το τυπικό θα αναφέρουμε ότι υπάρχει light melee attack, heavy melee (αν κρατήσετε πατημένο το κουμπί) και πισώπλατος αιφνιδιασμός που καταλήγει σε instant kill. Πρακτικά όμως οι επιθέσεις αυτές είναι σχεδόν άχρηστες διότι μέσα στη μάχη θα πρέπει να κρατάτε μια απόσταση από τα πυρά. Πάντοτε θα βρίσκονται γύρω σας πολυάριθμοι αντίπαλοι, άρα δεν θα μπορείτε να σταθείτε ακίνητοι και να χτυπήσετε σε μάχες σώμα με σώμα χωρίς να εκτεθείτε στα πυρά τους. Classes όπως ο Infiltrator και ο Vanguard που χρησιμοποιούν melee powers είναι σε λίγο καλύτερη μοίρα, αλλά καλό είναι αυτού του είδους τα χτυπήματα να χρησιμοποιούνται σε σημεία όπου έχετε κάλυψη.
alt

Οι κινήσεις του Shepard είναι πανομοιότυπες με τα προηγούμενα Mass Effect, με ορισμένες τροποποιήσεις. Καταρχάς το τρέξιμο είναι πλέον απεριόριστο για λόγους οικονομίας χρόνου (σ.σ. ο ήρωας δεν κουράζεται να τρέχει), ενώ η μπροστινή ή πλάγια τούμπα, βοηθάει επίσης στο να ξεφεύγετε σε περίπτωση που κλειστείτε από κάποιον εχθρό. Επίσης για άλλη μια φορά ο ήρωας δεν διαθέτει κάποιο άλμα. Αυτό κάνει το pathfinding πολύ εύκολο. Τις περισσότερες φορές θα χρειαστεί κυρίως να σκαρφαλώσετε με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο θα υπερπηδούσατε κάποιο εμπόδιο ή να ανεβοκατεβείτε μια σκάλα. Κι αν παρ’ όλα αυτά δεν βρίσκετε το σημείο μετάβασης, τότε ο στόχος της αποστολής σας είναι κάθε φορά ορατός μπροστά σας με το ανάλογο πλήκτρο/κουμπί, ώστε να ξέρετε πάντοτε το ακριβές σημείο στο οποίο θα πρέπει να μεταβείτε. Αυτό ομολογουμένως ήταν μία απαραίτητη προσθήκη που αντικαθιστά επάξια το -ενίοτε- προβληματικό ραντάρ.

Οι αποστολές που σας δίνονται παρουσιάζουν την μεγαλύτερη ποικιλία που έχουμε δει ποτέ. Θα κληθείτε κυρίως να βοηθήσετε διοικητές πλανητών, όμως παράλληλα θα πρέπει πότε να βρείτε κάποια σημαντικά ευρήματα, πότε να συνομιλήσετε με τους διοικητές του γαλαξία και πότε να διασώσετε σημαντικούς ανθρώπους. Η φύση των αποστολών και ο τρόπος που παρουσιάζονται θα σας κάνουν να μην ξεκολλάτε και να μένετε πάντοτε προσηλωμένοι στο στόχο σας.
Όπλα και Powers
Στον οπλισμό συναντάμε φέτος πολύ περισσότερες επιλογές. Καταρχήν έχετε το ελεύθερο να κρατήσετε μέχρι πέντε όπλα: sniper, assault rifle, submachine gun, shotgun και heavy pistol. Ξεκινάτε από τυπικό οπλισμό και καταλήγετε να έχετε βαριά shotguns, plasma cannons, javelins κι ότι άλλα σύγχρονα laser όπλα τραβάει η όρεξή σας. Όλα τους κάνουν την μεγαλύτερη ζημιά που έχετε δει έως τώρα, ενώ μπορείτε να τα αναβαθμίσετε ακόμη περισσότερο με upgrades ή modifications, τα οποία μεταβάλουν τους δείκτες: βάρους, χωρητικότητας, ακτίνας πυρός, ζημιάς ή ακρίβειας του όπλου.

There’s something strange in the galaxy. Who ya gonna call? John Shepard!

Τα upgrades αγοράζονται με credits, το υποτιθέμενο επίσημο νόμισμα του παιχνιδιού. Τα credits υπάρχουν διάσπαρτα γύρω σας κατά την διάρκεια αποστολών ή σας δίνονται απ’ τη συμμαχία μόλις ολοκληρώσετε μια αποστολή. Απ’ την άλλη, τα modifications είτε αποκτούνται επίσης μέσα στις αποστολές, είτε αγοράζονται ξεχωριστά. Κάθε όπλο μπορεί να δεχθεί μέχρι δύο modifications, ενώ το θετικό είναι ότι όλα τα όπλα, τα upgrades και τα mods είναι κοινά. Μπορείτε δηλαδή να τα χρησιμοποιείτε τόσο εσείς όσο και οι συμπολεμιστές σας ταυτόχρονα ή να εφαρμόζετε το ίδιο modification σε διαφορετικά όπλα.

Οι ειδικές ικανότητες είναι τα λεγόμενα “Powers”, τα οποία αποκτά και αναβαθμίζει ο Shepard κι οι συμπολεμιστές του σε κάθε level up. Η λογική είναι παρόμοια με την περυσινή, μόνο που τώρα μπορείτε να επιλέξετε δύο διαφορετικούς δρόμους για το πώς θα αναβαθμίσετε κάθε ικανότητά σας. Μπορεί για παράδειγμα να θέλετε να δώσετε μεγαλύτερη βάση στο damage ή στο cooldown.
alt
Ακριβώς επειδή οι διαθέσιμες classes για τον χαρακτήρα σας είναι ίδιες, ως εκ τούτου τα powers έχουν μείνει ως επί το πλείστον ίδια, με μικρές κι ευχάριστες προσθήκες. Η ιδανική τακτική είναι να τα χρησιμοποιείτε συνδυασμένα με αυτά των συμπολεμιστών σας, στους οποίους δίνετε ως γνωστόν εντολή για το πότε θέλετε να τα εκτελέσουν (παρότι συχνά τα χρησιμοποιούν από μόνοι τους). Για τον λόγο αυτό υπάρχει μια εύχρηστη taskbar που σας δίνει την ευχέρεια να κάνετε pause την μάχη και να επιλέξετε το power που θέλετε, κάτι που προσδίδει ένα tactical στοιχείο στο gameplay. Εναλλακτικά, υπάρχει και η hotbar (σ.σ. βρίσκεται πάνω αριστερά) για όσους θέλουν να παίζουν real-time και ταχύτατα.
Μάχες και A.I. 
Οι συρράξεις διεξάγονται σε ανοιχτούς ή κλειστούς χώρους, αλλά πάντοτε σε σημεία όπου υπάρχει κάλυψη. Το A.I. είναι σωστά δομημένο όταν λειτουργεί, καθώς όλοι οι εχθροί σας καλύπτονται, αλλάζουν σημείο κάλυψης ή σας πλαγιοκοπούν. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό για να σας προσφέρει ένα στοιχειώδες επίπεδο ανταγωνισμού. Με τα κατάλληλα upgrades στα όπλα και σε συνδυασμό με τις δυνάμεις σας, κανένα armor δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο. Αν δούμε όμως και την άλλη πλευρά, όταν το A.I. δεν λειτουργεί, θα τύχει να δείτε ορισμένους εχθρούς να στέκονται ακίνητοι στο σημείο κάλυψης και να σας περιμένουν μέχρι να τους καθαρίσετε. Ως εκ τούτου, οι έμπειροι χρήστες καλό θα είναι να επιλέξετε κάποιο από τα ανώτερα επίπεδα δυσκολίας.
Οι εχθροί σας έχουν διάφορα επίπεδα armor. Οι πιο συνηθισμένοι τύποι εχθρού είναι αυτοί που δεν έχουν προστασία, καθώς επίσης κι όσοι διαθέτουν ένα στοιχειώδες armor. Ακολούθως, υπάρχουν οι πιο «ανθεκτικοί» που αναλαμβάνουν τον ρόλο των mini bosses. Τα μεγάλα bosses στο παιχνίδι είναι για άλλη μια φορά ελάχιστα και οι μάχες μαζί τους φαντάζουν επικές, όμως δεν παρουσιάζουν αυξημένο ενδιαφέρον. Συνήθως κρατούν μια απόσταση απ’ την ομάδα σας, κάτι που σας επιτρέπει να αδειάσετε πάνω τους ότι σφαίρα και λέιζερ έχετε κρατήσει. Άλλωστε τα πυρομαχικά είναι άφθονα και με εξαίρεση τις πρώτες 2-3 ώρες παιχνιδιού, από εκεί κι έπειτα μέχρι το τέλος, σπάνια θα ξεμείνετε από αυτά.
Αντοχή
Το πρώτο Mass Effect μας άφησε με έναν μεγάλο ενθουσιασμό και δίψα για περισσότερη δράση, αλλά το Mass Effect 2 μας απογοήτευσε σεναριακά, καθώς σε ορισμένα σημεία στερούνταν φαντασίας και ρεαλισμού. Στο Mass Effect 3, η πλοκή είναι πολύ σωστά δομημένη κι αποτελεί τον θεμέλιο λίθο για την BioWare. Σας προσφέρει πότε στιγμές συγκίνησης, πότε οργής γιατί τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα υπολογίζατε και φυσικά περιέχει τις περισσότερες ανατροπές που έχετε δει ποτέ.
altΤο κατά πόσο θα εισχωρήσετε στο σενάριο και θα αλληλεπιδράσετε με άλλους χαρακτήρες εξαρτάται καθαρά και μόνο από εσάς. Μπορείτε για παράδειγμα να ασχοληθείτε μόνο με τις κύριες αποστολές και να τερματίσετε το παιχνίδι στο συντομότερο χρονικό διάστημα, κάτι που θα σας πάρει 11-14 ώρες. Εναλλακτικά. αν ανοίξετε συζήτηση με όλο το πλήρωμά σας ή με το συμβούλιο του Citadel, καθώς επίσης προσγειωθείτε σε όποιο πλανήτη βρείτε, καθυστερώντας έτσι την έκβαση του βασικού σεναρίου, αυτές σας οι κινήσεις θα απογειώσουν το gameplay σε πάνω από 30 ώρες. Το Mass Effect 3 διαθέτει συνολικά 16 διαφορετικά φινάλε, τα οποία έχουν μικρές διαφορές μεταξύ τους. Είναι όμως μια συναρπαστική εμπειρία που απευθύνεται ακόμη περισσότερο σε όσους έχουν ζήσει τη σειρά από το ξεκίνημά της.

Multiplayer
Από φέτος έχουμε για πρώτη φορά την προσθήκη ενός multiplayer mode, το οποίο επεκτείνει ελαφρώς την διάρκεια αντοχής του παιχνιδιού, κάτι που ούτως ή άλλως κάνουν οι προαιρετικές αποστολές. Το multiplayer περιορίζεται σε Co-Op (τύπου Horde Mode απ’ το Gears of War) στο οποίο μέχρι τέσσερις παίκτες διαγωνίζονται σε αποστολές, αντιμετωπίζοντας ομάδες από Cerberus, Geth ή Reapers. Υπάρχει η δυνατότητα να μπείτε αυτόματα σε κάποιο παιχνίδι ή να δημιουργήσετε το δικό σας, επιλέγοντας ανάμεσα στα έξι διαθέσιμα maps ή να επιλέξετε ακόμα και εχθρό. Αν αφήσετε όμως τα παραπάνω στην τύχη τότε θα σας δίνονται επιπλέον bonus xp.
Η ιδέα ενός multiplayer σε ένα παιχνίδι που η βάση του ήταν εξ αρχής το single-player mode, μπορεί να μην έγινε αποδεκτή από όλους, όμως συμβάλει στο να έχετε ένα ολοκληρωμένο πακέτο εμπειρίας στα χέρια σας. Συνδεόμενοι στους servers, καλείστε αρχικά να επιλέξετε τον χαρακτήρα σας, ανάμεσα σε male ή female human και στην πορεία μπαίνετε στη διαδικασία να ανεβείτε level, να ξεκλειδώσετε άλλες φυλές ή να αγοράσετε upgrades.

Τις πρώτες αυτές ημέρες, ενδέχεται να αντιμετωπίσετε προβλήματα τόσο με το lag, όσο και με disconnections. Ειδικότερα, στα PC υπάρχει ενίοτε ακόμα και πάγωμα της οθόνης κι αδυναμία σύνδεσης, κάτι που λύνεται μόνο με Ctrl-Alt-Del. Πέραν αυτού, αν συνδεθείτε με συμπαίκτες από μακρινή χώρα και δεν διαθέτετε καλό ping απέναντί τους, τότε θα αντιμετωπίσετε μέχρι και flickering στα textures. Όλα αυτά αναμένουμε να λυθούν στην πρώτη ευκαιρία με κάποιο patch απ’ την BioWare.
«Τούμπανο» η Ashley!
Με την Unreal Engine 3 στο τιμόνι, το νέο Mass Effect έχει για άλλη μια φορά υψηλής ποιότητας γραφικά. Τα shadow models έχουν υποστεί τεράστιες αλλαγές, τόσο στο περιβάλλον όσο και στους χαρακτήρες, ενώ οι εκφράσεις προσώπου είναι κάτι παραπάνω από αληθοφανείς, με μόνη εξαίρεση το κακοσχεδιασμένο lip sync. Ο σχεδιασμός των reapers και κάθε άλλης μορφής εχθρού είναι εκπληκτικός και πάντοτε στα πρότυπα των κορυφαίων Sci-Fi games. Μία λεπτομέρεια που μας προβλημάτισε ελαφρώς είναι ότι ο σχεδιασμός των εχθρών στερείται ποικιλίας, δηλαδή συχνά θα καταλήξετε να αντιμετωπίζετε ξανά και ξανά τις ίδιες μορφές πλασμάτων.
Στον σχεδιασμό των πλανητών, δεν συναντάμε σε καμία περίπτωση τα πολυποίκιλα εδάφη που είχαμε μάθει από τα προηγούμενα επεισόδια, όμως ακόμα κι έτσι τα περιβάλλοντα είναι σε κάθε περίπτωση προσεγμένα στο σχεδιασμό τους. Τα οπτικά εφέ, είτε πρόκειται για σκόνη από μια κατεδάφιση, είτε για έναν καπνό που αναβλύζει από την κάνη ενός όπλου, συνθέτουν κι αυτά με τη σειρά τους μία ολοκληρωμένη εικόνα όπως την φανταζόμασταν.
alt
Highlight είναι η Ashley Williams, η οποία έχει υποστεί πολλές αναβαθμίσεις στην εξωτερική της εμφάνιση, ώστε να δείχνει πιο «καυτή» από ποτέ, τόσο στο πρόσωπο (μαλλί, μάτια και χείλια), όσο και στις αναλογίες αλλά και τις πόζες που παίρνει! Είναι χάρμα οφθαλμών, όπως αντίστοιχα εικάζουμε ότι αποτελεί οφθαλμόλουτρο για το γυναικείο κοινό ο John Shepard με τις νέες του ρυτίδες. Στον αντίποδα, το frame rate, ειδικά στην έκδοση του PS3, φτάνει σε ορισμένες περιπτώσεις κοντά στα 20 frames ανά δευτερόλεπτο, ευτυχώς χωρίς να πέφτει κάτω από αυτά και χωρίς να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το gameplay.

Flirt me
Αυτό που συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στην δημιουργία μιας επιτυχημένης ατμόσφαιρας είναι δίχως αμφιβολία το νέο ατμοσφαιρικό soundtrack, που αποτελεί πραγματικά μια υπερπαραγωγή. Καταφέρνει επιτυχώς να κορυφώσει σε στιγμές έντασης ή να μας «ρίξει» στα σημεία όπου προβάλλονται συγκινητικές καταστάσεις. Τα ηχητικά εφέ δεν έχουν αλλάξει ιδιαίτερα, καθ’ ότι δεν υπάρχουν και πολλές αλλαγές στα powers. Θα ακούσετε όμως πολλά ευφάνταστα εφέ από τα νέα λέιζερ όπλα.

Στο voice acting, οι συνήθεις ύποπτοι ενσαρκώνουν και πάλι τους ρόλους τους, όπως τους είχαμε συνηθίσει. Ο Mark Meer ως Commander Shepard, η Jennifer Hale ως η γυναικεία Shepard, η Tricia Helfer ως EDI και οι πολύπειροι Keith David (David Anderson) και Lance Henriksen (Steven Hackett), ηγούνται μιας κορυφαίας ομάδας ηθοποιών. Οι διάλογοι περιλαμβάνουν μία πλειάδα συναισθημάτων, όπως ένταση και οργή, με το φλερτ να είναι πιο έντονο από ποτέ, τόσο ανάμεσα στον John Shepard και τις όμορφες παρουσίες του, όσο και μεταξύ του πληρώματος. Το τελικό αποτέλεσμα δεν έχει και πολλά να ζηλέψει από μια χολιγουντιανή παραγωγή.

Το τέλος ενός ακόμη έπους 
Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, το Mass Effect 3 θα θελήσει να μπει στο βάθρο ανάμεσα στα κορυφαία games της χρονιάς. Η BioWare έβαλε όλη της την τέχνη και μας παρουσιάζει το πιο ατμοσφαιρικό και συγκινητικό story που έχουμε ζήσει έως τώρα, δίνοντας μεγάλη βάση στο σενάριο, αλλά και στο απλοϊκό gameplay. Η προσθήκη του multiplayer είναι απλά και μόνο το κερασάκι στην τούρτα, σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία δράσης που δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να χάσετε.
Θετικά:
– Πολύ δυνατό story
– Λεπτομερής σχεδιασμός πλανητών
– Η παρουσίαση και η ατμόσφαιρα είναι οι καλύτερες της σειράς
– Νέα όπλα και modifications
– Άφθονη και συνεχόμενη δράση
– Κορυφαίες ερμηνείες απ’ τους ίδιους ηθοποιούς
– Ευρεία γκάμα πλανητών προς εξερεύνηση
– Η Ashley Williams είναι πιο «καυτή» από ποτέ
– Η προσθήκη του multiplayer modeΑρνητικά:
– Λιγότερες πρωτοβουλιές
– Προβληματικό lip sync
– Lag στο multiplayer

Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 9.5
Gameplay: 9
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 9.1

Σώστε τη γη, σε μία απ’ τις πιο επικές περιπέτειες στην ιστορία των games.

Μάνος Γρυπάρης

Πηγή:gameworld

Loading...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ